با سلام خدمت همه دوستان و علاقه مندان به انیمه با بررسی قسمت ششم انیمه Dr. Stone خدمتتون هستم. شما می تونید بررسی قسمت های قبل رو از اینجا بخونید. خب تو قسمت 6 انیمه Dr.Stone داستان از همونجایی که قسمت قبل تموم شد شروع میشه و به بررسی اون مدتی میپردازه که سنکو قبل از همه احیا میشه ، تو این قسمت سوالاتی که تو قسمت های قبلی برای ما مطرح شده بود از زبان سنکو بیان میشه .

همونطور که میدونستیم سنکو نمرده و این قسمت به هوش میاد ! و میره سراغ سایر احیاء شده هایی که تو قسمت 4 با دود به سنکو علامت داده بودن ! اما قبل رفتن سراغ این داستان، به تایجو ماموریتی میده که باید برن پیش سوکاسا و به عنوان جاسوس سنکو عمل کنن اما اصل داستان چیز دیگه ای که سنکو در گوش یوزوریها گفتش !

تو این قسمت بالاخره اون دختری که تو قسمت 4 نشون داده شد، خودش رو معرفی میکنه ، دختری ساده و درستکار که قدرت رزمی خیلی بالایی داره و اونجوری که سوکاسا گفت تو جامعه رزمی هم قبلا چیزی ازش نشنیده .

خب در ادامه به مسائل نگاه دقیق تری میکنیم، موسیقی این قسمت حرف نداشت، گرافیک و انیمیشن هم مثل قسمت های قبل عالی بود و یه اعترافی هم باید بکنم اونم اینه که 5 قسمت اول رو مجدد دیدم و باید بگم از کمدی داستان داره کم کم خوشم میاد! گرچه هنوز اعتقاد دارم این حجم از کمدی برای یه انیمه شونن یکم زیاده!

قبل مطالعه بررسی قسمت 6 انیمه دکتر استون به مطالب زیر هم یه نگاهی بندازید


با بررسی قسمت ششم انیمه Dr. Stone همراه من باشید

بررسی قسمت ششم انیمه Dr. Stone

تو قسمت ششم سنکو سوالات اساسی ذهن خودش و بیننده رو مطرح میکنه ! چرا سنکو احیاء شده ؟ چطوری قسمت داخلی بدنش تبدیل به سنگ نشده و چطوری این همه مدت تونسته فکر بکنه و این انرژی رو که حدود 400 کیلو کالری در روز هست رو از کجا تامین کرده؟

همچنین سنکو متوجه میشه که فرمول کشف شده اینشتین (انرژی برابر است با حاصل ضرب جرم در مجذور سرعت نور) در احیاء شدنش نقش مهمی رو ایفا کرده ، چرا که برای تامین انرژی بدن باید تو این روکش سنگی ماده ای بوده که سنکو تونسته ازش تغذیه کنه!

بررسی قسمت ششم انیمه Dr. Stone

مهمترین موضوعی که مطرح میشه اینه که چرا فقط انسان ها و پرستوها تبدیل به سنگ شدن؟ از همه مهمتر چه چیزی عامل تبدیل شدن انسان ها و پرستوها به سنگ بوده ؟

سنکو سه حالت رو بررسی میکنه که من هم در بررسی قسمت های قبلی بهش اشاره کرده بودم! سنکو 3 احتمال رو بررسی میکنه که برای هیچ کدوم هنوز جوابی نداره ؟

  1. حمله آدم فضایی ها
  2. تست یه سلاح کشتار جمعی و تکنولوژیک
  3. حمله ویروسی

اما با همه این حدس ها هنوز مشخص نیست که چرا این اتفاق رخ داده ! آیا این اتفاق یک حمله به تمدن و انسانیت بوده یا یه عامل طبیعی باعث این اتفاق شده !!!

از طرفی این سوال بوجود میاد که آیا افراد دیگه ای هم در سایر نقاط جهان و در زمان های متفاوتی در طی این 3700 سال احیاء شدن ؟ و آیا این امکان وجود داره که برخی از انسان ها تبدیل به سنگ نشده باشن ؟!!

بررسی قسمت ششم انیمه Dr. Stone

بعد فلش بک تقریبا دو قسمتی برمیگردیم به زمان حال ، جایی که سنکو زنده میشه ! چیزی که از قبل مشخص بود یعنی خب اصلا را نداشت شخصیت اصلی از بین بره ! 

استفاده از تکنیک مختلف برای نمایش خیلی جذاب و قابل توجه هستش

بعد از به هوش اومدن سنکو با توجه به اینکه سوکاسا فک میکنه سنکو مرده ! وقت خوبیه که یه قدم ازش جلوتر باشن و برای این منظور سنکو طرح نقشه ای رو میریزه که فقط خودش و یوزوریها نقشه رو میدونن! اما اون چیزی که به ما نشون داده میشه اینکه تایجو و یوزوریها باید به عنوان جاسوس برگردن پیش سوکاسا اما چیزی که مشخص هست اینه که نقشه اصلی این نیست !!!

حالا بریم سراغ مهمترین بخش داستان یعنی کوهاکو !!!

بررسی قسمت ششم انیمه Dr. Stone ؛ کوهاکو کیست؟

 

تو قسمت چهارم برای اولین این دختر به ما نشون داده میشه و به نوعی تاییدی بر این فرضیه میشه که غیر از سنکو و تیمش اشخاص دیگه ای هم احیاء شدن یا بهتر بگم حضور دارن چون به نظر میرسه کوهاکو احیاء نشده باشه !!!

چندتا چیز راجع به کوهاکو خیلی تو چشم هست که باید اشاره کنم ! اولا طراحی شخصیت این دختر با بقیه شخصیت های انیمه فرق داره ! طراحی چشم ، بینی و فرم دهن ! که به شدت منو به یاد کاراکترهای انیمه های دهه 90 میندازه !!!

دوما رو بدن و صورت این دختر هیچ ترکی وجود نداره که خود این موضوع میتونه کل داستان روو تغییر بده !!!

سوما نحوه ورودش به داستان و مبارزه بسیار نابش با سوکاسا نشون میده این شخصیت بسیار مهربان، عدالت خواه و قوی هستش در نتیجه به احتمال زیاد یکی از شخصیت های اصلی داستان قرار بشه !

بررسی قسمت ششم انیمه Dr. Stone

جا داره به این موضوع اشاره کنم رزم آرایی یا طراحی الگوهای مبارزه خیلی عالی بود ، با اینکه کوتاه بود ولی خیلی درست و تمیز طراحی و اجرا شده بود !

خب بریم سراغ این موضوع که کوهاکو از کجا اومده ! با توجه به اشاراتی که به ظاهر و بدن بدون ترک این دختر شد مشخص هستش این آدم احیاء نشده ! و با جادوگر خطاب کردن سنکو به نظر میرسه این ادم از انسان های اولیه ای هست که هیچ شناختی به تکنولوژی نداره در نتیجه معادله خیلی تغییر میکنه !

و چند سوال مهم مطرح میشه !

اگر کوهاکو احیاء نشده احتمال داره که برخی از آدم ها تبدیل به سنگ نشده باشن ؟! مثلا بچه ها یا زن هایی که حامله بودن ؟؟؟

بررسی قسمت ششم انیمه Dr. Stone

آیا این امکان وجود داره در این 3700 سال مثلا در سال 2000 هزار اشخاصی احیاء شده باشن و شروع به تولید مثل و ایجاد قبیله کرده باشن ! در نتیجه هوکاهو فرزند یکی از این خانواده ها یا قبایل باشه !؟

آیا امکان داره در خارج از این مختصات در بخش های دیگه ای از کره زمین ادم ها زنده مونده باشن یا احیاء شده باشن و تشکیل تمدن داده باشن؟ اگه اره این موضوع باعث میشه همه نقشه سوکاسا برای احیاء گلچین شده آدما به هم بخوره !!!!

به روز رسانی »

خب اینم از بررسی قسمت ششم انیمه Dr. Stone امیدوارم از این بررسی خوشتون اومده باشه ! مثل همیشه منتظر حدسیات و نظرات شما هستم.