9.5
امتیاز

نکات مثبت

  • موسیقی
  • بزرگ شدن دنیای داستانی
  • یادآوری‌های بسیار
  • رشد شحصیتی

نکات منفی

  • طراحی سه‌بعدی
داستان
10
موسیقی
10
انیمیت
7.5
پیام‌های اخلاقی
10
سرگرم کردن
10

در پیش از واپسین روزهای اوج نبرد!

درود بر تمامی دوستان انیمه‌باز و غیرانیمه‌باز. امروز دوباره با آخرین بررسی از نیمه سوم بررسی فصل سوم انیمه Sword Art Online Alicization در خدمت شما هستیم. عنوان این بررسی بررسی قسمت‌های ۳۴ تا ۳۶ انیمه Sword Art Online Alicization هستش. طبق معمول نیز، شما می‌توانید بررسی قسمت به قسمت انیمه هنرشمشیرزنی آنلاین رو در مجله وارونه مطالعه کنید.

با بررسی قسمت‌های ۳۴ تا ۳۶ انیمه Sword Art Online Alicization قراره پرونده بررسی نیمه اول Sword Art Online: Alicization – War of Underworld رو ببندیم. نیمه‌ای که به شخص دوست نداشتم به این سرعت تموم شه. ولی خوب سرنوشت خیلی ظالمه. هی می‌خواد بهمون سختی بده! از چیزهایی که دوست داریم، ما رو دور نگه داره. بعد اونا رو یکی یکی به ما برگردونه.


بگذریم! در بررسی قسمت‌های ۳۴ تا ۳۶ انیمه Sword Art Online Alicization قراره مثل همیشه، با همون سبک قبلی یه بررسی قابل قبول رو به شما تحویل بدیم. گرچه چون حجم اطلاعات زیاده و ما هم عقب، بیشتر روی نکات مهم تأکید می‌کنم. روی بقیه نکات هم یه اشاره کوتاه رو حداقل می‌ریم. اما قبل یا بعد از مطالعه بررسی قسمت‌های ۱۰ تا ۱۲ انیمه  Sword Art Online Alicization War of Underworld می‌تونید با مطالعه “اولین پوستر نیمه چهارم انیمه Sword Art Online Alicization” یه سری از نکاتی که تا الآن در مورد نیم‌فصل بعدی گفته شده رو ببینید.

همچنین یه عذر خواهی به شما بدهکار هستیم. چون طی چند روز گذشته، برای یه مدت سرور سایت پوکید. در نتیجه مطالب چند روز قبلش با نظرات و اینا هم پوکید. اخبار انیمه هفته دوم دی ۱۳۹۸ هم پوکید. منم که همون روز تصاویرش رو حذف کردم از گوشی. در نتیجه باید برم کل مطلب و تصاویر رو دوباره بذارم. البته انشاءالله چهارشنبه منتشر می‌شه. الآن هم بهتره کمربندهاتون رو برای بررسی قسمت‌های ۳۴ تا ۳۶ انیمه Sword Art Online Alicization، ببندید.


نگاهی به کلیت قسمت ۳۴ انیمه Sword Art Online Alicization

بررسی قسمت‌های ۳۴ تا ۳۶ انیمه Sword Art Online Alicization

قسمت ۳۴ یه جور پیش‌درآمد کوتاه برای ادامه داستان در قسمت‌های بعدی هستش. مثل این می‌مونه که یه سری از مسئولین محترمه، قبل از شروع یه پروژه دارند اون پروژه رو برای مردم شرح می‌دن. مردم هم که ماشاءالله مشتاقانه دنبالشون میکنن. اما به این خاطره که منتظر پروژه هستن. تا بفهمن چجوری باید باهاش برخورد کنند. نه اینکه از سخنرانی راضی هستند. البته شایدم باشند.

در قسمت ۳۴ انیمه Sword Art Online Alicization گفته می‌شه که آسونا داره از اکانت ویژه شماره یک استفاده می‌کنه. همزمان تیزه و رونیه هم اشاره کردن که سه الهه آفرینش وجود داره. ‌همزمان با توجه به اشاره‌ای که تیتراژ می‌کنه. میشه نتیجه گرفت که آسونا، خواهر کوچکتر کیریتو و شینون، به عنوان این سه الهه وارد دنیای زیرین می‌شن. توی قلمرو تاریکی، ولی انگار فقط یه الهه هستش. که اونم وکتور بودش.

اما یه سوال دیگه هم برام پیش اومده. که آیا محدودیت‌های قدرت، برای همه الهه‌ها در دنیای زیرین هست یا خیر؟ البته برای جالب‌تر شدن و مبارزات حساس‌تر، حتماً همین‌طوریه.‌ دلیل اثبات این نکته هم اینه که شینون در قسمت ۱۲ جمله‌ای که اشاره به این موضوع داره رو می‌گه. که باز دروازه‌ای از سوالت رو به روی ما باز می‌کنه. اما خوب در قسمت ۳۴ فصل سوم انیمه هنر شمشیرزنی آنلاین Sword Art Online کمی فاز کمدی که قراره با رابطه آسونا و آلیس داشته باشیم نیز کلنگش می‌خوره.

ما هم مثل برکولی، این وسط برای خودمون کیف می‌کنیم. یه با عبارتی از لحظات شکفتن دو گل زیبا لذت می‌بریم. از نظر ساخت، موسیقی و انیمیت قسمت ۳۴ انیمه Sword Art Online Alicization تقریباً کامل عمل کرده. البته چون بیشتر روی دیالوگ گویی تمرکز داشته. کمی تصاویر ثابت زیاد بود. که من همیشه این قضیه رو هم نقطه قوت و هم نقطه ضعف انیمه‌ها می‌دونستم. چون وقتی تصاویر ثابت باشن، با خیال راحت زیرنویس رو می‌خونی. ولی از اون طرف گاهی انیمیت رو خسته کننده می‌دونی.


ملاقات دو شوالیه

بررسی قسمت‌های ۳۴ تا ۳۶ انیمه Sword Art Online Alicization

حالت احساسی آسونا توی این سه قسمت، زیادی بالا پایین شد. اول از همه مصمم برای نجات کیریتو بود. بعد کمی فاز شوخ‌طبعی گرفت. بعد که اولین سردرد دنیای زیرین رو تجربه کرد. ناامیدانه به دنبال کیریتو بود. انگار اون عظم اولیه که می‌گفت همه چی با من، تبدیل به نیاز احساسی شده بود.

کیریتو رو که دید، انگار تموم دنیا براش شده بود. قشنگ هم می‌زنه زیر گریه و ما هم همراهی می‌کنیم. گرچه کیریتو هم گویا یه لحظه واکنش احساسی داشت و خواست آسونا رو در آغوش بگیره. ولی خوب نایی درش وجود نداشت. انگار برای یه لحظه، احساساتی که ازش برانگیخته شده بود. دوباره به حالت نرمال یا عادی خودش برگشته بود. در این حالت واقعاً هم برام سواله که الآن کیریتو داره به چی فکر می‌کنه؟ یا چجور وضعیتی رو تحمل می‌کنه؟

اگر هم بیدار شه، اولین واکنشش چی خواهد بود؟ یعنی همه اون ناتوانی‌ها رو یادشه؟ یا فقط می‌دونه که از خوابی غم‌انگیز بیدار شده؟ پیش‌بینی این وضعیت زیادی سخته! چون تا حالا چنین بیماری اینترنتی رو من ندیده بودم. ولی یه سوال بزرگ هم توی این صحنه بود! مهندسین راث به آسونا گفته بودند. که اگه کسی از دنیای زیرین، یه جور حس دلداری رو به کیریتو بده. حالت روانی‌ش خوب بشه.

اما چرا کیریتو حالش خوب نشد؟ با اینکه به نظر آسونا داشت دلداریش می‌داد؟ خوب در جواب باید گفت که چون آسونا قرار بود حس دلداری رو در مورد اتفاقات افتاده، القا کنه. ولی با یه جمله همه چی خوبه، همه چی مرتبه و دیگه کافیه! سر و ته کار رو هم آورد. نگاهی هم به مرگ یوجیو و حس کیریتو نداشت.

بعدش هم که انگار امیدی به بیدار شدن کیریتو‌ نداشت. رفت پی کارش. شاید یادش رفته یا از قصد نمی‌خواست که بیدارش کنه تا درد و رنج بیشتری نکشه. در مورد بیدار شدن کیریتو‌ هم فکر کنم کسی که بیدارش می‌کنه. یا خودشه یا آلیسی، یوجیویی که دردش رو می‌دونه. چون در هرحال باید فردی باشه که درد از دست دادن یوجیو رو ازش براندازد. حتی اگر جایش در وجودش مانده باشد!


تعریفی از دنیای زیرین

احتمالاً بحث‌های فلسفی-دینی توی قسمت ۳۴ انیمه Sword Art Online Alicization زیادی مغز شما رو پوکونده. خوب حق هم دارید. چون توی دنیای زیرین، وقتی برکولی به آلیس گفت که اگه آسونا خدا بود. به فنا می‌دادت. یه جورایی ذهن رو به سمت تعریف نویسنده، ژاپنی‌ها و مردمان دنیای زیرین از خدا برد. چون ما خدا رو یه خالق کامل و بزرگ می‌دونیم. اما تو خیلی از انیمه‌ها اینطوری نیست. توی دنیای زیرین هم همینطور!

یعنی کلمه خدا رو حتی گاهی به انسان فانی هم نسبت می‌دهند. اما چرا؟ در یک جمله، به قول آلیس:«چون ما اینجا به دنیا اومدیم و اونا اونجا». همه طوری که محل تولدشون براشون تصمیم گرفته، به همه چی نگاه می‌کنند. اما خوب در انیمه‌ها، ژاپنی‌ها هم گاهی دیدشون رو عوض و مثل ما نگاه می‌کنند. توی دنیای زیرین البته با توجه به چیزهایی که دیدین، برکولی اون حرف رو زد. یا به عبارتی دیگر با توجه به اینکه کوئینلا که انگار ادعا می‌کرده که نماینده بهشت در دنیای زیرین بوده، اینطوری قضاوت کرد.

شما هم بودید همین‌کار رو می‌کردید. همین فکر رو می‌کردید. همین‌طور به دنیا نگاه می‌کردید. همین‌طور در مورد نوع شکل گیری و خالقش قضاوت می‌کردید. اما حالا بی‌جنبه بازی یه وقت درنیارین. بعد برید به یه سری مراجع قضایی بگید که انیمه‌ها فلان و فلان‌اند. بعد ما و انیمه‌ها رو به فنا بدین. به جاش با ذهنیت باز، عقاید به تصویر کشیده شده رو درک کرده. همزمان عقاید خودتون رو با قدرت حفظ کنید. یه وقت هم نبینم به فنا برید!


دروازه‌ای پشت مهر چشم راست

وقتی که حرف از مهر چشم راست شد.‌ به شخص فکر کردم که همه قضایای مربوط به مهر چشم راست، خیلی وقته که با مرگ کوئینلا تموم شده. اما گویا حتی پس از مرگ کوئینلا، مهر چشم راست، نه تنها در قلمرو انسان‌ها، بلکه در قلمرو تاریک، قدرت خودش رو حفظ کرده. اما ریشه این مهر در کجاست؟ دست وکتور یا همون گابریل و دوستان نمی‌تونه باشه. چون اون و رفقاش تازه با دنیای زیرین آشنا شدن.

آمریکایی‌ها، ولی احتمال بیشتری داره که مقصر باشند. ولی اگه دقت کنید، کوئینلا گفت کد ۸۷۱ که اون مرد کار گذاشته! تأکید می‌کنم، گفت اون مرد! یعنی چی؟ یعنی یه نفر گنده باید پشت آمریکا باشه. که نویسنده درش تأکید داشته. اما احتمال بعدی من، می‌ره به کایابا آکیهکو! مردی که به نظر خیلی وقت پیش از روحش کپی گرفته. ختی شاید راث در پروزه Alicization ازش به طریقی کمک گرفته. در سمت ۳۴ فصل سوم انیمه Sword Art Online هم طرز اشاره‌ای که بهش شد. به مرموزی این شخصیت می‌خوره. هم اینکه خیلی وقته که داستان به نظر داره زیرساخت‌های حضور این شخصیت رو فراهم می‌کنه. هم خودم می‌خوام که کار ایشون باشه. شما چی فکر می‌کنید؟

احتمالات دیگه‌ای هم هست. مثلا توی دنیای زیرین آسونا به سرعت به این نتیجه رسید که کار دشمنه و جاسوسی در راث هست. به شخص می‌خوام بدونم این جاسوسی کیه؟ مخصوصاً اینکه اگه دقت کنید توی فصل قبل و در قسمتی که یادم نبود. آسونا در لاک‌پشت اقیانوسی، شخصی رو که به نظرش آشنا بود، دید. احتمالاً همون شخص به قضیه جاسوسی، به همراه مهر چشم راست ربط داره. در غیر این صورت، این فرضیه رد است.


مکالمه‌ای ساده، اما جالب

بررسی قسمت‌های ۳۴ تا ۳۶ انیمه Sword Art Online Alicization

دو مکالمه جالب در قسمت دهم انیمه Sword Art Online Alicization War of Underworld رخ داده. یکی مکالمه خاطره‌دار آسونا، آلیس و دو دوست گرامی که داشتن خاطرات خودشون رو از کیریتو به اشتراک می‌گذاشتند. به نظر من هم این مکالمه ارزش یه قسمت OVA کمدی رو داشته باشه. با توجه به ۲۳ قسمت بودن انیمه Sword Art Online Alicization War of Underworld هم، یه قسمت ۲۴ام به این صورت باشه، جای تعجب نیست.

گرچه این صحنه یه لحظه من رو ترسوند که شاید یه انیمه حرم‌سرای هندی رو دوبار قراره تجربه کنیم. نه یک عاشقانه هنرمندانه. ولی خدا رحم کرد. دیگر مکالمه جالب قسمت ۳۴ انیمه Sword Art Online Alicization به اتاق جنگ برمی‌گرده. جای که اعضای ارتش دارن با هم سر هم بودن یا نبودن، بحث می‌کنند. آلیس هم فعلا داره غرورش، به عنوان یک شوالیه رو حفظ می‌کنه. یعنی وظیفه رو بر جونش اولویت می‌ده.

اما از اشاره آسونا برای نابودی دنیای زیرین، به دست مهاجمین خوشم اومد! طبیعی هم هست. چون دنیای زیرین که درش نمونه موفق هوش مصنوعی، یعنی آلیس نباشه. فقط می‌شه زمینه‌ای برای ساخت دوباره آلیس! واسه همین حتماً دنیای زیرین نابود می‌شه. ولی از اون طرف تضمینی برای حفظ دنیای زیرین توسط مهندسین راث نیست. شاید دنیای زیرین ر‌‌و تبدیل به کارخانه تولید هوش مصنوعی کنند.

یعنی مثلاً هرکس که شرایط خاصی رو داشت و مرد. بعد از مرگ بشه هوش مصنوعی موردنظر. شایدم بعد از موفقیت آلیس، بگن بای بای دنیای زیرین. به دلایلی مثل سقوط لاک‌پشت اقیانوسی، هزینه‌های بالا، نداشتن دلیل برای حفظ دنیای زیرین. به علاوه امکان کپی گرفتن از آلیس که هزینه‌ها رو کم می‌کنه. به نظرم در اون لحظه آسونا و کیریتو می‌پرن وسط و ورق رو برمی‌گردونند.


نگاه کلی به قسمت ۳۵ انیمه Sword Art Online Alicization

قسمت ۳۵ انیمه هنر شمشیرزنی آنلاین ارمغانگر صلح Sword Art Online Alicization یه جور غافل‌گیری احساسی-سیاسی بعد از قسمت ۳۴ بود. مخصوصاً اینکه کارگردانی جالبی شده بود. اونم با استفاده از بازی با زمان! یعنی الآن ما داشتیم نبرد دنیای زیرین رو تماشا می‌کردیم. بعد می‌ریم سراغ دنیای واقعی و تلاش‌ها برای ورود به دنیای زیرین. اگه یادتون باشه هم در فصل سوم انیمه Attack on Titan هم از این نوع بازی با زمان استنفاده شده بود. که به شخص ازش خیلی رازی بودم.

اما در قسمت ۳۵ انیمه Sword Art Online Alicization بعد از این بازی جذاب، دوباره برمی‌گردیم به همون لحظه‌ای که از نبرد دنیای زیرین پریدیم به دنیای واقعی. این‌طور که معلومه نیز، از الآن تا یه مدت فقط توی دنیای زیرین هستیم. اتفاقات دنیای واقعی هم به اندازه چند قسمت جلوجلو گفته شد. تا قسمت ۱۱ انیمه هنر شمشیرزنی آنلاین ارمغانگر صلح نبرد دنیای زیرین Sword Art Online Alicization War of Underworld تبدیل بشه به زیرساخت قسمت‌های آینده.

اما همه چیز کامل گفته نشد. یعنی برخی صحنه‌ها خالی و بدون دلیل مونده بود. مثلاً لیفا و شینون سریع رفتند تا وارد دنیای زیرین بشن. اما گفته نشد که کیکوکا کی اجازه داد. در مورد اجازه ورود از دنیای واقعی به زیرین هم همینطور. انگار در قسمت‌های بعد قراره شاهد فلش‌بک‌هایی برای توضیح این موضوعات باشیم.

از نظر ساخت مثل همیشه دنیای هنر شمشیرزنی آنلاین ارمغانگر صلح Sword Art Online Alicization خوب عمل کرده. موسیقی رو هم که نگو. ولی آلوهیم آنلاین رو وقتی که دیدم با این طراحی شخصیت‌هاش، صحنه‌های فصل‌های قبل رو هم که یادم اومد. دلم تنگ شد برای آلوهیم گذشته. گرچه همین هم خوبه. ولی خوب بهتره فعلاً بریم سراغ نکات کلیدی قسمت 34 انیمه Sword Art Online Alicization.


دنیای جنگ

بررسی قسمت‌های ۳۴ تا ۳۶ انیمه Sword Art Online Alicization

وقتی که مکالمه برکولی با کوئینلا رو دیدم. گفتم تمومه، برکولی می‌شه آدم بده. با اون لبخند به ظاهر شیطانی هم داشت این موضوع رو تأکید می‌کرد. اما بذارید خیالتون رو راحت کنم. برکولی چنین آدمی نیست. الآنم فقط به خاطر درک صحبت‌های کوئینلا و معنی اون خجسته شده. یعنی فهمیده که دنیا اونقدر بزرگه که همیشه دشمنی هست که زنده باشه. همیشه کسی هست که باهات مخالف باشه.

همیشه کوئینلا دروغ نمی‌گفته و حقیقتی درونش نهفته بوده. البته برداشت برکولی از این حرف‌ها چی باشه؟ خدا می‌دونه. بخواد علیه دنیای زیرین و واقعی کاری انجام بده، خدا می‌دونه. از روش مقابله کویینلا با حذف دنیای زیرین هم با خبر باشه، خدا می‌دونه. یا اینکه تنها از اینکه مقابل قدرمطلق از دنیای زیرین دفاع کنه، کیف می‌کنه. خدا می‌دونه. اما در جدی بودنش شکی نیست. مثل همون لحظه که شوالیه‌های تاریکی و مبارزین از دره با هزار زور و زحمت رد می‌شدند. گفت این یه جنگه!

با همین یه جمله فهموند که جنگ شوخی نداره. حتی توی این لحظات هم باید مثل مار دشمنت رو بگیری و خفه کنی. حتی اگه دشمنت، تنها یه موش کوچولو باشه که داره دست و پا می‌زنه. بازم باید از تمام حیله‌های موجود برای نابودیش استفاده کرد. البته تعریف رهبر مبارزین، از جنگ چیز دیگه‌ای هست. یعنی اون رو یه مبارزه رودر‌رو که هر دو طرف براش آمادگی دارند، می‌دونه. نه قتل عام شدن‌شون مثل گوسفند که هیچ کاری ازشون ساخته نیست.


زمان چگونه می‌گذرد؟

این یه سوال واقعاً من رو گیج کرده. کاشکی توی یه قسمت اینو کامل توضیح بدن. اما چرا گیج کننده هست. خوب توی دنیای واقعی، وقتی که آسونا وارد دنیای زیرین شده بود. ساعت تقریباً ۵ بعد ازظهر بود. وقتی که زمان‌بندی دنیای زیرین و واقعی یکی شد، ۷ ساعت گذشته بود. یعنی نیمه شب بود. وقتی هم که لیفا و شینیون وارد دنیای زیرین شدن، ساعت ۵ صبح باید شده باشه. همون موقع هم مذاکره آلوهیم آنلاین بود. احتمالاً زمان ورود دوباره شوالیه تاریکی و بچه‌های آلوهیم آنلاین هم بین ۶ تا ۷ صبح خواهد بود.

حالا این وسط چی عجیبه؟ خوب موقعی که حدوداً ساعت سه صبح بود. یکی از مهندسین راث به ساعتش نگاه کرد و درخالی که ده ساعت از ورود آسونا گدشته، گفت که الآن باید یه سال در دنیای زیرین گذشته باشه. از این حرف می‌شه فهمید که هر ساعت در دنیای واقعی، معادل ۳۶ روز در دنیای زیرین هستش. همزمان دنیای زیرین وقتی از نظر زمانی با دنیای واقعی هماهنگ شد، که ۵ ساعت از ورود آسونا گذشته بود.

یعنی باید ۱۸۰ روز، معادل نیم‌سال، حداقل در دنیای زیرین زمان گذشته باشه. ولی اصلأ اینطور به نظر نمی‌رسه. حتی انگار یه هفته هم در دنیای زیرین نگذشته. هیچ نتیجه‌ای جز اینکه یا دنیای زیرین از همین اول داشته به زمان دنیای واقعی می‌رسیده. یا اینکه لاگین شدن کامل به دنیای زیرین وقت بیشتری رو می‌خواد، نمی‌شه گرفت. البته قدرت سومی هم شاید در کار باشه. مثل کایابا یا کسی دیگه، که دنیای زیرین رو با دنیای واقعی از نظر زمانی هماهنگ کنه.

تا وکتور نرسه کار رو تموم کنه. آلیس هم در دنیای زیرین بمونه. اما چرا الآن؟ خوب موقعی که آسونا وارد دنیای زیرین شد. گوشی موبایل خودش یا فکر کنم مال کیریتو رو با خودش برد. اما کی توی این گوشی هست؟ خوب، یویی بودش که الآن در داخل گوشی، کنار دست مامان‌ش هست. احتمالاً هم شخص سومی تونسته از این طریق به دنیای زیرین دسترسی داشته باشه. ولی جاسوسی و اون خانم که با کایابا ارتباط داشته رو نمی‌شه ندید گرفت.


جنگ سخت در دنیای زیرین

خوب دیگه انیمه داره وارد بحث‌های سیاسی می‌شه.  یعنی چی؟ یعنی دنیای زیرین تبدیل به محلی برای عرض اندام ژاپنی‌ها در مقابل آمریکایی‌ها شده. البته اگه آمریکایی‌ها مستقیم برای همین هدف می‌اومدن. کمی جذابیت کم می‌شد. اما به جاش برای یه لذت حسابی از قتل‌عام اومدند. یا به عبارتی اومدن که ذات خشن انسان‌ها رو به تصویر بکشند.

از اون طرف ژاپنی‌ها قراره ذات دیگه‌ای از انسان‌ها رو در نهایت به ما و آمریکایی‌ها نشون بدن. از اون طرف دیگه، اگر آمریکایی‌ها از ذات این پروژه با خبر بشن. با اشتیاق بیشتری برای قتل‌عام میان. چون مثلاً با خودشون میگن که ما داریم از یه پروژه اسلحه سازی ژاپن جلوگیری می‌کنیم. اما احتمال اینکه دلشون برای مردمان دنیای زیرین رحم بیاد هم هست. ولی خدا می‌داند.

چون دیدگاه انسان با وجود این دنیاهای مجازی ممکنه به جایی رسیده باشه. که دیگر چیزی به نام انسانیت، برای چیزی که در مقابل چشمان‌مان نیست، یا حتی چیزی که در مقابل چشمان‌مان باشد، وجود ندارد. با این‌حال در اینکه دنیای زیرین به زمینه‌ای برای جنگ سخت و جنگ رسانه‌ای تبدیل شده، شکی نیست. حالا باز این بحث رو نرید یه طوری به کشمکش‌های اخیر ایران و آمریکا ربط بدید. که انیمه Sword Art Online Alicization، توی ایران یه جوری به فنا بره.


نگاه کلی به قسمت ۳۶ انیمه Sword Art Online Alicization

اولین صحنه قسمت آخر نیمه اول انیمه Sword Art Online Alicization War of Underworld با یه صفحه پر از رنگ‌های قرمز و آبی شروع می‌شه. صحنه‌ای که بازهم از نظر زمانی انیمه رو زیر سوال برد. چون اگه نورهای قرمز مال آمریکایی‌ها و آبی مال ژاپنی‌ها باشه، انگار هردو همزمان وارد شدن. اما از یه طرف اگه مال انسان‌ها و اهالی قلمرو تاریکی باشه، منطقی می‌شه. شایدم همه رو از الان جدا کردن از هم. یعنی خوبی و بدی رو از هم جدا کردن.

بگذریم، آخرین قسمت از نیم فصل اول Sword Art Online Alicization War of Underworld در تمام مدت با حداکثر قدرت داره تلاش می‌کنه. تا بتونه دیدگان شما رو میخ‌کوب فصل بعد بکنه. اونم بدون هیچ ایرادی! یعنی شما هیچ مشکلی در موسیقی، صدای شخصیت‌ها و روند داستان حس نمی‌کنید. البته اگه خیلی به جزئیات اهمیت می‌دید. احتمالاً بازم استفاده استودیو از طراحی سه‌بعدی، روی اعصابتونه. ولی زیاد بهش فکر نکنید.

به جاش به این فکر کنید که در قسمت ۳۶ انیمه Sword Art Online Alicization شینون، تفنگدار دنیای زیرین، وارد دنیای زیرین می‌شه. یعنی به‌زودی کلی شخصیت دیگه هم وارد می‌شن. از طرفی آلیس بالاخره گرفتار وکتور شد. اگه نظر من رو هم بخواین، آلیس توی فصل بعد، می‌شه عین این شاهزاده خانم‌هایی که منتظر شاهزاده هستند. گرچه اینجا دنیای والت دیزنی نیست. پس قاعدتا آلیس خودش، خودش رو نجات می‌ده.

جدا شدن بخشی از ارتش تاریکی از وکتور هم نوید نبرد همه طرفین علیه وکتور رو می‌ده. البته قاعدتاً وکتور با اون قیافه عجیب، حین بردن آلیس! که معلوم نیست با آلیس چیکار داره؟ به نظر من حتماً قصد داره پدر آلیس رو در بیاره. قاعدتاً فکر این رو هم کرده که کسی مزاحم نشه. به آلیس هم می‌گم، که تقصیر خودته که جوگیر شدی و دستگیر شدی. حالا حاصل دست‌رنج را درو کن. البته منظورم اینه که وکتور رو بکش. با اینکه معلوم نیست چه حقه‌ای در آستین داره. مثل همون دود مرموز خواب‌آور.

به همین دلیل قراره در فصل بعد، میخ‌کوب بشیم. گرچه احتمال خیانت استودیو A-1 Pictures به انتظارات ما خیلی بالاست. اما در نظر بگیرید که الآن داستان در اوج خودش متاسفانه قطع شده و به بهار ۱۳۹۹ موکول شده. واسه این می‌گم اوج، که ترکیب بزرگی از موسیقی و انیمیت در این قسمت نهفته که حتی صحنه‌های قبل رو هم می‌خواد به این قست، وصل کنه. گرچه دیگه مغز من پوکیده، پس زیاد وارد جزئیات نمی‌شم. شما ببخشید.


شوالیه‌های قرمز

خوب خوب، وقتشه که یه معرفی از گیمرهای آمریکایی که اومدن به دنیای زیرین، داشته باشیم. این گروه مثلاً قرار بود جزو شوالیه‌های تاریکی باشن. ولی رنگ لباس‌هاشون کاملاً متفاوته. البته خوب فکری کردن که مخالفه رنگ مشکیه، البته شاید بشه گفت که آبی تیره. چون اگه رنگ مخالف نبود. تشخیص دوست و دشمن، سخت بود. در مورد قدرت شوالیه‌های قرمز هم باید گفت که آن‌چنان که باید قوی نیستند.

من یکی حداقل انتظار داشتم یه چندتا بازیکن حرفی هم بین‌شون باشه که بزنن پدر همه رو در بیارن. یا یه هدف خاص داشته باشند. ولی به قول آلیس فقط یه جماعت تشنه به خون وارد دنیای زیرین شدند. جماعتی که فقط می‌خوان همین‌طور بکشن. اما فکر نکنم که همه برای حس کشتن اومده باشن. چون همین که آدم‌هایی باشن که خیلی دنبال جزییات مرگ در کشتن هستند، جای تعجب داره.

آخه توی بازی‌های عادی هم می‌شه کشت، هم لذت برد. اینجا دیگه چرا؟ تنها دلایل منطقی برای پاسخ به این قضیه، اینه که هم کسانی در بین‌شون هستند که به خاطر دلایل دیگه اومدن. هم کسانی هستند که به خاطر کشتن اومدن. اونایی که برای کشتن اومدن رو هم اینطوری می‌شه توصیف کرد. که در بازی‌های واقعیت مجازی همش در حال کیف بودند. اما براشون بس نبوده!

پس همین بازیکن‌ها که همیشه دنبال گرافیک بالا، واقعی گرایی یا همچنین چیزی هستند. الآن که افراد میلر گابریل اومدن یه بازی جدید رو معرفی کردند که همه چیزی که این گیمرها می‌خوان رو داره. پس با سر، بازیکن‌های مختلف اومدن تا به ما در مورد خشونت موجود در بازی‌ها هشدار بدن. انگار این‌جا نویسنده یه پیام برای ما داره که انسانیت در بازی‌ها داره از بین می‌ره! گرچه گاهی عکسش‌ عمل می‌شه.


مبارز حقیقی

همون‌طور که قبلاً گفتم، در بین فرماندهان قلمرو تاریکی، یکی از کسانی که برای فرمانده جایگزین کل قوا کاندیده. فرمانده مبارزین هستش. البته سایر گروه‌های تاریکی اصلا معلوم نیست که کجا هستند؟ چه برسه به اینکه کاندید باشن؟ نه خبری از قاتلین هست. نه خبری از بازرگانان. نه خبری از جادوگران. نه خبری از اورک‌ها. نه خبری از سایرین. توی جبهه جلو هم فقط شوالیه‌های تاریکی و مبارزین هستن. فرمانده نقاب‌دار شوالیه‌های هم تاریکی فعلاً معلوم نیست، که برنامه‌اش چیه؟

برگردیم سر فرمانده مبارزین! ایشون از همون اول که داشت نارضایتی‌ش رو از جنگ فعلی اعلام می‌کرد. داشت به ما می‌گفت که می‌خواد یه جوری همه رو برداره و بره و به این جنگ پایان بده. ولی خوب قسمت نبود. توی بررسی قسمت ۳۶ انیمه Sword Art Online Alicization هم باید اضافه کنم. که واقعاً جدیت و در عین حال زرنگی‌اش رو برای دور زدن تحریم‌ها تحسین می‌کنم. خوب یعنی چی این چرت و پرت‌ها؟

در جواب بیایم نگاهی داشته باشیم به مهر چشم راست! این مهر یه جورایی ضامن وفاداری هر کدوم از اعضای دنیای زیرین نسبت به طرف خودشون هستش. رهبر مبارزین ولی این مهر رو با در آوردن چشم‌ش شکست. تا بتونه به جای تمام افرادش، به امپراتور بردار Vector پشت کنه. اما نه به صورتی که انگار واقعاً داره بهش خیانت می‌کنه. در اصل داره اعمالش رو طوری تنظیم می‌کنه. که انگار هیچ کار اشتباهی نکرده. همزمان چون تصمیم‌گیری به عهده فرمانده، همیشه هست. تمام مسئولیت تصمیمات، به عهده ایشون هست. پس افرادش انگار خیانتی نکردن. اما در اصل کردن. واسه همین رهبر مبارزین چشم‌ش رو درآورد. تا درد این خیانت رو برای خودش برداره.


مانده در گذشته‌ها

یکی از جالب‌ترین و در عین حال خاطره‌انگیز صحنه‌ها در فصل سوم انیمه هنر شمشیرزنی آنلاین ارمغانگر صلح Sword Art Online Alicization War of Underworld صحنه فریاد آسونا بود. فریادی که اگه خاطرتون باشه، در فصل اول انیمه Sword Art Online هم بود. زمانی که کیریتو‌ برای اولین بار دو شمشیر خود را با هم کشید. اونجا آسونا وقتی که کشت و کشتار بازیکن‌ها رو دید، نتونست طاقت بیاره.

واسه این قضیه الآن به فکرم رسید که نکنه آسونا هم مثل کیریتو از بس هم‌رزم‌هاش رو از دست داده اینطوری شده. چون دفعه اول که کیریتو‌ رو دید، اینطوری نبود. اما بعد شدش. پس حتماً این وسط یه اتفاقی افتاده. البته ممکنه چون قبلش کسی مثل کیریتو رو نداشته که براش مهم باشه، الآن تغییر کرده است. یعنی حس زندگی کردن رو از اون‌موقع درک کرد.

برگردیم سر بررسی قسمت‌های ۳۴ تا ۳۶ انیمه Sword Art Online Alicization که آسونا دوباره با صحنه‌هایی که دوست نداره روبه‌رو می‌شه. طوری که داره می‌گه بسه، بسه، دیگه چرا آخه اینکار رو تموم‌ش نمی‌کنید؟ چرا به این راحتی جون بقیه رو می‌گیرید؟ چرا و چرا؟ چرایی که چرایی‌اش را کسی نمی‌داند. چراهایی که حتی ما ممکن است به آتش آن‌ها دامن بزنیم.


نقشه پیروزی

حتماً دیدید که فرمانده مبارزین دست دوستی با آسونا اینا داد. اما چون که فقط خودش مهر چشم راست رو شکست. گفت که اگه وکتور دوباره فرمان حمله بده. اونا اطاعت می‌کنن. احتمالاً هم منظورش ارتشش بود که اون مهر رو دارند. این وسط هم شیتا خوب چوب ریخت توی آتش شیپرها برای شیپ این دو! اما بهتره بیایم یه مروری بر نیروهای دو طرف برای پیروزی داشته باشیم. تا بتونیم یه مروری تابحال کرده باشیم. همزمان اطلاعات خودمون رو در مورد اتفاقات افتاده بسنجیم.

جبهه غرب War of Underworld

بررسی قسمت‌های ۳۴ تا ۳۶ انیمه Sword Art Online Alicization

طرف وکتور، هنوز بیشتر نیروهای تاریکی رو توی دست‌های خودشون دارند. البته شاید بشه گفت که یه سری از این نیروها رو وکتور از دست داده. ولی بازم کلی چیز توی چنده داره. از جادوگران بگیر تا قاتلین و بقیه ارتش! نیروهای دیگه‌ای که طرف وکتور، البته به نظر طرف وکتور هستند. شوالیه‌های قرمز هستند. واسه این می‌گم به نظر، چون تا الآن که هرکی اومد جلوی روشون، کشتند. همزمان اگه مهندس جناب وکتور، فکری به حال این موضوع نکنه. یعنی مثلاً برای شوالیه‌های قرمز، وکتور رو فرمانده تعریف نکنه. یا اونا رو درست هدایت نکنه.

شاید حتی شوالیه‌های قرمز، گریبان وکتور رو هم بگیرند. آخرین نفر موجود در سمت وکتور که در دنیای زیرین نقش بسزایی داره نیز، جناب شوالیه تاریکی با نام کاسلز واساگو Vassago Casels هستش. شخصی که به نظر با تابوت خندان نسبتی داشته. همزمان در عملیات نابودسازی تابوت خندان یا جای دیگه، کیریتو رو دیده و باهاش جنگیده و حال کرده. الآنم می‌خواد لطف کیریتو رو جبران کنه. راستی تا یادم نرفته، این رو هم اضافه کنم که اسم کامل گابریل، میلر گابریل Miller Gabriel هست.

جبهه شرق War of Underworld

بررسی قسمت‌های ۳۴ تا ۳۶ انیمه Sword Art Online Alicization

در طرف آسونا اینا، نیروهای ارتش انسان‌ها مقتدرانه ایستاده‌اند. حدود ۷۰۰ نفر زنده در قلمرو تاریکی هستند. حدود دو برابر هم از نیروهای ارتش انسان‌ها در دروازه شرقی برای دفاع و حمله ایستاده‌اند. شایدم الآن دارن با سایر نیروهای تاریکی می‌جنگند. دیگر اعضای ارتش انسان‌ها، شوالیه‌های راستین هستند. که هنوز بیشترشون رو ما نمی‌شناسیم. یه سری از افراد قلمرو تاریکی رو هم بهشون اضافه کنید. سه الهه دنیای زیرین نیز در طرف ارتش انسان‌ها هستند. یکی آسونا که قدرت تغییر محیط رو داره. شینون که تفنگدار دنیای زیرین هست. آخری لیفا که احتمالاً یه قدرت مربوط به گل و گیاه و اینا داشته باشه.

نیروهای آلوهیم آنلاین هم طرف دیگه این درگیری خواهند بود. البته شاید از سایر دنیاهای مجازی هم کسانی دیگر نیز بیاین. ولی یه چیز این وسط هست. اونم اینه که وقتی از دنیاهای مجازی اکانتی رو به دنیای زیرین وارد کنند. اکانته تبدیل به اکانت‌های خاص دنیای زیرین می‌شه؟ این امر رو یویی اینا تاکید بسیاری کردند. همزمان توی فصل دوم کیریتو دقیقاً همین کار رو کرد. در نتیجه اکانت‌ش شبیه دخترها شد و کمی از این قضیه استفاده برد. همزمان باید اکانت‌هایی در دنیای زیرین مورد استفاده قرار بگیره که در دنیای زیرین تعریف شده هست.

پس این تبدیل لازمه! حاصلش هم باید با وجود قدرت قبلی آواتارها، جالب باشه. سایر اشخاصی که قراره در این جبهه حضور پیدا کنند. فعلاً در حاله‌ای از ابهام وجود داره. از جمله کایابا، یوکی و سایر شخصیت‌هایی که باهاشون آشنا شدیم. شاید در جبهه غرب هم حضور پیدا کنند. مخصوصاً اونی که در پایان سخنرانی قسمت ۳۵ انیمه Sword Art Online Alicization دیدیم. انگار یویی بود با یوکی! ولی هنوز کسی نمی‌دونه. شایدم کایابا بود. ولی هر کی که هست، یویی اون رو می‌شناسه. البته این احتمال رو که اون یویی نبودش. خیلی زیاده، چون یویی واقعی داشت در کنار کلاین اینا، سخنرانی رو تماشا می‌کرد. مگر اینکه استودیو با زمان بازی کرده. یا رازی دیگر وجود داره.


شینون کماندار دنیای زیرین

بررسی قسمت‌های ۳۴ تا ۳۶ انیمه Sword Art Online Alicization

بالآخره شینون به عنوان اولین سرباز راث، البته ببخشید، سومین فرستاده راث در Sword Art Online به دنیای زیرین اومد. از همون اول هم با قدرت عظیم خودش، ما رو انگشت به دهن می‌ذاره. انگار این الهه‌ها کلا تو دنیای زیرین، کد تقلب محسوب می‌شن. ماشاءالله هم به توجه به آواتار نمایشی در قسمت ۳۴ فصل سوم انیمه هنر شمشیرزنی آنلاین Sword Art Online انگار این آواتارهای الهه‌ها برای یا براساس، لیفا، شینون و آسونا ساخته شده است.

موندم کیریتو وقتی هنوز‌ بیدار بوده، اینو با توجه به شنیده‌هاش در دنیای زیرین. یا به عبارتی از داستان‌ها، کتاب‌ها و نقاشی‌ها فهمیده یا نه؟ در هرحال سلیقه کیکوکا رو برم. برگردیم سروقت شینون که الآن با بازگشتش نیم فصل اول Sword Art Online Alicization War of Underworld رو تموم کرد. همزمان آسونا شده بود مثل وقتی کیریتو آسونا رو بعد مدت‌ها دید. یادمم نمیاد که چه وقتی شینون رو شینونو صدا می‌کرد. جزو عجایبی عحیب و حالب برای من بود.

معلوم هم نیست چقدر الآن آسونا از نظر روحی تخت فشار بوده. چون مسئولیت شاخی داره و کیریتو‌ هم در پشت‌ش در کالسکه بود. حالا اگه کیریتو‌ می‌مرد، چی می‌شد، خدا می‌داند. اما ورود شینون یه جورایی خیالش رو راحت کرد. از تنهایی هم درش آورد. چون در دنیایی که نمی‌شناسه، کسی رو داره که می‌شناسه. البته همه چی با ارجاع به قسمت بعد تموم می‌شه. والسلام نامه تمام!


بهترین بخش بررسی قسمت‌های ۳۴ تا ۳۶ انیمه Sword Art Online Alicization

بررسی قسمت‌های ۳۴ تا ۳۶ انیمه Sword Art Online Alicization

یکی از بهترین و احساسی‌ترین صحنه‌های قسمت‌های ۱۰ تا ۱۲ انیمه هنر شمشیرزنی آنلاین ارمغانگر صلح نبرد دنیای زیرین Sword Art Online Alicization War of Underworld مربوط به زمانی که دوست‌های کیریتو‌ اینا، می‌خوان که بازیکنان آنلاین ژاپنی یا به عبارتی بازی آلوهیم آنلاین که آینکراد هم درش هست. رو راضی به نبرد برای دنیای زیرین کنند. صدالبته این صحنه همزمان داره یه جورایی ذات انسان‌های امروزی که دوست دارن بدون درگیری، از اندک چیزهای خیالی‌شون محافظت کنند رو به تصویر می‌کشه.

همزمان داره ذات دیگری از انسان‌ها که هنوز رنگ انسانیت درشون وجود داره. رو به مخاطب القاء می‌کنه. سخنرانی جالب دوست کیریتو در این بین هم واقعاً تاثیرگذار بود. یه جورایی داشت که احساسات تمام بازیکن‌های دنیاهای واقعیت مجازی رو به مخاطب می‌گفت. که حتی اونا هم حق این رو دارند. که دنیای خودشون رو در دنیای مجازی و همگام با واقعیت بدونن. انگار که تمام مسولیت‌های دنیای واقعی در دنیای مجازی هم وجود دارد.

از همه مهم‌تر آلیس، که نمادی از هوش مصنوعی متولد شده در دنیای مجازی هستش. رو به عنوان تصویری از تمام دنیاهای مجازی و هدفشون معرفی می‌کنه. اگه کایابا آکیهکو هم اینجا بود. می‌گفت که الآن، انسان‌ها حتی برای فتح دنیاهای فانتزی برای خودشون، آماده هستند. شروعش هم با لشکرکشی از آلوهیم آنلاین به دنیای واقعی است.

البته ناگفته نماند که همین گروه قراره در نیمه بعدی، حسابی دنیای زیرین رو زیر و رو کنند. حسابی سرنوشتش رو عوض کنند. حتی شاید زمینه‌ای بشه برای آینده دنیای زیرین که توی دست‌های Sword Art Online Alicization War of Underworld 2 هستش! مخصوصاً با وجود اون شخصی که کنار شبه‌یویی بود. منم نفهمیدم که یوکی از نیمه دوم Sword Art Online II هست یا کسی دیگر؟


احتمالات قسمت ۳۷ انیمه Sword Art Online Alicization

با توجه به ورود شینون و اختلاف بازه زمانی که شینون وارد دنیای زیرین شد. با زمانی که یویی اینا داشتند در مورد نبرد مجازی آمریکا و ژاپن بحث می‌کردند. قسمت بعد ادامه نبردهای قسمت ۳۶ رو بیان می‌کنه. البته با ورود لیفا سان و شینون سان در لباس اکانت‌های ویژه دنیای زیرین! این نبرد حسابی شاخ می‌شه. در آخر همین قسمت هم ورود کاربران آلوهیم آنلاین رو به دنیای زیرین تبریک می‌گه. البته اگه قسمت‌ها رو زمانش رو بیشتر کنن، فرق می‌کنه بحث! همزمان اختمال فلش‌بک هم خیلی هست.


آیا Sword Art Online Alicization در پایان راه است؟

بررسی قسمت‌های ۳۴ تا ۳۶ انیمه Sword Art Online Alicization

خوب این یه مسئله بزرگه که الآن بفهمیم توی ذهن نویسنده چی می‌گذره؟ مثلاً الآن با توجه به اینکه نیمه دوم Sword Art Online Alicization War of Underworld نیمه پایانی این آرک از انیمه هست. می‌شه این برداشت رو هم کرد که پایان کار وکتور و نبرد بر سر دنیای زیرین در این فصله. اما دلایلی هم هست که می‌گه اینطور نیست.

۱_ بیماری کیریتو‌: کیریتو در اصل برای درمان بیماری خودش، وارد دنیای زیرین شده بود. طی قسمت‌های ابتدایی Sword Art Online Alicization War of Underworld به این موضوع اشاره شده بود. که کیریتو در وضعیت بدی هستش. پس لااقل کیریتو باید در دنیای زیرین بمونه. یا داستان در دنیای زیرین ادامه پیدا کنه. مگر اینکه اتفاق دیگه‌ای بی‌افته و معجزه بشه.

۲_ دنیای زیرین: حتماً همه از پتانسیل بالای دنیای زیرین اطلاع دارید. مثلاً هنوز کلی شخصیت مونده که پا به میدان بذارند. مثل انجمن قاتلین، بازرگانان، اورک‌ها و جادوگران که یه جایی هستند، ولی فعلاً نیستند. خود دنیای زیرین هم کلی راز رو در خودش داره. از مادر آلیس بگیر تا اتفاقات بزرگی که برای شخصیت‌های تاریکی و بشریت می‌افته. بعید می‌دونم این پتانسیل همین‌طوری الکی استفاده نشه.

۳_ اکانت‌ها: فکر نکنم که نویسنده این همه اکانت و شخصیت رو فقط با یه جنگ، بخواد به نمایش بذاره. ممکنه مثلاً بعد از ورود کاربران جدید به دنیای زیرین، دوباره از نظر زمانی نسبت به دنیای واقعی سریع‌تر شه. بعد کلی قضیه دیگه هست، که ممکنه این وسط پیش بیاد.

خوب این بود نظر من! ولی یه نکته رو هم در نظر بگیرید که حتماً قرار نیست که داستان در Sword Art Online Alicization War of Underworld تموم شه! ممکنه البته تموم هم بشه. ولی یه جوری باید داستان با توجه به موارد بالا، چه در دنیای زیرین چه در دنیای مجازی و چه ترکیبی ادامه پیدا کنه. پس در یازده قسمت جمع نمی‌شه. مگه اینکه مدت زمان هر قسمت رو حسابی افزایش بدن. یعنی حداقل به یک ساعت برسونند. که اگه خبری بود، حتماً در اخبار انیمه گفته خواهد شد.


اگر Sword Art Online Alicization به دنیاهای مجازی وصل شود، چه می‌شود؟

جواب این سوال رو خیلی دوست داشتم بگم. چون اگه الآن این اتفاق بی‌افته. حتی ممکنه که نبرد دنیای زیرین به سایر دنیاهای مجازی کشیده بشه. البته به طور کلی دو احتمال هست. اول اینکه دنیای زیرین نابود شده و تمام شخصیت‌ها به دنیای مجازی دیگه فرستاده شده‌اند. که اینطوری بحث مرگ و زندگی مردمان دنیای زیرین میاد وسط. که آیا عمر جاودان دارن یا خیر؟

دومین احتمال اینه که دنیای زیرین سالم باشه و مثل دنیای واقعی بشه. یعنی مردم از اونجا بتونن وارد سایر دنیاهای موازی بشن. همزمان اگه در دنیاهای دیگه بمیرند، از دوباره می‌تونن زنده شن. اما از اون طرف، مردمان دنیای زیرین در دنیای خودشون اگه بمیرند. دیگه به طور کامل مردند. اگه کسی از دنیای واقعی هم وارد دنیای زیرین بشه و کسی رو بکشه. می‌شه قتل و تمام!

در مورد یوجیو و آلیس که به کجا شتافته‌اند نیز نظر قطعی نمی‌شه داد. ولی حضورشون در آینده بی‌برو برگرد، مهمه. حتی مثلاً شاید کیکوکا بگه که مثلاً شخصیت‌هایی که در طی مدت زمان فلان تا فلان کشته شدند. همزمان در هنگام مرگ فلاکتولایت‌شون به خاطر خشم و کلی چیز، از رده خارج نشده رو بشه برگردوند. ولی در هر حال باید صبور بود و دید.


ممنون که تا به اینجا، به ما در بررسی قسمت‌های ۳۴ و ۳۵ انیمه Sword Art Online Alicization رخصت دادید. انشاءالله هم عواملی به نام‌های تأخیرهای ممدی و مشکلات اینترنتی، دیگر هرگز و اصلا، وجود نخواهد داشت.

صدالبته قربون دستتون، هر نظری که در مورد این بررسی دارید. رو حتماً از طریق بخش نظرات به اطلاع ما برسانید. که کیفیت کار رو تا جایی که جان در توان داریم‌، ببریم بالا. همزمان با نظرات شما بیشترین میزان آشنایی رو داشته باشیم. تمامی دوستانی نیز، که علاقه به مبحث همکاری در بخش انیمه، سایر بخش‌های مجله وارونه یا مبحث زیبای تبلیغات دارند. میتونند از طریق بخش تماس با ما، بخش نظرات یا ایمیل info@varune.com اعلام همکاری کنند.

منتظرتون هستیم، پس منتظرمون باشید