بیماری های دستگاه عصبی در مغز، نخاع و مخچه در داخل سیستم عصبی ظاهر می شود.کوچکترین مشکلات و تحریفات در سیستم عصبی می تواند سبب بسیاری از بیماری ها گردد. ما در این مطلب تمام اطلاعات در مورد بیماری های سیستم عصبی را برای شما جمع آوری کرده ایم که با یکدیگر با آن ها آشنا می شویم :

بیماری های سیستم عصبی

بیماری های  عصبی ،به صورت جدی سلامت بدن را دچار مشکل می کنند.سیستم عصبی شامل مغز، مخچه، نخاع، اعصاب سر و اعصاب محیطی است.تمام عوامل موثر بر این منطقه به عنوان بیماری های  این سیستم  شناخته می شوند.این بیماری ها می تواند به صورت ساختاری یا عملکردی رخ دهند.سیستم عصبی شامل دو قسمت اصلی بدن است. این بخش ها سیستم نخاعی و مغز است.سیستم عصبی محیطی متشکل از ارتباط مستمر سیستم های اعصاب است که توسط سیستم های حرکتی و قابلیت های درون سیستم بسته به سیستم مرکزی تشکیل شده است.کوچکترین مشکلات و تحریفات در این سیستم  می تواند سبب بسیاری از بیماری ها گردد.

بیماری های سیستم عصبی

فلج

این بیماری به دلیل کاهش جریان خون در مغز به وجود می آید و به همین دلیل ساختار سیستم عصبی و عضلات آن نمی توانند به درستی کار کنند و این امر باعث آسیب دیدن عصب ها می گردد و در نتیجه این بیماری به وجود می آید.

بیماری صرع

این بیماری به دلیل آسیب دیدن سلول های مغز رخ می دهد که در نتیجه این آسیب فرد دچار از دست دادن هوشیاری و تشنج های مکرر می گردد.

بیماری روانی

این افراد مبتلا دارای مشکلات رفتاری در اندیشه های اساسی هستند که با طبیعت انسانی سازگار نیست.بیماری های روانی دارای انواع مختلفی هستند که شرایط و علائم آن در هر فرد متفاوت است.

پارکینسون

این بیماری به دلیل عدم عملکرد صحیح سلول های مغزی به وجود می آید که در ابتدا باعث حرکات ناخواسته در دست ها و سپس به تیک تبدیل می گردد.پارکینسون ازنوع مبتدی تا پیشرفته را شامل می شود.

مننژیت

این یک بیماری ناشی از التهاب مغز است که مغز نخاعی را پوشش می دهد.این التهاب می تواند دلایل مختلفی چون ویروسی ، باکتریایی یا در برخی موارد به دلیل خوردن برخی داروها رخ دهد.مننژیت به دلیل نزدیک بودن به نخاع می تواند زندگی فرد را مورد خطر قرار دهد.

فلج زبان

این یک بیماری است که به دلیل آسیب سیستم های عصبی در زبان به وجود می آید.همان طور که می دانید زبان یکی از قوی ترین ماهیچه های بدن است که در جهات مختلف حرکت می کند.حال آسیب به سیستم عصبی آن می تواند از حرکات زبان به جهت های مختلف جلوگیری کند.

بیماری های سیستم عصبی

آنوسمیا یا فقدان حس شامه

این بیماری به دلیل آسیب به سیستم عصبی حس شامه و یا بویایی به وجود می آید.فرد مبتلا در ابتدا احساس می کند که دچار سرما خوردگی شده است.


همچنین بخوانید :

تحقیقات جدید نشان می دهند که یوگا در پیشگیری و درمان بیماری پارکینسون مفید است!

چگونه با بیماری میگرن زندگی کنیم ؟

آیا درمان طبیعی بیماری پانیک اتک (وحشت زدگی) امکان پذیر است؟

۱۰ نشانه واضح که شما مبتلا به بیماری پانیک اتک (وحشت زدگی) هستید


Afoni

این بیماری به دلیل آسیب دیدن سیستم های عصبی لازم برای صحبت کردن به وجود می آید.در زبان پزشکی Afoni، را  می توان به عنوان از دست دادن صدا، گلو و بیماری های گلو نامیده می شود.

بیماری هاری

هاری بیماری ویروسی است که موجب التهاب مغزی حاد می‌شود.ویروسی از خانواده رابدو ویریده این بیماری را ایجاد می‌کند. این ویروس در بسیاری از پستانداران از جمله انسان می‌تواند ایجاد بیماری کند.

سوء هاضمه عصبی

این بیماری به دلیل عملکرد نادرست سیستم عصبی با خود به وجود می آید و به دلیل از بین رفتن سیستم عصبی توسط خود ایجاد می گردد.شایع ترین دلایل بیماری  استفاده از چای یا قهوه بیش از حد، مصرف بیش از حد الکل، تغذیه نامنظم، عدم توانایی تنظیم سرعت غذا و بلعیدن قطعات بزرگ بدون جویدن است.

بیماری فلج اطفال

این بیماری توسط باکتری ها ایجاد می گردد که باعث آسیب رساندن به سلول های و عضلات مغز در کودکان می گردد.باکتری ها یی که سبب این بیماری می گردند از طریق مدفوع گسترش پیدا می کنند.

علائم بیماری های سیستم عصبی

  • علائم بیماری های سیستم عصبی بسته به سیستم دفاع روانی فرد ممکن است به شیوه های مختلف رخ دهد.
  • به طور کلی، از نظر روانشناختی و عصبی رخ می دهد.
  • اگر مشکلات روانی رخ دهد، بیماران علائمی نظیر اضطراب، ترس ، حساسیت بیش از حد، تپش قلب را تجربه می کنند.
  • بیماران خود را ایزوله می کنند و از ارتباط با دیگران خودداری می کنند.
  • به عنوان یک نتیجه، بیماران ممکن است خستگی را تجربه کنند.
  •  این علائم در نشانه های هیستریک مانند سوزن سوزن شدن، غش کردن، از دست دادن حافظه دیده می شود.
  • افسردگی
  •  اختلالات گفتاری
  • از دست دادن حس واقعیت

دلایل بیماری های سیستم عصبی چیست ؟

  • عفونت های تاثیر گذار بر سیستم عصبی
  • پیری زود رس
  • آسیب دیدن فیزیکی شدید (تصادفات رانندگی شدید)
  • اختلالات ژنتیکی