با سلام خدمت همه دوستان و علاقه مندان به انیمه با بررسی قسمت شانزدهم الی هجدهم انیمه Dr. Stone خدمتتون هستم. شما می تونید بررسی قسمت های قبل رو از اینجا بخونید. خب بالاخره یه ذره اطلاعات مفید !!! دیگه داشتم مایوس میشدم!!!

تو این 3 قسمت اخیر بعد از 15 قسمت دوباره برمیگردیم به این موضوع که اون نور سبز چی بود همه رو سنگ کرد ! همچنین مشخص شد بابای سنکو بنیانگذار دهکده ایشیگامی هستش و … سایر داستانا !

نمایش فلش بک هایی از بچگی های سنکو و مشخص شدن جواب سوالاتی که ذهنمون رو درگیر کرده بود خیلی جالب بود.

تو این سه قسمت هم انیمیشن هم موسیقی روند قبلی رو طی کردن و هیچ تغییر چشمگیری تو این بخش ها بوجود نیومد! اما تو بخش داستانی کمی اطلاعات ما نسبت به سنکو و دهکده بیشتر میشه همچنین سوکاساهم برای تخریب امپراطوری دانش آماده شده.

در ادامه راجع به اتفاقات این 3 قسمت بیشتر صحبت میکنم. خواهشا قبل خوندن بررسی قسمت شانزدهم الی هجدهم انیمه دکتر استون مطالب زیر رو هم یه نگاهی بندازید»


در ادامه با بررسی قسمت شانزدهم الی هجدهم انیمه Dr. Stone همراه من باشید

بررسی قسمت شانزدهم الی هجدهم انیمه Dr. Stone

خب همونطور که حدس زده بودیم مشخص میشه پدر سنکو از سنگ شدن در امون مونده و دهکده ایشیگامی رو تاسیس کرده و پیش بینی کرده سنکو بر میگرده و دنیا رو نجات میده !

قبلا یه فلش بک کوتاهی از پدر سنکو به نمایش دراومده بود که نشون میداد برای خریدن کیت آزمایشگاهی برای سنکو چه زحماتی رو کشیده اما خب معلوم نبود چیکاره بوده و داستان از چه قرار بوده!

تو قسمت 16 ما متوجه میشیم پدر سنکو نه تنها آدم عادی نبوده بلکه استاد دانشگاه بوده و الهام بخش اصلی سنکو برای دانشمند شدن و به فضا رفتن بوده!

رابطه پدر و پسری این دوتا خیلی عالی بود، بیشتر شبیه دوتا رفیق بود که به هم دیگه از ته قلب اطمینان داشتن ! پدر سنکو موفق میشه به کمک سنکو در تست فضایی قبول بشه و به ایستگاه فضایی بره و ادامه ماجرا رو هم که خودتون دیدید!

برگردیم به اصل ماجرا که هنوز هم مشخص نیست دلیل اون نور سبز چی بوده اما مشخص شد ماه ها قبل از روز موعود، سنگ شدن پرستو ها شروع شده بوده که این به معنی تست اون نور سبز توسط افرادی که پشت این اتفاق بودن هست!

 

نمیدونم چرا سنکو با اینکه داشت رو سنگ شدن پرستو ها تحقیقات انجام میداد بازهم براش خیلی عجیب نبود که چرا اینا سنگ شدن!

نکته بعدی هم اینه که مشخص میشه این نور سبز حمله فضایی ها نبوده و به احتمال زیاد توسط شخص یا اشخاصی روی زمین این اتفاق مهندسی شده ! اونم از منطقه ای در آمریکای شمالی !

اما با این حال همچنان همه چیز خیلی عجیبه ، چرا که اگه این اتفاق مهندسی شده بوده و به نوعی برای کنترل بشریت اجرا شده ! پس چرا هیچ علائم یا نشانه هایی از این افراد در دسترس نیست اونم بعد اینهمه سال !!! بگذریم

در ادامه داستان هفدهم مشخص میشه پدر سنکو به همراه سایر فضانوردا به زمین برمیگردن و درون جزیره ای متروک زندگی خودشون رو به عنوان اولین نسل انسان های باقی مانده در دنیای سنگی شروع میکنن ! 

ما شاهد مشکلات این زندگی و نحوه پیدایش دهکده ایشگامی میشیم و سختی هایی که پدر سنکو و سایر دوستانش داشتن ! 

باور پدر سنکو به بازگشت سنکو درست مثل یه پیشگویی بود ! اما با این حال دلیل عدم تلاشش برای کشف راهی برای رهایی مردم از سنگ و یا رفتن به یک منطقه دیگه رو هم نفهمیدم!

در قسمت هجدهم اما داستان از فلش بک خارج شد و وارد فاز اصلی یعنی جنگ با سکوسا شد ! این مبارزه دیر یا زود باید انجام میشد و هر دو طرف هم سوکاسا و هم سنکو در حال اماده شدن برای این روز بودن !

این مبارزه تعیین کننده مهمی چرا که اگه سوکاسا برنده بشه مجدد تاریخ مسخره امپراطوری ها و کشت و کشتار ها تکرار میشه و سنکو هم قصد داره جلوی همین موضوع رو بگیره و هرچه زودتر احیای تمدن و بشریت رو آغاز کنه.

تو این قسمت با یه ویلن خوش استایل دیگه به اسم هیوگا مواجه میشیم شخصی که به گفته گن به اندازه سوکاسا خطرناک هستش ! و همونطور که دیدم قدرت رزمی خیلی بالایی داره ! و خیلی هم باهوش به نظر میاد.

اما خب سنکو هم همیشه یه قدم جلوتره و با استفاده از قدرت علم و خوش فکری خودش از پس هر شرایطی بر میاد! گرچه الان دیگه ناکاماهای فداکار و با استعدادی هم داره !

روند رشد آهسته سنکو از یک احیا شده به یک رهبر یه شدت جذاب بود ! سنکو بدون اینکه به زور خودش رو تحمیل به کسی بکنه با توانایی ها و خوش قلبی خودش کاری کرد که افراد جالب و خاص دورش جمع شن و کم کم تبدیل به یک شخص قدرتمند تو دنیای سنگی شد!

بررسی قسمت شانزدهم الی هجدهم انیمه Dr. Stone

ساخت کانا تو دنیای سنگی هم خیلی فن جالب و هوشمندانه ای بود ! اما خب برنده اصلی جنگ رو اسلحه مشخص میکنه که سنکو هم تا چند وقت دیگه به سرعت اسلحه تولید میکنه ! 

اما خب هنوز که هنوزه مشخص نشده چه اتفاقی برای بشریت افتاده و این پازل سردرگم دائما ذهن بیننده رو درگیر میکنه ! 

به روز رساتی »

امیدوارم از بررسی قسمت شانزدهم الی هجدهم انیمه Dr. Stone لذت برده باشید، منتظر نظرات و حدسیات شما مثل همیشه هستم.