با بررسی قسمت پانزدهم فصل سوم انیمه Attack on Titan در خدمت شما عزیزان هستم. شما می تونید بررسی قسمت های قبل رو هم از اینجا بخونید. قسمت سوم از نیم فصل دوم فصل سوم انیمه حمله به تایتان کم و بیش قسمت خوبی بود به نظرم از قسمت دوم بهتر بود اما باز جا داشت بهتر باشه ! برای خودم هم عجیب بخوام اینجور راجع به اتک آن تایتان بنویسم اما خب متاسفانه اون کیفیت و جذابیتی رو که تو پارت اول فصل سوم و دو فصل اول شاهد بودیم، الان دیگه وجود نداره !

قسمت سوم از پارت دوم فصل سوم انیمه حمله به تایتان با یه فلش بک به فصل اول شروع میشه، جایی که بالاخره مشخص میشه چه بلایی سر مارکو اومده ! تو این قسمت بعد مدت ها شاهد حضور آنی و صحبت ازش بودیم! 

راینر هم که ترکید ولی به نظر میرسه اینبار هم موفق شده هوشیاریش رو به بدنش منتقل کنه در نتیجه به احتمال زیاد به زودی سرپا میشه !

نکته غم انگیز از بین رفتن هانجی بود یکی از شخصیت های وحشی و دوست داشتنی داستان !

برتولد هم خودش رو نشون داد و به نظرم طراحی سه بعدی تایتان برتولد نسبتا خوب بود گرچه هنوز با اون چیزی که تو فصل دوم مخصوصا نسخه بلوری شاهدش بودیم خیلی تفاوت وجود داره !

تو این قسمت یکسری اطلاعات عجیب و مختصری داده شد که جا داره روش حسابی فکر کنیم!

آرمین هم حالا بعد مرگ هانجی وظیفه بزرگی روی دوشش افتاده و باید تیم رو هدایت کنه اما خودش کپ کرده!

و سرانجام با زیک آشنا میشیم مغز متفکر و بازی گردون اصلی بازی تا با اینجا !

گرافیک این قسمت درکل به نظرم بهتر از قبل بود، اما موسیقی به نظرم خیلی خوب نبود، ساختارهای کلیشه ای موسیقی حماسی و عدم خلاقیت در بعضی جاها کاملا حس می شد! و احساس میکنم کلا در پارت دوم شدت صدای موسیقی کمتر شده و صداهای محیطی و ساند افکت ها و دیالوگ ها حجم بیشتری از موسیقی داره !


قبل خوندن این بررسی مطالب زیر رو هم یه نگاهی بندازین

در ادامه با بررسی قسمت پانزدهم فصل سوم انیمه Attack on Titan همراه من باشید

مارکو و فلش بک !

بررسی قسمت پانزدهم فصل سوم انیمه Attack on Titan

بالاخره سرگذشت مارکو که برای مدت ها در حاله ای از ابهام بود مشخص شد ! تا قبل این من فک می کردم مارکو هم جزو تیم بوده و یه جا بنا به مصلحت یا خیانت کشته شده! اما خب مشخص شد که اینطور نبوده !

تو این فلش بک چندتا مسئله مطرح میشه !

  • مرگ مارکو
  • آنی
  • وضعیت فرسایشی عملیات تیم دلاوران
  • وضعیت اسفناک و غیر متعادل روانی راینر،برتولد،آنی

مرگ مارکو که هیچ، به آنی هم در ادامه اشاره میکنم، اما وضعیت فرسایشی عملیات و وضعیت اسفناک روحی و روانی تیم راینر دلیل اصلی تغییر شخصیت برتولد هستش! خستگی رو میشد توی صحبت های برتولد و چهره ش کاملا حس کرد! حالا راجع بهش در ادامه بیشتر میگم.

و همین خستگی ها باعث فاصله راینر و برتولد از عملیات و فرمانبرداری از روی ترس از تایتان میمونی هستش ! از طرفی احساس میکنم برای این آدم ها که از اونور دیوار اومدن، آدم های داخل دیوار به شیطانی بودن توصیف شدن و وقتی تیم راینر با این ادم ها زندگی کردن متوجه شدن اونا هم مثل خودشون هستن و ناخودآگاه دارن برادر کشی میکنن فقط برای اجرای دستورات !!!

آنی

من خودم فکر نمی کردم انی اینقدر غمگین و درگیر احساسات باشه ! فکر میکردم خیلی خشن و بی احساسه!

اما اشاره به آنی تو این شرایط عجیب بود ! بعید میدونم تو این فصل ازش خبری بشه اما اگه بشه عالیه ! قرار بود بعد این جنگ برن سراغش ! سر همین موضوع انتهای نیم فصل اول بین راینر و برتولد و تایتان میمونی درگیری بوجود اومده بود! و تو این قسمت زیک هم به همین موضوع اشاره کرد که اگه دوست دارین دوباره درگیر شیم که راینر و برتولد از ترس پراشون ریخت!

بررسی قسمت پانزدهم فصل سوم انیمه Attack on Titan
اشاره به پدر آنی و نژاد شیطانی آدم های داخل دیوار

اما سوال اصلی اینه آنی کجاست ؟ چی شد ! بعد سخت کردن خودش تو فصل اول توسط پلیس داخلی ارتش دستگیر شد، اما چرا تا الان ازش هیچ خبری نشده؟ 

برتولد

بررسی قسمت پانزدهم فصل سوم انیمه Attack on Titan

خب اولا فهمیدیم برتولد کجا قایم شده و بعد هم مشخص میشه برتولد عاشق آنی هست ! فلش بکی هم که پخش شد مشخص کرد این سه نفر بر خلاف اطلاعات و تصوراتشون با یه مشت نژاد شیطانی در طرف نیستن در عوض با یه مشت بچه باحال مثل خودشون طرف هستن !

همین مسئله باعث میشه تا این سه دلاور یا افراد منتخب دچار تضاد بشن و وارد رابطه احساسی با مردمی که قراره با افتخار نابودشون کنن میشن و مجبورن برای اجرای دستورات بالا سری هاشون دائما با احساساتشون طرف بشن !

بعد آسیب های احساسی زیاد ، برتولد مجبور میشه واقعیت رو بپذیره ! که برای نجات خودش و رفیقاش مجبور دوستا و هم تیمی های قبلی خودش رو بکشه !

[megadesc]برادر کشی که به دفعات در تاریخ انسانیت دیده شده ، جنگ های صلیبی ، جنگ های جهانی و … همه همینطور بودن کلی سیاهی لشکر برای خواست سیاست مدارا همدیگرو تیکه پاره کردن ![/megadesc]

راجع به برتولد دیگه چیزی ندارم بگم جز اینکه چند تصویر از تایتانش میزارم که به نظرم انیمیشن سه بعدی و طراحی خوبی داشت حداقل از اون چیزی که تو اوپنینگ نشون دادن خیلی بهتر بود!

راینر

بررسی قسمت پانزدهم فصل سوم انیمه Attack on Titan

خب همونطور که دیدید تایتان راینر و خودش نابود شدن ، تو این تصویر مشخص نصف سر راینر ترکیده و فقط بخش پایین فکش سرجاشه ! اما باز هم مثل قسمت 13 موفق شده هوشیاریش رو از مغزش به بدنش منتقل کنه این یعنی اینکه سرش به زودی بازسازی میشه !

راجع به راینر چیزی دیگه ای ندارم بگم ، جز یه مسئله که مربوط به قسمت قبله ! راینر فک میکرد ارن قدرت سخت شدن رو 2 ماهه به دست آورده در صورتی که اینطوری نیست ! ارن قدرت سخت کردنش رو بعد خوردن سرنگ به دست آورد!

آرمین

بررسی قسمت پانزدهم فصل سوم انیمه Attack on Titan

آرمین تو این قسمت هم فوق العاده بود و داره نشون میده که چرا از اروین بهتره یا میتونه بهتره باشه!

آرمین یه تفاوت اصلی با اروین داره و اونم اینه که آرمین دنبال شنیدن و مذاکره کردنه! آرمین میخواد بیشتر بدون کمتر بکشه ! و این موضوع خیلی خاصش میکنه ! چرا که آرمینم مثل ما داره از نبود اطلاعات رنج شدیدی میبره !

بررسی قسمت پانزدهم فصل سوم انیمه Attack on Titan
اینکه کی تصمیم گرفته آدم ها داخل دیوار بمیرن یه سوال خیلی مهمه که بعدا بیشتر راجع بهش میشنویم!

اینفوگرافی

بررسی قسمت پانزدهم فصل سوم انیمه Attack on Titan

اینفوگرافی این هفته هم راجع به نوشیدنی مورد استفاده توسط زیک هستش که اشاره به تمدن های خارجی و لاکچری بودن قشر مصرف کننده اش داره !

تایتان دیده بان

بررسی قسمت پانزدهم فصل سوم انیمه Attack on Titan

عجب صدای عجیبی داشت و اگه اشتباه نکنم بعد تایتان میمونی دومین تایتانیه که میتونه حرف بزنه ! صداش مثل صدا ربات بود ! و کلا خیلی عجیبه !

زیک

بررسی قسمت پانزدهم فصل سوم انیمه Attack on Titan

خب بالاخره وارد داستان شد ! آدم عجیب و باهوشی هستش ! و نکته جالبش اینه که به نظر هیچ استرس و احساس گناهی نداره و قطعا از همه بیشتر میدونه ! با توجه به صحبت هاش با راینر و برتولد چند تا مسئله مشخص شده که مهم هستن !

  1. قابلیت انتقال قدرت تایتانی از یک شخص به شخص دیگه رو داره و مشخص میشه راینر و … نیروهای دوره دیده و انتخاب شده برای این عملیات بودن که نیروی تایتانی به همین علت بهشون داده شده !
  2. مشخص میشه هدف اصلی دزدیدن ارن نیست برخلاف تصور ما ! به احتمال زیاد زیک به دنبال زیر زمین گریشا یاگر هست و چیزی که اونجا پنهان شده ولی نمیدونه مختصاتش کجاست ! اما میدونه ارن مختصات رو داره و دلیل دزدیدن ارن هم همین میتونه باشه!
  3. تایتان دیده بان زیک رو با اسم فرمانده جنگ صدا زد! این احتمال وجود داره خود زیک هم داره به افراد بالا دستی خودش خدمت میکنه به شاه یا ملکه !
  4. با توجه به نوشیدنی که قهوه هستش ، و طبقه لاکچری مصرف کننده اش معرفی شدن ! احتمال ارتباط زیک با خانواده سلطنتی وجود داره !

یه نکته جالب که دیدم فریک عجیب زیک هستش که دست به گوشش میزنه این کارو هم در حالت انسانی و هم در حالت تایتان انجام میده!

نکته دیگه هم که باید بگم قدرت پرتاب فوق العاده تایتان میمونی هستش ! با توجه به همین موضوع به نظرم اون وسایل رو کول تایتان دیده بان مواد منفجره برای نابودی دیوارها و … هستن!

امیدوارم از بررسی قسمت پانزدهم فصل سوم انیمه Attack on Titan خوشتون اومده باشه، مثل همیشه منتظر نظرات و حدسیات شما هستم.لایک،اشتراک و … هم فراموش نشه دمتون گرم.

» بررسی قسمت شانزدهم فصل سوم انیمه Attack on Titan