با سلام خدمت همه دوستان و علاقه مندان به انیمه با بررسی قسمت یازدهم الی پانزدهم انیمه Dr. Stone خدمتتون هستم. شما می تونید بررسی قسمت های قبل رو از اینجا بخونید. بابت تاخیر در بررسی انیمه دکتر سنگ ازتون عذرخواهی میکنم. اما خب این انیمه هم روند آرومی داره و با صبر و حوصله داستان رو جلو میبره ! من اگه کارگردان بودم این 5 قسمت رو تو 2 قسمت ارائه میدادم و داستان رو بی خود کش نمیدادم. بگذریم!

تو این 5 قسمت تمرکز داستان روی مسابقه انتخاب رییس دهکده و پیشرفت تکنولوژی و ساخت دارویی بوسیله تیم دانش برای نجات روری بود.

اتفاقات خیلی مهمی تو این 5 قسمت نیفتاد جز یکی که خیلی عجیبه ! ایشگامی اسم فامیل سنکورو روری میدونست و به سنکو گفت من تو رو خیلی وقته میشناسم ! همین یه کلمه کل داستان رو عجیب تر میکنه و باید شاهد اتفاقات جالبی قبل از پایان فصل اول باشیم البته اگه روند داستان انقدر آهسته نباشه.

اما کلا این انیمه برخلاف اون چیزی که انتظارش میرفت عمل کرده و انیمه به نظر من بیشتر سبکش اسلایس آف لایف / کمدی هستش تا شونن / سای فای !

در ادامه راجع به اتفاقات این 5 قسمت بیشتر صحبت میکنم. خواهشا قبل خوندن بررسی قسمت یازدهم الی پانزدهم انیمه دکتر استون مطالب زیر رو هم یه نگاهی بندازید»


در ادامه با بررسی قسمت یازدهم الی پانزدهم انیمه Dr. Stone همراه من باشید

بررسی قسمت یازدهم الی پانزدهم انیمه Dr. Stone

تو 5 قسمت اخیر انیمه دکتر استون شاهد این بودیم که سنکو و ناکاماهاش بعد گذشت 6 ماه سرانجام موفق شدن داروی نجات روری رو تولید کنن و روری رو از مرگ نجات بدن! با انجام این کار سنکو هم موفق شد در بین مردم دهکده محبوب بشه هم اینکه رییس دهکده بشه !

تو این مدت سنکو موفق شد تکنولوژی رو به شکل بسیار خفنی ارتقا بده ! وسایل آزمایشگاهی، دارو ، الکتریسته ، لامپ و …

از طرفی هم به کرومه کمک کرد تا مانع ازدواج ماگما با روری بشه و این دو عاشق رو به هم برسونه  و با نجات روری موفق شد دل کوهاکو رو هم به دست بیاره! کروم هم که از اول جیمیش بود!!

سنکو شخصیت جالبی داره راجع به این موضوع زیاد گفتم اما هر سری که میبینمش از رفتارش به شدت لذت میبرم ! سنکو نه دنبال زور گفتن نه دنبال زن و پول و ثروته ! فقط دوست داره خلق کنه و به همه تا جایی که میتونه کمک کنه ! جالب اینجاست هیچ اهمیتی هم نمیده مردم راجع بهش چی فک میکنن خیلی وقتا پست و خودخواه به نظر میاد اما ته دلش همیشه دنبال اینکه به همه کمک کنه و به نظر رهبری بسیار عالی هستش.

کلا روند داستانی انیمه دکتر سنگ خیلی جالبه ! به نوعی بهش میخوره از اون دست انیمه هایی باشه که قسمت های خیلی زیادی داره و اصلا دوست نداره همچی به سرعت اتفاق بیوفته !بیلدآپ خیلی آرومی داره و دوست داره بیننده رو درگیر جزئیات زندگی یک ذهن مدرن در دنیای سنگی بکنه !

روابط افراد با همدیگه، تلاش بدون تعطیلی سنکو ، طنز تصویری و صوتی جذاب ، شخصیت های فان و ترکیب دنیای مدرن با دنیای سنگی همه دست به دست هم دادن تا دکتر استون در مجموع انیمه سرگرم کننده ای باشه که حتی بدون اکشن ناب هم میتونه بیننده رو سرگرم کنه !

راجع مبارزه ها هم باید بگم از لحاظ رزم ارایی و نمایش مبارزات خیلی ضعیف بود این چند قسمت ! مبارزات از لحاظ روند داستانی و طنز جالب و بامزه بودن ! اما اگه بخوایم مبارزات رو با سایر انیمه های شونن مقایسه کنیم باید بگم مایوس کننده بود!

من این رو درک میکنم که دکتر استون اصلا قصد نداره مثل سایر انیمه های استریو تایپ شونن باشه اما با این حال اضافه کردن چهارتا فن ناب چیزی از ویژگی هاش کم که نمیکنه باعث میشه جذاب تر هم بشه ! چه بخوایم چه نخوایم صحنه های نبرد و درگیری جزو جذابترین بخش های هر انیمه هستن !

انیمشن و گرافیک مثل همیشه عالی بود، تازگی ها بر این باورم در طراحی ری اکشن ها و فیس ری اکشن های دکتر استون از انیمه وان پانچ من الهام گرفته شده ! مخصوصا تغییرات چهره سنکو در شرایط مختلف منو خیلی یاد سایتامای بزرگ میندازه .!

بررسی قسمت یازدهم الی پانزدهم انیمه Dr. Stone

بریم سراغ روری و اینکه از کجا فامیلی سنکو رو میدونه !؟ به نظرم گویا یکی از اعضای خانواده سنکو به هر دلیلی تبدیل به سنگ نشده و تونسته به زندگی ادامه بده و راهی رو برای از سنگ خارج شدن افراد طراحی کنه به همین دلیل پیش بینی کرده بوده که سنکو یه روزی میاد و این جهان رو از نابودی نجات میده !!!! شایدم اینجوری نباشه ! به هرحال دونستن فامیلی سنکو خیلی عجیبه و باید ببینیم روری از کجا راجع به سنکو و اسم فامیلش میدونه!

موسیقی هم تقریبا خیلی سینک با داستان و انیمیشن بوده و در مجموع موسیقی متن این انیمه موسیقی خوبیه ولی خب موسیقی هم نیست که تا گوش میکنی بگی به به !

راستی آهنگ اوپنینگ و اندینگ هم به همراه انیمشناشون تغییر کرده نظر شما چیه راجع بهشون ؟ به نظرم بدکی نیست اما من نسخه قبلی رو بیشتر دوست داشتم ! اما تصاویر اندینگ جدید از قبلیه بهتره !

به روز رسانی »

خب امیدوارم از این بررسی خوشتون اومده باشه ، لطفا شما هم نظرات و حدسیاتتون رو راجع به انیمه دکتر استون با ما به اشتراک بکذارید. لایک، اشتراک گذاری و معرفی ما به رفقا فراموش نشه دمتون گرم.