بابونه یک گیاهی دارویی است که دارای فواید بسیار برای درمان بی خوابی ، بیماری های معده ،مشکلات پوست و مو و… است.اما فواید بابونه و چای آن چیست ؟ بیایید با یکدیگر نگاهی به آن بیاندازیم :

فواید بابونه و چای آن

برخی گیاهان دارویی باید در جعبه کمک های اولیه شما حضور داشته باشند.زیرا مواد موجود در آن ها در درمان بسیاری از بیماری های مفید هستند.یکی از گیاهان دارویی فوق العاده بابونه است که دارای فواید بسیار زیادی برای سلامت ماست.در سالیان گذشته نیز گیاه بابونه نقش درمانی در طب قدیمی را بر عهده داشته است.امروزه نیز از گیاه بابونه در بسیاری از محصولات آرایشی ،بهداشتی و درمانی استفاده می شود.

فواید بابونه و چای آن

1-خواب

این گیاه شفا بخش یک آرام بخش و عنصر زیبایی است.این گیاه باعث افزایش کیفیت خواب و آرامش می گردد.به نظر می رسد اثر آرامش بخشی این گیاه بواسطه آپیدین،  که یک فلاونوئید است که باعث کاهش اضطراب و تنش عضلانی می گردد ایجاد می شود.

2-تسکین درد

گلیسین که در مقادیر زیادی دربابونه یافت می شود، می تواند انواع درد را با کمک به کاهش اسپاسم عضلات و تسکین اعصاب کاهش دهد.بر اساس تحقیقات انجام گرفته مشخص شده است که بابونه در درمان دردهای آرتروز ،درد کمر و اسپاسم معده مفید است.همچنین گلیسین موجود در آن می تواند باعث کاهش دردهای قاعدگی نیز گردد.


در ادامه بخوانید :

با تاثیرات شگفت انگیز آب برنج بر روی پوست و مو آشنا شوید !

با فواید روغن زیتون برای سلامتی و زیبایی پوست و مو آشنا شوید

یوگا و مدیتیشن چگونه سبب آرامش می گردند ؟

رعایت ۱۱ نکته که باعث آرامش روح شما در زندگی و خانه می شود !!!

کارشناسان هشدار می دهند: مصرف مواد غذایی موثر در سلامت مغز را فراموش نکنید !


3-بیماری های معده

به لطف خواص آنتی اسپاسموتیک، بابونه می تواند به کاهش درد های  معده، گرفتگی های معده، سندرم روده و مشکلات سوء هاضمه کمک کند.با توجه به تحقیق انجام شده در سال 2006، عصاره بابونه  می تواند در برابر اسیدیته معده موثر واقع شود و باعث کاهش آن گردد و در نتیجه باعث کاهش بیماری های معده شود.

4-سرما خوردگی

بابونه دارای خواص قوی ضد باکتری و ضد قارچی است. چای بابونه توانایی بدن برای مبارزه با عفونت را به صورت طبیعی  افزایش می دهد و می تواند سرعت بهبود بخشی را افزایش دهد.

فواید بابونه و چای آن

5- آکنه

بابونه را می توان به عنوان درمان موضعی پوست استفاده کرد.اعمال چای به طور مستقیم به پوست می تواند باعث کاهش التهاب، بهبود زخم و کاهش ظاهر زخم های آکنه شود.

6-اضطراب

بابون تنها باعث آرامش فیزیکی بدن نمی شود بلکه باعث آرامش ذهن و کاهش اضطراب و استرس نیز می گردد.

7-عفونت های چشم و پوست

از آنجا که بابونه دارای خواص ضد باکتری طبیعی است ، می توانید از بابونه برای مبارزه با عفونت استفاده کنید.یک فنجان چای بابونه تهیه کنید و اجازه دهید تا خنک شود و با استفاده از پنبه به ناحیه مورد نظر بمالید.

8-تبخال

روغنی که از گیاه بابونه و گل های زرد رنگ آن حاصل می شود دارای خواص ضد عفونی کننده ، آنتی بیوتیک و درد است.به همین دلیل می توانید در درمان تبخال از آن استفاده کنید.

9-رنگ مو

اگر می خواهید موهایی براق داشته باشید .همچنین رنگ موهای خود را کمی روشن تر کنید بدین منظور می توانید از چای بابونه سرد شده استفاده کنید.علاوه بر آن بابونه دارای خاصیت مرطوب کنندگی است و باعث نرم شدن موهایتان می گردد.

هشدار :

  •  اگر باردار هستید و یا دارو خاصی مصرف می کنید قبل از امتحان چای بابونه حتما با پزشک خود مشورت کنید.
  • قبل از استفاده حتما تست آلرژی را انجام دهید.