با سلام خدمت همه دوستان با بررسی قسمت سوم انیمه Chainsaw Man در خدمت شما هستم. قسمت سوم انیمه چینساومن با تمرکز درست روی شخصیت ها سعی میکنه تا به مخاطب بفهمونه با یک انیمه خیلی جدی سر و کار دارن نه صرفا یک انیمه اکشن با خشونت بالا.

مرد اره ای نه تنها یک اثر اکشن نیست بلکه بخوبی و با درک درستی، به مسائل اجتماعی و روابط بین انسان ها میپردازه و سعی میکنه تا مضامین عاطفی مهم رو مورد بررسی قرار بده.

بررسی قسمت سوم انیمه Chainsaw Man

اما بزارین همین اول و قبل از وارد شدن به داستان قسمت سوم اشاره ای بکنم به تیم کارگردانی از کارگردان اصلی بگیر تا کارگردان جلوه های ویژه تصویری که واقعا کارشون حرف نداره و سنگ تموم گذاشتن.

حرکت دوربین در لحظات اکشن، قاب بندهای فوق‌العاده و همونطور که قبلا گفتم رنگ آمیزی های زیبا و گیرا از جمله نکات مثبت این انیمه هستن.

بریم سراغ بررسی قسمت سوم انیمه Chainsaw Man

خب همونطور که تو بررسی قسمت قبلی گفتم ماکیما صرفا برای کشتن چندتا شیطان دنجی رو اسیر نکرده! حالا مشخص میشه ماکیما داره از جایی دستور میگیره!

از تیمی به سبک رهبران شوروی سابق که حتی افسران رده بالا هم خودشون مهره ای بی ارزش هستن برای اجرای دستورات، و این موضوع به شدت به چشم میاد مخصوصا زمانی که به ماکیما تاکیید میشه وارد رابطه احساسی با سگش نشه!

و اما چرا دنجی

چرا ماکیما درگیر دنجی شده؟ به نظر میرسه ماکیما چیزی رو تو دنجی دیده که بوسیله اون میتونه کار مهمی انجام بده!

از طرفی اون بحث در مورد شیطان قهوه و شیطان اره ای و کلا اسم و ابزار این شیطان ها به نظر مهم میان و اگر اینو رو یادمون باشه که داستان شونن شیطان کشی هست بی راه نیست فکر کنیم که دنجی عین کانکی یه نمونه خاص از ترکیب انسان با شیطان هست که میتونه توازن دنیای انسانها و شیاطین رو تغییر بده.

خود شخصیت ماکیما همونطور که قبلا گفتم به شدت مرموز و خطرناک به نظر میاد و اونجوری که پاور ازش حساب میبره گویا نه تنها خطرناک هستش بلکه ترسناک هم هست.

بریم سراغ پاور و دنجی

برخلافِ شروع بد این رابطه، این دو اشتراکات زیادی بین هم دارن که مهمترینش داشتن یک پت هست که زندگی کردن تو این دنیای سیاه رو براشون کمی قابل هضم کرده.در واقع حیوان خانگی نقش امید رو برای دنجی و پاور ایفا میکنن.

این دو نوجوان محصول جامعه سیاهی هستن که عواطف انسانی توش جایی نداره تنهایی، سیاهی، شیاطین، نفرت، نا امیدی و خشونت تنها صاحبان اصلی دنیای چینساومن هستن. به همین دلیل تلاش برای بقا تنها از راه خشونت بیشتر بدست میاد و این موضوع رو میتونیم تو خشونتی افراطی که این دو ارائه میکنن ببینیم.

بررسی قسمت سوم انیمه Chainsaw Man

اما موضوع مهم دیگه ای که داره خودشو به رخ میکشه خیانت هستش. دنجی مجدداً مورد خیانت قرار میگیره اما ری اکشن دنجی به این موضوع و هضم راحتش به شدت جالبه. اگه یادتون باشه تو قسمت اول دیدیم رئیش دنجی بهش خیانت کرد و اون رو پیش یک شیطان برد و حالا مجددا این اتفاق برای دنجی میوفته با این حال دنجی کار خودش رو میکنه و بی تفاوت به اتفاقی که افتاده به جنگ سیاهی میره تا سر قول خودش بمونه!

مبارزه مرد اره ای با خفاش حرف نداشت چه ویژوال خفنی چه پویا سازی نابی از مانگا، چه رنگایی چه اکشنی …

فلش بکی که از پاور نمایش داده شد (همراه با موسیقی متن گوشنواز) مارو بیشتر با این شخصیت جالب آشنا میکنه و حالا میدونیم پاور هم دست کمی از دنجی نداره و قربانی دنیای سیاه پیرامونش هست. برای همین پاور برای ما ارزشمند میشه و حتی میشه از خیانتش گذشت چراکه تنها هدف پاور نجات گربه اش یا بهتر بگم تنها دلیل ادامه اش برای زندگی تو این دنیای کزایی بوده.

تاکید داستان روی نوجوانان و کودکانی هست که قربانی سیاهی جامعه پیرامونشون هستن و این شیاطین نمادی از پست ترین اقشار جامعه که حاضرن برای ادامه بقا عزیزترین چیزهای این بچه هارو بگیرن و ازشون به عنوان ابزار برای رسیدن به مقاصد پلیدشون بهره ببرن! فاک به این وضعیت!

بریم سراغ موسیقی

موسیقی متن و ساندافکت های این قسمت مثل قسمت های قبل فوق عالی بود موسیقی متن فلش بک پاور منو شرحه شرحه کرد. اما بیشتر از این موسیقی اندینگ بود ترک “Two Hundred Million Centimeter Long Blades” از Maximum the Hormone که منو بصورت کامل پارم کرد مخصوصا اینکه ترک دو متفاوت داشت اینترو وحشی و دارک به سبک گروه Tool و بعد برک با صدای ووکال زن بعد فاز دوم که کمی موسیقی سبک تر میشه و از هوی متال به پروگرسیو متال تغییر حالت میده. چیدمانی جالب که کمتر در تنظیم یک آهنگ دیده میشه.

این ترک خفن همراه شده با یه انیمیشن خفن تر که هر بیننده ای رو پاره رو پوره میکنه به جد میگم این ترک مخصوصا فاز اولش با این انیمیشن یکی از بهترین چیزایی بود که این چند وقته دیده و شنیده بودم.

 

خب داستان رو بیشتر از این کش نمیدم بریم سراغ جمع بندی.

این قسمت روی هم رفته قسمت جالبی بود ضعف خاصی توش به چشم نمیومد بلکه برعکس موفق شد تا داستان رو از دنیای اکشن خودش جدا کنه و رشد شخصیت هاش رو به رخ ببینده بکشه. همچنان در عجبم چرا اطلاعات درستی از دنیای مرد اره ای داده نمیشه !

همچی گنگ هست شهر و مکان هیچ مفهومی در این داستان نداره مردم عادی هیچ اهمیتی ندارن و داستان تماما تمرکزش رو روی شخصیت های اصلی و فرعیش گذاشته هنوز مشخص نیست این شیاطین چه ماهیتی دارن و دنبال چی هستن و کلا اطلاعات داستان قطره چکونی داده میشه. با این حال هیچ اعتراضی نیست حداقل برای من چون من دارم از فریم به فریمش لذت میبرم گرچه هر از چند گاهی یهو یاد دویل می کرای یا جوجیتسو کایسن و توکیو غول میوفتم.

در ادامه بخوانید » بررسی قسمت 4 و 5 انیمه Chainsaw Man | رویای من قشنگتره! 

امیدوارم از بررسی قسمت سوم انیمه Chainsaw Man لذت برده باشید. مثل همیشه منتظر نظرات شما هستم.