به روزرسانی جدید اندروید چیست؟ احتمالا سوال مسخره‌ای است چرا که تقریبا همه ما می‌دانیم اندروید 11 در سال 2020 منتشر خواهد شد. این حدس و گمان نیست، بلکه واقعیت است، زیرا گوگل آن را تأیید کرده است.
این به این دلیل است که با اندروید 10 گوگل متعهد شده که از سیستم عددی سازماندهی سیستم عامل خود پیروی کند. با ما همراه باشید تا به بررسی اندورید 11 بپردازیم.


پیش از مطالعه این مطلب بخوانید: 


تاریخ انتشار اندروید 11

تاریخ انتشار اندروید 11

گوگل تمایل دارد تا قبل از انتشار سیستم عامل برای تلفن‌های پیکسل در ماه سپتامبر، از برخی از ویژگی‌های جدید سیستم عامل خود در Google IO در ماه مه رونمایی کند. خب طبیعی است که ابتدا گوشی‌های خود گوگل با این سیستم عامل عذضه شوند. پس از آن، برندهای مختلف گوشی‌های هوشمند دستگاه‌های خود را با گذشت زمان مطلب به روزرسانی می‌کنند. برای مثال OnePlus 7T و 7T Pro اولین تلفن‌های هوشمند غیر گوگل بودند که با اندروید 10 در جعبه قرار گرفتند.

با این حال همه تولید کنندگان تلفن‌های هوشمند بلافاصله به روز نمی‌شوند و احتمالاً در سال 2021 ما شاهد این خواهیم بود که تمام اسمارت فون‌های جدید از این سیستم عامل بهره می‌گیرند.

بررسی ویژگی‌های اندروید 11

بررسی ویژگی‌های اندروید 11

تنها یک ویژگی اندروید 11 وجود دارد که تاکنون از آن آگاه هستیم که واقعا وجود دارد. این ویژگی “Scoped Storage” است، که در ابتدا قرار بود در Android 10 موجود باشد، اما گوگل به دلیل شکایت توسعه دهندگان Android، آن را به تعویق انداخت.

Scoped Storage یک روش جدید برای سازماندهی اطلاعات و پرونده‌هایی است که برنامه‌های شما آن‌ها را می‌خوانند. به طور خلاصه، این باعث می‌شود سرعت خواندن حافظه بسیار سریع‌تر شود، امنیت شما را بهبود می‌بخشد و شما را مجبور به دادن مجوزهای جدید به برنامه‌ها می‌کند.

این تنها ویژگی Android 11 است که ما از آن آگاه هستیم، اما از آنجا که هنوز اندروید 10 در اکثر دستگاه‌ها در دسترس نیست، باید مدتی متظر بمانیم تا اطلاعات جدیدی را بشنویم.

آنچه که انتظار داریم در Android 11 مشاهده کنیم

اندروید 11

اینها پیشرفت‌هایی است که ما می‌خواهیم در Android 11 شاهد آن باشیم، چرا که ما هنوز در جدیدترین سیستم عامل Google این‌ها را مشاهده نمی‌کنیم.

۱- جایگزین جدید برای اشتراک فایل NFC

با اندروید 10 Android Beam که به تلفن‌ها اجازه می‌داد فایل‌ها را از طریق NFC به اشتراک بگذارند، حذف شد. تنها کاری که باید انجام می‌دادید این بود که برای به اشتراک گذاشتن پرونده‌ها، تلفن‌ها را به هم وصل کنید، اما اکنون از بین رفته است.

این قابلیت یک گزینه‌ای Easy-to-use مفید است که به شما امکان می‌دهد عکس‌ها، فیلم‌ها، موسیقی یا فایل‌های دیگر را فقط با نزدیک کردن تلفن‌ها به یکدیگر به اشتراک بگذارید. اپل Airdrop یک ویژگی این‌چنینی است که در اندروید معادل آن وجود ندارد.

۲- Dark Mode بهبود یافته

حالت تاریک برای همه مناسب نیست، اما کسانی که از آن استفاده می‌کنند، آن را دوست دارند – یا حداقل آن را می‌خواهند، اما در اندروید 10 این حالت مشکلات زیادی دارد. اولا، اینگونه نیست که بسیاری از برنامه‌ها از این حالت پشتیبانی کنند؛ حتی برنامه‌های Google! بنابراین با استفاده Dark Mode در تلفن هوشمندتان، اغلب می‌توانید شاهد پرش مستقیم از برنامه‌های تاریک به برنامه‌های روشن و بازگشت دوباره باشید.

دوما، در برنامه‌هایی که حالت تاریک دارند، برخی متن‌ها بدون تغییر رنگ باقی می‌مانند و خب طبیعتا نامرئی می‌شوند. این اتفاق معمولا در سرچ گوگل اتفاق می افتد. بنابراین نتیجه بی‌نتیجه!

امیدوارم از خواندن این مطلب لذت برده باشید. اگر نظری دارید خوشحال می‌شویم در بخش دیدگاه‌ها برای‌مان بنویسید.