در این مطلب شما را با برندهای آرایشی که تست حیوانی انجام می دهند آشنا خواهیم کرد. بعد از انتشار انیمیشن کوتاه ” رالف را نجات دهید”، همه مردم میخواهند در مورد آزمایش های صورت گرفته بر روی حیوانات توسط شرکت های سازنده لوازم آرایشی اطلاعات بیشتری داشته باشند. امروز ما لیستی از برندهای لوازم آرایش که روی حیوانات آزمایش انجام می دهند را آماده کرده ایم. 

برندهای آرایشی که تست حیوانی انجام می دهند!

برند NARS

این برند در سال اخیر آزمایش های خودش را بروز کرد و سعی دارد تا با گسترش آزمایش های حیوانی، بتواند در بازار چین حضور داشته باشد. کشور چین آزمایش های حیوانی را مجاز میداند و همه شرکت های خارجی که میخواهند دربازار این کشور حضور داشته باشند، باید این تست های حیوانی را انجام بدهند.

در ادامه بخوانید » تست انسانی تراشه های مغزی ایلان ماسک شروع خواهند شد! 

برند L’Oréal

L’Oréal یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده مواد آرایشی و بهداشتی است و جزو برندهای آرایشی که تست حیوانی انجام می دهند محسوب می شود. این شرکت اعلام کرده که محصولات خود را بر روی حیوانات آزمایش نمی‌کند و یا آن را به شرکت های ثالث نمی سپارد؛ اما حضور گسترده محصولات این برند در چین و الزام دولت چین به آزمایشات حیوانی باعث میشود تا این برند نیز در لیست برندهای دارای آزمایش حیوانی قرار بگیرد. علاوه بر دلیل بالا، این شرکت در اساسنامه خود نیز اعلام کرده که در صورتی که این کار برای ایمنی افراد مصرف کننده باشد و یا الزام قانونی وجود داشته باشد، میتوان استثنا قائل شد.


همچنین بخوانید: لوازم آرایشی که باید در یخچال نگهداری شوند 


برند Estée Lauder

این برند نیر مثل برند قبلی آزمایشات کاملی روی حیوانات ندارد. اما مثل برند قبلی در کشورهایی مثل چین که باید محصولات خارجی روی حیوانات آزمایش شوند، این کار را انجام میدهند. هیچ کدام از این شرکت ها هنوز میزان دقیق آزمایشات صورت گرفته بر روی حیوانات را منتشر نکرده اند.

برند MAC

MAC یکی ار محبوب ترین برندهای آرایشی و بهداشتی در جهان است. این برند جزو شرکت های زیرمجوعه کمپانی Estée Lauder است. محصولات برند MAC قبلا هیچ گونه آزمایش حیوانی نداشتند، اما پس از حضور در بازار کشور چین اساسنامه این شرکت تغییر کرد و اساسنامه جدید اجازه آزمایشات حیوانی در صورت نیاز به شرکت می‌‎داد.

برند Benefit

این برند نیز به علت حضور در بازار کشور چین به آزمایش های حیوانی نیازمند است. برنامه های این شرکت نشان میدهد که قصد خروج از بازار چین را ندارد و این یعنی این شرکت هنوز آزمایش های حیوانی انجام میدهد.

برند Lancôme

این برند از برند های زیرمجموعه L’Oreal هست. فروش ریمیل های این برند در چین و جهان بسیار زیاد است. این برند نیز از سیاست های شرکت مادر استفاده میکند.


همچنین بخوانید:5 ترفند آرایشی که هر زنی باید بداند! 


برند Make Up For Ever

مالک این برند کمپانی Louis Vuitton است.  Make Up For Ever محصولات ویژه ای عرضه میکند که برای گریم های بازیگران در فیلم ها و حتی در تئاتر نیز استفاده میشود. این برند نیز از آزمایش های حیوانی استفاده میکند.

برند Maybelline

 این برند نیز جزو برند های زیرمجموعه  L’Oreal است. برند Maybelline نیز در بازار کشور چین حضور مستمر دارد و برای همین باید از آزمایش های حیوانی استفاده کند. گفتنی است محصولات این برند بسیار گران قیمت می باشد.

برند Rimmel London

 این برند در اساسنامه خود به صراحت مخالفت خود را با آزمایش بر روی حیوانات اعلام نموده است، اما این برند نیز در کشور چین فروش خوبی دارد. دولت چین نیز تاکنون هیچ استثنایی برای شرکت های آرایشی در مورد لزوم آزمایش حیوانی محصولات خارجی قائل نشده است و این یک تناقض است. این برند اعلام کرده که علت عدم خروجش از چین، تقاضا زیاد از سوی چینی ها برای خرید محصولات این برند است. ( ترجیح منافع اقتصادی بر ملاحظه های زیست- محیطی)

برند Revlon

این برند یکی دیگر از برندهایی است که هنوز آزمایش بر روی حیوانات را متوقف نکرده است. رژ لب این برند یکی از بهترین ها است، اما میتوانید به جای این برند از سایر برندها مثل Lippie Stix استفاده بکنید.


همچنین بخوانید: ماسک های طبیعی برای پوست های خسته از آرایش ! 


برند Clinique

این برند نیز در کشور چین فروش دارد، بنابراین باید برای حضور در چین آزمایش حیوانی داشته باشد. البته سیاست این برند فقط استفاده از آزمایش های حیوانی در صورت لزوم است.

برند CoverGirl 

این برند تا نوامبر 2018 آزمایش حیوانی نداشت. اما پس از ورود به بازار چین این برند نیز محصولاتش را بر روی حیوانات تست میکند.

برند Almay

این برند متعلق به کمپانی Revlon است. با توجه به سیاست های کاری شرکت مادر، این برند نیز دارای آزمایش حیوانی می باشد و همچنین در بازار چین نیز حضور فعالی دارد.

برند Max Factor

 این برند یکی از پرفروش ترین محصولات آرایشی در اروپا میباشد و حضورش در کشور چین باعث می شود تا وارد این لیست شود. علارغم کیفیت خوب این برند، آزمایش حیوانی باعث ایجاد چهره بد در میان مردم شده است.

برند Bobbi Brown

این برند نیز در توجیه کار خود از عبارت “هرجا که به صورت قانونی لازم باشد از این آزمایشات استفاده میکنیم” استفاده کرده است. این برند نیز در بازار چین حضور دارد.


همچنین بخوانید: آیا می دانستید که کیف لوازم آرایش تان خطر جدی برای سلامتی تان دارد؟


برند Chanel

این برند در وبسایت خود هیچ توضیح مشخصی در این مورد ندارد؛ اما باتوجه به حضور این برند در بازار چین، این برند نیز باید آزمایشات حیوانی را برای حضور در بازار چین انجام دهد.

برند Bourjois

این برند تا سال 2015  تحت مالیکت کمپانی Chanel است و در 2015 توسط کمپانی Coty خریده شد. این برند نیز تابع سیاست های شرکت مادر خود می باشد و حضور این شرکت در چین نیز این موضوع را تایید میکند.

برند Giorgio Armani

در حالی در وبسایت این برند آمده است که این برند از آزمایشات حیوانی استفاده نمیکند، که شرکت مادر این برند L’Oreal’s است و این شرکت نیز از آزمایشات حیوانی در صورت لزوم استفاده میکند. علاوه بر این، این برند در چین نیز فروخته میشود. پس این یک دورغ است و این برند نیز باید در لیست قرار بگیرد.

برند Tom Ford

این برند تحت مالکیت کمپانی Estée Lauder است. سیاست این برند درمورد ازمایش حیوانی، در صورت اجبار قانونی است. این برند نیز همانند برند های دیگر در بازار کشور چین فعالیت میکند.

برند Yves Saint Laurent

این برند نیز متعلق به کمپانی فرانسوی L’Oreal است واز سیاست ها این شرکت پیروی میکند. این برند نیز فعالیت قابل توجهی در بازار کشور چین دارد. محصولات YSL در کشور چین نیز فروخته میشود.


همچنین بخوانید: نکاتی برای صرفه جویی در لوازم آرایشی 


برند Sephora  

برند Sephora  یکی از پرفروش ترین و محبوب ترین برند های لوازم آرایشی است. طیف محصولات این برند بسیار زیاد است. این برند در کشور چین فعالیت میکند و طبیعتا از آزمایش های حیوانی استفاده میکند.

برند Shiseido

این برند ژاپنی یکی از قدیمی ترین برندهای فعال در عرصه تولید لوازم آرایشی است. این برند از آزمایشات محصولات بهداشتی بر روی حیوانات استفاده میکند و در کشور چین فعالیت میکند.

برند Burberry

این نیز در اساسنامه خود استفاده از آزمایشات حیوانی در صورت اجبار قانونی را تایید کرده است. همچنین این برند نیز مثل سایر برند ها در چین فعالیت میکند.

برند Dior

این برند متعلق به کمپانی Louis Vuitton است. این برند لوکس آزمایشات بر روی حیوانات رو مجار میداند و حتی در چین نیز فعالیت دارد.

برند La Mer

این برند محصولات لاکچری دارد. La Mer در صورت اجبار قانونی آزمایشات حیوانی را مجاز میداند و علت این موضوع فعالیت گستره این برند در بازار لوازم آرایشی چین است.


همچنین بخوانید: روشهای طبیعی برای درمان کیست های چربی پوست


برند Guerlain

این برند متعلق به Louis Vuitton است و مانند شرکت مادر خود از آزمایشات حیوانی در صورت لزوم استفاده میکند. این برند در کشور چین نیز فعالیت دارد.

برند Avon 

این برند ادعا کرده که 25 سال پیش به آزمایشات حیوانی در مجموعه خود پایان دادن است. اما شواهد حاکی از حضور این برند در چین است و این به منزله عدم صداقت در موضوع میباشد.

برند Mary Kay

این برند در حد فاصل سال های 1989 تا 2012 از آزمایشات حیوانی استفاده نمیکردند. اما پس از ورود به بازار چین این برند نیز دوباره از آزمایشات حیوانی استفاده میکند.

برند Dolce & Gabbana

این برند متعلق به کمپانی Coty است و از سیاست های این کمپانی پیروی میکند و همچنین در کشور چین نیز فعالیت گسترده ای دارد.

برند Shu Uemura 

مالک این برند کمپانی L’Oreal است و این برند نیز از سیاست های این کمپانی پیروی میکند و در بازار کشور چین حضور دارد.

این ها از جمله برند هایی هستند که محصولاتشان را بر روی حیوانات آزمایش میکنند. روش های جایگزین برای این موضوع وجود دارد، ولی فعلا این برندها علاقه ای به آنها ندارند و همچنین بازار کشور چین نیز که یک بازار پرسود است نقش مهمی در این موضع دارد. با شناخت برندهای آرایشی که تست حیوانی انجام می دهند و خرید نکردن از آنها می توانید از حقوق حیوانات حمایت کنید.

همچنین بخوانید:

5 ویتامین مهم برای پوست که باید حتما آن ها را مصرف کنید

3 ماسک طبیعی برای جوان سازی پوست دست