9.5
امتیاز

نکات مثبت

  • موسیقی عالی
  • داستان فوق العاده
  • کارگردانی عالی
  • طراحی شخصیت های عالی

نکات منفی

  • جا داشت انیمیشن بهتر باشه

سلام خدمت همه دوستان بخصوص رفقای انیمه باز، با بررسی قسمت هشتم الی دوازدهم انیمه The Promised Neverland در خدمت شما هستم. شما می تونید بررسی قسمت های قبل رو از اینجا بخونید.

5 قسمت نهایی انیمه وعده سرزمین خیالی خیلی جذاب و بسیار تاثیرگذار بود، مخصوصا قسمت 8 و 12 ! تو این 5 قسمت هم انیمیشن هم موسیقی و هم روند داستان عالی بود ! جزئیات و اطاعات ریز و درشتی به ما داده میشه که به نظرم در فصل بعد بیشتر بهشون پرداخته میشه !

بعد گذشت 12 قسمت یا یک فصل هنوز مشخص نیست این شیاطین از کجا اومدن و به چه نحوه ای با انسان ها همکاری دارن ! و اصلا آیا از این بچه ها فقط در مراسم خاص و برای اشخاص خاص استفاده میشه و یا صرفا خوراک این موجودات کودکان انسان هستند!

شخصیت مادربزرگ خیلی شخصیت سمی و مریضی به نظر میاد گرچه تو فلش بک های به نمایش در اومده مشخص شد مادربزرگ هم خودش قربانی وضعیت و چرخه بیماری هست که در جریان و قبلا خودش هم ماما یک هاوس بوده و به تدریج ترفیع گرفته ! در نتیجه به نظر میرسه این سیستم سال هاست که داره کار میکنه !

موسیقی انیمیشن کارگردانی و روند داستانی در این 5 قسمت حرف نداشت !

در ادامه درباره این پنچ قسمت و اتفاقاتش بیشتر صحبت میکنم. قبل مطالعه بررسی لطفا مطالب زیر رو هم یه نگاهی بندازید.

با بررسی قسمت هشتم الی دوازدهم انیمه The Promised Neverland همراه من باشید.

تو قسمت 8 انیمه The Promised Neverland اتفاقات خیلی مهم و عجیبی افتاد، به چوخ رفتن خواهر کرونه، شکسته شدن پای عما توسط ماما و در نهایت ارسال نورمن که همه معادلات رو به هم ریخت !

زد و بندی که ماما با گرندما داره به نظرم بر میگرده به قدیم و کودکی ایزابل ! قطعا ایزابل به شدت خاص و باهوش بوده و به همین دلیل محصولات یا بهتر بگم بچه های ویژه ای رو بزرگ میکنه ! اما سر به نیست کردن کرونه توسط ایزابل خیلی عجیب بود! حالا دلیل کشتن کرونه چی بود هم مهمه ! ایا به دلیل خبرچینی از ایزابل مهره سوخته بود یا کلا از چیزی سردرآورده بوده که نباید در میاورده و به همین دلیل کشته شد!

داستان اون گل های خاکستری هم که تو بدن مقتولین فرو میکنن همچنان در نوع خودش خیلی عجیبه!

اما کرونه قبل رفتن یه خودکار به همراه یه جعبه سفید تو کشو نورمن گذاشت که خیلی دوست دارم ببینم چی بود اما خب بهش اشاره ای نشد!

بریم سراغ بچه ها ! ایزابل بعد سر به نیست کردن کرونه تصمیم میگره موش و گربه بازی و تموم کنه و یه راست بره سراغ عما و نورمن! شکستن پای عما بدترین اتفاقی بود که میتونست بیوفته اما از اون بدتر ارسال غیر منتظره و سریع نورمن بود! چیزی که مغزمو پاره کرد ! سرکوبی شدید از طرف ماما برای خطم قائله!

علنا ارسال زود هنگام نورمن فقط برای نابودی طرح فرار بود اما میتونه دلیل دیگه ای هم داشته باشه!

موسیقی این قسمت هم فوق العاده عالی بود! موسیقی کلاسیکال در موقع کشته شدن کرونه و موسیقی اتموسفریک و احساسی با ملودی پیانو که موقع شکستن پای عما پخش میشد عالی بود!

بریم سراغ قسمت 9

تو قسمت 9 شاهد این هستیم که بچه ها مثل همیشه تسلیم نشدن و اینبار نورمن به تنهایی فرار رو دست میگره اما با صحنه عجیبی مواجه میشه !

دور دیوار ها پرتگاه هستش و راه فراری وجود نداره !

عواطف و احساساتی که تو قسمت 9 نمایش داده میشه به شدت زیبا و دوست داشتنی هستش!

از نورمن هم که هرچی بگم کم گفتم ! فداکاری و جمع کردن خودش تو این شرایط به شدت ارزش آفرین و تماشایی بود! نورمن مثل عما و ری آمادس زندگیش رو فدای دوستاش بکنه !

برگردیم به سرنخ های این قسمت !

تو این قسمت مشخص میشه پرورش بچه ها باید تحت شرایط خاص صورت بگیره و ترسیدن بچه ها باعث پایین اومدن کیفیتشون میشه به همین خاطر گارد در محیط هاوس ها وجود نداره ! البته پرتگاه و دیوارهای بلند هم نیاز به مامور رو از بین میبره.!

همچنین صحیح و سالم بودن فیزیک بچه ها هم به شدت مهمه ولی هنوز مشخص نیست چرا؟ 

پرتگاه خارج دیوارها و نحوه طراحی این محیط خیلی جالبه . 

بچه ها در خود دفتر مرکزی به دنیا میان یعنی مادران بچه ها به احتمال زیاد خودشون هم داخل هاوس بودن و برگزیده شدن برای به دنیا آوردن بچه های دیگه ! اما سوال اصلی اینه مادران این بچه ها به چه روشی حامله میشن !

چیز عجیب دیگه ای هم که ذهنم رو درگیر کرده راجع به پسرها هست ! به نظر میرسه هیچ پسری به هیچ وجه زنده نگه داشته نمیشه! و تنها از دخترها به منظور بارداری و همکاری استفاده میشه !

بریم سراغ قسمت 10

فداکاری نورمن به شدت قابل تحسین و جذابه گرچه راه دیگه ای هم براش باقی نمونده بود.

اما عواطف و فلش بک هایی که تو این قسمت به نمایش دراومد به شدت تامل برانگیز و ناراحت کننده بودن ، لحظه خداحافظی نورمن و عما یکی از تلخ ترین خداحافظی های انیمه ای بود که تا به الان دیدم !

اما چیزی که ذهنمو درگیر کرده اینه که فکر میکنم نورمن نمرده ! البته شاید اشتباه میکنم ! اما ورود نورمن به اون اتاق و تعجبی که کرد باعث میشه فک کنم یه اتفاقی غیر از مرگ برای نورمن افتاده باشه ! احتمالش هست از پسرهایی با هوش بالا برای بررسی وضعیت یادگیری بچه یا طراحی سوالات که بصورت تست از بچه ها گرفته میشه استفاده کنن !

عما نماد مقاومت 

تاکید ماما برای تسلیم شدن عما هم خیلی تو مخ و ناراحت کننده بود! اما از اون جالب تر وضعیت ذهنی عما بود! عدم قبول شکست و تسلیم نشدن چیزیه که عمارو از بقیه جدا میکنه ! و در آخر این قسمت هم شاهد این هستیم عما هرگز تسلیم نشده بوده !

بریم سراغ قسمت 11

بررسی قسمت هشتم الی دوازدهم انیمه The Promised Neverland

تو این قسمت ما شاهد این هستیم که نه تنها عما تسلیم نشده بلکه هم بیننده هم ایزابل رو فریب داده و تو این مدت داشته برنامه فرار رو بصورت آهسته و نا محسوس جلو میبرده ! اما از عما خفن تر نورمنه !

نورمن از خیلی وقت پیش میدونسته ری قرار خودکشی بکنه به همین منظور برنامه فرار رو قبل از رفتنش طراحی کرده بوده و عما هم طبق نقشه نورمن کارهارو پیش برده.

نقشه نورمن خیلی حساب شده بود،اما نقش عما خیلی کلیدی بود!

آگاه سازی بچه ها از خیلی وقته پیش بدون درجریان گذاشتن ری شروع شده بود ! و همه آماده فرار بودن! تنها کار لازم نجات ری و فرار بود!

عما فوق العاده بود ! نمیتونم اصلا بیان کنم چقدر از دیدن این نقشه و برنامه ریزی کیف کردم! هندل کردن موقعیت و تسلیم نشدن در برابر سرنوشت به زیبایی هرچه تمامتر نمایش داده شد!

گرچه هنوز بچه ها موفق به فرار نشدن و ایزابل هم بعید میدونم به همین راحتی بچه هارو ول کنه !!!

ایدولوژی ری برای نابود کردن خودش هم به شدت تاثیرگذار و جذاب بود نفرت ری از وضعیت موجود باعث شده بود تا ری کل زندگی تلاش بکنه تا بتونه مشت محکمی به ایزابل و این سیستم بیمار بزنه !

همچنین تو این قسمت متوجه میشیم اون جعبه که کرونه برای نورمن قرار داده بود ، توش دوتا کلید بود اما مشخص نیست این کلیدها برای بازکردن چه جایی هستن !

و اما قسمت 12

بررسی قسمت هشتم الی دوازدهم انیمه The Promised Neverland

قسمت 12 بدون شک بهترین قسمت این فصل بود ! با وجود اینکه خیلی از سوال ها پاسخ داده نشد اما ما بالاخره شاهد فرار بچه ها بودیم !

فرار از جهنمی که اوایل غیرممکن به نظر میرسید حتی برای خوش بین ترین هوادار این انیمه ! اما تو این قسمت ما بالاخره شاهد این هستیم که اراده آهنین ، صبر، مقاومت و پایداری به همراه استراتژی باعث میشه غیرممکن ترین ها ممکن بشه !

اما جدا از موضوع فرار که به شدت جذاب بود ! و راجع بهش میشه ساعت ها حرف زد، اطلاعات جالبی به ما ارائه شد که به شدت شوک آور بود!

ایزابل مادر ری !

یه حدس هایی میشد زد اما واقعا خیلی عجیب بود ! روند تکراری و چرخه رشد به عنوان یک محصول برای ایزابل هم اتفاق افتاده بود ! و در نهایت شاهد این بودیم که ایزابل هم خودش قربانی سیستم بوده و تنها چیزی که میخواسته این بوده که بیشتر زنده بمونه ! به همین دلیل در آخرین لحظه با جمع کردن اون طناب ها به بچه ها کمک میکنه !!!

کلا فیل از اول هم خیلی عجیب بود تو این قسمت ما متوجه میشیم فیل یک بچه معمولی نیست و به شدت باهوشه اما خب این موضوع خیلی عجیبه ! از اون عجیب تر ایزابل بعد از فرار بچه ها به فیل میگه نگران نباش بچه ها به سلامتی فرار کردن !!! آیا ایزابل هم میدونه فیل خیلی باهوشه و از موضوع فیل باخبره یا داستان دیگه ای در جریان که ما ازش خبر نداریم!

بررسی قسمت هشتم الی دوازدهم انیمه The Promised Neverland

دنیای بیرون !

خب باتوجه به تصویری که به ما نشون داده شد مشخص میشه پلنت ها در وسط جنگل ساخته شدن و تا جایی که چشم کار میکنه جنگل وجود داره ! تو این سازه 6 ضلعی 5 پلنت یا هاوس وجود داشت ! حالا سوال اینجاست این تنها پرورشگاه انسان هست یا بازهم از این پرورشگاه ها وجود داره !

همچنین سوال بعدی که ذهن رو درگیر میکنه اینه که آیا دنیا نابود شده و ما شاهد یه پادآرمان شهر هستیم که هیچ انسانی در اون سکونت نمیکنه یا این منطقه یه منطقه جنگلیه !

انیمه سرزمین موعود یکی از بهترین انیمه های سال های اخیر هستش که به شدت جذاب و محبوب هستش ! از کارگردانی بگیر تا داستان موسیقی و تصویرسازی و انیمیشن به شدت حرفه ای و بدون نقص هستن . من به شدت منتظر شروع فصل دوم این انیمه هستم. فصل دوم رو قرار قسمت به قسمت بررسی کنم . پس تا فصل دوم 

امیدوارم از بررسی قسمت هشتم الی دوازدهم انیمه The Promised Neverland لذت برده باشید لطفا شما هم نظرات و حدسیاتتون راجع به این انیمه رو با ما به اشتراک بگذارید.