خودباوری !

با بررسی قسمت هشتم فصل سوم انیمه Attack on Titan در خدمت شما عزیزان هستم. این قسمت بر خلاف قسمت های قبل اکشن زیادی نداشت و اطلاعات زیادی هم به جز یکی دو مورد ارائه نشد. اما مهمترین ویژگی این قسمت که از انتهای قسمت هفتم موجش به راه افتاده بود ، خودباوری بود !

خودباوری هیستوریا و در ادامه ارن و تبدیل شدن این افراد به یک فرد قوی تر به زیبایی نمایش داده شد. انیمیشن تو این قسمت مثل قسمت های قبل عالیه بود مخصوصا بخش هایی داخل صومعه و رنگ های گرم و جالبی که استفاده شده بود ، اما یک مشکل کوچک هم وجود داشت اونم استفاده از انیمیشن سه بعدی برای نمایش غول راد ریس و ترکیب اون به انیمیشن 2 بعدی بود که خیلی دلنشین نبود جدا از این موضوع طراحی ظاهر تایتان هم خیلی جالب نبود (البته این موضوع سلیقه ای هستش) .

موضوع دیگه ای که تو این دو قسمت به زیبایی نمایش داده شد، خرد شدن شخصیت ارن بود، شخصی که تا الان محبوب ترین شخصیت داستان بود و تنها امید بشریت بود ! به زیبای نحوه نا امید شدن و کم آوردنش نشوند داده میشه! 


همچنین بخوانید » زمان پخش فصل چهارم انیمه توکیو غول مشخص شد ! + اولین تریلر فصل چهار


جدا از مسئله خودباوری چندتا موضوع مهم تو این قسمت بود که یه اشاره ریزی می کنم بعد در ادامه دقیق تر بررسی میکنم »  تایتان راد ریس، ارن و رابطه ش با خون سلطنتی، هیستوریا، واقعی بودن صحبت های راد ریس و ….

 در ادامه با بررسی قسمت هشتم فصل سوم انیمه Attack on Titan همراه من باشید،درضمن شما می تونید بررسی قسمت های قبل رو هم از اینجا بخونید.

ارن و نابودی روانی یک قهرمان !

 قسمت هشتم فصل سوم انیمه Attack on Titan

چیزی که تو قسمت 7 رو مخ بود گریه کردن ارن بود، چرا که بیننده از تنها امید بشریت انتظار کم آوردن و گریه کردن رو نداره در صورتی که اگه مروری کنیم بر زندگی ارن ( از دست دادن مادر،پدر و دوستانش، از دست رفتن امید هاش و ارائه دروغی از سوی راد ریس) متوجه میشیم به عنوان یه نوجوان هر چقدر هم سخت و صفت باشه و وضعیت ذهنی خودش رو بتونه کنترل کنه باز هم مثل بقیه آدما یه جا کم میاره و تصمیم میگیره تسلیم بشه! !!

چیزی که همیشه باعث شده انیمه برای من جذاب باشه، همین موضوع هستش! فرهنگ ژاپنی و آسیایی به شما قهرمان دروغی (مثل قهرمانهای توخالی آمریکایی (زرنگ الکی))تحویل نمیده ! به جاش شما رو با یه آدم واقعی طرف میکنه که برای بدست آوردن جایگاهی که داره، خیلی چیزارو فدا کرده، اشک ریخته، زخمی شده، کشته شدن عزیزاشو دیده، از لحاظ روانی خرد شده اما باز هم تلاش کرده و در آخرین لحظه دوباره رو پاش وایستاده تا بجنگه!!! 

 قسمت هشتم فصل سوم انیمه Attack on Titan

همین موضوع باعث میشه ارنی که تو این سالها سختی های زیادی کشیدی و تحت تاثیر صحبت های راد ریس امیدش به زندگی رو از دست داده به کمک هیستوریا و دوستاش دوباره خودش رو باور کنه و در یک لحظه درست ترین تصمیم رو بگیره! و جون دوستاشو نجات بده!

 قسمت هشتم فصل سوم انیمه Attack on Titan

البته باید متذکر بشم نقش تاثیر گزار هیستوریا رو نمیشه در بازگشت ارن نادیده گرفت بلکه بر عکس به نظر میرسه تاثیر هیستوریا بر ارن بیش از این حرفاست و در ادامه بیشتر هم خواهد شد!

تایتان ارن

 قسمت هشتم فصل سوم انیمه Attack on Titan

ارن تصمیم میگیره یکی از سرنگ هارو برداره و بخوره با این کار ارن موفق میشه در حالت تایتانی خودش رو سخت کنه! توانایی که در ادامه اینفوگرافیش ارائه میشه و اشاره به این موضوع داره که تایتان ها توانایی سخت شدن دارن مثل راینر و بقیه !!! ارن هم با تمرین موفق شده این توانایی رو به دست بیاره گرچه قبلا توانایی این کارو نداشته و اون شب با خوردن سرنگ برای اولین بار موفق به این کار میشه !

سخت شدن تایتان ارن باعث میشه چندتا سوال مهم بوجود بیاد ! اول اینکه با توجه به اطلاعات قبلی این نوع دیواره معبد از قدرت تایتانی ساخته شده که به نظر میرسه دیوارهای شهر هم از همین نوع باشه و فقط تایتان بنیانگذار این ویژگی داره ! حالا اگه ارن از خانواده سلطنتی نیست پس چطور داره از همه توانایی هایی که منتسب به غول بنیانگذار هست بهره می بره ؟

موضوع بعدی سرنگ هست! سرنگ افراد عادی تایتان میکنه ! اما آیا تایتان هارو هم قوی میکنه ؟ ارن این موضوع رو از کجا میدونسته؟ و از همه مهمتر اگر ارن و راینر این قدرت رو دارن احتمالا قدرت های ناشناخته زیادی بین غول های هوشمند وجود داره!

تایتان راد ریس

چندتا موضوع عجیب راجع به تایتان راد ریس وجود داره! اولا چرا اینقدر گنده س؟ و چرا ارن رو نخورد رفت سمت دایوار آورود؟

اصلا مگه هوشمنده که میدونه داره چیکار میکنه؟

و از همه مهمتر تو قسمت های قبل با توجه به صحبت های هانجی و اطلاعات راد ریس مشخص شد یک غول بسیار بزرگ کلیسارو خراب کرده و این کار به پدر ارن نسبت داده شد! که با توجه به این قسمت به نظر می رسه سری قبل هم خود راد ریس یا یک تایتان به اندازه اون کلیسارو خراب کرده و راد ریس به دروغ خراب شدن کلیسا و کشته شدن سایر اعضای خانواده ریس رو به گردن گریشا انداخته!!!!

 قسمت هشتم فصل سوم انیمه Attack on Titan

من فک میکنم راد ریس داستانی رو که برای ارن و هیستوریا تعریف کرد، بخش های کوچکیش راست باشه و بقیه تحریف شده و به صلاح دید خودش تغییر داده شده!

همین موضوع در ادامه باعث میشه ارن به اینکه پدرش این کارو بی دلیل انجام نداده شک کنه!!! و حتی یاد دیالوگی از پدرش میوفته که به ارن میگه تو باید یاد بگیری این قدرت رو کنترل کنی !!! همین موضوع یعنی اینکه گریشا میدونسته این سرنگ رو خانواده سلطنتی پاسخگو هست و احتمالا ارن از خاندان سلطنتیه !!!!

هیستوریا در نقش ملکه !

 قسمت هشتم فصل سوم انیمه Attack on Titan

خودباوری هیستوریا در قسمت قبل و این قسمت باعث میشه تا یکی از ضعیف ترین شخصیت های داستان تبدیل به یکی از قوی ترین اونها بشه و در ادامه این موضوع بیشتر هم خودش رو نشون میده ! به نظر من تبدیل شدن هیستوریا به ملکه باعث میشه تا نقش هیستوریا به شدت پررنگ تر و تاثیرگذارتر بشه ! و اون رو از یک شخصیت کناری به یک شخصیت اصلی و محبوب تبدیل کنه .

اروین و نقشه عجیبی دیگر

 قسمت هشتم فصل سوم انیمه Attack on Titan

اروین ثابت کرئه یه تئوریسین تمام عیار و بدون فک کردن حرفی نمیزنه ! اما اینکه اجازه داد تایتان راد به سمت دیواره آورود بره عجیب بود! همچنین عجیبتر اینکه از کجا می دونست تایتان داره به اون سمت میره ؟ با توجه به پیش نمایش قسمت بعد به نظر می رسه اکشن و درگیری های زیادی تو قسمت بعد وجود داره !!! آها بعد فرو ریختن معبد سرگذشت کنی مشخص نشد که به احتمال زیاد زنده به نظر می رسه ! اما حالا که همه چیز از بین رفته می خواد طرف کی وایسته؟

در ادامه بخوانید » بررسی قسمت نهم فصل سوم انیمه Attack on Titan 

امیدوارم از این بررسی لذت برده باشین، لطفا شما هم نظرات و حدسیات خودتون رو برای ما ارسال کنید!

 

همچنین بخوانید »

استفاده از سمپل های موسیقی متن انیمه توکیو غول برای ساخت آلبوم جدید امینم Kamikaze

بهترین فیلم هایی که حتما باید آنها را تماشا کنید / بخش چهارم

بهترین انیمه هایی که حتما باید آنها را تماشا کنید ! بخش هشتم