دلایل شکستن ناخن ها چیست ؟ناخن ها به دلایل گوناگونی مانند کمبود ویتامین و مینرال و هم چنین عوامل بیرونی دچار شکستگی می شوند. برای جلوگیری از شکسته شدن ناخن ها باید چه کار کرد؟ چگونه ناخن های خود را تقویت کنیم؟ با جواب تمام این سوال ها در این مطلب آشنا خواهید شد :

دلایل شکستن ناخن ها

1-اگر دستان شما  به طور معمول با مواد شوینده بهداشتی و شیمیایی در ارتباط است ناخن های شما دچار شکستگی می شوند.

2-عادات تغذیه ای خود را تغییر دهید.


حتما بخوانید:

7 عادت روزمره که به طور ناخواسته باعث آسیب رساندن به ناخن ها می شوند!


3-بیماری های ناشی از سوخت و ساز بدن به ندرت شامل شکستگی ناخن ها می شود، و مهم ترین دلیل مشکل در غده ترووئید است.

4-کمبود آب بدن نیز باعث شکستگی در ناخن ها می شود.زمانی که آب مصرفی بدن کم باشد علاوه بر تاثیر آن بر نواحی دیگر باعث ایجاد مشکلات در ناخن ها نیز می شود.

5-یکی دیگر از دلایل شکستن ناخن ها کمبود روغن در بدن است .اما این بدان معنا نیست که روغن بیشتری مصرف کنید.در رژیم غذایی خود به مقدار کافی روغن مصرف کنید.مانند کمبود آب کمبود روغن نیز باعث مشکلات ناخن نیز می شود.

6-کمبود ویتامین نیز یکی از دلایل شکستگی ناخن ها  است.هم چنین شما می توانید کمبود ویتامین در بدن را از شکستگی ناخن هایتان متوجه شوید.کمبود ویتامین A، کمبود کلسیم ،کمبود منیزیم ،کمبود آهن،کمبود ویتامین D عواملی هستند که سبب شکستگی ناخن ها می شود.شما می توانید با تغییر عادات تغذیه ای ویتامین های مورد نظر را به بدن برسانید .هم چنین می توانید از مکمل های موجود در داروخانه ها نیز استفاده کنید.

7-علاوه بر آن کمبود ویتامین علاوه بر شکسته شدن ناخن ها باعث پوسته پوسته شدن ناخن ها ،تغییر رنگ ها و عواملی از این قبیل می شود.

چگونه از شکستن ناخن ها جلوگیری کنیم ؟

شما می توانید با مراجعه به پزشک معالج کمبود ویتامین ها مورد نیاز در بدن خود را شناسایی کنید.و بر اساس آن ویتامین های مورد نظر را به بدن خودتان برسانید.همچنین می توانید در رژیم عذایی خود آب انگور ، آب هویج و آلو را جای دهید زیرا منبع خوبی از آهن هستند.فقط سعی کنید از آب میوه های طبیعی استفاده کنید.