فرقی ندارد که شما رابطه را تمام کرده باشید یا طرف مقابل، جدایی به هرحال بسیار سخت است. در ادامه 15 کاری که نباید بعد از جدایی و بهم زدن انجام دهید را برایتان شرح خواهیم داد. بعد از جدایی احساس عصبانیت غم و تنهایی خواهید داشت اما سعی کنید مثبت باقی بمانید و از انجام این کارها اجتناب کنید.

کارهایی که نباید بعد از جدایی و بهم زدن انجام دهید

1. برای یک شانس دیگر خواهش نکنید!

البته که دوست دارید اوضاع به روال سابق برگردد و ممکن است از جدایی تان شوکه شده باشید اما اگر رابطه تان واقعا به بن بست رسیده است بهتر است آن را قبول کنید. اگر بازهم تصمیم تان برای اینکار جدی بود ابتدا سعی کنید انگیزه تان از انجام این کار را بررسی کنید. آیا دلتان به طور خاص برای عشق سابق تان تنگ شده است یا اینکه برای اینکه یک شریک داشته باشید و تنها نباشید دل تنگ هستید؟ این دو بسیار متفاوت هستند!


همچنین بخوانید: 7 تغییر در بدن که بعد از جدایی و بهم زدن رابطه ی عشقی مان رخ می دهند!


2. زنگ نزنید یا پیام ندهید!

بعد از جدایی و بهم زدن

اگر واقعا می خواهید از پس این جدایی برآیید، باید حداقل 30 روز را بدون هیچگونه تماسی با عشق سابق تان بگذرانید. اینگونه 30 روز تبدیل به 40 روز و سپس 50 روز و … خواهد شد. بنابراین با این روال کم کم این قطع ارتباط برایتان راحت تر خواهد شد و احساس بهتری خواهید داشت.

3. نگران اینکه دید خود را تغییر دهید نباشید!

با این تصور که این شما بودید که او را پس زده اید، یک پایان جدید در ذهن تان رقم بزنید. بد نیست گاهی کم تر واقع بین باشیم و کمی خود را گول بزنیم. اینکار باعث می شود احساس بهتری داشته باشید و کمتر احساس قربانی بودن کنید.

4. با نفر بعدی که آشنا شدید دوست نشوید! (یا ازدواج نکنید!!!)

با حس انتقام جویی که در ذهن و قلبتان دارید بسیار آسان خواهد بود که بخواهید جای خالی عشق سابق تان را پر کنید، اما این کار را نکنید. “بعد از جدایی و بهم زدن تنها بودن برای مدت زمان طولانی بهترین راه برای اطمینان از این است که رابطه بعدیتان لحظه ای، تصادفی و محکوم به شکست نیست.”


همچنین بخوانید: شروع رابطه ی جدید بعد از جدایی ؛ هرآنچه باید بدانید! 


شما باید زمان زیادی را صرف پردازش اتفاقات افتاده کنید و به این فکر کنید که چرا اوضاع آنطور که شما امیدوار بودید پیش نرفت و در رابطه ی بعدیتان قصد دارید چگونه عمل کنید.

5. بیش از حد به مهمانی و خوشگذرانی نپردازید!

بعد از جدایی و بهم زدن

مطمئنا وسوسه خواهید شد که غم و اندوه خود را با هرشب به مهمانی رفتن انکار کنید. اکثر افراد بعد از جدایی می خواهند بدانند که آیا هنوز جذاب هستند یا نه. اما اگر دقیقا بعد از جدایی شروع کردید به دورهمی رفتن و خوشگذارنی های بسیار از فرایند عادی و ضرروری غم و اندوه بعد از جدایی دور خواهید شد. اگر این فرایند را طی نکنید و روی خودتان کار نکنید روابط بعدی تان هم محکوم به شکست خواهند بود.

6. از درد و اندوه اجتناب نکنید!

شاید بخواهید برای کنار آمدن با این جدایی از غم و اندوه آن اجتناب کنید، اما این کار بسیار اشتباه است. برای رسیدن به آن طرف جاده و رسیدن به آرامش باید از میان درد گذشت نه اینکه آن را دور زد. با اجتناب از اندوه جدایی نمی توانید از آن بهبود یابید.


همچنین بخوانید: چطوری فراموشش کنم؟ 


7. از او بدگویی نکنید!

بعد از جدایی و بهم زدن

اگر حرف از عشق سابق تان شد، از او بدگویی نکنید زیرا این یکی از بدترین کارها برای کنار آمدن با جدایی است. بدگویی درباره عشق سابق تان بیش از آنکه تصویر بدی از او بسازد شما را خراب خواهد کرد. این رفتار اصلا مودبانه، جذاب یا سازنده نیست. درحالیکه نیاز دارید خود را بالا بکشید اینکار شما را به لجن خواهید کشید. حتی اگر درحال زجر کشیدن هستید بازهم سعی کنید انسان بزرگتری باشید و سکوت کنید. استثنا می خواهید؟ البته… شما می توانید به خانواده و دوستان صمیمی تان اطمینان کنید.

8. به خودتان سخت نگیرید و خود را سرکوب نکنید!

به یاد داشته باشید که ایگو و اعتماد به نفس تان به اندازه ی کافی صدمه دیده است دیگر خودتان آن را بدتر نکنید. با قلب شکسته ی خود مهربان باشید. می توانید از یک روان شناس هم کمک بگیرید.


همچنین بخوانید: با 7 فایده گریه کردن آشنا شوید!


9. در خانه نمانید!

اینکه در خانه بمانید و غرق در غم و غصه شوید هم کار درستی نیست. برای کنار آمدن با جدایی خوب است که خود را مشغول کنیم. حداقل 2 تا 5 فعالیت پیدا کنید که هر روز آنها را انجام دهید و به شما کمک کنند که احساس بهتری داشته باشید و وقت تان را پر کنید. اگر وقت تان خالی باشد مدام تلفن تان را جک خواهید کرد و فکرهای بی مورد خواهید کرد. پس با مشغول نگه داشتن خودتان با فعالیت هایی که به آنها علاقه مند هستید نسبت به خود احساس بهتری خواهید داشت و اصلا وقتی برای فکر کردن به او پیدا نخواهید کرد.

10. فراموش نکنید که چه کسی هستید!

بعد از جدایی و بهم زدن

علایق خود را پرورش دهید و به خودتان توجه کنید. از تنهایی خود لذت ببرید و سعی کنید خود را بدون روابطتان در نظر بگیرید. حالا زمان آن رسیده که خود را ارتقا دهید و بدانید که بدون داشتن رابطه ای عاشقانه هم منحصر به فرد هستید.

11. به دنبال انتقام گرفتن نباشید!

اگر شما کسی هستید که رها شده اید و یا قلبتان را شکسته اند، احتمالا می خواهید که او هم کمی احساساتی که شما داشتید را تجربه کند. کارهایی هستند که نباید انجام بدهید مثل: شایعه پراکنی درباره او، از بین بردن وسیله های مورد علاقه او که پیش شما جاگذاشته است یا زدن حرف های بی مورد در صفحات او در رسانه های اجتماعی و …


همچنین بخوانید: 10 فیلمی که زنان باید در زمان های تنهایی مشاهده کنند


12. سعی نکنید روابط قبل از او را زنده کنید!

وقتی رابطه ای به پایان می رسد فرد تمایل شدیدی پیدا می کند که با عشق سابق دیگرش دوباره رابطه برقرار کند. دلیلی وجود دارد که به آن کسی عشق سابق می گوییم آنهم این است که دیگر روابط مان به پایان رسیده و تلاش برای از سرگیری آنها اصلا فکر خوبی نیست، مخصوصا اگر به تازگی رابطه ی دیگری را تمام کرده اید.

13. او را در رسانه های اجتماعی دنبال نکنید!

بعد از جدایی و بهم زدن

در هر نوعی از رسانه های اجتماعی او را آنفالو کنید، همینطور بهتر است بعضی از اعضای خانواده و دوستان او را هم آنفالو کنید. اینکار به شما کمک می کند تا دیگر همواره او را چک نکنید. اگر ببینید که او بعد از شما زندگی بهتری دارد و یا او هم در عذاب است، هیچکدام به نفع تان نخواهد بود.

14. یادگاری ها را اطراف خود نگه ندارید!

عکس هایی که با هم در رسانه های اجتماعی دارید و لحظه های خوشی که ثبت کرده اید را حذف کنید. و یا عکس ها و یادگاری هایی که در خانه تان دارید را در یک جعبه بریزید و یا دور بریزید. می توانید ساعت یا خرس تدی بری که در روز ولنتاین برایتان خریده را به خیریه ببخشید. اما همین کافی نیست! می توانید خانه تان را مدل دیگری دیزاین کنید.


همچنین بخوانید: چرا بعد از بهم زدن رابطه باید اینستاگرام را برای مدتی کنار بگذاریم؟ 


همچنین بهتر است برای مدتی از رستوران هایی که همیشه با او می رفتید دور بمانید. تنها شدن ممکن است روتین زندگی تان را تغییر دهد و این تغییر اضطراب زاست اما اگر دوام بیاورید به این روتین جدید هم عادت خواهید کرد.

15. فراموش نکنید که چیزی یاد بگیرید!

داشتن هیچ رابطه ای وقت تلف کردن نیست، به شرطی که از آن چیزی یاد گرفته باشیم. از خودتان بپرسید: من چگونه در مردن این رابطه نقش داشتم؟ یا من چگونه می توانم در آینده یار و پارتنر بهتری باشم؟ اگر صادق باشید می توانید تجربه مثبتی از رابطه از دست رفته تان استخراج کنید.

بعد از جدایی و بهم زدن از ارتکاب این 15 اشتباه خودداری کنید تا به راحتی بتوانید از این مرحله از زندگی تان گذر کنید و پارتنر سابق تان را فراموش کنید. لطفا مثل همیشه نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. 

در ادامه بخوانید: