شرکت سونی در رویداد PS5 خود از بازی های انحصاری و غیرانحصاری مختلفی رونمایی کرد و در این بین کنسول نسل نهمی پلی استیشن 5 هم معرفی شد.

البته پیشتر در جریان اطلاعات سخت افزاری این کنسول بازی قرار گرفته بودیم اما به تازگی طراحی نهایی کنسول مورد انتظار شرکت ژاپنی فاش شد. از جمله عناوین مهمی که در این رویداد شاهد بودیم باید به Spider-Man, Horizon, Gran Turismo 7 و برخی دیگر اشاره کرد.


سونی، رونمایی از پلی استیشن 5 و دیگر جزئیات!

پنج دلیل برتری کنترلر پلی ‌استیشن 5 از اکس‌باکس سری‌اکس

 مقایسه نسل فعلی و آینده کنسول‌های سونی ؛ ps5 و ps4 

مقایسه ps now با xbox game pass ؛ کدام یک برای شما بهتر است و چرا؟! 


در این مطلب قصد داریم شما را با مهمترین بازی های معرفی شده در رویداد PS5 آشنا سازیم.

1- Horizon Forbidden West

بازی های رویداد PS5

سونی در این رویداد اسپین آفی از نسخه قبلی بازی هورایزن را تحت عنوان Horizon Forbidden West به نمایش درآورد. باری دیگر شاهد داستانی جدید از شخصیت مونث بازی به نام Aloy خواهیم بود.

البته این عنوان نسخه جدید فرنچایز نیست و انتظار داریم در همین نسل نهم نسخه بعدی را هم شاهد باشیم. Horizon Forbidden West انحصاری پلی استیشن 5 است و مشخص نیست به پی سی می آید یا خیر.

2-Spider-Man Miles Morales

بازی های رویداد PS5

استودیو Insomniac games در جریان رویداد پلی استیشن 5 به رونمایی اسپین افی از بازی اسپایدرمن پرداخت. عنوانی که Spider-Man Miles Morales نام داشته و در تعطیلات 2020 برای PS5 منتشر خواهد شد. داستان بازی در پیرامون شهر نیویورک جریان داشته و اطلاعات بیشتری دردسترس قرار نگرفت.

3- Gran Turismo 7

بازی های رویداد PS5

دیگر بازی رونمایی شده گرن توریسمو 7 است. عنوانی که مدتها بود شایعه شد و در نهایت استودیو پولیفونی دیجیتال این بازی را به عنوان انحصاری پلی استیشن 5 رونمایی کرد.

گیم پلی با گرافیک پویا و وجود خودروهای جدید تجربه لذت بخشی را در گرن توریسمو 7 به ارمغان خواهد آورد. این بازی نیست در تاریخ نامشخصی برای PS5 منتشر می شود.

4- Ratchet & Clank: Rift Apart

بازی های رویداد PS5

در جریان رویداد پلی استیشن 5 نسخه جدید سری بازیهای Ratchet & Clank با نام Rift Apart معرفی شد. این عنوان اکشن و سرگرم کننده یک مفهوم کاملا جدیدی را در دنیای Ratchet به ارمغان خواهد آورد. گیم پلی در نسخه جدید نیز سرگرم کننده بوده و گرافیک هم ارتقایی داشته است.

5-Destruction Allstars

بازی های رویداد پلی استیشن 5

در این بازی پرهرج و مرج با یک اتومبیل یا وسیله نقلیه می توانید به جنگ با دیگر حریفان بپردازید. در این بازی که برای نسل نهم توسعه داده شده، کیفیت گرافیکی بهبودیافته است و گیم پلی هیجان انگیز و سرگرم کننده را می توان داشت. تاریخ انتشار این بازی مشخص نیست اما نباید چندان دور باشد.

6-Stray

بازی های رویداد پلی استیشن 5

بدون شک یکی از عناوین عجیب رویداد پلی استیشن 5، معرفی بازی Stray بود. این بازی در نقش یک گربه ای هستید که با کوله پشتی دارد و در شهر به دنبال انجام ماموریت هایی است. در دنیای Stray خبری از انسان نیست و شما تنها گربه هستید که باید سیری داستانی را پیگیری کنید.

7-Oddworld Soulstorm

بازی های رویداد پلی استیشن 5

دیگر عنوانی که در این رویداد شاهد بودیم بازی Oddworld Soulstorm بود. این عنوان پیشتر برای پلی استیشن 4 منتشر شد و حال سونی خبر از نسخه ریمستر آن برای پلی استیشن 5 داد.

عنوانی پلتفرمر که داستانی گیرا و گیم پلی به شدت سرگرم کننده ای دارد و می تواند ساعت ها بازیکنان را سرگرم خود سازد.

8-Hitman 3

بازی های رویداد پلی استیشن 5

قطعا یکی از بازی های جذاب رویداد پلی استیشن 5، معرفی هیتمن 3 بود. عنوانی که نسخه جدید سری بازی های مامور 47 یا همان هیتمن محسوب می شود.


بیشتر بخوانید: بهترین بازی های رایگان PS4 


باری دیگر Agent 47 بازگشته تا ماموریت های جدیدی را این بار در دوبی و برج خلیفه انجام دهد. هیتمن 3 در تاریخ نامشخص برای پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد.

9-NBA 2K21

بازی های رویداد پلی استیشن 5

هر سال شرکت 2K نسخه جدیدی از بازی های شبیه ساز ورزش بسکتبال NBA 2K را معرفی می کند. در رویداد پلی استیشن 5 شاهد معرفی NBA 2K21 بودیم که بسیار وضوح گرافیکی بیشتری داشته و از گیم پلی تاکتیکی برخوردار است.

شما در این بازی نقش یک بازیکن بسکتبال را ایفا کرده که در مسابقات مختلف شرکت می کند و باید با مهارت خود در مسابقات پیروز شده و پاداشی کسب کنید.

10-Deathloop

بازی های رویداد پلی استیشن 5

دیگر بازی ساخته استودیو فرانسوی آرکان بوده که به عنوان یک بازی شوتر چندنفره شناخته می شود. Deathloop در چند سال قبل توسط شرکت بتسدا معرفی شد و در رویداد پلی استیشن 5 نیز نمایش دیگری به اجرا درآمد. در این نمایش مشخص شد که Deathloop انحصاری زمانی پلی استیشن 5 است و مشخص نیست این مدت زمان چقدر خواهد بود.

11-Resident Evil VIII

بازی های رویداد پلی استیشن 5

بدون شک یکی از بازی های موردانتظار رویداد Resident Evil VIII بود. عنوانی که با نام رزیدنت اویل ویلج هم شناخته می شود. این عنوان سبک ترس در سال 2021 به کنسول پلی استیشن 5 خواهد بود و با داستانی ترسناک تر از قبل حسابی بازیکنان و طرفداران را نسخه جدید میخکوب خواهد کرد.

12-Pragmata 

بازی های رویداد پلی استیشن 5

یکی از بازی های غیرقابل پیش بینی رویداد پلی استیشن 5، عنوان Pragmata بود که اثری از شرکت اسکوئرانیکس می باشد. این بازی دارای داستانی علمی و تخیلی است و قرار بوده نقش اصلی را به فضا ببرد و البته در دنیای زمینی و فرازمینی جریان خواهد داشت. به هر حال اطلاعات اندک است و باید منتظر جزئیات بیشتری از سوی اسکوئرانیکس و سونی باشیم.

ناگفته نماند عناوین دیگری چون Project Athenia, Sackboy, Demon’s Souls, Bugsnax, Little Devil Inside, Astro’s Playroom, Solar Ash, Godfall هم معرفی شدند.


شما هم نظراتتان را درباره بازی های معرفی شده در رویداد PS5 با ما درمیان بگذارید.