مشکل صوتی اساسی برای دارندگان کارت صداهای که از USB 2.0 برای اتصال استفاده می کنند!

باگ صوتی جدی در مک بوک ایر 2018 و مک بوک مینی 2018.! حدود 4 ماه پیش بود که اپل جدیدترین مک بوک های خود را معرفی کرد و حالا بعد از گذشت چند ماه کاربران خبر از مشکل اساسی (هنگ و گلیچ شدن صدا) در این محصولات هنگام استفاده از کارت صداهای اکسترنال با پورت USB 2.0 می دهند. 

بنا به گزارش کاربران بسیاری در RedditGearslutz و حتی انجمن گفتگوهای خود اپل به نظر می رسد جدیدترین مک بوک های اپل با کارت صداهایی که از پورت USB 2.0 مشکل دارند و این مشکل باعث گیلچی (glitching) شدن صدا، هنگ یا نشناختن کارت صدا می شود.

Abid Hussain یکی از مدرس های تایید شده توسط ابلتون در پستی اعلام کرد دلیل این مشکل ، استفاده اپل از چیپ امنیتی T2 است که در تمامی مدل های 2018 (iMac Pro, 2018 Mac Mini, 2018 MacBook Air and 2018 MacBook Pro) استفاده شده است.

Hussain می گوید به نظر می رسد عدم عمزمان سازی در زمانبندی چیپ t2 علت اصلی قطع شدن کارت صدا / dropouts است. تنها راه حل این مشکل، خاموش کردن سیستم و قرار دادن تنظیمات تاریخ و زمان در System Preferences است. گرچه این تریک مشکل را بطور کامل برطرف نمی کند.!!

وی در ادامه می گوید تغییر همگام سازی زمان فقط باعث کاهش دفعات قطع شدن یا dropouts می شود. در ادامه نیاز است تا شما گزینه location sync را در تب Time Zone غیر فعال کنید، اما با وجود این تغییر نیز مشکل بصورت کامل حل نمی شود!!! هر زمانی که T2 chip اقدام به همگام سازی کند، باعث اضافه بار در باس usb 2.0 می شود. به همین خاطر نمی توان از دیوایس های 2018 اپل در اجراهای زنده استفاده کرد !!!

شما برای اجرای زنده فقط چند گزینه پیش پای خود دارید، استفاده از لب تاپ دیگر (ترجیحا ویندوز)، استفاده از کارت صداهایی با پورت Thunderbolt 3, USB 3.0 یا Firewire،استفاده از هاب و اتصال USB 2.0 به آن. در ادامه بخوانید » هاب HyperDrive می تواند مک بوک پرو جدید اپل را برای موزیسین ها بهتر کند

اپل هنوز هیچگونه پاسخی را در این خصوص منتشر نکرده به محظ دریافت اطلاعات بیشتر از سوی اپل اطلاعات را در اختیار شما خواهیم گذاشت. لطفا اگر شما نیز با این مشکلات مواجه شدید در بخش کامنت تجربیات و راه حل های احتمالی خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

 

همچنین بخوانید