9.0
امتیاز

بعد از یک وقفه طولانی، ادمه فصل چهارم سریال ریک و مورتی شروع شده و ما هم بررسی هامون رو با بررسی قسمت ششم فصل چهارم Rick and Morty ادامه میدیم. قبل از شروع بررسی خدمتتون بگم که میتونید بررسی قسمت های قبلی فصل چهارم رو هم از اینجا دنبال کنید.

معمولا ریک و مورتی وقفه ای بین نیمه های خودش نداشت، ولی این دفعه با وقفه نسبتا طولانی ای بین دو نیمه خودش ما رو عذاب داد. اما با یک قسمت پر از نوآوری دوباره اومده که ما رو دیوونه ی خودش کنه. به نظر میاد که دیگه قرار نیست شاهد تلویزیون میان بعدی باشیم که توی هردو فصل یکی از خلاقانه ترین قسمت های فصل بود. دیگه هر فصل یک جایگزین براش پیدا میشه، فصل سوم اون خاطرات پاک شده مورتی رو داشتیم و توی این فصل هم قطار داستان ها رو داریم. اما قطار داستان ها در کنار سرگرم کردنتون، مثل همیشه به موضوعاتی مثل پوچی زندگی و باور به خدا هم میپردازه که در ادامه دربارشون صحبت میکنیم.

بررسی قسمت ششم فصل چهارم Rick and Morty


بهترین سریال ها از نظر کاربران IMDB که باید ببینید! (قسمت اول) 


داستان این قسمت توی قطاری جریان داره که بنظر میاد سوختش رو از داستان های مسافرانش تامین می‌کنه. ریک و مورتی هم به دلیلی نامشخص سوار قطار هستن و می‌خوان به موتور اون برسن. این وسط ما به رسم قسمت های ششم، داستان های زیادی میبینیم.

بررسی قسمت ششم فصل چهارم Rick and Morty

یک پیشنهادی که براتون دارم اینه که قبل از این قسمت یک دل سیر تریلر نیمه دوم رو ببینید، تئوری پردازی هاتون رو انجام بدید، بعد هم بیاید و لذت ببرید؛ البته اگر سادیسم و علاقه به خودآزاری دارید! چون این قسمت تیری بود به قلب کسانی که از روی تریلرها تئوری پردازی میکنن.

بررسی قسمت ششم فصل چهارم Rick and Morty

توی قطار همه داستان ها درباره ریک و مورتیه. یکی از ریک کینه به دل گرفته، یکی ریک رو دوست داره، یکی هم قبلا با ریک رابطه داشته. اما همه این داستان های ظاهراً بی ربط یک وجه اشتراک دارن؛ همشون ساختگی هستن. سوخت قطارمون داستان های ساختگیه ولی موضوع این قسمت نه درباره داستانه و نه اینکه چطور بیایم و نویسنده خوبی باشیم. موضوع اینه که باور کردن یک دنیای غیر واقعی چقدر می‌تونه راحت باشه، حتی برای ما که داریم داستان رو از بیرون میبینیم.


فاز چهار دنیای سینمایی مارول ؛ ده اشتباهی که مارول تا الان انجام داده! 


ریک و مورتی هربار طی نبردشون زمانی که با ارباب داستان ها از شیشه به بیرون پرتاب میشن، خودشون رو توی یک دنیای دیگه پیدا میکنن و اصلا هم نمیتونن به واقعی بودنش شک کنن. حالا ما از بیرون داریم داستان رو میبینیم و میگیم ای بابا بفهمید این دنیاتون واقعی نیست، ولی پایان داستان و مشخص شدن اینکه کل داستان نه ریک واقعی ای در کار بوده، نه دنیای واقعی ای و همه چیز توی یک اسباب بازی ساده جریان داشته، یکهو به خودتون میآید و میفهمید زیاد هم نباید به بدیهیات اعتماد کنید. همین بدیهیات شما رو به دام سازندگان ریک و مورتی انداختن.

بررسی قسمت ششم فصل چهارم Rick and Morty

نکته بعدی باور ریک به خداست. ریک به خدا باور نداره و هممون هم این رو میدونیم، ولی توی قسمت اول فصل دوم هم دیدیم که موقع مرگ قبول کردن پوچی دنیا حتی برای کسی مثل ریک هم سخت میشه! توی ایام زندگیت کلی آدم دور و برت هست، زندگیت رو داری, ولی موقع مرگ و روبرو شدن با اون تنهایی و مجهول بودن بعدش آدم رو خرد می‌کنه. اگرچه ریک این قسمت ریک واقعی نیست، ولی میدونیم پایه و اساس اکثر ریک ها یکسانه، پس میشه در این مورد به ریک اسباب بازیمون استناد کنیم. ریک هم به عنوان کسی که ته دلش به پوچی دنیا باور داره، کارش اون آخر بیشتر از بقیه سخته. اینکه اینهمه توی زندگیت تلاش کردن تهش برای هیچ و پوچ باشه.


مقایسه ویچر با گیم آف ترونز ؛ پنج موردی که ویچر در آن ها بهتر عمل کرده!


شروع داستان نیمه دوم فصل چهارم ریک و مورتی از همون داستان های کلاسیک ریک و مورتی ای بود که تهش با یک دونه از اون شوک های خوب ته قسمت که همه صحبت هارو عوض میکنه تموم شد. جذاب، سرگرم کننده و هدف دار. این سه کلمه توصیف خوبی برای این سمت هستن. در کنار اینکه سازندگان محترممون هم توی این قسمت یک عذاب الهی بر سر تئوری پردازهامون نازل کردن که حالا حالا ها یادشون نره. البته یک نکته دیگه هم اینکه احتمالا دیگه توی این فصل نباید انتظار حضور جدی اویل مورتی رو داشته باشیم. چون نیمچه حضورش رو توی این قسمت دیدیم. ولی بازم هیچ جور نمیشه حرکات بعدی ریک و مورتی رو پیشبینی کرد.

در ادامه بخوانید » بررسی قسمت هفتم فصل چهارم Rick and Morty


بررسی قسمت ششم فصل چهارم Rick and Morty تموم شد تا هفته آینده که برمیگردیم و میبینیم دوستانمون چه آشی برامون پختن. یادتون نره نظراتتون رو هم توی کامنت ها بهمون بگید.