کن کانکی قهرمان همیشه محبوب !

با سلام  خدمت دوستان با بررسی قسمت 13 و 14 انیمه توکیو غول Tokyo Ghoul:re در خدمت شما هستم. شما می تونید بررسی قسمت به قسمت انیمه Tokyo Ghoul: re رو از مجله وارونه بخونید. خب بعد از تقریبا 3 ماه قسمت 13 از فصل سوم انیمه توکیو غول Tokyo Ghoul:re پخش شد. واقعیتش بعد دیدن قسمت 13 نمیخواستم دیگه این انیمه رو بررسی کنم اما به درخواست شما عزیزان تصمیم گرفتم بررسی این نیم فصل رو هم انجام بدم.

اما خب دلیل اینکه نمی خواستم بررسی این فصل رو انجام بدم این بود که خیلی از اطلاعات حذف شده و درک درست داستان برای افرادی که علاقه مند به انیمه هستن خیلی سخت شده، در نتیجه چیزی که ما به عنوان انیمه  Tokyo Ghoul:re شاهدش هستیم چیزی نیست جز بخش های مهم مانگا. استودیو پیروت مجبور شده برای جمع کردن داستان توسعه شخصیتی، بک استوری های مهم راجع به شخصیت های اصلی و … رو حذف کنه ! بگذریم

با توجه به این نکته ها من هم سعی می کنم طبق انیمه پیش برم و اطلاعاتی رو که تو انیمه مطرح میشه بررسی کنم ، از این رو ممکن خیلی سوالات مهم بدون جواب بمونه برای همین خودتون باید سراغ مانگا و جواب سوالاتون برید!

بررسی قسمت 13 انیمه توکیو غول Tokyo Ghoul:re

حمله به آئوگیری

من هنوز درست نفهمیدم داستان از چه قراره ، چطوری آئوگیری لو رفته و کی حمله صورت گرفته و تلفات حمله چه کسایی بودن !

جدا از این تو نمایش این درگیری ها کلی آدم جدید نشون داده میشن که خب ناشناخته هستن برای ما ، از طرفی تورسو رو در حال خفه کردن ماتسوکی دیدیم که درست نمیدونم الان ماتسوکی مرده یا زنده س و چه اتفاقی برای سایر اعضای گروه Quinx افتاده !

تو همین لحظات تصویر اشخاص مهمی هم نشون داده شد ! این مردی که صورتش پوشیدس و کیمونو تنشه کیه و چرا داره از داستان فرار می کنه !؟

جدا از تصویر این شخص تصویری هم از غول کش مرموز نشون داده میشه که تصمیم گرفته از درگیری دور بمونه و طرف هیچکسی رو نگیره !


اتو / غول تک چشم

همونطور که حدسش رو می زدیم اتو در درگیری با کانکی در قسمت 12 کشته نشده و حالا به دنبال نقشه ای جدیده ، اتفاقی که خیلی عجیب بود، آگاه سازی مردم توسط اتو بود ! تا اونجایی که من یادم میاد مردم عادی خیلی از غول ها اطلاع نداشتن و با این افشا گری من دقیقا نفهمیدم داستان از چه قرار شد برای مردم  !

جدا از این موضوع تصاویری از بچگی های اتو نشون داده میشه که مشخص میشه ، همیشه تنها بوده ! ولی چرا؟ چرا دختر یوشیمورا تنها بوده و چرا رابطه اتو با پدرش بد بوده ؟

اتو خودش رو تسلیم CCG می کنه  ولی قطعا یه نقشه ای داره که میتونه هدفش راهنمایی کانکی و آگاه سازیش باشه !

از طرفی اتو حرف های جالبی به کانکی میزنه ! از قبیله واشو و سازمان V ، اتو ادعا میکنه غول ها و انسان ها با هم در تماس هستن و جنگ اصلی جای دیگه هستش ! اینجا اطلاعات مهمی راجع به ریزه ارائه میشه ! ریزه هم عضوی از سازمان V بوده اما چرا فرار کرده معلوم نیست !؟

از طرفی معلوم میشه فروتا هم دنبال غول تک چشم هستش ولی دلیلش مشخص نیست! با رفتار های عجیب فروتا و تیکه ای که لتو بهش میندازه مشخص میشه فروتا از قبیله واشو و پسر بزرگ خاندان واشو !

حضور فروتا کنار آریما تو اون سالن، عجیب بود و کسی که دستور میداد عجیب تر و به نظر می رسید این شخص گردوننده اصلی سازمان V باشه !

تو این سالن شخص فرمانده به آریما اطلاع میده جای Orca لو رفته و باید بره سراغش !

ORCA

اگه اشتباه نکنم اورکا ، در انتهای فصل دوم و آرک بزرگ و حمله به CCG با کانکی مبارزه کرد و کانکی رو ترکوند! از طرفی اونموقع تو زندان بود ! حالا الان بعد 13 قسمت مجدد با اورکا برای لحظاتی روبرو میشیم اما بلافاصله مجدد از دستش میدیم !

اهمیت این شخص به نظر من خیلی زیاده چون از اعضای اصلی سازمان V بوده حالا چرا داره شکار میشه مشخص نیست و چرا انقدر کم بهش پرداختن هم رو مخه !

اما از اورکا مهمتره اینکه آریما دنبال ریزه هستش ! پس ریزه زنده س! ولی چطوری ؟ کلا چرا از همون اول همه دنبال ریزه بودن؟

نحوه مبارزه اورکا با آریما خیلی مسخره بود ، البته تصاویر خیلی جالب بود اما کشته شدن غول رده SSS اونم مثل پشمک خیلی تو مخ بود یارو با اون همه عظمت کمتر از 10 ثانیه پر پر شد ! زمان مبارزه اورکا به چشمای آریما اشاره کرد انگار آریما قدرت خاصش رو داره از جایی میگیره یا مرتبط میشه به منبع خاصی !

بعد از مرگ اورکا، طبق روال فصل سوم فلش بکی از گذشته اورکا و رابطه ش با ریزه نمایش داده میشه که خیلی احساسی و جالب بود !

در آخر قسمت 13 هم شاهد حضور کانکی هستیم ! کانکی بعد از اینکه مطمئن میشه داستان CCG از چه قراره میره سراغ هینامی تا نجاتش بده از طرفی آیاتو هم با یسری غول برای نجات هینامی اقدام کرده !


بررسی قسمت 14 انیمه توکیو غول Tokyo Ghoul:re

محصور اصلی قسمت 14 آریما هستش ، اگرچه سعی شده تا به بهترین شکل ممکن به این موضوع رسیدگی بشه اما آریما تا الان جزو مجهول ترین شخصیت های انیمه بوده و هست شخصی با قدرت وحشتناک زیاد که به عنوان شاه انسان ها شناخته میشه !

جدا از آریما اطلاعات مهمی هم فروتا به دست میاد ، غول تک چشم با کاگونه ریزه !

و درنهایت هم بالاخره کن کانکی محبوب با همون رنگ موی سفید بر می گرده !

آریما

آقا این آریما کیه ؟ چرا اینقدر قویه اصلا مگه میشه انسانی با این قدرت وجود داشته باشه که حتی کانکی هم نمیتونه حریفش بشه ! یارو یک تنه با آیاتو، توکا و رنجی می جنگه همشونو پاره پوره میکنه !

مبارزه آریما با این سه تا خیلی جذاب و دیدنی بود ، همچنین اون فلش بک جالب راجع به گذشته توکا و آیاتو جذاب و دیدنی بود.

چیزی که خیلی رو مخمه اینه که چرا از آریما هیچی نمیدونیم ! چرا آریما بعد از شکست خوردن از کانکی خودش رو کشت ! آریما برای چی با غول ها میجنگید ؟ و کلی سوال دیگه که مغزمو درگیر کرده ! و بدون جواب موندن !

وسط مبارزه آریما اتفاقات جالبی میوفته و کانکی چند فرم جدید از خودش نشون میده که منو یاد انیمه بلیچ و و لول های مختلف قدرتشون انداخت! اما سوال اینه که این فرم ها دقیقا چیه و چرا وارد این فرم عجیب شد! از همه مهمتر وقتی تبدیل به کانکی با موهای سفید شد! کاگونه ش هم تغییر کرد و فرم عجیب غریبی به خودش گرفت !

کانکی

بعد کلی داستان و اتفاقات مختلف بالاخره کانکی با موهای سفید بر میگرده ، البته بعد از اینکه تو قصر ذهنش با هیده صحبت میکنه ! و این خیلی عجیبه چون هر سری وارد این وضعیت ذهنی میشد! هایسه ساساکی رو میدید اما اینبار هیده تو ذهنش بود که همین موضوع باعث میشه فک کنم هیده زنده س و قرار تو همین فصل ببینیمش !

فروتا

خب بالاخره متوجه شدیم فروتا هم غول هستش و اونم از نوع تک چشم ! و کاگونه ریزه رو داره دقیقا مثل کانکی ! اما از کجا به این کاگونه دست پیدا کرده خیلی عجیبه !

من کلا نمی فهمم ! اگر غول تک چشم قوی ترین غول موجود بین گردن کلفت های توکیو هستش! پس چرا فروتا زد ترکوندش اونم با یک حرکت ساده ؟ آیا اتو نقشه ای داره یا نه حریف فروتا نشد؟ از طرفی هنو معلوم نیست اتو دنبال چیه ! و همچنین هنوز معلوم نیست فروتا روان پریش چی تو ذهنش میگذره اما چیزی که مشخصه اینه حالش اصلا خوب نیست !

دوستان امیدوارم از این بررسی خوشتون اومده باشه ! نیم فصل دوم توکیو غول از لحاظ طراحی و گرافیک نسبت به 12 قسمت قبلی بهتر شده که خوب همین انتظار هم می رفت موسیقی هم همچنان عالیه مخصوصا موسیقی متن قسمت 13 و اونجایی که اتو با فروتا و کانکی در زندان صحبت می کرد! اگه چیزی از قلم افتاده خوشحال میشم شما بهش اشاره کنید و مثل همیشه منتظر نظر و حدسیات جالبتون هستم.

همچنین بخوانید »

بررسی قسمت ۱۵ انیمه توکیو غول Tokyo Ghoul:re

موسیقی اوپنینگ و اندینگ فصل سوم انیمه Attack on Titan