بارداری بدون رابطه جنسی ! متاسفانه ،ژاپنی ها در این زمینه نیز موفق شدند.آنها  توانستند یک سلول تخمک از یک سلول خونی را دریافت کنند.به همین دلیل در آینده ای نزدیک می توان بدون داشتن رابطه جنسی باردار شد!

انتخاب لباس در دوران بارداری

آنچه دانشمندان ژاپنی موفق به انجام آن شده اند یک رمان علمی تخیلی نیست.بلکه آنها یک سلول تخمک از سلول های انسانی را تولید کرده اند.به همین دلیل در آینده ای نزدیک برای باردار شدن نیاز به رابطه جنسی وجود نخواهد داشت.

در این مطالعه جدید، سلول های انسانی  برای تحریک سلول های بنیادی که توانایی تبدیل شدن به هر نوع سلول در بدن را دارند، مورد استفاده قرار گرفتند.این سلول ها به تخمدان های کوچک مصنوعی ساخته شده با استفاده از سلول های جنینی که از موش ها به دست می آیند تزریق می شوند.تخمک های تولید شده توسط این روش برای لقاح مناسب نبودند.با این حال، اختراع حاضر به ایجاد نوزادان با استفاده ازسلول های ژنتیکی خویشاوندان یا بستگان خویش درب جدیدی را در این زمینه گشوده است.همچنین منبع امید برای موارد ناباروری بوده است.


همچنین بخوانید :

حقایقی درباره ی نوسانات خلقی و افسردگی و اضطراب در دوران بارداری

مواد غذایی که شانس پدر شدن شما را افزایش می دهد

توکوفوبیا (Tokophobia) یا ترس از زایمان چیست؟


هدف بعدی دانشمندان این است که قادر به تشکیل اسپرم انسان و تخمک سلول بالغ به اندازه کافی برای باروری شوند.با توجه به اختراع حاضر، نوزادان را می توان از بافت بدن و سلول های خونی خویشاوندان در محیط آزمایشگاهی تشکیل داد.آنچه که ژاپنی ها انجام می دهند، نقطه عطفی است که درب را برای توسعه اسپرم های مصنوعی و تخمک ها باز می کند.

مطالعات مشابه در این زمینه در سال 2006 نیز انجام شده است.در آن زمان، تخمدان های کوچک مصنوعی خارج از سلول های جنینی موش ایجاد شد.سلول های بنیادی به این تخمدان ها گذاشته شد، سلول های بنیادی به سیگنال های جنسی تبدیل شدند.

اما در مطالعات جدید ، از سلول های خونی انسان استفاده شده است.اگر چه این مطالعه به این معنا نیست که اسپرم و تخمک به روش دقیق تولید می شوند، اما این تنها مطالعه ای است که نزدیک ترین هدف را دنبال می کند.علاوه بر این، بیماری های ژنتیکی جدی را می توان با این اختراع حل کرد.