دلایل پنهان ریزش موها! یکی از مشکلات رایج زنان و مردان ریزش مو است.گاهی این مشکل ممکن است سبب کاهش اعتماد به نفس فرد گردد و همچنین زندگی اجتماعی او را تحت تاثیر قرار دهد.ما در این مطلب دلایل پنهان ریزش موها را برای شما بیان می کنیم :


1-کم خونی 

دلایل پنهان ریزش موها

به خصوص در خانم ها یکی از شایع ترین دلایل ریزش موها ،کم خونی است.این مشکل که ناشی از عدم تغذیه مناسب است در زنان بین گروههای سنی 20-50 سال دیده می شود.


2-بیماری های تیروئید

دلایل پنهان ریزش موها

ریزش مو ممکن است یکی از نشانه های اولیه اختلالات تیروئید باشد.ریزش موها بعد از درمان بیماری متوقف می شود.


3-استرس

دلایل پنهان ریزش موها

زندگی روزمره ،برخی بیماری ها ،کار فشرده و استرس ممکن است سبب ریزش مو مزمن گردد.این امر در بین مردان و زنان مشترک است.


همچنین بخوانید :


4-ساختار ژنتیکی

مهمترین عامل برای ریزش مو در زنان و مردان، ساختار ژنتیکی است.در مردان ریزش مو به دلیل کمبود هورمون تستوسترونDHT است. در زنان علاوه بر هورمونهای مردانه، آنزیم آروماتاز ​​مسئول ریزش مو  است.


5-حالت دادن اشتباه به موها 

دلایل پنهان ریزش موها

بافتن موها به صورت خیلی محکم ،حالت دادن به روش های محکم و یا بستن موها به صورت سفت می تواند سبب آسیب دائمی به فولیکول های مو به علت نیروی کشش و ایجاد  ریزش مو دائمی شود.


6-شستشو مکرر موها با شامپو 

شستشو موها با مالش شدید و یا استفاده از شامپوهای که مناسب شستشو روزانه نیستند، باعث آسیب رساندن به پوست سر و فولیکول های مو می گردد.


7-ریزش مو به صورت سکه ای دلایل پنهان ریزش موها

در این نوع ریزش مو ، موها به صورت سکه ای یا بزرگ تر دچار کچلی می گردد.این نوع ریزش بیشتر در مردان دیده می شود.در این نوع عفونت به ندرت تمام موهای سر و یا بدن دچار ریزش می گردد.این مشکل نیز بیشتر به دلیل فشار و استرش های عصبی است.این مورد در کودکان نیز به دلیل بیماری های سیستم عصبی رخ می دهد.