اینستاگرام به دنبال گسترش امپراطوری خود است !

در کنفرانس توسعه دهندگان F8، فیس بوک مجموعه ای کامل از ویژگی های جدید Instagram را معرفی کرد که این ویژگی ها ممکن است تأثیر بزرگی در چگونگی استفاده از این شبکه اجتماعی اشتراک عکس داشته باشد. حالا بعد از انتشار آپدیت مهم پلتفرم IGTV، قابلیت ویدیو چت و کاستوم AR فیلتر اینستاگرام مهمترین بروزرسانی این کمپانی در سال 2018 هستند، همچنین تب جستجو نیز بطور کامل طراحی مجدد شده است.

قابلیت ویدیو چت اینستاگرام چیست؟

این قابلیت به شما امکان تماس ویدیویی با یک یا چهار نفر بصورت همزمان را می دهد، این گزینه از بخش دایرکت در دسترس است و تب ویدیو چت با آیکونی به شکل دوربین در قسمت بلای سمت راست بخش دایرکت قرار دارد.

البته این قابلیت فقط برای افرادی که به شما پیام مستقیم یا همان دایرکت داده اند فعال است و برای برقراری تماس دو طرف باید تماس را تایید کنند. همچنین این ویژگی برای افرادی که آنها را MUTE یا BLOCK کرده اید غیر فعال خواهد بود.در ادامه بخوانید : بهترین گوشی های سلفی و ویدیو سلفی برای اینفلوئنسرها 

چگونه بوسیله ویدیو چت اینستاگرام تماس ویدیویی برقرار کنیم؟

برای این کار کافیست به بخش دایرکت بروید و وارد یکی از چت های خود شوید بر روی آیکان دوربین در قسمت بالا و سمت راست صفحه تب کنید، تا تماس برقرار شود، اگر شخص مورد نظر تماس را تایید کرد، تماس تصویری برقرار می شود.بعد از برقرار شدن 3 آیکان در پایین و دو عدد در بالا (راست و چپ)، بر روی صفحه به نمایش در می آید.

قابلیت ویدیو چت و کاستوم AR فیلتر اینستاگرام

 

آیکان دوربین : با تب کردن بر روی این گزینه تصویر شما قطع می شود و فقط صدای شما در تماس وجود خواهد داشت

آیکان قرمز رنگ تلفن : با تب کردن بر روی این گزینه تماس تصویر قطع می شود

آیکان میکروفون : با تب بر روی این گزینه صدای شما قطع می شود و فقط تصویر ارسال می شود

آیکان تغییر دوربین بالا سمت راست : با تب بر روی این گزینه انتخاب می کنید دوربین سلفی فعال باشد یا دوربین پشتی

آیکان مینیمایز در بالا سمت چپ : با تب بر روی این گزینه پنجره تماس تصویری کوچک می شود تا شما بتوانید در اینستاگرام به گشت و گذار بپردازید

قابلیت ویدیو چت و کاستوم AR فیلتر اینستاگرام

 

کاستوم AR فیلتر اینستاگرام چیست؟

جالبترین بروزرسانی جدید اینستاگرام، فیلترهای سفارشی AR برای بخش استوری است.برای اولین بار، اینستاگرام اجازه می دهد که اشخاص ثالث، این فیلتر ها را ایجاد کنند و شروع آن با فیلتر های ایجاد شده توسط، آریانا گراندی، NBA و BuzzFeed، Kylie Jenner و … می باشد.

قابلیت ویدیو چت و کاستوم AR فیلتر اینستاگرام

فیلتر های AR اینستاگرام به تقلید از اسنپ چت از سال گذشته به این برنامه اضافه شدند ولی حالا اینستاگرام با انتشار این فیلترهای کاستوم تولید شده توسط اینفوئنسرهای معروف به دنبال ارائه کیفیت بهتر و سرگرم کننده تری نسبت به رقبا است. برای استفاده از این فیلترها فقط کافیست به بخش استوری ها بروید و بر روی آیکان فیس فیلتر که از قبل نیز موجود بود تب کنید تا افکت های جدید اضافه شده به لیست قبلی افکت ها را مشاهده کنید.

طراحی جدید بخش جستجو

در طراحی جدید بخش جستجو، حالا تصاویر در دسته هایی همانند، حیوانات، عکاسی، معماری، دکوراسیون و … دسته بندی شده اند، (چیزی شبیه به بخش جستجوی پینترست)، در زیر این بخش شما هشتگ های ترند را خواهید دید و در ادامه تصاویر پر بازدید با توجه به سلیقه شما نمایش داده خواهند شد.

قابلیت ویدیو چت و کاستوم AR فیلتر اینستاگرام

این بروزرسانی جدید از دو روز گذشته برای کاربران iOS و اندروید منتشر شده و برای دسترسی به آنها فقط کافیست اینستاگرام خود را آپدیت کنید.