انیمه و انیمیشن

بررسی قسمت چهاردهم فصل سوم انیمه Attack on Titan 

 “تو زندگی بیش از هر چیزی از باختن بدم میاد، با این حال همش باختم !” دیالوگ ار نیم فصل اول فصل 3، فرمانده پیکسی

با بررسی قسمت چهاردهم فصل سوم انیمه Attack on Titan در خدمت شما عزیزان هستم. شما می تونید بررسی قسمت های قبل رو هم از اینجا بخونید. قسمت دوم از نیم فصل دوم فصل سوم انیمه حمله به تایتان برخلاف انتظار، مجددا نبرد اصلی رو به تعویق انداخت و اینجوری که بوش میاد این نیم فصل کلا اختصاص داده شده به جنگ شینگاشی  و دسترسی به زیرزمین گریشا یاگر ! و یه حسی بهم میگه اون تصویر در آخر قسمت 12 که دعوای لیوای و ارن و میکاسا بود، قسمت آخر فصل سوم هستش! که امیدوارم اینجوری نباشه !!!

تو این قسمت تمرکز روی اروین و استراتژی جنگیش بود، سلاح جدید هم نمایش داده شد، و بقیه زمان این قسمت هم صرف مبارزه ارن با راینر یا تایتان زره ای بود که به نظر تیم هانجی موفق شدن راینر رو شکست بدن !

قسمت چهاردهم فصل سوم اتک آن تایتان به شدت ضعف طراحی و انیمیشن داشت مخصوصا سیکونس مبارزه تایتان ارن یاگر با تایتان زره پوش ، نماهای کلی از شهر هم ضعف کیفیت داشت و اینجوری که داره پیش میره به نظر میرسه تمرکز اصلی استودیو ویت روی ساخت فصل دوم انیمه کابانری از دژ آهنی بوده و نه نیم فصل دوم AOT ! همچنین مجددا از تکنیک استیل فریم یا نماهای ثابت خیلی تو این قسمت استفاده شد که خب واقعا نگران کننده س !

کلا این قسمت کمی عجیب بود و جدا از ضعف گرافیکی ، باگ هایی هم در کارگردانی و نمایش اطلاعات به چشم میخورد! که همین موضوع کمی فکر منو درگیر کرده ! مخصوصا روند دادن اطلاعات ! دو حالت وجود داره »

  1. یا تیم تولید کننده واقعا بد عمل کردن

  2. یا یه کاسه ای زیر نیم کاسه هست و قرار بزودی همه شک زده بشیم !

که به نظر من احتمال دومی خیلی بیشتره ! شاید هم من دلخوشم! موسیقی متن هم بد نبود، اما از Hiroyuki Sawano بیشتر از این حرف ها انتظار میره !

راستی با محمد سعادتی که حرف میزدیم به این نتیجه رسیدیم که من یه نکته هایی رو راجع به بررسی و اسپویل بگم !

برادر / خواهر لطفا اسپویل نکن !

دوما هر سوالی مطرح میشه واسه اینه که شما هم فک کنی ببینی داستان از چه خبره یکم ایده بدیم به خارج داستان بزنیم 4 تا کتاب مرتبط بخونیم و …. 

سپاس از همدلی شما

در ادامه با بررسی قسمت چهاردهم فصل سوم انیمه Attack on Titan همراه من باشید

تایتان های جدید و عجیب

با توجه به حدسیات قسمت قبل و ظهور کلی تایتان در یک لحظه و تصاویر و اطلاعات این قسمت به نظر میرسه تایتان میمونی همدست های دیگه ای هم داره ! یعنی اینکه نصف این تایتان ها (اونا که قد بلندن و با گرفتن ژست وایستادن) به نظر یا قطعا هوشمند هستن ! و ما این اطلاعات رو از دهن اروین میشنویم!

این تایتان قسمت قبل نظر مارو به خودش جلب کرده بود ! این قسمت متوجه شدیم این تایتان نوع جدیدی از تایتان هاست که تا حالا رویت نشده بود ! صورتش شبیه منقار اردک هستش و فرم بدن شبیه گرگ یا هر جونور 4 پای درنده !

به نظرم اسم این تایتان رو فعلا بزاریم تایتان دیده بان ! با توجه به فیزیکش به احتمال زیاد سرعت خیلی بالایی داره ! به راحتی میتونه از دیوار بالا بره و با توجه به قابلیت حمل کول بند میتونه یه سری چیزارو حمل کنه !

حالا اینکه تو اون کول بند چی هست یه چند لحظه باشه کنار ، سوال اصلیم اینکه اگه یک درصد احتمال هایی که دادم درست باشه! پس چرا تا حالا از این تایتان هیچ استفاده ای نشده ! چرا تو هیچ درگیری حضور نداشته؟ از همه مهمتر با دیدن این تایتان به غیر اروین بقیه خیلی براشون گویا مهم نبود، حتی هانجی هم حرفی راجع به این تایتان نزد!!!

بریم سراغ کول بند ! خب من دوتا احتمال دارم

  1. تو این کول بند مواد منفجره یا سلاح دیگه ای هست

  2. یا جایی برای نگه داشتن ارن بعد دستگیری و حمل آذوقه برای تیم هستش

لیوای

اینکه اصلا حرف نمیزنه داغونم کرده ! به شدت به اروین اعتماد داره اما خودش خیلی باهوشه و نقشه خون خوبیه ! تیکه اش به اروین خیلی جالب بود قشنگ اینجوری بود داداش چیکا میکنی دو ساعت معطل کردی مارو !

همچنین بخونید »

اما اروین وظیفه مهمی رو روی دوش لیوای میگذاره ، و اون مبارزه با تایتان میمونی هستش ! هنوز هیج اطلاعاتی از قابلیت های تهاجمی و توانایی مبارزه تایتان میمونی در دسترس نیست اما با توجه به تصاویر نشون داده شده مطمئن ام به شدت توانایی بالایی تو مبارزه داره ! همچنین هنوز از قدرت های آکرمنی لیوای هیچ چیزی رو ندیدیم و فقط میدونیم کارش خیلی درسته !

انتخاب آرمین به عنوان جانشین

این قضیه کاملا مشخص بود و با اشاره مجدد به این داستان کاملا مشخصه اروین قرار به زودی بمیره ! و به نوعی داره وصیت میکنه و جانشین های خودش رو انتخاب می کنه!

اروین

اروین به نظر من یکی از تاثیرگذارترین شخصیت های اتک آن تایتان بوده و هست ! آدمی باهوش ، منطقی ، شجاع و از همه مهمتر واقع گرا !

صحبت هایی که اروین با خودش میکرد خیلی فوق العاده و واقعی بود ، تلاش برای زنده موندن ، گول زدن خودش و بقیه ! و تلاش برای رسیدن به آرمانی که شاید حتی نتونه قبل از مرگش ببینتش ! به نظر میرسه اروین حس کرده قرار بمیره ! و با خودش هم خیلی رو راسته×! باحت

نکته جالب راجع به تفکرات اروین ، قبول و درک اشتباهاتش هست ! اون همه چیز رو قبول میکنه اما با این حال هنوز اون زیرزمین رو مخشه و خب رو مخ کی نیست !

نقشه خونی و گیم پلن اروین عالی بود ! کشیدن راینر از رو دیوار و پرت کردن حواسش ! خوندن دست تایتان میمونی و … اما این موضوع کلا عجیبه ! چون باور دارم تایتان میمونی هم به اندازه اروین و یا حتی بیشتر باهوشه و نقشه ای احتمالا پش پرده وجود داره !

اینفوگرافی

اینفوگرافی این هفته هم مربوط بود به سلاح جدید یا همون نیزه رعد بود. به غیر از این تصویر چند دقیقه ای هم از تمرینات و قدرت تخریبی این سلاح نمایش داده شد! هانجی میگی این سلاح بوسیله تکنولوژی مخفی پلیس داخلی طراحی و ساخته شده که خب خیلی شبیه آر پی جی هست !

تکنولوژی مخفی پلیس اصلا چی هست و کی داشته توسعه اش میداده !؟

تایتان ارن

همونطور که قسمت قبل دیدیم تمرکز و قدرت ارن بیشتر شده و به نظر میرسه به غیر از قابلیت سخت کردن کل بدن میتونه بخش هایی مورد دلخواه رو هم سخت کنه ! با توجه به حرفای راینر ارن موفق شده ظرف 2 ماه قابلیت سخت کردن رو این ور دیوار یاد بگیره و روش مسلط بشه پس احتمال اینکه قدرت کنترل تایتان هارو هم ارتقا داده باشه هست!!! در نتیجه فک کنم شاهد کنترل تایتان ها توسط ارن باشیم !

نکته جالب اینجاست به نظر میرسه قدرت کنترل تایتان ها فقط روی تایتان های غیر هوشمند جواب میده که اگه اینجوری باشه ، احتمال وجود تایتان های هوشمند تو تیم تایتان میمونی منطقی به نظر میرسه و فک میکنم تایتان میمونی کاملا به قدرت های ارن آگاه هستش!

انتقال هوشیاری

خب این قسمت راینر بهمون میگه چرا نمرده ! چون موفق شده هوشیاریش رو قبل از مرگ منتقل کنه به سایر اعضای بدنش! این موضوع خیلی عجیبه و تا حالا راجع بهش صحبت نشده بود! این یعنی اینکه هر تایتان هوشمندی میتونه این کارو بکنه !

پس احتمال این وجود داره که بشه از قدرت های تایتانی در حالت انسانی هم استفاده کرد!

در ادامه تصاویر مربوط به سیکونس مبارزه ارن و راینر رو میزارم و کمی راجع به مبارزه آرایی و طراحیش صحبت میکنم

فک کنم این چند فریم به خوبی ضعف در طراحی و انیمیت رو نشون میده و نیازی به غر زدن بیشتر نیست ! تنها حرفی که دارم بزنم اینکه حیفه این سریاله اینجوری باش برخورد بشه ! دوست ندارم بلایی که سر توکیو غول در عین ناباوری اومد سر AOT هم بیاد!

علاوه بر طراحی بد ، مبارزه آرایی هم به شدت ضعف داشت این دوتا عملا در حالت ایستاده هیچ کاری نمیکردن و الکی فقط بلوک های رو سقف ها داشت خرد میشد و به هوا پرت می شد.

تنها بخش جالب مبارزه همین حالت بود که بسیار عالی و درست طراحی شده بود چه از لحاظ اجرای صحیح حرکت چه از لحاظ انیمه و طراحی ! این یک فن ضدحمله در BJJ ( جیجوتسو برزیلی) هست که اسمش side armbar هست! که ارن به خوبی اجرا کرد از اون طرف راینر هم به زیبایی از آرم بار در رفت !

راستی اگه به مسابقات رزمی و مبارزه علاقه دارید می تونید بررسی مبارزات UFC رو بخونید از اول سال 2019 تمامی بازی هارو بررسی کردم!

راینر

یه چندتا مسئله راجع به راینر هست که مسخوام بگم ! اولا اینکه پنجه های سخت شوندش که مثل ارن بود خیلی باحال نبود و جا داشت این قابیلت تو فصل دوم نمایش داده میشد مثل قابلیت سفت شدن مشت آنی تو فصل اول، دوما رفتار راینر خیلی خودسرانه و عجیب بود، عدم هماهنگی قشنگ مشخص بود و همین برام سوال شده که تایتان میمونی اصلا چه نقشی برای راینر و برتولد داره اگه فرماندشونه و باور داریم خیلی باهوشه پس چرا راینر با وجود اینکه خودش هم باهوشه و نقشه اروین رو حدس زده بود باز رفت دنبال ارن ؟
اون انفجار نور هم در سکانس آخر خیلی بد بود عین چهارشنبه سوری شد یهو ! حالا سوال اینجاست راینر میمره یا اسیر میشه ؟ یا برتولد نجاتیش میده؟

امیدوارم از بررسی این قسمت خوشتون اومده باشه منتظر حدسیات و نظرات جالب شما هستم! لایک،اشتراک و … هم فراموش نشه دمتون گرم.

بررسی قسمت پانزدهم فصل سوم انیمه Attack on Titan

مطالب مرتبط

1 1 رای
امتیاز شما به این مطلب
مشترک شدن
اطلاع از
58 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین امتیاز
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
58
0
خوشحال میشیم نظرتونو بدونیمx