در آستانه نبرد دنیای زیرین!

درود بر هرچی دوست اوتاکو و غیراوتاکو. همچنین درود ویژه خدمت طرفداران انیمه هنر شمشیرزنی آنلاین Sword Art Online که دوباره اومدید تا ما رو در بررسی‌ها و مخصوصاً بررسی قسمت ۲۵ فصل سوم انیمه Sword Art Online Alicization همراهی کنید. 

صد البته هم، مثل همیشه بررسی قسمت به قسمت انیمه هنرشمشیرزنی آنلاین رو می تونید از مجله وارونه بخونید. در هرحال اگر اینجایید، پس یعنی حداقل باید بررسی قسمت ۲۵ انیمه Sword Art Online Alicization رو مطالعه کنید. در نتیجه کمی ما رو همراهی خواهید کرد.


بررسی قسمت ۲۵ انیمه Sword Art Online Alicization قراره که مثل بررسی فصل قبل شامل چند بخش باشد. بخش مقدمه، نگاه کوتاه، نکات کلی که به صورت بخش بخشه، نکته سنجی کلی و احتمالات قسمت بعد، همگی می‌شن بخش‌های مختلف این بررسی. ولی قبلش یه نگاه به کلیت انیمه می‌اندازیم.

انیمه Sword Art Online: Alicization -War of Underworld- ادامه‌ای است بر فصل اول انیمه Sword Art Online Alicization. حدوداً از پاییز ۲۰۱۸ تا پایان زمستان ۲۰۱۹ در حال پخش بود. اما بعداً، فصل بعد به پاییز ۲۰۱۹ موکول شد. در همین راستا یه خبر خوب و یه خبر دارم.

خبر خوب اینه که فصل دوم انیمه هنر شمشیرزنی آنلاین ارمغانگر صلح Sword Art Online Alicization قراره دارای چیزی حدود ۲۳ قسمت باشد. اما خبر بد اینه که این فصل قراره دارای دو نیم فصل باشد. که یکی در حال حاضر در حال پخشه. ولی دیگری از بهار ۲۰۲۰ شروع به پخش می‌شود.

من یکی که وقتی این خبر رو دیدم. ناخودآگاه یاد فصل سوم انیمه Attack on Titan که نیمه اول، خیلی خوف بود، افتادم. چون Attack on Titan هم، فصل سوم‌ش به بهار سال آینده افتاد. اما وقتی اومد با اینکه از نظر داستانی همچنان خوب بود. ولی از نظر طراحی و انیمیت گاهی در حد باقلوا عمل می‌کرد. که امیدوارم برای انیمه Sword Art Online Alicization اینطوری نشه. چون تازه دارم به زیبایی تلاش انیماتور این فصل و مخصوصاً آهنگساز همیشگی انیمه Sword Art Online، یعنی خانم Yuki Kajiura پی می‌برم.


همچنین شاید حالا این مطلب به دردتون بخوره: بررسی قسمتی فصل سوم انیمه Attack on Titan 


برگردیم سر نیم فصلی که داره الان پخش می‌شه. این نیم فصل که حدوداً باید ۱۲ قسمتی باشد. هر شنبه شب، یه قسمت ازش در ژاپن پخش می‌شود. ما هم حدوداً باید روز یکشنبه همون هفته بریم تا قسمت جدید هنر شمشیرزنی آنلاین ارمغانگر صلح نبرد دنیای زیرین Sword Art Online: Alicization -War of Underworld- رو تماشا کنیم.

صدالبته اگر جنگ جهانی سوم رخ ندهد. سه‌شنبه یا چهارشنبه همون هفته، بررسی قسمت جدید انیمه Sword Art Online Alicization رو منتشر می‌کنیم. در مورد بررسی حماسه وینلند Vinland Saga که بر عهده منه هم باید بگم که اینبار دیگه تنبلی خودم شد که بررسی‌اش نیومد. یعنی جاتون خالی داشتم انیمه Spice and Wolf رو تماشا می‌کردم. واسه همین قسمت نشد که بررسی کنم. ولی بازم بریم به سوی آینده.


نگاهی کوتاه به قسمت ۲۵ انیمه Sword Art Online Alicization

بررسی قسمت ۲۵ انیمه Sword Art Online Alicization

قسمت ۲۵ انیمه Sword Art Online Alicization کلا فاز جنگی که در فصل قبل رو ول کرده و برگشته سر خونه اول. گرچه دیگه نه یوجیویی هست و نه کیریتویی که کیریتو باشه. البته آلیس تونسته با خانواده‌اش هرچقدر سرد یا کم، روبه‌رو بشه. یه جورایی هم ما رو آماده می‌کنه. تا در قسمت بعدی منتظر یه اتفاق بزرگ برای پذیرش آلیس و کیریتو در میان اهالی روستا باشیم.

اما اگه از این قضیه بگذریم، این فصل شما رو یاد ارباب حلقه‌ها نمی‌اندازه؟ چون الان قلمور انسان‌ها رو داریم که چهار امپراتوری داره. قلمور تاریک رو داریم که گوبلین و ارک و آدم بدا رو داره. همچنین یه دروازه هم در شرق هست که به قلمور تاریک می‌ره. عین همون دروازه بزرگه ارباب حلقه‌ها که آخرش با برج چشمی نابود شد.

فقط مونده گاندورف و الف‌ها و یاران حلقه بیان وسط. به جای روستای هابیت‌ها هم روستای زادگاه آلیس اومده وسط. اما مگه بد شده؟ نه، یعنی من کیف می‌کنم اگه بالآخره بعد عمری، جنگ‌های حماسه‌ای رو در یک انیمه و مخصوصاً هنر شمشیرزنی آنلاین Sword Art Online تجربه کنیم. مخصوصاً با اون ابهتی که تیتراژ ابتدایی داشت. واقعاً مبارزات جالبی درش بود. طراحی اون قسمت که آلیس بر بالای کوهی از جنازه بود هم جای تقدیر داره.

کلا انگار، کل فصل قبل دست گرمی این فصل بوده تا نبرد اصلی نمایش داده شود. شخصیت اصلی هم به زیبایی  و راستین، به نظر آلیس خواهد بود. به احتمال قوی هم در این فصل شاهد حضور آسونا و پرداختن به نمایی از خلقت دنیای خودمون باشیم. صدالبته طراحی و انیمیت هم تازه می‌خوان اوج گرفتن خودشون رو در فضای باز آغاز کنند.

مخصوصاً زیبایی پاییز که انگار انیمیت و طراحی این فصل برای همین موضوع ساخته شده است. موسیقی هم بازهم اوج خواهد گرفت.


بازگشت به نقطه آغازین!

بررسی قسمت ۲۵ انیمه Sword Art Online Alicization

ابتدای قسمت ۱ انیمه هنر شمشیرزنی آنلاین ارمغانگر صلح نبرد دنیای زیرین Sword Art Online: Alicization -War of Underworld- می‌ره به سراغ حدود نزدیک یک سال بعد از جنگ با کوئینلا. زمانی که آلیس و کیریتو به زادگاه آلیس برگشتن. اما خوب نمی‌شه گفت که تا آخر عمر با خوبی و خوشی زندگی کردن.

می‌گید چرا؟ خوب اولاً کیریتو وضعش خرابه. دوماً آلیس و کیریتو اصلا تو روستا نیستن ‌و ترد شدن. سوما قملروی تاریک داره با لشکرش میاد. چهارما چشم آسونا رو نباید دور دید! ولی اگه از اینا بگذریم، واقعاً خیلی این لحظات قشنگ بود. موقعی که آلیس پیش خواهرش بود. و صدالبته کیریتو زیر بال و پر آلیس بود.

دیگه خبری از جنگ و خون‌ریزی نبود و انگار که به یه پایان خوش قراره برسیم. مخصوصاً که استودیو A-1 Pictures هم سعی کرده تا محیط رو به شدت زیبا نشون بده. مخصوصاً طراحی و انیمیت جنگل‌ها، درختان، دریاچه‌ها، کوه‌ها و مزارع که به مانند نقاشی‌های پیکاسو می‌درخشند.

بررسی قسمت ۲۵ انیمه Sword Art Online Alicization

موسیقی هم واقعاً با طنین آرام خود، ما را به فکر فرو می‌برد. که اگر دنیای زیرین همان دنیای اصل کاری بود، چه می‌شد؟ چه می‌شد اگر از همان ابتدا فقط داستان در دنیای زیرین روایت می‌شد؟ چه می‌شد اگر همین داستان، داستان اصلی بود؟ بماند که واقعاً همین است هنر شمشیرزنی، بر روی خط زندگی!


زمین‌گیری شمشیرزن سیاه!

بررسی قسمت ۲۵ انیمه Sword Art Online Alicization

بپردازیم به بحث در مورد اینکه چرا کیریتو به خواب فرو رفته است‌؟ که به شخص ترجیح می‌دادم قبل‌ش با کایابا آکیهکو در موردش بحث کنم. ولی در دسترس نبود. واسه همین نظریه خودم رو ارائه می‌دم. تو قسمت قبلی یا به عبارتی قسمت ۲۴ انیمه Sword Art Online Alicization اشاره شد که با ارتباط با دنیای خارج، شتاب فلاکتولایت به ۱.۰ می‌رسد‌. خوب منظورش این پیام چیست؟

مقصودش اینه که به علت سرعت بالای گذر زمان در دنیای زیرین، به نسبت دنیای واقعی، باید شتاب فلاکتولایت کاهش یابد. یا به عبارتی سرعتش شروع به کم شدن بکنه. تا با دنیای واقعی هماهنگ گردد. در غیر این صورت امکان ارتباط با دنیای واقعی، وجود ندارد. خوب به نظرم آلیس هم تو اون لحظه سرعت اومد پایین. پس می‌شه گفت که شایدم کل دنیای زیرین اینطوری شد.

به هرحال این تغییر سرعت فکر نمی‌کنم که با قطع برق، روی کیریتو تاثیر می‌داشت. چونکه اگه می‌داشت کیکوکا یه کاری می‌کرد و تماس رو قطع می‌کرد. پس چرا کیریتو اینطوری شد؟ در جواب این سوال دیگه به طور جدی باید گفت که به قول دوست کیکوکا، با قطع برق، شکی به کیریتو وارد می‌شه که فلاکتولایت‌ش رو می‌سوزونه. شک‌ش هم چون کیریتو بعد از قطع ارتباط، سرعت‌ش به حالت ابتدایی برمی‌گردد.

مثل این می‌مونه که هنوز تاثیرش هست. چه تاثیری؟ خوب اگه فرض کنیم که در اینجا منظور از فلاکتولایت صرفاً مغز باشه. همه چی جور در میاد. مثل کامپیوتر که اگه مغزش رو از دست بده، توان هیچ کاری رو ندارن. فقط هم در حال روشن بودن نفس نفس می‌زنه.. کیریتو هم داره نفس نفس می‌زنه.


محفل شوالیه‌ها، آغازی برای نبرد

بررسی قسمت ۲۵ انیمه Sword Art Online Alicization

در اوایل انیمه، علاوه بر برانگیختن احساسات ما توسط استودیو A-1 Pictures به خلاصه‌ای از اتفاقات بعد از به فنا رفتن کیریتو می‌پردازد. که تو این بخش واقعاً باید به شوالیه‌ها تبریک گفت که چقدر قشنگ خودشون رو جمع کردن و به مجلس رسوندن. خوب یکم زودتر می‌رسیدید تا شاید کیریتو، یوجیو و کاردینال سرپا باشن.

خوب حتماً همه فکر کردید که باید اینطوری گفت. ولی نمی‌شه اینطور گفت. چرا؟ چون تو فصل اول انیمه Sword Art Online خود کوئینلا گفت که یه جور کد یا حفاظ برای فرار نکردن کاردینال ساخته. خوب همون هم از ورود شوالیه‌ها جلوگیری کرد. مخصوصاً فرمانده شوالیه‌ها که به نظر میاد طرف آلیس اینا رو بگیره.

اما کل قضیه رو برای بقیه توضیح نمی‌ده. به جاش هم به رهبر انسان‌ها در مقابل قلمروی تاریک تبدیل می‌شود. کاری که مسئولین برای جلوگیری از آشوب انجام می‌دن. این وسط هم که با یه جمله می‌گه قلمروشون دارای چهار پادشاهی است. پس یهو دیدید که یکی کوتوله‌ها بودن، یکی انسان‌ها، یکی الف‌ها و یکی دیگه هم انسان‌ها.


غریبه‌ای در میان آشنایان اما ناآشنایان

بررسی قسمت ۲۵ انیمه Sword Art Online Alicization

مسئله بعدی که ذهن منو تو این قسمت مشغول خودش کرد. یه جور نفرت خاص اهالی روستا از آلیس و کیریتو بود. مخصوصاً باربوسا که به نظر به خاطر همکاری کم آلیس ازش ناراضی است. ولی بعضی از اهالی واقعاً شورش رو درآوردن. دیگه از به فنا رفتگی کیریتو سوءاستفاده نکنید خواهشاً.

حالا نویسنده خواسته یکم داستان رو بدون کیریتو پیش ببره. چون تو چند فصل گذشته به اندازه کافی زحمت کشیده! دیگه الان یکم باید استراحت کنه. از اون طرف دیگه نویسنده خواسته که یه پیام اخلاقی در مورد معلولین بزنه تا ما اونا رو از یاد نبریم. دسته جمعی هم برای شفای اونا دعا کنیم.

اما بازم رفتار مرض‌دار اهالی روستا تو کتم نمی‌ره! واقعاً جامعه که اینطوری بشه. دیگه جامعه نیست. به احتمال قوی، نویسنده برای پیام اخلاقی بیشتر تو قسمت بعد یه طوری داستان رو می‌بره جلو که کیریتو و آلیس با مردم روستا یه رابطه خوب برقرار کنند.


آلیس خارج شده از دور؟

بررسی قسمت ۲۵ انیمه Sword Art Online Alicization

جواب این سوال به نظر من، نه می‌باشد. چون آلیس به احتمال قوی این حرف رو در آخر قسمت اول انیمه هنر شمشیرزنی آنلاین ارمغانگر صلح نبرد دنیای زیرین Sword Art Online: Alicization -War of Underworld- زد. که دیگه جناب شوالیه سی و یکم دست از سرشون برداره.

اما اینکه واقعاً آلیس نسبت به قبل خیلی شکننده شده، حقیقته. چون این رو از ناامیدانه درخواست کمک کردن از کیریتو می‌شه دید. واقعاً که تو انیمه‌ها حتی اگه قدرتمندترین شخصیت داستان هم باشی، بازم ممکنه بزرگ‌ترین ضعف رو داشته باشی. این قضیه همیشه یکی از زیباترین بخش‌های داستانی انیمه‌ها بوده.

حتی اشخاصی مثل کانکی از Tokyo Ghoul یا لولوش از Code Geass هم با وجود قوی بودن، گاهی تا مرز شکستن پیش رفتن. گرچه شخصیت‌هایی مثل سایتاما از One Punch Man یه جورایی استثنا هستند. ولی بازم این قضیه خیلی زیباست. حتی وقتی که در آخر باز هم شخصیت اصلی برای محافظت از ارزش‌ها و عزیزانش باید برخیزد.


نکته‌سنجی کلی قسمت ۲۵ انیمه Sword Art Online Alicization

بررسی قسمت ۲۵ انیمه Sword Art Online Alicization

نکات مثبت

[megapros]

  • موسیقی
  • انیمیت و طراحی
  • داستان

[/megapros]

نکات منفی

[megacons]

  • اگه خواستی، پیدا کن

[/megacons]


احتمالات قسمت ۲۶ انیمه Sword Art Online Alicization

بررسی قسمت ۲۵ انیمه Sword Art Online Alicization

با توجه به پیش‌نمایش قسمت ۲۶ انیمه Sword Art Online Alicization و اینکه قسمت جدید انتشار یافته است. می‌شه گفت که قسمت بعد شاهد پیش‌زمینه‌ای برای ورود دوباره آلیس به عرصه‌های شوالیه‌های راستین هستیم. به طور کلی بعد از صحنه‌های آخر قسمت ۲۵ انیمه Sword Art Online Alicization غیر از این هم چیز دیگه‌ای نمی‌شه برداشت کرد.

گرچه بازم حواستون باشه که ممکنه صحنه‌های دیگری از قلمروی تاریک، محفل شوالیه‌ها و دنیای واقعی هم نمایش داده بشود. پس آماده باشید که آماده هستند.


ممنون که تا به اینجا، به ما در بررسی قسمت ۲۵ انیمه Sword Art Online Alicization رخصت دادید. انشاءالله هم عاملی به نام تأخیرهای ممدی، دیگر وجود نخواهد داشت. مخصوصاً در بررسی فصل سوم انیمه Sword Art Online و حماسه وینلند Vinland Saga.

صدالبته قربون دستتون، هر نظری که در مورد این بررسی دارید. رو حتماً از طریق بخش نظرات به اطلاع ما برسانید. که کیفیت کار رو تا جایی که جان در توان داریم‌، ببریم بالا. همزمان با نظرات شما بیشترین میزان آشنایی رو داشته باشیم.

منتظرتون هستیم، پس منتظرمون باشید