با معرفی 10 مورد از بدترین اشتباهات در دکوراسیون خانه در خدمت شما هستیم. علاوه بر راهکار هایی که باید برای دکوراسیون مناسب آنها را انجام دهید، ما مواردی را برایتان ذکر می کنیم که باید از انجام آنها اجتناب کنید.

1. تاریک کردن فضای خانه

 بدترین اشتباهات در دکوراسیون خانه

هرچقدرهم که حال خانه تان بزرگ باشد و آن را خوب دیزاین کرده باشید، تاریک نگه داشتن آن کار را خراب خواهد کرد. زیرا باعث می شود که فضا کوچک و خفه به نظر برسد. بهتر است لوسترهای سقفی و لامپ های دیواری یا رو میزی را در دستور کار دکوراسیون تان قرار دهید، اینگونه جزئیات دیزاین تان هم بهتر نمایان خواهد شد. اگر نور اذیت تان می کند سعی کنید از نورهای زرد استفاده نکنید.

2. استایل را به راحتی ترجیح دادن

 بدترین اشتباهات در دکوراسیون خانه

یکی از بدترین اشتباهات در دکوراسیون خانه ترجیح دادن استایل به راحتی است، مخصوصا در انتخاب مبلمان. مثلا صندلی های ناهار خوری علاوه بر مطابق ترند و مد روز بودن حتما باید راحت باشند. زیرا شما و مهمان هایتان باید در زمان غذا خوردن راحت و ریلکس باشید.



3. کانون قرار دادن تلویزیون

 بدترین اشتباهات در دکوراسیون خانه

تلویزیون نباید کانون اتاق نشیمن تان باشد، آن را در دیزاین خانه تان ترکیب کنید. ابتدا اتاق نشیمن تان را دیزاین کنید و بعد تلویزیون را به آن اضافه کنید اینگونه دیزاین تان هم برای مهمانی هایتان مناسب خواهد بود هم برای استراحت کردن و فیلم دیدن.

4. نداشتن گیاه خانگی

 بدترین اشتباهات در دکوراسیون خانه

گل و گیاه به خانه ی شما روح و زندگی خواهد بخشید. نیاری نیست خانه تان را به گلخانه تبدیل کنید فقط کافی است یک گل یا گیاهی که دوس دارید را به دکوراسیون خانه تان اضافه کنید، زیرا همان هوای خانه تان را تمیز تر خواهد کرد.



5. داشتن عکسهای زیاد

 بدترین اشتباهات در دکوراسیون خانه

کسانی که اهل عکس هستند کنار گذاشتن عکس ها که همه جای خانه پخش شان کرده اند برایشان بسیار سخت خواهد بود. بهتر است یک دیوار را برای گالری عکس هایتان اختصاص دهید. می توانید عکسهای مورد علاقه تان را روی آن دیوار بگذارید و هر چند وقت یکبار آنها را عوض کنید.

6. نادیده گرفتن راهرو

 بدترین اشتباهات در دکوراسیون خانه

دیزاین راهرو بهترین راه برای بیان این است که شما چه کسی هستید و خانه تان چه شکلی است. نیازی نیست خیلی راهروی مجللی داشته باشید، هرچیزی بهتر از هیچ چیز است. از رنگ یا کاغذدیواری استفاده کنید و آینه یا تابلو آویزان کنید. همچنین می توانید از جاکلیدی استفاده کنید.



7. کابل ها یا سیم های در هم تنیده

 بدترین اشتباهات در دکوراسیون خانه

دسته ای از سیم های درهم تنیده حال خانه ی شما را به هم می ریزند و می تواند یک خطر محسوب شود. از یک سیم جمع کن استفاده کنید و کابل ایتان را در یک جعبه بگذارید.

8. نگه داشتن چیزی که از آن خوشتان نمیاید

 بدترین اشتباهات در دکوراسیون خانه

یکی از بدترین اشتباهات در دکوراسیون منزل نگه داشتن چیزی است که واقعا آن را نمی خواهید، مثل فرش روی راه پله یا یک هدیه. این خانه ی شماست، هرچیزی که عاشقش هستید را در آن قرار دهید. می توانید چیزی که نمی خواهید را به خیریه اهدا کنید.



9. خرید مبل هایی که اندازه ی فضا نیستند

 بدترین اشتباهات در دکوراسیون خانه

نمایشگاه های مبل بسیار بزرگ تر از خانه ی شما هستند و ممکن است وقتی مبلمانی که خریده اید را به خانه تان می آورید برای فضای شما بسیار بزرگ باشند. قبل از خرید مبلمان فضای خانه و مخصوصا فضایی که می خواهید با مبلمان اشغال شود را اندازه گیری کنید.

10. داشتن کوسن های زیاد

 بدترین اشتباهات در دکوراسیون خانه

اگر کوسن ها مانع نشستن روی مبل می شوند، پس حتما باید تعدادی از آنها را حذف کنید و فقط چند بالش که مطابق دکوراسیون تان است را انتخاب کنید.

در ادامه بخوانید: