تو این دنیا قدرت تنها چیزیه که ارزش داره !

با بررسی قسمت دهم فصل سوم انیمه Attack on Titan در خدمت شما عزیزان هستم. از همین ابتدا باید بگم این قسمت یکی از احساسی ترین قسمت های فصل سوم بود. جدا از دیالوگ های فوق العاده، موسیقی، کادر بندی دوربین، نقاشی های زیبا و سرانجام کارگردانی فوق العاده و استفاده به جا از تکنیک استیل فریم… باعث شد این قسمت به یکی از تاثیرگذارترین قسمت های این فصل مبدل بشه!

بطور کل این قسمت اختصاص داره به گذشته کنی و اتفاقات و تجربیاتی که این آدم داشته ، بخش هایی هم از گذشته لیوای، یوری و … نمایش داده میشه، اما جدا از این در سکانس پایانی داستان، سرانجام راینر برتولد و تایتان میمونی نمایش داده میشن و برای اولین بار ما شاهد رایدر یا انسان درون تایتان میمونی هستیم ! شخصی مرموز با موهای بلوند!!!!

در ادامه با بررسی قسمت دهم فصل سوم انیمه Attack on Titan همراه من باشید،درضمن شما می تونید بررسی قسمت های قبل رو هم از اینجا بخونید.

یوری

قسمت دهم فصل سوم انیمه Attack on Titan
این سکانس و نحوه بلاک کردن چاقو توسط یوری فوق العاده بود

خب بعد پیش نمایش قسمت قبل و حدسیات درستی که شما دوستان داشتید، مشخص میشه یوری دوست قدیمی کنی هستش، اما نحوه آشنایی و برخورد این دو باهم بسیار جذاب بود.

قسمت دهم فصل سوم انیمه Attack on Titan
تایتان یوری بسیار شبیه تایتان راد ریس هستش!! صورت و شکم رو به زمین!!! از طرف دیگه به نظر میرسه تو این تصویر تایتان یوری بصورت کامل لود نشده! مثل اوایل تایتان ارن که نمیتونسته بصورت کامل تبدیل بشه!

یوری بعد از اینکه متوجه میشه کنی از خانواده آکرمن هستش، از درون تایتانش بیرون میاد و به احترام و عذر خواهی از کنی بابت قتل عام خانواده آکرمن تحت نام پادشاه عذرخواهی میکنه!!! کنی وقتی این صحنه رو میبینه، اسیر مرام و منش پادشاه میشه و تصمیم میگیره به پادشاه کمک کنه! با این کمک از سمتی هم جلوی قتل عام آکرمن ها رو میگیره! حرکتی هوشمندانه که نشان از هوش و معرفت کنی میده!

قسمت دهم فصل سوم انیمه Attack on Titan

نکته جالب این قسمت شخصیت عجیب و قابل احترام یوری هست، چیزی که باعث میشه تفکر ما راجع به خاندان سلطنتی تغییر کنه! دلایلی وجود داره که خاندان سلطنتی و پادشاه اول نمی خوان بشریت نجات پیدا کنه، اما این دلالیل برای ما مشخص نیست و تنها کسی که قدرت تایتان موسس رو داره میتونه به این اسرار دسترسی داشته باشه!

قسمت دهم فصل سوم انیمه Attack on Titan

از طرف دیگه یوری به عنوان یک پادشاه با ایدئولوژی ساخت یک بهشت پشت دیوارها سالیان سال برای بقا مردم و دیوارها اقدام به جنایت، دروغ گفتن و فریب اذهان عمومی کرده ، با این هدف مقدس و والا که انسانیت را متحد داخل دیوارها نگه داره!

اما وقتی زمان مرگش میرسه به کنی اعتراف میکنه، اشتباه کرده! و تلاشش بیهوده بوده!  

خداحافظ کنی!

قسمت دهم فصل سوم انیمه Attack on Titan

کنی از همون قسمت اول فصل سوم و ورود خشونت آمیزش به داستان نشون داد که آدم خاصی هستش! و کم کم از یک هیولای آدم کش تبدیل میشه به شخصیت قابل احترام و دوست داشتنی! (برای خود من یکی که همینطور بوده! )

شخصیتی که نه دنبال قهرمان شدنه، نه حرف زیادی برا گفتن داره! تنها چیزی که دنبالشه قدرته! اما با اینحال هنوز مرام و معرفت رو تو خودش نکشته!

یک آکرمن که برای فرار از چنگال ارتش و پادشاهی که تصمیم به قتل و عام خانوادش گرفته، دست به دفاع از خودش و آدم کشی میزنه! کنی نمونه بارز قهرمان های دنیای مدرن هستش! شخصیتی که در اصل یک بازمانده هست و همیشه برای زنده موندن درحال تلاش بوده! نه ایدئولوژی خاصی داشته نه اسیر ایدئولوژی خاصی شده ! فقط سعی کرده برای زنده موندن بجنگه! قوی باشه تا نمیره بتونه بیشتر عمر کنه و بیشتر ببینه ! آرزوی بزرگش هم دیدن دنیا از چشم تایتان و تجربه دانایی پادشاه اول بوده!

قسمت دهم فصل سوم انیمه Attack on Titan
این تصویر برای من خیلی عجیب بود این شهر خیلی با همه شهر هایی که تا الان به ما نشون داده شده فرق میکنه ! ساختمون های عجیب و ستون هایی عجیب تر!!!

در اینفوگرافی این قسمت هم به خانواده آکرمن ها اشاره شد و قدرت خاصشون! که با این تصویر به نظرم در ادامه از آکرمن ها و رابطشون با شاه اول بیشتر خواهیم دید!

قسمت دهم فصل سوم انیمه Attack on Titan

نقشی که کنی برای لیوای ایفا میکنه بسیار جالب و تاثیرگذار هستش! کنی نمی خواد پدر کسی باشه چون خودش رو در این قالب نمی بینه! از طرف دیگه تنها یک چیز رو خوب بلده، راه زنده موندن تو زیرزمین! واسه همین هرچی بلده یاده لیوای میده تا لیوای بتونه تو اون شرایط زنده بمونه و تبدیل بشه به آدمی که الان هست!

قسمت دهم فصل سوم انیمه Attack on Titan

تو دنیای واقعی هم میلیون میلیون ادم فدا میشن تا یه نفر بتونه از زیرزمین بیاد روی زمین! و این موضوع به خوبی در مقیاسی کوچکتر در دنیای سورئال حمله به تایتان به نمایش گذاشته میشه!

قسمت دهم فصل سوم انیمه Attack on Titan

این یعنی کنی تونسته تاثیر مثبتی روی رشد لیوای بزاره و تربیت کنی باعث شده تا لیوای بتونه از زیرزمین نجات پیدا کنه و تبدیل به آدم بهتری از کنی بشه !

جدا از همه این مسائل ذهنیت و دید کنی نسبت به جهان پیرامونش فوق العاده اس ! کنی  همه مردم رو اسیر میدونه ! کنی میگه هر کسی باید مست از چیزی باشه تا بتونه ادامه بده! مست قدرت، خانواده، مذهب و…. به غول کنی هر کسی بنده یه چیزیه! حتی پادشاه اول! و حتی خودش که مست قدرته ( کنی منو یاد John Doe قاتل سریالی فیلم هفت ساخته دیوید فینچر میندازه !)

و در نهایت کنی تمام عیار بودن خودش رو ثابت میکنه و سرنگ تبدیل کننده رو میده به لیوای و به نوعی لیوای رو آدم لایق تری نسبت خودش میدونه به همین خاطر به جای اینکه با خودخواهی برای بیشتر زنده موندن تلاش کنه و خودش رو تبدیل به تایتان کنه ، سرنگ رو به لیوای میده و یک قدم مثبت برای بشریت بر میداره!

قسمت دهم فصل سوم انیمه Attack on Titan
حالا لیوای می خواد با این سرنگ چی کار کنه ؟ به نظر من این سرنگ نقش مهمی در ادامه ایفا میکنه !

آها تا یادم نرفته باید بگم صحنه مرگ کنی حرف نداشت!

قسمت دهم فصل سوم انیمه Attack on Titan

ملکه ای از جنس شجاعت !

قسمت دهم فصل سوم انیمه Attack on Titan

با نمایش خیره کننده ای که تو این چند قسمت اخیر هیستوریا از خودش به نمایش گذاشته! باید هم با حمایت مردم مواجه بشه! مردمی که به چشم دیدن این خانم بزرگترین تایتان رو از پا در اورده ! پس دیگه مردم با یک شاه تقلبی سروکار ندارن! بلکه حالا با ملکه ای دانا، شجاع و مهربان طرف هستن که برای نجات جون مردمش، جون خودش رو به خطر میندازه!

اما این وسط به نظر من اروین، از قدرت هیستوریا تعجب کرده و این موضوع باعث میشه به درگیری این دوتا در ادامه فکر کنم!

و سرانجام تایتان میمونی !

قسمت دهم فصل سوم انیمه Attack on Titan

تایتان میمونی به تنهایی یکی از عجیب ترین و مرموزترین شخصیت هایی هستش که تا به اینجا معرفی شده! بعد از پایان فصل دوم همه انتظار داشتن تا مجددا با این موجود عجیب روبرو بشن، اما این موضوع تا قسمت دهم فصل سوم انیمه Attack on Titan به طول انجامید! و بالاخره با این تایتان عجیب و آدم درونش آشنا میشیم×!

قسمت دهم فصل سوم انیمه Attack on Titan
هیکل برادر حرف نداره! معلومه حسابی تمرین کرده برای این روزا

تایتان میمونی اشاره میکنه برنده شده ! اما کجا و برای چی ؟ آیا نقشه حمله طبق پیش بینی هاش پیش رفته؟ منظور تایتان میمونی از بدست آوردن مختصات چیه؟

و منتظر چه کسی هست و چه کسی قرار پیششون بره ؟ آیا منظور ارن هستش؟

از طرفی شخص درون تایتان چهره عجیبی داره، موهای طلایی با چهره ای شبیه گریشا و البته تایتان خندان یا همون جوکر!!! 

از طرفی با حضور مجدد این شخصیت مشخص میشه تایتان میمون رهبر راینر و تیمش بوده همچنین مسئول حمله به دیوارها ! اما هنوز هدف از حمله به دیوارها کاملا مشخص نیست اما چیزی که به نظر میرسه اینه » تایتان میمونی به دنبال قدرت تایتان بنیان گذار هستش!

خب امیدوارم از بررسی این هفته خوشتون اومده باشه ! مثل هر هفته منتظر نظرات و حدسیات جذاب و فوق العاده شما هستم ! اگر چیزی هم جا افتاده لطفا شما تو کامنت ها بهش اشاره کنید!

در ادامه بخوانید » بررسی قسمت یازدهم فصل سوم انیمه Attack on Titan

همچنین بخوانید

بهترین فیلم هایی که حتما باید آنها را تماشا کنید / بخش ششم

نگاهی به ۵ سریال برتر در سال ۲۰۱۸