شروع دیگری با ما

درود بر تمامی دوستان اوتاکو و غیر اوتاکو. با بررسی نیم فصل اول فصل سوم انیمه Sword Art Online در خدمت شما هستم. از این به بعد بررسی قسمت به قسمت انیمه هنرشمشیرزنی آنلاین رو می تونید از مجله وارونه بخونید.

 باهم سر بریم سراغ بررسی نیم فصل اول فصل سوم انیمه Sword Art Online، که بهتره از همین الان چشم از صفحه برندارید، مگر هر ۲۰ دقیقه و به مدت ۲۰ ثانیه، تا تو این گرونی به دکتر نیاز نداشته باشید.

بررسی نیم فصل اول فصل سوم انیمه Sword Art Online

اطلاعات کلی

عنوان: Sword Art Online: Alicization

عنوان فارسی: هنر شمشیرزنی آنلاین: ارمغانگر صلح

کارگردان: Manabu Ono

نویسنده: Shingo Adachi

نویسنده مانگا: Reki Kawahara

موسیقی: Yuki Kajiura

استودیو: A-1 Pictures

ژانرها: اکشن، فانتزی، بازی، ماجراجویی، عاشقانه

گروه سنی: ۱۳+

تاریخ شروع پخش: ۱۵ مهر ۱۳۹۷

بررسی نیم فصل اول فصل سوم انیمه Sword Art Online

بررسی نیم فصل اول فصل سوم انیمه Sword Art Online از نوع کلی

بازگشت یک رویا یا شروع یک کابوس!

انیمه هنر شمشیرزنی آنلاین: ارمغانگر صلح Sword Art Online: Alicization که اتفاقات پس از یک انیمه سینمایی با عنوان هنر شمشیرزنی آنلاین مقیاس ترتیبی Sword Art Online The Movie: Ordinal Scale رو روایت می‌کنه. روایتی که با فشرده کردن داستان دنیا و جامعه  خودمون از ابتدا تا الان در یک دنیای مجازی، تونسته انواع مباحث مربوط به قوانین، افراد در قدرت و سواستفاده از قدرت‌شون یا به عبارتی فخرفروشی رو به تصویر بکشد. حال همین انیمه نسبت به فصل‌های پیشین با تغییری عجیب در گروه سازنده همراه بوده است. که باعث خداحافظی ما با کارگردان قبلی این مجموعه Tomohiko Itō که البته نمی‌دونم چه هیزم تری به استودیو A-1 Pictures فروخته، شده است! حالا جناب کارگردان جدید Manabu Ono با تغییر بسیار در انیمیت که البته باعث ساده‌تر شدن شکل صورت شخصیت‌ها، ترکیب رنگی و زیبایی جذابی در انیمه شده و از یه طرف سبکی و راحتی انیمیت فصل قبل را نداره، با ما چشم تو چشم شده! البته باید در نظر گرفت که بازی که شخصیت ها درگیرش هستند، عوض شده و گرافیکش باید فرق کنه.

اما با این حال چیزی که تابحال در انیمه تغییر نکرده است، روایت داستانی آرام به همراه موسیقی اثر Yuki Kajiura و داستانی که سنگ تمام گذاشته. پس باید گفت دوباره با یکی از بهترین انیمه‌های روزگار روبه‌رو هستیم.

Sword Art Online: Alicization

فضای داستانی

خوب حالا بزنین بریم سراغ خلاصه‌ای از اتفاقات این نیم فصل اول ، تا از همین الان برای نیم فصل دوم آماده باشیم.

داستان از اون جایی شروع میشه که کیریتو به درخواست کیکوکا همون نامرد، یعنی شخص محترمی که توی فصل دوم و ماجرای تفنگ مرگ Death Gun از کیریتو کمک خواسته بود، وارد یه دنیای مجازی به شدت واقعی با شخصیت های پیش فرضی که البته هوش مصنوعی خفنی هم دارن، میشه.

بررسی نیم فصل اول فصل سوم انیمه Sword Art Online

اولین چیزی که میاد تو ذهنمون اینه که اصلا هدف از این همه وقت تلف کردن جز سرگرم کردن ما، چیه؟ طبق گفته خود کیکوکا: سازمانی به نام راث میخواسته یه سری هوش مصنوعی خفن بسازه، اونم با قابلیت اتکا به هوش خودشون یا به عبارتی اینکه بتونن کارهایی که در برنامه‌شون هم نیست انجام بدن از جمله کشتن انسان‌ها برای اهداف نظامی!

بررسی نیم فصل اول فصل سوم انیمه Sword Art Online

کیکوکا و رفقاش برای درست کردن چنین هوش مصنوعی خفنی، اومدن و با دستگاهی به نام ترجمه کننده روح Soul Translator از روح خودشون کپی گرفتن که از بس کپیش برابر اصل بود، کپیه اصلا باور نمی‌کرد که کپیه!

پس درجا از بس بهش استرس وارد شد، به فنا رفت. کیکوکا گفت: چه گلی به سر بگیریم؟ که جوابشم خودش داد: بیایم از روح بچه‌های تازه به دنیا اومده کپی بگیریم و اونا رو توی یه محیط مجازی به نام دنیای زیرین بزرگ کنیم.

اما باز یه مشکل ایجاد شد، توی دنیای زیرین یکی از نوادگان همون کپی ها میاد و یه جورایی سیستم اصلی دنیای زیرین رو هک می‌کنه و میشه شاخ اون دنیا! همزمان چون چشم نداره کسی رو در حد خودش ببینه، کلی قانون به نام فهرست ممنونه که عدم کشتن هم جزو اونهاست، می‌ذاره تا بقیه لول آپ نکنن!

بررسی نیم فصل اول فصل سوم انیمه Sword Art Online

حالا اینجاست که کار کیریتو شروع میشه. کیکوکا میاد و کیریتو رو وارد این دنیا می‌کنه، البته طوری که حافظه‌اش توی دنیای زیرین به فنا رفته. در هر حال کیکوکا امیدواره یه جوری کیریتو افراد توی اون دنیا رو به زیرپا گذاشتن قوانین فهرست ممنوعه ترغیب کنه.

همین اتفاق هم میافته و دختری به نام آلیس که به همراه یوجیو از دوستای کیریتو توی دنیای زیرین هستش، به طور کاملاً اتفاقی تنها نوک انگشتاش وارد منطقه‌ای ممنوعه به نام قلمروی تاریک میشه، که اگه از ریشه بخواییم بررسی کنیم تقصیر کیریتویه که این اتفاق افتاد.

بررسی نیم فصل اول فصل سوم انیمه Sword Art Online

حالا به نظر میاد که کیکوکا می‌خواد فلاکتولایت آلیس که یه جورایی به نظر همون روحه آلیسه رو بدست بیاره، اما با وجود از دست رفتن سیستم اصلی دنیای زیرین، کارشون سخت شده. حالا برگردیم سر دنیای زیرین پیش کیریتو اینا، فردای همون روز که آلیس نوک انگشتاش رفت تو قلمروی تاریک، یکی از شوالیه‌های راستین کلیسای مرکزی میاد و آلیس‌‌ رو به جرم ورود به قلمروی تاریک به کلیسای مرکزی که در پایتخته، می‌بره تا اعدام شه. تلاش کیریتو و یوجیو هم برای نجاتش با شکست مواجه میشه و حتی پیام هشدار سیستم System Alert روی چشم یوجیو ظاهر میشه. که خودش کلی سوال مثل نحوه عملکرد دنیای زیرین رو برامون ایجاد می‌کنه.

بررسی نیم فصل اول فصل سوم انیمه Sword Art Online

بعد از این واقعه، کیریتو با اشک از دنیای زیرین خارج میشه و متاسفانه یا خوشبختانه به لطف یکی از بازماندگان گروهی بازیکن کش در فصل اول به نام تابوت خندان که تو ماجرای تفنگ مرگ Death Gun هم دست داشته، سریع برمی‌گرده به دنیای زیرین، اما این‌بار به بهانه درمان صدمات ناشی از درگیری با همون یارو از تابوت خندان، و تازه این اتفاق وقتی افتاد که فکر می‌کردیم رابطه کیریتو و آسونا داره به جاهای خیلی شادش میرسه.

حالا این‌بار کیریتو که با حافظه‌ی اصلیش وارد دنیای زیرین میشه، پس از مدتی با یوجیو تصمیم میگیره که به پایتخت بره تا هم آلیس رو پیدا کنن و هم کیریتو بفهمه که چی شد که از دنیای زیرین سر درآورد. برای اینکار به پایتخت میرن، وارد دانشکده شمشیرزنی میشن و شروع میکنن به لول آپ کردن، در نهایت هم به عنوان مجرم، آلیس رو میبینن که حافظه‌اش نه تنها پاک بلکه عوض شده، همزمان شوالیه‌ راستین شده و تره هم براشون خورد نمیکنه. نیم فصل دوم هم قراره که به اتفاقاتی که کیریتو و یوجیو برای پی بردن به رازهای دنیای زیرین و پاک، عوض شدن حافظه آلیس و کلی چیز دیگه، بپردازه. پس از دست ندینش.

بررسی نیم فصل اول فصل سوم انیمه Sword Art Online

فصل اول علیه فصل سوم

خوب حالا می‌خوام یه مقایسه بین انیمیت فصل سوم و فصل‌های قبلی بکنم.

اولین مبحث: سرعت حرکات و رنگ بندی که اگه دقت کرده باشید توی فصل اول حرکات به شکل سریع‌تر، ماهرانه تر و ساده‌تر پیش می‌ره و همزمان رنگ ها ساده تره.

حالا توی فصل جدید، بیشتر روی زرق و برق کار شده تا مهارت شخصیت ها رو مثل یه شمشیرزن فانتزی و واقعی به تصویر بکشه، البته با یکمی پیاز داغ بیشتر.

دومین مبحث: طراحی صورت شخصیت ها که اگه دقت کرده باشید، انگار یه سطح سفید مایل به زرد رو با دماغ و دهن یه گردو پر کرده باشن. اما در فصل‌های ابتدایی طراحی به صورت طبیعی تر و با جزئیات تر بود. همین یک عامل هم باعث شده که خیلی‌ها فکر کنند انیمه افت داشته !.

سومین مبحث: روایت داستانی انیمه هنر شمشیرزنی آنلاین Sword Art Online رو همه میشناسن که با دیر دادن اطلاعات به ما چقدر حرسمون می‌داد. اما همین نوع روایت طوری بود که پس از جمع بستن انیمه به این نتیجه میرسیدیم که کاملاً به موقع و در بهترین حالت اطلاعات به ما داده شده است.

حالا خوشبختانه یا بدبختانه تو فصل جدید این نوع روایت از قبل هم کندتر شده و ما رو عین لاکپشت به سمت جلو هل میده. به طوری که توضیح موقعیت ها به کندی انجام میشه و همزمان معرفی هر شخصیت در یک قسمت به خوبی انجام میشه که واقعاً نمیشه پیش بینی کرد تیم تولید در آینده چه روشی را برای بیان داستان در پیش میگیره.

چهارمین مبحث: موسیقی این فصل که فکر کنم بهتره بگیم: هنوز هم در اوجه و اگه عوض میشد، یه چیزی تو انیمه کم بود. اما خوشبختانه تا وقتی Yuki Kajiura زنده هست، ما از این نعمت برخورداریم. نعمتی که درک حتی طولانی ترین و کسل کننده ترین صحنه‌ها رو راحت‌تر و اونا رو تبدیل به زیباترین و به‌یادماندنی‌ترین حالت خودشون می‌کنه. پس از همین جا دستت طلا Yuki Kajiura.

حالا با وجود این بالا پایین ها، باید بگم انیمه هنوز هم ارزش دیدن و صد البته بررسی رو داره. پس با سر میریم سراغش.

بررسی نیم فصل اول فصل سوم انیمه Sword Art Online

تا یادم نرفته، اگه دقت کرده باشین توی تیتراژ قسمت اول و سایر قسمتهای نیم فصل اول فصل سوم انیمه هنر شمشیرزنی آنلاین: ارمغانگر صلح :Sword Art Online Alicization هم یه تفاوتی هست. حالا اگه یادتون نمیاد، عیب نداره. چون خودمم تا دیروز نیمدونستم و برای اینکه شما هم بفهمین، شما رو به دیدن این ویدیو دعوت میکنم.

و در آخر، یادتون نره حتما بررسی قسمتی نیم فصل دوم فصل سوم انیمه هنر شمشیرزنی آنلاین: ارمغانگر صلح Sword Art Online: Alicization رو دنبال کنید و اگه نظری در مورد این بررسی، بخش انیمه و سایر بخش‌های مجله وارونه دارید، می‌توانید از طریق بخش تماس با ما یا نظرات با ما درمیون بذارین.

در ادامه بخوانید » پخش نیم فصل دوم فصل سوم انیمه هنر شمشیرزنی آنلاین : ارمغانگر صلح Sword Art Online: Alicization پس از یک هفته تأخیر آغاز می‌شود 

منتظرتون هستیم، پس منتظرمون باشید