جنگ ، تلفات ، مرگ خوب و بد !

با سلام  خدمت دوستان با بررسی قسمت 15 انیمه توکیو غول Tokyo Ghoul:re در خدمت شما هستم. شما می تونید بررسی قسمت به قسمت انیمه Tokyo Ghoul: re رو از مجله وارونه بخونید. همین اول کاری باید بگم از این اپیزود خیلی خوشم اومد! احساس می کنم استودیو پیروت همه توانش رو برای این قسمت و قسمت بعد گذاشته! گرچه اشکالات زیادی هم در این قسمت وجود داشت روند داستانی نا مشخص، اتفاقات عجیب غریب، شخصیت های جدید،، کاکوجا ، آرمور  و …

یکی از دلایلی که باعث شده این قسمت خیلی جذاب بشه ، صدا پیشه های فوق العاده انیمه بودن مخصوصا صدا پیشه تاکیزاوا، آمون و کرونا … جدا از این مسئله موسیقی این قسمت هم شاهکار بود ترکیب ساختار های الکترونیک با پیانو آکوستیک و فضا سازی مناسب !

از طرفی رزم آرایی و صحنه های نبرد عالی بود گرچه طراحی و انیمیشن نقص هایی داشت مخصوصا زمان مبارزه تاکیزاوا و آمون!

مسئله دیگه ای هم که خیلی ازش خوشم نیومد نحوه نمایش مبارزات بود ، سوئیچ کردن های سریع بین چند مبارزه خیلی کار جالبی نبود، من ترجیح میدادم اول مبارزه یکی رو کامل نشون بده بعد بره رو یه مبارزه دیگه! (البته نظر شخصیم بود)

حرف رو کوتاه میکنم و در ادامه به بررسی قسمت 15 انیمه توکیو غول Tokyo Ghoul:re بپردازم، با من همراه باشید!

شخصیت های ناشناس

همونطور که تو بررسی قسمت 13 گفتم، شخصیت های جدیدی وارد داستان شدن که ما باهاشون آشنا نبودیم ! تو این قسمت به این شخصیت ها بیشتر پرداخته می شه، گرچه همچنان بک استوری ها ناقص هست و اطلاعات درستی از گذشته افراد داده نمیشه !

من اینجا عکس دوستان جدید رو با اسمشون آوردم و کمی راجع بهشون حرف می زنم ! تو عکس های بالا فک کنم مهمترین شخصیت پرفسور یا دکتر کانو هستش! من خیلی ناراحتم از این که هیچ اطلاع رسانی درستی نمیشه !!!

کانو کسی هستش که ریزه رو به کانکی پیوند زده و بعد از مدتی از CCG اخراج میشه ! بعد از اخراج شروع به همکاری با غول ها میکنه تا بتونه یه نمونه غول تک چشم قوی مثل کانکی بسازه با توجه به این عقده تمامی انسان هایی که اون به غول تبدیل کرده تک چشم هستند و آمون و تاکیزاوا و کرونا و… نتیجه آزمایشات این آدم هستن!

آیومو هوگی بازرس CCG هستش که یک بک گراند کوچکی ازش نشون داده میشه ! از این آدم در قسمت های بعد بیشتر می بینیم احتمالا ! نفر بعد سه تیغ هستش که اون هم بدون اشاره به گذشته وارد داستان میشه ! و اطلاعات بیشتری نمیتونم راجع بهش بدم !

شیکورائه هم غول عجیبیه با اینکه رده A+ هستش اما قدرت بالایی داره در نتیجه فک می کنم این فصل زیاد ببینیمش !

و در آخر سر هم شاهد 3 عضو جدید در گروه Quinx هستیم که هیچ معرفی نشدن و احتمالا در قسمت های بعدی کمی راجع بهشون صحبت بشه !

البته تو این قسمت شاهد حضور مجدد بعد از فصل دوم و مرگ شو هاچیکاوا هستیم ! فلش بکی هم ازش نشون داده میشه که اشاره به زخم صورتش داره و آسیبی که از غول ها دیده 

کاکوجا

قسمت 15 انیمه توکیو غول Tokyo Ghoul:re
کاکوجا تاتارا به شدت عجیب و باحاله

وقتی قرار تغییر قدرت و تغییر استیج انرژی صورت بگیره چه در مانگا ، انیمه، گیم و فیلم سینمایی، قبلش یک توضیح مختصر یا مفصل راجع بهش داده میشه !

این در حالیه که ما در فصل سوم با کاکوجا آشنا میشیم که در انیمه هیچ اشاره ای بهش نشده و این افتضاحه ! خب چه موقع غول ها میتونن تغییر استیج انرژی بدن ؟ چه غول هایی میتونن اینکارو انجام بدن؟ اگر غول های SS به بالا میتونن پس چرا اورکا تو قسمت قبل با رده SSS از کاکوجاش استفاده نکرد ؟ و خیلی سوالات دیگه راجع به کاکوجا هست که برای من عجیبه ! البته به عنوان بیننده انیمه !

احتمالا تو قسمت بعدی براتون به اختصار شرح میدم، داستان کاکوجارو

آرمور

قسمت 15 انیمه توکیو غول Tokyo Ghoul:re

خب تو این قسمت شاهد یک نوع آرمور خاص هستیم که سوزیا ازش استفاده میکنه و نمیدونم چرا بقیه اعضا CCG ندارنش؟

به احتمال زیاد این لباس از قدرت کاگونه غول ها ساخته شده در نتیجه کارش افزایش قدرت انسانی هستش، اما خب معلوم نیست به چه شکلی ساخته شده و به چه کسایی اجازه استفاده ازش رو دادن و چرا ؟

اینم بگم این آرمور کاملا با چیزی که تو مانگا نشون داده شده فرق میکنه ! مخصوصا برق عجیب و سرعت عجیب تری که داره !

کرونا یاسوهیسا / رده SS

قسمت 15 انیمه توکیو غول Tokyo Ghoul:re

اگه شما هم مثل من با دیدن قسمت 13 و 15 هنوز این خانم جذاب رو نشناختین باید بگم ، ایشون کرونا هستش!

خواهر دوقولوی ناشیرو که همه جا باهم بودن و تو فصل دوم با کانکی و سوزیا جنگیدن که تو جنگ با سوزیا خواهرش ناشیرو آسیب خیلی جدی دید! از اون زمان به بعد هیچ خبری ازشون نبود تا تو این قسمت که سرگذشتش کمی مشخص میشه !

خب باید اعترافی بکنم اونم اینکه کرونا و خواهرش از همون اول حضورشون تو انیمه ، مورد علاقم بودن و کلا فیس، استایل و اون طراحی جالب لباس و ماسکشون فوق العاده بود! 

قسمت 15 انیمه توکیو غول Tokyo Ghoul:re

بعد از زخمی شدن ناشیرو در فصل دوم به نظر میرسه دکتر کانو طی عمل جراحی قدرت ناشیرو رو به بدن کرونا منتقل کرده و بقیه داستان رو هم خودتون تو این قسمت دیدن! اما مسئله اینجاست این دوتا از اول غول نبودن و توسط کانو تبدیل به نیمه غول شدن ! اما کی و چطورش رو نمیدونم !

مبارزه سوزیا با کرونا

قسمت 15 انیمه توکیو غول Tokyo Ghoul:re

یکی از بزرگترین مشکلاتی که با انیمه توکیو غول دارم اینه که هیچوقت به بک استوری شخصیت های مهم درست اشاره نمیکنه !

سوزبا هم یکی از هموناس ! سوزیا سرگذشت کوتاهی ازش تو فصل دوم نشون داده شد اما خیلی چیزها از زمانی که پیش مادام بود نشون داده نشد ! از این رو درک رابطه سوزیا و آدمایی که در گذشته باهاشون زندگی میکرده سخته و این رو هم باید بدونیم سوزیا پت یا حیوون خانگی مادام بوده ! 

خب بریم سراغ مبارزه از کرونا گفتم که قدرت خواهرش رو به خودش اضافه کرده و شده غول کامل دیگه نیمه انسان نیمه غول نیست! که جا داشت یه توضیحاتی داده میشد راجع به این موضوع !

از طرفی سوزیا هم با لباس جدیدش مثل شخصیت سریال فلش شده که واقعا این سرعت عجیبش خنده دار بود !

از طرفی وقتی کرونا زدش، آرمور رو هم خورد کرد، و آسیب هم دید حالا چرا نمرد! ؟ خیلی عجیب بود!

یارو کمتر از چند ثانیه پشت کرونا ظاهر شد و واکنش اعضای گروهش هم خیلی هندی بود !!! کلا خوشم نیومد از این مبارزه ! با اینکه هم سوزیا و هم کرونا از شخصیت های مورد علاقم هستن! 

مبارزه هوجی و تاکیزاوا با تاتارا

قسمت 15 انیمه توکیو غول Tokyo Ghoul:re

تاتارا همیشه مرموز بوده ، حالا نمیدونم مقصر انیمه هستش یا مانگا! در مانگا به برادرش فقط اشاره میشه تو انیمه هم همینطور ! اما موضوع اینجاست این دوتا برادر قبل راه اندازی آئوگیری کجا بودن! و چیکار می کردن؟ 

هوجی و آکیرا بعد از کلی مبارزه موفق میشن با از دست دادن 100 نفر برادر تاتارا، رو بکشن! با توجه به قدرت بالای تاتارا احتمالا تاتارا از برادرش قوی تر بوده ! (البته تو مانگا فک کنم برادر قوی تر معرفی میشه) –

و در مبارزه با هوجی این موضوع مشخص شد! اما اینکه تاکیزاوا میپره فرتی میکشتش برام قابل قبول نیست! جا داشت کمی مبارزه جدی تر بشه ! با دوتا ضربه زد ترکوند تاتارا رو اصلا عصمت یارو لکه دار شد !

بعد از کشتن تاتارا، تاکیزاوا به نیروههای CCG حمله میکنه و همشون رو میکشه ! غیر آکیرا که لحظه آخر آمون وارد کار میشه !

بالاخره بعد چند قسمت پنهون کاری آمون بصورت رسمی وارد انیمه میشه ، گرچه جا داشت لحظه ورودش بهتر از این نمایش داده میشد! 

با چندتا لفظ که بین آمون و تاکیزاوا رد و بدل میشه مشخص میشه آمون توسط دکتر کانو و بعد درگیری های فصل دوم تبدیل به نیمه غول شده اما به نحوی از دست آئوگیری فرار کرده و تصمیم گرفته طرف انسان ها باقی بمونه تا مثل تاکیزاوا رد بده!

آمون سعیش این هست که تاکیزاوا رو به حالت انسانی برگردونه اما تاکیزاوا زد پارش کرد! گرچه به نظر من اینطوری میومد که آمون نمیخواد مبارزه کنه و احتمالا آمون قدرت بیشتری از تاکیزاوا داره ! خالا باید منتظر بمونیم ببینیم آمون با تاکیزاوا چیکار میکنه و آیا میتونه کمکش کنه یا نه !

قسمت 15 انیمه توکیو غول Tokyo Ghoul:re

درگیری آخر این قسمت هم مربوط میشه به یوری کوری و تیمش با ناکی و 3 تیغ که در سکانس آخر شاهد این هستیم که سوکیاما به کمکشون میاد! حالا ادامه جنگ چی میشه تلفات بعدی کیا هستن رو باید تو قسمت بعدی ببینیم !

موضوع دیگه هم که اتفاق میوفته حمله کرونا به دکتر کانو و آزمایشگاه عجیبش هستش و مبارزه اون با کلی غول تک چشم جدید! کرونا با این نیمه غول ها میجنگه ولی به دلیل تعداد بالای اونها نمیتونه انتقامش رو از کانو بگیره ! در همین لحظه ناگهان نیشیکی نیشیو ملقب به مار وارد داستان میشه و به کرونا کمک می کنه ! 

به نظر میرسه اکیپ کافه آنتیک به دنبال برقراری صلح با انسان ها هستن و دارن نقشه شون رو با زیرکی جلو می برن!

امیدوارم از بررسی قسمت 15 انیمه توکیو غول Tokyo Ghoul:re خوشتون اومده باشه ! مثل همیشه منتظر نظرات و حدسیات جالب شما هستم! در ادامه بخوانید » 

بررسی قسمت ۱۶ انیمه توکیو غول Tokyo Ghoul:re

همچنین بخوانید » 

بررسی قسمت ۱۵ انیمه توکیو غول Tokyo Ghoul:re

موسیقی متن انیمه توکیو غول را گوش کنید