برای دختران گمشده !

با سلام خدمت علاقه مندان به انیمه اتک آن تایتان با ادامه بررسی اسپین آف های این انیمه جذاب در خدمت شما هستم! اینبار با بررسی انیمه Attack on Titan: Lost Girls بخش اول آنی  ! این OVA سومین اسپین آف انیمه Attack on Titan هستش و بعد از دو اسپین آف No Regret و Junior High منتشر شده در ادامه ترتیب اسپین آف ها و زمان انتشارشوم رو براتون گذاشتم.

انیمه اتک آن تایتان سه تا اسپین آف داره که دوتاش بصورت OVA و اون یکی بصورت تلویزیونی منتشر شدن!

  1. Attack on Titan: No Regrets در دو قسمت بصورت ova در تاریخ (Dec 9, 2014 to Apr 9, 2015)
  2. Attack on Titan: Junior High در 12 قسمت بصورت تلوزیونی در تاریخ (Oct 4, 2015 to Dec 20, 2015)
  3. Attack on Titan: Lost Girls در 3 قسمت بصورت ova در تاریخ (Dec 8, 2017 to Aug 9, 2018)

انیمه حمله به تایتان: دختران گمشده، در 3 قسمت و دو بخش تولید شده که بخش اول در دوقسمت مربوط میشه به آنی یا تایتان مونث و بخش دوم در یک قسمت مربوط میشه به میکاسا محبوب ترین دختر سریال که تا به الان که پایان فصل سوم هست اطلاعات زیادی از گذشته میکاسا و خانواده ش نداریم ! در نتیجه تو این OVA سعی شده به نوعی به دختر های محبوب انیمه که تا به الان چیز زیادی ازشون گفته نشده بپردازه ! دو تا از قوی ترین و خسته ترین زن های انیمه اتک آن تایتان!


همچنین به مطالب زیر هم یه نگاهی بندازید !

بریم سراغ بررسی انیمه Attack on Titan: Lost Girls بخش اول ؛ آنی 

خب اول بگم اتفاقات این دو قسمت مربوط میشه به بعد از قسمت 16 و قبل از ظاهر شدن تایتان مونث در فصل اول که در دو قسمت به اسم A 16.5 و 16.5 B (دیوار شینا، خداحافظ) منتشر شده !

نویسنده این دو قسمت ایسایاما نیستش، کارگردانی هم بر عهده تتسو آراکی نبوده ! و تنها هیرویوکی ساوانو آهنگساز برجسته این سریال از تیم اصلی حضور داشته !

نکته ها

  • این بررسی حاوی اسپویل از فصل سوم و … هستش در نتیجه در جریان باشید!
  • برای دیدن این اسپین آف پیشنهاد من اینه که هر سه فصل رو ببنید و بعد بیاد سراغش اگر هم نه حتما بعد از دیدن فصل اول بیاید سراغش !
  • داستان این OVA هیچ ربطی به خط اصلی داستان نداره و نویسنده اش هم هاجیمه ایسایاما نیست بلکه هیروشی سکو / Hiroshi Seko بوده و کارگردانی هم بر عهده ماساشی کویزوکا / Masashi Koizuka بوده!
  • قسمت سوم هم که مربوط به میکاسا هست، در بخش دوم بررسی میشه !

انیمه حمله به تایتان: دختران گمشده

تو این دو قسمت ما کمی با مرام و نحوه تفکر آنی آشنا میشیم و کمی هم از گذشته آنی رو مشاهده میکنیم ! دختری جدی، سرد اما وظیفه شناس و مهربان ! بعد از اون اتفاق تو فصل اول و دستگیری آنی وقتش شده بود تا کمی با آنی بیشتر آشنا بشیم و در این دو قسمت هم سعی شده تا چهره واقعی آنی و دلیل خیانتش به هم تیمی هاش رو نمایش بدن!

راجع به طراحی و گرافیک انیمه باید بگم چنگی به دل نمیزنه ! داستان هم بد نیست شخصیت پردازی هم خوبه و نکته برجسته سریال موسیقی ناب ساوانو هست و خود شخصیت آنی ! چند تا درگیری ریز هم داشت انیمه که نحوه رزم آرایش و ضربات جالب بود ! کلا استایل مبارزه آنی جالبه ترکیبی هستش از هنرهای رزمی بخصوص موی تای و وینگ چان !

چیزی که تو این انیمه بیشتر به چشم میاد وضعیت روحی آنی و نحوه رشد و آموزشش برای این روز هست ! اگه فصل سوم رو دیده باشید و بررسی های قسمت به قسمت من رو خونده باشید ! الان میتونیم بگیم که پدر آنی یا از درجه دارهای مارلی بوده ! با یک شخصی که دقیقا میدونسته برای چی و چه روزی داره آنی رو به او شدت آموزش میده ! احتمال دیگه ای هم که وجود داره این مادر آنی الدیایی باشه و پدرش مارلی که بعید میدونم همچنین با توجه به رنگ موی آنی احتمال اینکه آنی از رویال بلادها باشه هم هست!

بریم سراغ داستان

آنی برای اینکه بتونه بره سراغ ارن و به حالت تایتانی در بیاد ناچاره از هم اتاقیش هیچ / Hich بخواد که هواشو داشته باشه و به دروغ بهش بگه کار داره و فردا نمیتونه برای گشت زنی بیاد! دوستش هم که نامزد مارلو هست قبول میکنه اما در عوض ازش میخواد به پرونده گم شدن یک دختر رسیدگی کنه !

انیمه حمله به تایتان: دختران گمشده

آنی هم برای اینکه داستانش لو نره تصمیم میگیره برای آخرین بار در نقش سرباز وظیفه شناس حاضر بشه و بره دنبال یه داستان معمایی / جنایی ، کلا این داستان کمی فاز شرلوک هولمز رو داره و ما شاهد هوش و نکته سنجی بالای آنی هستیم !

شخصیت آنی برای خود من خیلی مجهوله دختری که کم حرف میزنه اما با شعور ، با مرام و با هوش که با توجه به شستشوی مغزی که داده شده بر این باوره به هر قیمتی شده باید ماموریتش رو انجام بده حتی اگر مجبور بشه افراد زیادی رو نابود کنه ! حتی ارن !

نکته جالب نمایش فلش بک هایی از مرگ مارکو هست که در فصل سوم قسمت 15 این بخش بصورت کامل هستیم جایی که دستگاه مانور سه بعدی مارکو توسط آنی باز میشه و هر 3 تاشون مارکو رو به خورد تایتان میدن ! این کار و بار گناهش به قدری زیاده که آنی در خواب و بیداری درگیرش هست و تاثیر خیلی عمقی روی ذهنش کذاشته !

بررسی انیمه Attack on Titan: Lost Girls بخش اول ؛ آنی

تو این دو انیمه با بخش جدیدی مواجه میشیم بخشی که ثروتمندان شهر میشینن و کارخونه های صنعتی و محل اقامت کارگرها هم همونجاست ! تو این سریال دائما به تذزظضاد / تضاد طبقاتی داره اشاره میشه و به نوعی داره میگه فرقی نمیکنه ادمها کجا باشن و در چه دوره ای از تاریخ زندگی میکنن، آدمها هرجا که باشن میرین سراغ همین داستانا و این اختلاف طبقاتی و فساد از هر نوعیش همیشه وجود داره و خواهد داشت  !

وجود مواد مخدر ، سیگار ، دانشگاه و … هم خیلی جالبه !

بررسی انیمه Attack on Titan: Lost Girls بخش اول ؛ آنی

تو مسیر داستان آنی متوجه میشه دختری که گم شده در اصل گم نشده و درحال تولید دارگی جدید هست و با تولید مواد مخدر و فروش اونها داره به پدر ورشکسته اش کمک میکنه ، کارلی اسم این دختره هست دختری که نقاط مشترک زیادی با آنی داره و برای همین آنی تصمیم میگیره به این دختر و پدرش کمک کنه ! انگار آنی ته دلش کارلی رو مثل خودش قربانی پدرش میدونه !

بررسی انیمه Attack on Titan: Lost Girls بخش اول

آنی از بدو تولد دنیایی متفاوت داشته و از اول داشته برا جنگ و مبارزه آماده میشده برخلاف میل خودش تا جایی که بچه ناخودآگاه رد میده و شروع میکنه به کتک زدن پدرش ! فک کنم این یه تیکه به زیبایی و خشن ترین فرم ممکن تربیت استبدادی و غلط یک پدر رو داشت نشون میداد برای آنی اجبار به یادگیری فنون جنگی بود برای یکی اجبار به درس خوندن هست و … در نهایت آنی قربانی تفکر پدرش میشه و برای هدفی که بهش اعتقاد نداره میجنگه ! عمق شتشوی مغزی وحشتناکه ! به قدری که واقعیت برات خدشه دار میشه و ذهن ناچار واقعیت جایگزین و ساختگی رو بر خلاف میلش قبول کنه !

خب بیش از این چیز دیگه برای گفتن راجع به این انیمه دو قسمتی ندارم منتظر بررسی بخش دوم و میکاسا باشید ! در کل این دو قسمت بد نبود گرچه انتظار بیشتری میرفت و من دوست داشتم بیشتر از آنی و گذشته اش گفته شه تا اونو در نقش شرلوک هولمز ببینم !

امیدوارم از بررسی انیمه Attack on Titan: Lost Girls بخش اول ؛ آنی خوشتون اومده باشه مثل همیشه منتظر نظرات و بررسی های شما هستم ! به زودی با بررسی انیمه های ناب برمیگردم ، برای تابستون کلی برنامه ناب داریم تو بخش انیمه وارونه پس یادتون نره !