با سلام خدمت همه دوستان و علاقه مندان به انیمه با بررسی قسمت دهم انیمه Dr. Stone خدمتتون هستم. شما می تونید بررسی قسمت های قبل رو از اینجا بخونید. قسمت 10 انیمه دکتر استون همونطور که انتظار داشتیم بالاخره رفت سراغ سوکاسا و ارتشی که قرار احیا بکنه ! 

تو این قسمت شاهد این بودیم جدا از سوکاسا دشمن های داخل دهکده هم وجود داره ، ماگما شخصی که برای به قدرت رسیدن حاضر هرک اری بکنه ! میل به قدرت و سلطه جزو اساسی ترین تمایلات انسان هستش !

نکته جالب راجع به انیمه دکتر استون اینه که با آرامش خاصی جلو میره و کم کم به غیر از علم و دانش که تم اصلی بوده ، تم سیاسی و ایدئولوژی های سیاسی رو هم وارود داستان میکنه ، المان هایی نظیر دیکتاتور و رشد و ظهور دیکتاتوری!

سوکاسو نمونه جالب و خیلی خاص تو این انیمه هستش شخصی که از فساد و تفکرات یک طرفه سیاسی فراری اما خودش هم داره پا جای پای همون آدما میزاره !

گن هم خیلی شخصیت عجیبی داره تو قسمت دهم انیمه Dr. Stone شاهد این بودیم که گن تصمیم میگیره تو تیم دانشمندا باشه و ترجیح میده سوکاسا رو یه لیوان کوکا بفروشه !!!

تو این قسمت شاهد فلش بک های خیلی جذاب بودیم ، فلش بکی که از کودکی کروم نشون داده شد خیلی احساسی و قشنگ بود ! حالا کمی بهتر کروم رو میشناسیم و میفهمیم این بچه اصلا چرا میره سراغ علم و جادوگری !

سنکو هم که حالا مهمترین ابزار بشریت یعنی الکتریسیته رو داره ! بعد یک سال و نیم به این مهم دست پیدا کرد چیزی که تو تاریخ واقعی بشر بیش از یک قرن زمان برد تا به الکتریسیته برسه !

موسیقی ، انیمیشن ، داستان سرایی ، کارگردانی ، صداپیشگی تو این قسمت مثل قسمت های قبلی فوق العاده بود! در ادامه کمی بیشتر راجع به این قسمت صحبت میکنم ! پس همراه من باشید.

قبل مطالعه بررسی به مطالب زیر هم یه نگاهی بندازید »


با بررسی قسمت دهم انیمه Dr. Stone همراه من باشید

کانسپت انیمه یا بهتر بگم داستان دکتر استون به نکته خیلی جالبی اشاره داره ! دنیای پسارستاخیزی که درست مثل عصر هجر هستش! (البته به شدت شبیه انیمه و بازی های سبک ایسکای هم هست!)

یه لحظه این موضوع رو فرض کنید » اکه همین الان دنیا به هر دلیلی تعطیل بشه ، تکنولوژی از بین بره و بخش زیادی از آدما و اطلاعات از بین بره ! چه اتفاقی میوفته ؟ آیا امکان داره دنیای ما هم قبلا به این حد از پیشرفت رسیده باشه و بعد به هر دلیلی تعطیل شده و تاریخ از بین رفته باشه !

برای مثال الان اگه سوکاسا به قدرت برسه قطعا تاریخ رو اون جوری که میخواد به تصویر میکشه ! روال دنیای واقعی هم همینه ! تاریخ به دستور حاکمان و تاریخ نویسان نوشته میشه و همیشه واقعیت به شکل معصومانه ای گم و بعد فراموش میشه ! بگذریم.

سنکو تو قسمت قبل موفق میشه جریان الکتریسیته رو تولید کنه و لامپی رو روشن کنه ! 

این موضوع مهمی هستش ! دقیقا نمیدونم چی تو سر سنکو هست اما قطعا الکتریسیته برگ برندشه  ! 

از طرفی وقتی اون نور روشن شد به نظرم اتفاقای جدیدی قرار بیوفته و یه حسی بهم میگه دردسر قرار تازه شروع بشه ! و عاملین سنگ شدن جهان هم حتما این سیگنال رو دیدن ! و به احتمال زیاد سنکو هم بی دلیل لامپ و روشن نکرده!

تو این قسمت متوجه میشیم چرا اصلا کوهاکو خارج دهکده هستش و چرا پدرش ازش حمایت نمیکنه ! مرام کوهاکو مثال زدنیه ،برای خوشحالی خواهرش حاضر هر کاری بکنه با اینکه خواهر کوچیکه س !  

نکته جالب اینکه مردم روستا به روری میگن راهبه یا کشیش و این عجیبه ! چرا باید این آدم با این سن کمش راهبه باشه ! 

کلا به باگی که این انیمه داره اینه که مردم اولیه درک خیلی بالایی دارن و از کلمات و لفظ هایی استفاده میکنن که به صورت منطقی نباید انقدر شعور و پیشرفت داشته باشن ! 

 

ماگما

بررسی قسمت 10 انیمه Dr. Stone

انگیزه های جاه طلبانه ماگما اینقدری زیاد هست که برای رسیدن به قدرت حاظر هرکاری بکنه حتی اگه داستان سر کدخدا شدن باشه ! حمله ش به گن خیلی وحشیانه بود و یهو تم فانتزی انیمه رو تبدیل به شونن واقعی کرد! اما جاه طلبی ماگما منو یاد سوکاسا میندازه و به نظر یار مناسبی میتونه برای سوکاسا باشه !

گن آساگیری

این که گن حاضر شد به خاطر یه نوشابه به سوکاسا یا در واقع بهتر بگم ارتش وحشی ها دروغ بگه خیلی عجیب بود(البته یه اشاره به تبلیغات کوکاکولا هم باید بکنم) ! البته که گن ادم نون به نرخ روز خوری هستش اما باور داره قدرت اصلی ذهن سنکو هستش نه زور بازوی سوکاسا !

کرومه

بررسی قسمت دهم انیمه Dr. Stone

فلش بک کودکی کرومه با روری واقعا قشنگ بود ! اضافه شدن تم احساسی به انیمه کلا جذابترش میکنه ! کرومه شخصیت جالبی داره و تلاش برای خوشحال کردن روری با اینکه عاشقشه براش از هرچیزی مهمتره ! و از بچگی برای نجات روری میوفته دنبال راهی برای درمان و درواقع دانشمند شدن !

جمع بندی !

بررسی-قسمت-دهم-انیمه-dr-stone

اینو بگم این انیمه فعلا وارد بخش های مهمش نشده و من باور دارم در مراحل ابتدایی و Intro انیمه هستیم ! موضوع مهم و عجیب سنگ شدن جهان همچنان ته ذهنمو داره قلقلک میده و در عجبم چرا اشاره ای جدیدی به این موضوع نشده !

یه مشکلی هم با کارکترها دارم ! با اینکه چند کاراکتر باحال داریم ولی هیچ کدوم به تنهایی کاراکتری نیستن که بگی عجب خفنه ! اصلا نمیشه هیچ کدوم از این کاراکتر هارو با شخصیت های محبوب انیمه های شونن پر فروش مثل اتک ان تایتان ، تکیو غول ، ناروتو و … مقایسه کرد!

نکته بعدی اینه که آیا سوکاسا به دهکده حمله میکنه ! یا نه ؟ و اگر حمله کنه قطعا میفهمه سنکو زنده س !

قسمت بعدی باید خیلی جذاب باشه !

به روز رسانی »

امیدوارم از بررسی قسمت دهم انیمه Dr. Stone خوشتون اومده باشه لطفا شما هم نظراتتون رو نسبت به این قسمت و در کل انیمه دکتر استون با ما به اشتراک بگذارید.