من به عنوان یک گیمر، هرچند که یک نوجوان نیستم، تمایل دارم از لپ تاپ‌هایی که خیلی زرق و برق دارند، دوری کنم. من یک حیوان وحشی می‌خواهم، آنقدر که برای نیازهای من به اندازه کافی قدرتمند باشد، اما نه آنقدر زرق و برق دار که هر بار به آن ترکیب RGB نگاه می‌کنم، چشم‌هایم از حدقه بیرون بزند. اینجاست که زمان بررسی لپ تاپ Lenovo Legion Y740 تازه وارد می‌رسد.

نمای بیرونی کاملاً سیاه است، اما برخلاف Y530 که سال گذشته عرضه شد، ارزان به نظر نمی‌رسد. نورپردازی RGB نیز به طرز زیبایی انجام شده و بسیار زیاد نیست. طراحی کمی غیر معمول است به این دلیل که لولا کمی جلوتر از جای معمول قرار گرفته است.


پیش از مطالعه این مطلب بخوانید:


مشخصات

با توجه به قیمت مشخصات بسیار عالی هستند. شما یک پردازنده اینتل Core i7-9760H، انویدیا RTX 2060 GPU، شانزده گیگابایت رم، 1TB ذخیره سازی SSD و نمایشگر 15.6 اینچی FHD دریافت می‌کنید که می‌تواند به 144 هرتز برسد. برای ماشینی که برای بازی در 1080p طراحی شده، این ایده آل است.

من این واقعیت را دوست دارم که بخش عمده‌ای از پورت‌ها در عقب لپ تاپ قرار دارند. اترنت و HDMI پورت‌هایی نیستند که اغلب بخواهیم از آن‌ها استفاده کنیم و از آن‌جا که در عقب قرار دارند، در هنگام بازی در جایگذاری دست دخالت نمی‌کنند.

پورت USB 3.1 نسل 2 در کنار لپ تاپ برای یک ماوس کافی است و جک هدفون وجود دارد. حتی اگر احتیاج دارید، Thunderbolt 3 نیز وجود دارد.

بررسی لپ تاپ Lenovo Legion Y740 : تست گیمینگ

من چند هفته را با این لپ تاپ  گذرانده‌ام و ده‌ها ساعت زمان را برای بازی، از Metro Exodus گرفته تا نسخه جدید Call of Duty: Modern Warfare و Borderlands 3 صرف کرده‌ام. من همچنین بیشتر گیم پلی‌ها را ضبط کردم (به امید تبدیل شدن به یک گیمینگ YouTuber). این لپ تاپ به غیر از Metro (در حداکثر تنظیمات) همه چیز را کنترل می‌کرد و هنگام بازی ریپ نمی‌زد. Metro Exodus یک بازی بسیار سنگین است که حتی امثال 2080 را به زانو در می آورد، بنابراین آن را در مقابل لژیون قرار ندهید.

عدم لکنت در فعالیت‌ها این واقعیت است که لپ تاپ قادر به تحمل بار حرارتی بالایی است.

نکته جالب توجه، کلیدهای بزرگ اختصاصی است. این‌ها به صورت یک ستون اضافی از کلیدها در سمت چپ صفحه کلید قرار دارند که می‌توانند برای انجام هر عملکرد یا مجموعه‌ای از توابع برنامه ریزی شوند. من به ندرت این کار را هنگام بازی انجام می‌دهم، اما نقشه برداری از کلیدهای Photoshop / Nvidia Highlights کارها را کمی راحت‌تر کرد. 

عملکرد هنگام ویرایش فیلم یا استفاده از فتوشاپ کمی متفاوت بود. هنگام وصل شدن به برق، لپ تاپ به طرز فوق العاده‌ای در ویرایش کمک می‌کند. هنگام قطع شدن برق، کارایی نصف می‌شود، بنابراین من واقعاً توصیه نمی‌کنم که سعی کنید با این دستگاه کار کنید.

امیدوارم از خواندن این مطلب لذت برده باشید. اگر نظری دارید خوشحال می‌شویم در بخش دیدگاه‌ها برای‌مان بنویسید و ما را همراهی کنید.