لیوای قهرمان جدید !

سلام به همه انیمه دوستان عزیز ، با بررسی قسمت دوم فصل سوم انیمه Attack on Titan در خدمت شما هستم. بررسی قسمت اول رو هم مطالعه کنید تا نکات مجهول برطرف بشه و اگه سوالی داشتین مطرح کنید. همونطور که قبلا هم گفتم دوستانی که مانگا رو خوندن لطفا داستانو لو ندن ، چون جذابیت انیمه از بین میره ، من به شخصه دوست ندارم وقتی انیمه می بینم داستانش و از قبل بدونم پس لطفا اسپویل نکنید و بزارید با اتفاقات انیمه پیش بریم، گرچه به جد میتونم بگم انیمه این فصل به شدت بهتر از مانگا هستش!

همین اول کار باید بگم بدون شک و ترید، قسمت دوم فصل سوم انیمه حمله به تایتان بهترین قسمت و یا یکی از بهترین قسمت های 3 فصل اخیر هستش، و بدون شک فصل سوم، بهترین انیمه سال! حداقل من که به عنوان بهترین انیمه سال تو لیست بهترین های سال 2018 قرارش میدم.!

انیمیشن، طراحی شخصیت – صحنه- مبارزه آرایی، کارگردانی، نماهای دوربین، گرافیک ، موسیقی متن در این قسمت یک شاهکار تمام عیار بود ، این قسمت هیچ نقصی چه از لحاظ فنی چه از لحاظ هنری نداشت !!!

تو این دو قسمت اول به قدری همه چیز عالی و بدون نقص اتفاق افتاد، که اصلا ما یادمون رفت دعوای اصلی سر غول ها بود نه ادم ها!

تو قسمت دوم بدون شک لیوای تمرکز اصلی داستان رو داره، و لیوای تو این قسمت از یک شخصیت مرموز و در حاشیه به شخصیت محبوب ، هوشمند و قدرتمندی تبدیل میشه که من خودم یکی فنش شدم ! خب کلام و کوتاه می کنم و می رم سراغ بررسی قسمت دوم فصل سوم انیمه Attack on Titan همراه من باشید.


همچنین بخوانید »بررسی فصل سوم انیمه توکیو غول Tokyo Ghoul:re


لیوای آرکمن کیست ؟

بررسی قسمت دوم فصل سوم انیمه Attack on Titan

لیوای از همون فصل اول همیشه برای من جالب بود و با خودم میگفتم این معلومه خیلی خفنه ها! اما هیچ وقت موقعیت وجود نداشت که بشه فهمید چیکارس ؟ یعنی خیلی داستان روش مانور نداده بود. اما از قسمت اول فصل سوم مشخص شد که این فصل لیوای یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین شخصیت ها هستش!

گذشته و رابطه عجیب اون با خطرناک ترین آدم داستان تا به اینجا، تو قسمت قبلی نظر ما رو به خودش جلب کرده بود حالا تو این قسمت ها با نمایش فلش بک های جالب و دادن اطلاعات بیشتر از این شخصیت، بخشی از سوالاتی که تو ذهنمون بوجود اومده بود، پاسخ داده میشه.

بررسی قسمت دوم فصل سوم انیمه Attack on Titan

یکی از فلش بک های جالب این قسمت دقیقا وسط تعقیب و گریز نمایش داده شد چند فریم کوتاه اما تاثیر گذار، فریمی از کودکی لیوای، که اونو در حالتی رو به مرگ نشون میداد و کنی بالای سرش وایستاده بود! همین تصاویر باعث میشه به این موضوع فک کنیم که به احتمال زیاد کنی، لیوای رو از مرگ نجات داده و تربیتش کرده !

بررسی قسمت دوم فصل سوم انیمه Attack on Titan

مهمترین داده درباره لیوای اسم فامیلی اون هستش! برای اولین بار در انیمه به فامیلی لیوای اشاره میشه ! ” لیوای آکرمن” بله دقیقا هم اسم میکاسا آرکمن!!! کشف بزرگی که خودش سوال های بزرگتری ایجاد میکنه !!!

آیا میکاسا و لیوای خواهر برادر هستند؟ برادری گم شده در کودکی میکاسا با توجه به گذشته مجهول میکاسا برای بیننده! آیا این دو نسبت فامیلی دور دارن؟ آیا شباهت فامیل آنها اتفاقی است؟ آیا آنها در یک منطقه و روستا زندگی می کرده اند و به همین دلیل فامیلی آنها یکی است ؟ و ….

بررسی قسمت دوم فصل سوم انیمه Attack on Titan

جدا از این موضوع صحنه نبرد و تعقیب و گریز لیوای و پلیس ارتش ( کنی و تیمش)، یکی از بهترین سکانس های تعقیب و گریزی بود که به عمرم تو انیمه یا فیلم و سریال دیده بودم !!! شاه کار بود، نماهای فوق العاده دوربین، موسیقی خووووب، انیمه سه بعدی خفن، مبارزه آرایی ناب و … همه این ها باعث شد که این 5-6 دقیقه رو بیش از 10 بار فریم به فریم ببینم!

بررسی قسمت دوم فصل سوم انیمه Attack on Titan

گرچه بعد از این همه درگیری و مبارزه باحال لیوای ، میکاسا و سایر اعضا نمیتونن مانع دزدیده شدن ارن و هیستوریا به دست پلیس داخلی ارتش بشن !!!

یکسری از این فریم ها رو هم در ادامه برای شما قرار میدم حتما ببینید. (برای بزرگ شدن رو عکس ها کلیک / لمس کنید!)


همچنین بخوانید » بهترین انیمه های تابستان ۲۰۱۸ که باید آنها را تماشا کنید !


ابزاری برای درگیری شهری !

بررسی قسمت دوم فصل سوم انیمه Attack on Titan

تو این قسمت سوالی که تو قسمت قبل ذهن مارو درگیر کرده بود جواب داده میشه. ابزار جنگی و پیشرفته پلیس ارتش، ابزاری هستند که برای درگیری های داخل شهری طراحی شدن و به درد مبارزه با تایتان ها نمی خورند بلکه برای نابودی و کنترل انسان ها طراحی شدن !

نقشه اروین چیست؟

بررسی قسمت دوم فصل سوم انیمه Attack on Titan

اروین همیشه کم حرف و متفکر بوده و از شخصیت های نسبتا محبوب داستان هستش. اما چیزی که موضوع رو یکم پیچیده میکنه، رفتار عجیب و بیش از حد آرومشه، انگار چیزهایی میدونه که بقیه نمیدونن! و به نظر می رسه به دنبال ایجاد اختلال و یار جمع کنی از درون نیروهای ارتش هستش، تا جلوی کودتا رو بگیره !

مسئله دیگه نشون دادن تصاویری از جوونی اروین در اوپنینگ هستش که باعث میشه فک کنم در ادامه قسمت هایی از گذشته اروین به نمایش گذاشته میشه و اطلاعات بیشتری از این شخصیت دستمون میاد.

موضوع مهم دیگه ای هم که باید اشاره کنم اینکه متن نامه ای که ارن به هانجی داد هنوز مشخص نیست؟ و دلیل اینکه چرا ارن قراره خورده بشه و به دست چه کسی قرار خورده بشه هم هنوز مشخص نیست؟

عذاب وجدان آرمین

بررسی قسمت دوم فصل سوم انیمه Attack on Titan

مسئله بعدی که باعث ناراحتی آرمین و سایر اعضای جوخ شده اینکه، این افراد برای درگیری با تایتان ها تربیت شدن نه کشتن آدم ها !!! همین مسئله باعث میشه تا اعضای دو تیم هم پلیس ارتش هم جوخه 4 نتونن عملکرد درستی داشته باشن. در بحثی که در دو مرحله بین آرمین و اعضای تیم اتفاق می افته، به نکته های جالب توجهی اشاره میشه.

کشته شدن آدم های خوبی که برای دفاع از باوراشون دارن همدیگر میکشن و هر طرف فکر میکنه که داره کار درست رو انجام میده! افراد فریب خورده به دست سیاست و بازی های ذهنی ؟ یا خدمتگزار و وفادار به مردم و ارتش ؟


همچنین بخوانید » برترین موسیقی های متن انیمیشن های استودیو جیبلی به انتخاب مجله وارونه


اعتراف مهم !

لیوای با قانع کردن ریواس و جلب اعتمادش ، ازش درخواست میکنه تا به اونها کمک کنه برای همین ، لیوای موفق میشه قاتل نیک کشیش و همدستش رو به دام بندازه و با ترفندی خاص به کمک هانجی ازش اعتراف بگیرن.

نکته مهمی که اینجا بهش اشاره شد، باور افراد پلیس ارتش به انجام کار درست و اعتماد به پادشاه بود. افرادی که انسان های بدی نیستند اما به خاطر باورشون و اعتماد به سیاست مدارها مجبور به انجام کار های کثیفی میشن!

و اما اعتراف !!! در اینجا مشخص میشه هیستوریا و خانوادش وارث حقیقی سلطنت هستن. یعنی راد ریس / Rod Reiss پدر هیستوریا پادشاه واقعی سرزمین هستش!!!

بررسی قسمت دوم فصل سوم انیمه Attack on Titan

اما مهمترین سوالی که بعد از این اعتراف ذهن منو درگیر کرده اینه که شاه تقلبی کیه؟


همچنین بخوانید » کالکشن موسیقی هاروکی موراکامی نوسیده مطرح ژاپنی را گوش کنید!!!


راد ریس / Rod Reiss

بررسی قسمت دوم فصل سوم انیمه Attack on Titan

اما چرا راد ریس قبول کرده شاه نباشه و به جاش لرد منطقه ای باشه ؟ موضوع عجیبی هستش! موضوع بعدی اینکه مادر هیستوریا کی هستش ؟ و چرا راد در دزدیده شدن هیستوریا و ارن به شاه کمک کرده ؟

آیا امکان داره هیستوریا بچه نامشروع راد نباشه و داستانی همانند سریال بازی تاج و تخت اتفاق بیوفته؟

خب در آخر سر هم باید بگم من اصلا باور نمیشد دارم یک انیمه با این کیفیت میبینم و برام سوال شده آیا قرار بقیه 22 قسمت هم همینطور باشه؟ فصل قبل 12 قسمت به زور ساختن تازه هیچ کدوم از این قسمت ها کیفیت این قسمت رو از لحاظ فنی نداشتن! بگذریم. امیدوارم از بررسی قسمت دوم از فصل سوم انیمه Attack on Titan لذت برده باشید! آها یک موضوع دیگه! انیمیشن اندینگ یا پایانی با موسیقی محبوب linked Horizon بسیار تاثیرگذار بود و به گذشته هیستوریا اشاره داشت که این یعنی به زودی شاهد فلش بک هایی از گذشته و خانواده اون خواهیم بود.

لطفا شما هم حدسیات و نظریات خودتون در ارتباط با قسمت دوم رو با ما به اشتراک بگذارین. آیا شما هم به اندازه من از این قسمت خوشتون اومده، منتظر نظرات جالب شما هستم.

در ادامه بخوانید » بررسی قسمت سوم فصل سوم انیمه Attack on Titan

 

همچنین بخوانید