هنری دوباره از شمشیرزنی

درود بر تمامی دوستان اوتاکو و غیر اوتاکو. با بررسی قسمت ۱۵ فصل سوم انیمه هنر شمشیرزنی آنلاین ارمغانگر صلح Sword Art Online Alicization در خدمت شما هستیم که باز هم بابت تاخیر عذرخواهم، و سعی میکنم از قسمت بعد این بررسی رو حداکثر تا چهارشنبه برسونم به دستتون. یادتون نره که  بررسی قسمت به قسمت انیمه هنرشمشیرزنی آنلاین رو می تونید از مجله وارونه بخونید.

حالا بگذریم، قسمت ۱۵ فصل سوم انیمه Sword Art Online: Alicization رو میشه قسمتی عنوان کرد که در ۱ دقیقه پایانی نگرش ما رو از انیمه به کل تغییر داد. حالا این یعنی چی؟

یعنی اینکه من که قبلاً می گفتم انیمیت خیلی پر زرق و برق و یکم خشکه، تو این قسمت عکسش اومد جلو چشمم و به کل جو گیر شدم. همزمان داستان هم وقتی که فکر می‌کردم خیلی کند پیش میره، تو این قسمت با چنان جذابیتی پیش می‌ره که گذر زمان از دستم در رفت.

البته هنوز طراحی‌های مربوط به صورت که گاهی شبیه یه صفحه زرد رنگ با دماغ و دهن یه گردو هستش، رو مخه!

بقیه جزئیات و مخصوصاً تحلیل داستانی رو در ادامه‌‌ی نقد حتماً مشاهده می‌کنید


حالا عجله نکنید و قبل بررسی این نکات رو یادتون باشه

۱_ توصیه دارم که این قسمت از انیمه رو قبل بررسی دیده باشین. چون این نقد صرفاً برای تحلیل، بررسی ظاهری و عمقی اتفاقات افتاده در قسمت ۱۵ فصل سوم انیمه Sword Art Online: Alicization هستش، پس ممکنه برای کسانی که هنوز ندیدن، اسپویل (لو دادن داستان) داشته باشه

۲_ هرچی که انتظار دارید تو نقد باشه و به طور کلی طریقه نقد و هر نظری که دارید رو میتونید در بخش نظرات به اطلاع ما برسانید تا نقد رو از اینی که هست خیلی خوف‌تر کنیم و یه جورایی به نقد واقعی نزدیک‌ترش کنبم

۳_ در هنگام نظر دادن در هر مطلبی در سایت، خواهشمندم که از تبلیغ سایر سایت‌های فارسی خودداری کنید. ما هم اگه چنین نظری رو ببینیم، یا خود نظر یا اسم سایت رو پاک میکنیم. پس ما رو شرمنده خودتون نکنید

۴_ در هنگام مطالعه چشمتون رو از صفحه برندارید، مگر هر ۲۰ دقیقه و به مدت ۲۰ ثانیه تا تو این گرونی به دکتر نیاز نداشته باشید

با قبول داشتن نکات بالا شما رو به دیدن این بررسی دعوت می‌کنم


فیزل و نیزل دروغگویان راستین

بررسی قسمت ۱۵ فصل سوم انیمه Sword Art Online: Alicization

قسمت ۱۵ فصل سوم انیمه :Sword Art Online Alicization درست از ادامه قسمت قبل شروع میشه. جایی که کیریتو و یوجیو با دو تا خانوم کوچولو رو به رو میشن.

این دوتا خانوم کوچولو که از همون اول با سر به هم یه سری علامت میدن، ماشاءالله خیلی مشکوک میزنن! که با رفتار عادی، اونم مثل بچه‌های معصوم ما رو از فکر و خیال های بد خارج میکنن.

از اون طرف، موقعی که شروع به معرفی خودشون میکنن و فامیلشون رو میگن، درجا کیریتو و یوجیو رو با چاقوی سمی، فلج میکنن.

بررسی قسمت ۱۵ فصل سوم انیمه Sword Art Online: Alicization

اما فامیلشون چی بود که بعد گفتنش، چنین عمل ناشایست رو انجام دادن؟ سینتسیس بودش. که فامیل همه‌ی شوالیه‌های راستین هستش! پس نیزل و فیزل جزو شوالبشوالی راستین هستند که این موضوع حمایت کامل کوئینلا رو از قشر جوان به فکرم می‌رسونه!

حالا بیخیال این حمایت. موضوع اصلی تینه که هر شوالیه بعد از اسم فامیلش یه شماره داره. که اگه فرض کنیم، به ترتیب شوالیه شدنشون هستش، پس با این حساب تا حالا فهمیدیم که چیزی نزدیک ۴۰ شوالیه راستین وجود داره، که آلیس در حدود ۳۰امین شوالیه هستش!!

احیای زندگی

بررسی قسمت ۱۵ فصل سوم انیمه Sword Art Online: Alicization

حالا که یوجیو و کیریتو فلج شدن، فیزل و نیزل اونا رو مثل چی میکشن و میبرن به طبقه ۵۰ تا با کشتنشون جلوی شوالیه‌های راستین هم بهشون پز بدن و هم خودش رو پیش کوئینلا لوس کنن.

تو راه هم حسابی حوصله‌شون سر می‌ره و واسه همین، برای کیریتو و یوجیو کلی قصه از بچگی‌شون و اینکه چی شد که شوالیه شدن، میگن.

مهم‌ترین نکته هم اینجاست که نیزل و فیزل زیر یه سری آزمایش برای احیای زندگی بودند که البته غیر همین دوتا آتیش پاره، بقیه یا احیا نمیشن یا به فنا میرفتن. به خاطر همین این دو آتیش پاره میشن شوالیه‌ی راستین که البته چون بچه هستند، در حال تعلیم هم هستند.

اما خدایی کوئینلا دقیقاً هنر احیای زندگی رو واسه کجاش میخواد؟ ناسلامتی می‌تونه به هرکی که بخواد عمر جاوید بده! البته شاید مثل بازی‌های استراتژی میخواد که وقتی سربازاش مردن اونا رو دوباره زنده کنه! یا مثل مردمی که دوست دارن آدما رو به زندگی برگردونن، عقده‌ای است و بس!

رویارویی در پنجاهمین طبقه

بررسی قسمت ۱۵ فصل سوم انیمه Sword Art Online: Alicization

فیزل و نیزل بعد از سخنرانی گهربارشون، کیریتو و یوجیو رو به طبقه ۵۰ در سالن روحانی می‌برن که با پنج شوالیه که البته به نظرم به شاخی شوالیه سرخ نیستن، روبه‌رو میشن.

از همون لخلح ورود هم فیزل و نیزل مشغول پز دادن میشن، که کیریتو با همون چاقوهای خودشون فلجشون می‌کنه. اما چی شد که این شد؟

خوب ما کیریتو رو دست کم گرفیتم! ناسلامتی هنر شمشیرزنی آنلاین رو کیریتو تموم کرده، پس از قبل از نقشه‌ فیزل و نیزل باخبر شده و اقدامات لازم رو انجام داده. البته تهش فیزل و نیزل رو نمی‌کشه و میگه عین بچه آدم بشینین سر جاتون و نگاه کنید.

دیالوگ کیریتو در اینجا هم خیلی جالبه که میگه: نگاه کنید که همون شوالیه‌هایی که مسخره میکردین چقدر قدرتمند هستند.

که این جمله به خیلی از جوون‌های ما هم اشاره داره که بزرگان رو سر خیلی چیزا دست کم میگیرن و فکر میکنن که خیلی شاخن! فیزل و میزان هم با شنیدن همین یه جمله دیگه هیچ حرفی ندارن، البته فکر کنم چون فلج بودند، حرفی نداشتند!

چهار تیغ چرخان و دومین شوالیه راستین

بررسی قسمت ۱۵ فصل سوم انیمه Sword Art Online: Alicization

حالا اصل کاری شروع میشه. یعنی مبارزه‌ای که به من ثابت کرد هنر شمشیرزنی آنلاین هنوز زنده است، بین ۵ شوالیه و کیریتو و یوجیو شروع میشه.

مبارزه‌ای که بهتر از مبارزه شوالیه سرخ است و بس و از تمامی انظار بهترین است. مخصوصاً کیریتو که تو این تصویر با فاناتیو، دومین شوالیه راستین حالب‌ترین نگاه رو رد و بدل میکنن که از کیریتو بعید بود این نگاه‌ها.

اما یه لحظه از فاز این مبارزه بیایم بیرون و چهار تیغه چرخان که پشه بودن رو ول کنیم. فاناتیو سینتسیس دوم که هم خانوم تشریف دارن و هم یه سلاح خوف لیزری که خود کوئینلا ساخته رو داره (الان کوئینلا برای همه از این سلاح‌های خوف ساخته؟) و هم به خاطر شماره دو بودنش خیلی مورد توجه هستش رو می‌تونیم دومین شوالیه موجود بنامیم که بعد از شخصی که زمانی مخالف کلیسا بود، شوالیه‌ی راستین شد.

البته بین شوالیه دوم و اول به نظر یه خبرایی بوده، حالا چی؟ هنوز معلوم نیست که این خبرا مال قبل از دست دادن حافظه است یا بعدش.

بررسی قسمت ۱۵ فصل سوم انیمه Sword Art Online: Alicization
نکته: شرمنده که این وسط، این تصویر رو آوردم. ولی باید بگم که این صحنه، بدترین انیمیت رو تا الان از نظر من به نمایش گذاشته است

هنری در یخ

بررسی قسمت ۱۵ فصل سوم انیمه Sword Art Online: Alicization

درست در وسط مبارزه دل‌انگیز کیریتو و فاناتیو که کلی هم دارن کیف می‌کنن، مخصوصاً کیریتو با اون قیافه خوفش که برای اولین بار این قیافه رو گرفت. یوجیو که اوضاع کیریتو رو وخیم میبینه، میاد و از هنر کنترل کامل سلاح استفاده می‌کنه ‌و در یک آن همه چی رو به نفع خودشون می‌کنه.

حالا این هنر یوجیو چی بود؟ همون طور که انتظار داشتیم، کنترل یخ بود که خیلی هم خوف و تهاجمی بود. حالا باید به یوجیو گفت: تو قسمت قبل چی میگفتی که هنرت تهاجمی نیست؟ از تهاجمی هم اون طرف تره. حالا یوجیو خویش‌تن دار بود این شد. هنر کیریتو چیه؟

اما بازم با این حال مگه فاناتیو تسلیم میشه، عین چی مقاومت می‌کنه و به خودشم رحم نمی‌کنه. هم کیریتو و یوجیو از این قضیه عصبانی هستند و میخوان به فنا بدنش که از یه طرف کیریتو با سخنانش سعی در هدایتش به سوی راه راست رو داره و از طرفی یوجیو میخواد به فنا بدتش که البته کیریتو جلوش رو گرفت.

و همین کیریتو با چنان موسیقی پس زمینه‌ای می‌ره جلو که نگو و دیالوگاش که بماند، حیفم میاد بگم چون زیبایش همون جاس. با این حال برای مقابله با هنر لیزر مانند فاناتیو می‌ره تا از هنرش استفاده کنه که تیتراژ میاد و ماهم انگشت به دهن.

اپنینگ ‌و اندینگ

خوب سرتون رو درد نمیارم، فقط این شما و اینم ویدیو مقایسه بین تفاوت‌های اپنینگ و اندینگ قسمت‌های ۱۴ و ۱۵ که به جالبی تمام، این دو اپنینگ و اندینگ رو مقایسه کرده است


ممنون که تا اینجا همراهمون بودید، لطفاً اگه کم و کاستی چیزی تو نقد دیدین، حلال کنید و با نظراتتون انگیزه به ما بدین، حدسیات و نظرات خودتون رو بیان کنید و  در خوف‌تر شدن این نقد که نمی‌دونم واقع نقد به حساب میاد یا نه، کمک کنید.

همچنین تمامی دوستانی که علاقه به همکاری در بخش انیمه و سایر بخش‌های مجله وارونه دارند، میتوانند از طریق بخش نظرات یا ایمیل info@varune.com اعلام همکاری کنند. همچنین از کانال نماشای ما دیدن کنید.

منتظرتون هستیم، پس منتظرمون باشید