دلایل شگفت انگیز خشکی پوست ! خشکی پوست باعث پوسته پوسته شدن پوست و در نتیجه بی حال دیدن شدن پوست شما می گردد.پوست خشک در مقابل چروک و التهاب حساس تر است.همچنین می تواند نشانه ای از عدم تعادل در بدن ما باشد.ما در این مقاله شما را با دلایل شگفت انگیز خشکی پوست آشنا می کنیم :


1-مصرف بیش از اندازه نمک

دلایل شگفت انگیز خشکی پوست

مصرف بیش از اندازه نمک باعث خشکی پوست می گردد.و باعث می شود بدن از درون بی آب گردد.از این رو سعی کنید در مصرف نمک زیاده روی نکنید.


2-عدم مصرف آب کافی

دلایل شگفت انگیز خشکی پوست

اگر پوست شما خشک است فقط کافی است روزانه به اندازه 1-2 لیتر آب مصرف کنید.این عادت ساده می تواند یکی از بهترین راه حل ها برای درمان خشکی پوست باشد.


3-مشکلات تیروئید

دلایل شگفت انگیز خشکی پوست

اگر غده تیروئید به درستی کار نکند، یکی از علائم آن پوستی خشک است.افرادی که دارای چنین مشکلی هستند ، با مرطوب کردن پوستشان نیز نمی توانند متاسفانه این مشکل را حل کنند.تنها راه حل این مشکل درمان مشکلات تیروئید است.


همچنین بخوانید :


4-عدم مصرف چربی های مفید

دلایل شگفت انگیز خشکی پوست

روغن ها برای سلامتی ما مفید هستند.زیرا باعث حفظ رطوبت پوست می گردند.اما مهم ترین نکته انتخاب چربی های صحیح است.می توان از روغن های مفید به روغن زیتون ، روغن نارگیل ،روغن بادام ، آووکادو و…. اشاره کرد.


5-ریه های ضعیف

علاوه بر وظایف دیگر ، ریه ها مسئول رطوبت پوست هستند.به همین دلیل است که ما باید عمیقا و منظم نفس بکشیم، زیرا تنفس ما معمولا خیلی بسیار ضعیف است.در این راستا دریافت هوا پاک برای سلامتی و پوست بسیار مفید است.


6-کمبود ویتامین c

دلایل شگفت انگیز خشکی پوست

اگر می خواهید پوستی زیبا و شاداب داشته باشید و از خشکی پوست رها شوید ،رژیم غذایی حاوی ویتامین C را به رژیم غذایی تان اضافه کنید.


7-تجمع بیش از حد اسید

دلایل شگفت انگیز خشکی پوست

بدن با انباشت بیش از حد اسید، احتمال ابتلا به بیماری ها را افزایش می دهد و همچنین باعث ایجاد پوست خشک می گردد.به همین دلیل لازم است رژیم غذایی غنی از قلیایی را دنبال کنید، در حالیکه سبزیجات  برگ سبز یک منبع عالی هستند.