با سلام  خدمت دوستان با بررسی قسمت 23 انیمه توکیو غول Tokyo Ghoul:re در خدمت شما هستم. شما می تونید بررسی قسمت به قسمت انیمه Tokyo Ghoul: re رو از مجله وارونه بخونید. با وجود اینکه فصل سوم نتونست جوری که شایسته این مانگا هست داستان رو نمایش بده ، با این حال تیم تولیدی در چند قسمت آخر همه توانشون رو به کار گرفتن ، تا جایی که میشه این تراژدی رو به بهترین شکل ممکن به پایان برسونن!

قسمت 11 از فصل چهارم انیمه توکیو غول مثل چند قسمت قبلی تونسته نظر های مثبتی رو به سمت خودش جلب کنه ! اول از همه باید بگم موسیقی این قسمت هم حرف نداشت ! اصلا یکی از نکات مهم این انیمه با وجود ضعف شدید خط داستانی و عدم هماهنگی با فصل های قبلی موسیقی جذابش بوده که هر قسمت بهتر شده و همیشه تونسته ضعف تصویر رو جبران کنه !

تو این قسمت شاهد رد و بدل شدن احساسات بسیار زیبایی بودیم ! لحظه مرگ دوناتو پور پورا و شکست اوتا واقعا دردناک و تاثیر گذار بود ! ماتسوکی هم که نادم و پشیمان بود به کمک اوریه دوباره به کمک کانکی اومد. آیاتو هم برگشت تا به کانکی یا برادر احمش کمک کنه !

ریزه به نظرم مهمترین نکته قسمت بود یا بهتر بگم زمینه سازی برای حضور ریزه به عنوان غول آخر نکته قسمت بود ! با وجود نمایش دختری در محفظه شیشه ای سبز رنگ و هماهنگی این محفظه با اونایی که توش هیولا بود، خاطرات کانکی از ریزه ، به نظر میرسه قسمت بعدی که قسمت آخر این انیمه هم هست شاهد ریزه خواهیم بود. درواقع منبع این آلودگی ها و زنده بودن هیولا ریزه هستش! قسمت بعد آرک پایانی انیمه هستش و غول ما قبل آخر فروتا هستش، از این رو منتظر مبارزه جذاب کانکی و فروتا باشید.

راستی بچه ها اگر علاقمند به موسیقی و موسیقی متفاوت هستید، حتما بهترین آلبوم های موسیقی ۲۰۱۸ به انتخاب مجله وارونه رو گوش کنید 40 تا آلبوم خوب و خفن از هر سبکی معرفی کردم! 

در ادامه با بررسی قسمت 23 انیمه توکیو غول Tokyo Ghoul:re همراه من باشید.

کانکی / آیاتو و فروتا

ترکیب این دوتا با هم خیلی خوبه از فصل دوم به این ور همش منتظر بودم این دوتا دوباره باهم تیم شن ! اینبار هم برای آخرین بار و نجات شهر توکیو با هم متحد میشن تا بزرگترین دشمن انسان و غول ها رو شکست بدن که خب این دشمن کسی نیست جز گروه دلقک و در نهایت ریزه !

حالا سوال اینجاست آیا اون دختری که تو محفظه بود (ریزه منظورمه) اصلا هوشیاری داره ! یعنی میدونه چه خبره یا از ریزه به عنوان یک ابزار برای ساخت یک صلاح بیلوژیکی قدرتمند که میتونه شاه تک چشم رو شکست بده استفاده شده !؟

به هر جهت برای رسیدن به جواب باید تا هفته دیگه صبر کنیم! نکته جالب، غول یکی مونده به ریزه، فروتا بود. که با اون شمشیر کاتانا دم دروازه ورودی خیلی نمادین شده بود. 

هینامی

خب راجع به هینامی چیز زیادی ندارم بگم ، اما نحوه ردیابی از روز فرکانس صوتی رو خیلی حال کردم ، همچنین نمایش ویژوالی این قابلیت خیلی خوب بود. ولی احساس می کنم اولین باری بود که میدیدم هینامی این توانایی رو، رو کرده !

مبارزه اول : دوناتو پورپورا / آمون کوتارو

نکته جالب این قسمت و مهمترین بخشش مبارزه یاران قدیمی با هم بود !!! هم احساسات عالی بود هم دیالوگ ها هم انیمیشن هم موسیقی که مخصوصا زمان مرگ پوپورا و صحبت های رنجی با اوتا پاره پوره کرد منو، این پیانوهایی که یوتاکا یامادا میزنه شاهکارن البته کمی به نظرم موسیقی ش تحت تاثیر اسطوره ژاپنی ریوئیچی ساکاموتو  هستش ، بگذریم!

حالا چرا گفتم یار قدیمی! الان توضیح میدم، فک کنم شما هم وقتی شنیدین آمون به پوپورا گفت منو تو ساختی تعجب کردین ! خب حقم دارید! چیزی که راجع به پوپورا گفته نشده! خیلی موضوع مهمی هستش!

پوپورا یک غول خسته از روسیه هستش که قبل از اینکه  توسط پدر اوریه دستگیر و به زندان فرستاده بشه ! تحت نام کشیش یک خیریه رو راه اندازی کرده بوده و از بچه های یتیم مراقبت می کرده ! یکی از اون بچه های یتیم آمون کوتارو بوده ! و پوپورا براش نقش پدرخوانده رو داشته! 

با اینکه مبارزه ارایی این فایت خیلی خوب نبود، اما احساسات و دیالوگ هایی که بین این دوتا ردل و بدل شد خیلی فوق العاده بود مخصوصا صدای خنده و اشکی که از صورت پوپورا می ریخت خیلی تاثیر گذار بود ! یاد دیالوگ گنی قاتل با لیوای افتادم و نقش که کنی برای لیوای در انیمه اتک آن تایتان داشت.

مبارزه دوم : اوتا / رنجی یومو

چهارمین ماسک اوتا؛ احساس می کنم این تغییر ماسک های اوتا باید ربطی به تغییر شخصیت و نگرشش داشته باشه ولی جایی چیزی راجع بهش پیدا نکردم که چرا دائما ماسک هاش دارن تغییر می کنن!

اوتا به نظر من بعد از کانکی ، جذاب ترین و مرموز ترین شخصیت توکیو غول بوده ! از “سوی ایشدا” نویسنده مانگا پرسیده بودن از کدوم شخصیت توکیو غول بیشتر خوشت میاد، گفته بود اوتا ! در ادامه توضیح میده، اوتا دقیقا خصوصیات اخلاقی من رو داره و نماد من تو دنیای توکیو غول هست !

لحظه آسیب دیدن اوتا و نفس عمیق راحتی که میکشه و در ادامه به تنهایی که با لبخند اشاره میکنه ! دقیقا به نظر من احساسات سوی ایشدارو داره بیان میکنه ، رهایی از سنگینی باری که توکیو غول روش گذاشت و احساس تنهایی عمیقی که خود ایشیدا هنگام نوشتن توکیو غول درگیرش بوده! 

اوتا از اون شخصیت هایی هستش که اسم و فامیلی ازش تو ماتنگا ثبت نشده ، فقط اوتا، که از بچگی با رنجی و ایتوری با هم یه گنگ کوچیکی داشتن ! 

مبارزه آرایی و نمایش کاگونه اوتا فوق العاده بود، فک کنم اوتا تتویی رو که هم رو دستش زده بود به احترام رنجی بود واسه همین موقع مرگ بهش نگاه کرد ! ( شایدم نه ) رو گردنش هم یه تتو به زبان لاتین داره، به معنی » با تو و بدون تو نمی تونم زندگی کنم !

اما چیزی که هنوز خیلی ذهنمو درگیر کرده ، دلیل عدم حمایت اوتا و ایتوری از کانکی هستش ! چرا باید این اتفاق بیوفته و چرا هنوز که قسمت 11 هستش دلیل این موضوع مشخص نشده ؟ فک کنم برای رسیدن به این جواب باید تا قسمت بعدی صبر کنیم!

خب امیدوارم از این بررسی خوشتون اومده باشه، لطفا اگه به نکته ای اشاره نشده، شما کمک کنید و حدسیات و نظریات تون را با من و سایرین به اشتراک بگذارید و دمتون گرم . آها اگه اهل گیم و گیم های متفاوت هستین حتما یه نگاهی به  بازی Gris ؛ انیمیشنی ۲ بعدی که می توانید آن را بازی کنید !!! بندازید.

بررسی قسمت 24 انیمه توکیو غول Tokyo Ghoul:re (قسمت آخر)

معرفی بهترین انیمه‌های شبیه توکیو غول Tokyo Ghoul به انتخاب مجله وارونه

همچنین بخوانید »

فصل سوم انیمه کد گیاس Code Geass به صورت سینمایی، برای افتخار آفرینی دیگری باز میگردد

انیمه‌ Kaguya-sama: Love Is War در راه است !