واقعا چی داره به سر سریالی میاد که این همه سال تبدیل به بخشی از زندگیمون شده بود!!!

با بررسی قسمت پنجم فصل هشتم سریال گیم آف ترونز در خدمت شما هستیم. قسمت پنجم این فصل از نظر کارگردانی بی نظیر بود و شاید ضعف قسمت های سه و چهار رو از این نظر کاملا پوشش داد.صحنه های نبرد و به آتش کشیده شدن کینگ لندز با ظرافت و مهارت بی بدیلی به تصویر کشیده شد.

همچنین می تونید بررسی قسمت های قبلی رو از اینجا بخونید 

بررسی قسمت پنجم فصل هشتم سریال گیم آف ترونز

با ما همراه باشید با بررسی قسمت پنجم فصل هشتم سریال گیم آف ترونز

اما نکته ای که بسیار حائز اهمیته اینه که فوق العاده بودن کارگردانی هم نمیتونه سریال محبوب ما رو از ورطه ی نابودی نجات بده و باعث بشه بتونیم ضعف های نویسندگان رو نادیده بگیریم.

چون فکر میکنم تمام بینندگان گیم آف ترونز این موضوع رو میپذیرن که سریال بازی تاج و تخت هیچ وقت برای ما سریالی نبوده که بخوایم به خاطر صحنه های اکشن و جذابیت های بصری دنبالش کنیم بلکه مهم ترین نکته شخصیت پردازی های خاص و بی رحم بودن سریاله.

[megadesc]بی رحمی که متاسفانه حالا جای خودش رو به یه دل رحمی ابلهانه داده.[/megadesc]

ملکه ی دیوانه چیزی که توی نقد قسمت قبل هم بهش اشاره کردم .دنریسی که امروز بر فراز کینگ لندینگ پرواز میکنه میساندی بهترین مشاورش و یکی دیگه از اژدهاهاش یا بهتره بگم فرزندانش رو از دست داده .

بررسی قسمت پنجم فصل هشتم سریال گیم آف ترونز

دنریسی که همیشه حامی برده ها بوده حالا هزاران زن و کودک رو یه خاطر جنونی که دچارش شده به اتیش می کشه .

نمیشه به جنون دنریس نقدی وارد کرد چون حداقل تنها چیزی بود که میشد با منطق ریشه یابیش کرد تو این فصل از سریال و مثل خیلی از اتفاقات بی پایه و اساس نبود.که اتفاقا تو این قسمت شاهد صحنه های بسیاری از این اتفاقات بی پایه و اساس بودیم.

یکی از مهم تریناش قالب بودن سپاه و اژدهای دنریس بر جنگ بود .جایی که به ظاهر دنریس یه سپاه خسته و تازه از جنگ بر گشته و تعداد زیادی کشته داشت و یه اژدهای اسیب پذیر که با دیدن قسمت قبل و این که با ده تا کشتی و خوردن سه تا تیر میتونه نابود شه.

بررسی قسمت پنجم فصل هشتم سریال game of thrones

ولی جالبی ماجرا اینه که تو این قسمت ده ها و شاید صدها کشتی نتونستن حتی یه تیر به اژدها ی دنریس بزنن و دنریس یه جوری شوماخر وار از لای تیرها ویراژ میداد که به نظرم واقعا مضحک و خنده دار بود.

نکته ی دوم جیمی بود که بعد از رابطه با برین به این نتیجه رسید که خواهری داره که بیشتر دوسش داره و این چند وقت اشتباه کرده که باهاش دشمنی کرده.واسه همین میره که نجاتش بده.


مطالب مرتبط

به نظر من کنار هم مردن جیمی و سرسی اتفاق بدی نبود خواهر و برادر دو قلویی تمام مدت زندگیشون عاشق هم بودن و مردنشون کنار هم میتونست یه پایان تراژدی فوق العاده باشه .ولی زمانی این اتفاق جذاب بود که ما اینقدر سریال بی اتفاقی رو دنبال نمیکردیم .مرگ هایی که این همه مدت منتطرشون بودیم و از سریال بی رحممون انتظار داشتیم ولی حالا همه چی داره هندی پیش میره.

بررسی قسمت پنجم فصل هشتم سریال بازی تاج و تخت

جایی که یورون از پس اژدها تو قسمت قبل بر میاد ولی از پس جیمی یه دستی که دو بار هم بهش چاقو زده نمیشه و جیمی با این همه خونی که ازش رفته جوری که تو یه صحنه فکر کردم مرده پا میشه و یورون رو میکشه و خودش رو به سرسی میرسونه !!!!

ماهایی که خوش باورانه منتظر به سرانجام رسیده شدن نایت کینگ تو این چند قسمت بودیم … آریایی که اومده بود دنبال انتقام از سرسی و حالا انگار انتقام از دنریس شده هدفش …

بررسی قسمت پنجم فصل هشتم سریال گیم آف ترونز

تنها نکته ی مثبت و مرگ فوق العاده کشته شدن سگ شکاری و برادرش کنار همه که بالاخره اتفاق افتاد …و تو صحنه ی بی نظیری هم بود …

از حق نگدریم سرسی هم بی نظیر بازی کرد و ضعف و ناتوانی و پذیرفتن شکست و ترس رو فوق العاده به تصویر کشید … و در نهایت موسیقی بی نظیر رامین جوادی که مخصوصا تو فصل هشت صدها قدم از خود سریال جلو تره …

نمیدونم واقعا نمیدونم تو هشتاد دقیقه ی باقیمونده ی سریال قراره شاهد چی باشیم ولی اتفاق جالب میتونه مرگ تیریون باشه و خشم دنریس .میتونه کشته شدن دنریس به دست جان یا آریا باشه که به نظرم به دست جان پایان قشنگ تریه …خلاصه دیگه نمیتونم بگم امیدوارم تو قسمت های بعد این ضعف ها جبران شه چون دیگه فرصتی نمونده و فکر میکنم کابوس پایان بد گیم اف ترونز واسمون به حقیقت تبدیل شده.

در ادامه بخوانید »