سلام خدمت همه علاقه مندان به موسیقی مثل پارسال که بهترین آلبوم های موسیقی 2017 رو براتون معرفی کردم، امسال هم  با معرفی بهترین آلبوم های موسیقی 2018 به انتخاب مجله وارونه در خدمت شما هستم. امسال هم کلی آلبوم خوب و خفن منتشر شده و واقعا انتخاب بهترین ها کار خیلی خیلی سختی هستش! اما با این حال سعی کردم آلبوم هایی که از لحاظ هنری، تکنیکی و محتوایی … برتر هستن رو براتون معرفی کنم.

 اینجا خبری از آلبوم های پاپ استریو تایپ نیست ! بلکه بهترین آلبوم هایی که ارزش موسیقی بالایی دارن از کلی سبک مختلف ،  از ایندی راک گرفته تا اکسپریمنتال جاز و الکترونیک معرفی شدن! گرچه سعی کردم سلیقه عام را هم تا جایی که میشه مورد نظر قرار بدم ! پس اگه دنبال موزیک خوب و آلبوم خفن می گردن این پست رو بخونین و برای رفیقای موزیک بازتون هم بفرستید.

این لیست از بین بیش از 200 آلبوم موسیقی انتخاب شده و قصد دارم 40 تا از بهترین آلبوم های سال رو براتون  معرفی کنم ! از این رو احتمال داره بعضی از آلبوم های خوب به دلیل محدودیت در لیست موجود نباشه برای همین از شما در خواست می کنم اگه آلبوم خوبی رو در سال 2018 گوش کردین برای من و سایر عزیزان علاقه مند به موسیقی معرفی کنید. 

سرتون رو درد نمیارم و ازتون درخواست میکنم با معرفی بهترین آلبوم های موسیقی 2018 به انتخاب مجله وارونه همراه من باشید. آها راستی ترتیب معرفی ملاک برتری یک آلبوم بر دیگری نیست، همه این البوم های در جایگاه خودون فوق العاده و جذاب هستن!

قبل مطالعه این مقاله حتما این دو تا مطلب رو هم نگاه کنید »

 


 

 

نام هنرمند : Rosalía
نام آلبوم : El Mal Querer
سبک : New flamenco
ناشر : Sony

از اسپاتیفای گوش کن

 اگه روزالیارو نمیشناسین و کاراش رو تا حالا گوش نکردین ، شک نکنین و سریع پیگیرش بشین! بعد از سال 2017 و آلبوم آکوستیک فلامینگو Los Ángeles که با بازخورد مناسبی از طرف طرفداران موسیقی و منتقدین مواجه شد. امسال هم روزالیا یک آلبوم موفق دیگه رو منتشر کرده ، این آلبوم توسط Pablo Diaz-Reixa یکی از سرشناس ترین و حرفه ای ترین آهنگسازای اسپانیا نوشته شده اما چیزی که راجع به روزالیا و موسیقیش باید بگم اینه که روزالیا مولفه های موسیقی الکترونیک و ریتم های هیپ هاپ رو وارد موسیقی سنتی و فلامینگو اسپانیا کرده ، کاری جالب که روزالیا تو این کار خیلی موفق هم بوده.

 

 


نام هنرمند : Yves Tumor
نام آلبوم : Safe In The Hands Of Love
سبک : Dance/electronic ، Experimental pop
ناشر : Warp

از اسپاتیفای گوش کن

سومین آلبوم آهنگساز آمریکایی   Yves Tumor بدون شک یکی از بهترین آلبوم های امسال بوده و این نه نظر من بلکه نظر خیلی از منتقدان موسیقی و علاقه مندان به موسیقی هستش! Sean Bowie که به اسم هنری  Yves Tumor فعالیت می کنه در آلبوم جدید خودش به خوبی از مولفه های موسیقی پاپ ( بخصوص ووکال و ملودی ها ) ، اکسپریمنتال و الکترونیک در کنار برک بیت های جذاب هیپ هاپ و بیس لاین های ملودیک و ریتمیک استفاده کرده، که باعث شده این آلبوم به یک آلبوم به شدت جذاب تبدیل به شه!


نام هنرمند : Cardi B
نام آلبوم : Invasion of Privacy
سبک : Hip hop music
ناشر : Atlantic

از اسپاتیفای گوش کن

گرچه کاردی بی و چیزی که میخونه خیلی مورد علاقه من نیست! اما آهنگسازی خیلی خفن و رپ بسیار روان و گنک استایل B باعث شده تا این آلبوم نامزد 5 تا جایزه گرمی بشه و نظر خیلی از طرفدارای هیپ هاپ و رپ رو به خودش جلب کنه !!!! پس این آلبوم رو از دست ندین!!!

در ادامه بخوانید » لیست نامزدهای جوایز گرمی ۲۰۱۹ مشخص شد ؛ کندریک لامار نامزد ۸ جایزه شد !!!


نام هنرمند : Meitei
نام آلبوم : Kwaidan
سبک :  Lo Fi Dark Ambient ، Lofi Hip Hop ، Ambient ، Experimental
ناشر : Meitei

از اسپاتیفای گوش کن 

 اگه فیلم کوایدان رو ندیدین شک نکنید برید همسن امروز ببینیدش! (من قبلا تو مجله معرفیش کردم! فیلمی فوق العاده جذاب از ماساکی کوبایاشی) اما کوایدان چیه؟ کوایدن سری داستان های فولکولور  ژاپنی که خیلی تم ترسناکی هم دارن!!! کوایدن یعنی داستان ارواح !

حالا Meitei (معنی اسمش میشه مد / مود ژاپنی در موسیقی) هنرمند جوان ژاپنی سعی کرده با الهام از المان های موسیقی معاصر و الکترونیک این داستان های فولکولور ژاپنی را به شکل موسیقی بیان کنه ! این آلبوم به خوبی تونسته حس این داستان ها رو زنده کنه مخصوصا اگه فیلم کوایدن رو دیده باشه منظور من و آهنگساز رو بهتر متوجه میشین!


نام هنرمند : Sarah Davachi
نام آلبوم : Gave In Rest
سبک :  Ambient ، Alternative ، Experimental
ناشر : Ba Da Bing

از اسپاتیفای گوش کن 

والا من یه چرخه نسبتا مناسبی تو وب زدم ولی نتونستم متوجه بشم “سارا داواچی” ایرانی هستش یا نه ! به هرحال این هنرمند در کانادا به دنیا اومده و در همون جا هم مشغول به کار هستش!

اما من این آلبوم رو به دلیل اینکه فکر می کردم این خانم ایرانی هستش انتخاب نکردم! به این دلیل انتخاب کردم که اولا این آلبوم هنر خالص هستش!!! دوما این آلبوم نظر خیلی از منتقد ها رو به خودش جلب کرده!

فضا سازی های فوق العاده استفاده از سینتی سایزر برای خلق صدا ها و فرکانس های جالب در کنار هارمونی جذاب که احساسات شما رو به شدت درگیر خودش می کنه ! این آلبوم در یک کلمه زیباست !


نام هنرمند : ammar 808
نام آلبوم : maghreb united
سبک :  Drum&bass ، Dance ، Electronic ، World Music
ناشر : Glitterbeat

از اسپاتیفای گوش کن 

Sofyann Ben Youssef که با نام هنر امار 808 ( برگرفته از درام ماشین رولند 808 ) آرتیست بسیار خلاق و خوش ذوق تونسی امسال یک آلبوم خیلی گرووی ، دنسی و بیسی خفن ارائه کرده!!!

به نظر من این آلبوم یکی از بهترین آلبوم های الکترونیک / فولکلوری هست که تا به امروز شنیدم ! ساز بندی مناسب، استفاده از ساز ها و ریتم های سنتی کشورهایی نظیر سودان، مراکش، الجزیره با ووکال های سنتی در کنار بیس سمی و گرووی درام اند بیس و ریتم های دنس موزیک( کیک های ناب) این آلبوم رو تبدیل به یک اثر بسیار هنری و جذاب کرده !

من اولین باری که آلبوم گوش کردم اسیرش شدم پیشنهاد می کنم کل آلبوم رو حتما گوش کنید! اگه نه حتما ترک َAin Esso uda آلبوم رو گوش کنید.


نام هنرمند : U.S. Girls
نام آلبوم : In a Poem Unlimited
سبک : Art pop ، electronic
ناشر : 4AD

آلبوم جدید Meghan Remy که با اسم هنری U.S Girls فعالیت می کنه، یک نمونه موفق از ترکیب موسیقی الکترونیک با موسیقی پاپ هستش یا بهتر بگم یک آلبوم فوق العاده آوانت پاپ هستش!

استفاده از ریتم و ملودی های پاپ در کنار سینت های الکترونیکی و ووکال جذاب که کلی افکت روشه باعث شده این آلبوم یه آلبوم با مود خوب و باحال بشه ، جدا از این مسائل تکنیکی ، مگان همیشه نگاه سیاسی هم داشته و تو این البوم باراک اوباما رو مثل سایر رئیس جمهور های آمریکا جنایت کار جنگی خطاب می کنه ! آها راستی مگان رمی خواننده و آهنگساز هستش  و از سال 2007 تا به الان فعال هستش!


 

نام هنرمند : Kali Uchis
نام آلبوم : Isolation
سبک : Reggaeton, Neo soul, Bossa nova, Hip hop music, Funk, Contemporary R&B
ناشر : Virgin EMI Records

از اسپاتیفای گوش کن 

بعد از آلبوم کوتاه  Por Vida در سال 2015، IOSlation اولین آلبوم استودیویی این هنرمند کلمبیایی و خوش ذوق هستش! این آلبوم با این که نمایه های موسیقی پاپ رو نداره اما به نحو خوشایندی نظر هر مخاطبی رو جلب می کنه، استفاده از ساختار های مختلف سبکی و ترکیب اونها با صدای فوق العاده “کالی”، باعث شده جذابیت های این آلبوم دو چندان بشه و بدون شک به یکی از بهترین آلبوم های سال 2018 تبدیل بشه!


نام هنرمند : SOPHIE
نام آلبوم : Oil of Every Pearl’s Un-Insides
سبک : Dance/Electronic ، Avant Pop  
ناشر : Transgressive/Future Classic

از اسپاتیفای گوش کن 

سوفیه هنرمند و آهنگساز اسکاتلندی یه چند سالی هست که آهنگ های خوبی رو ارائه میده ! علاوه بر این برای هنرمندای دیگه ای هم آهنگسازی میکنه ! امسال اولین آلبوم استودیویی این هنرمند موفق شده تا در بخش موسیقی dance/ electronic نامزد جایزه گرمی بشه !

سوفیه در این آلبوم به نوعی از خود بیانگری استفاده کرده و برای اولین بار تصمیم گرفته از صدای خودش به عنوان ووکال استفاده کنه ! ریتم های خوب، سینت لید های جذاب به سبک موزیک های سینت پاپ دهه 80 و امبینت بسیار عالی در اکثر آلبوم از مولفه های اصلی این آلبوم هستن!


نام هنرمند : Teyana Taylor
نام آلبوم : K.T.S.E.
سبک : Contemporary R&B
ناشر : G.O.O.D. Music

 از اسپاتیفای گوش کن 

تیانا تایلور بعد از 4 سال دومین آلبوم استودیوی خودش رو منتشر کرده و برای ساخت آهنگ ها هم از آهنگسازای زیادی کمک گرفته که یکیش کانیه وست هستش، این آلبوم آهنگ سازی خیلی خوب و قوی داره به همین دلیل نامزد گرمی برای بهترین آهنگساز غیر کلاسیک سال شده !

گرچه موسیقی ایشون هم خیلی مورد علاقه من نیست اما این آلبوم یکی از آلبوم های جذاب امسال بوده که جا داره براش وقت بذارین و حتما گوشش کنین.


نام هنرمند : Gacha Bakradze
نام آلبوم : Word Color
سبک : Dance/electronic
ناشر : Lapsus Records

از اسپاتیفای گوش کن 

 موسیقی الکترونیک اونم از گرجستان!

گاچا آهنگساز گرجی و خوش ذوقی هستش که الان مدتی میشه تو عرصه موسیقی الکترونیک فعاله، دادش هم آهنگسازه و آهنگ های خوبی میسازه ! تو ساخت این البوم هم خیلی کمکش کرده !

این آلبوم رو وقتی گوش میکند، اصلا فکرشم نمی کنید آهنگسازش یه دختر جوون گرجستانی باشه ! ریتم های خوب ، ملودی و هارمونی جذاب در کنار گروو های عالی دنس موزیک، باعث شده تا خیلی ها این آلبوم رو جزو بهترین آلبوم های الکترونیک امسال بدونن!


نام هنرمند : Kamasi Washington
نام آلبوم : Heaven and Earth
سبک : Contemporary jazz
ناشر : Young Turks

از اسپاتیفای گوش کن

کاماسی واشینگتون از اون موزیسن هایی که هر سال آلبوم خفن میده! آلبوم پارسالش هم تو لیست بهترین های 2017 وارونه بود ! امسال هم که مشخصه ! آلبوم Heaven and Earth یه آلبوم جذاب جاز هستش که باعث میشه تا جایی که میتونین از موسیقی لذت ببرید!


نام هنرمند : Low
نام آلبوم : Double Negative
سبک : Indie rock ،dream pop ،slowcore ،drone
ناشر : Sub Pop

از اسپاتیفای گوش کن

فضا سازی های جذاب، استفاده مناسب از ووکال ، تکنیک های موسیقی الکترونیک و تجربه کردن فضای هنری در موسیقی پاپ از ویژگی های اصلی آلبوم جدید گروه ایندی راک آمریکایی LOW هستش ! این آلبوم واقعا آهنگ سازی بسیار زیبایی داره ! یادتون باشه حتما این آلبوم رو گوش بدین!


 

نام هنرمند : Nine Inch Nails
نام آلبوم : Bad Witch
سبک : Industrial rock
ناشر : The Null Corporation

از اسپاتیفای گوش کن 

خب این دوستان هم که فک کنم نیاز به تعریف داشته باشن ! نهمین آلبوم استودیویی گروه ناین اینچ نیلز بسیار شبیه آلبوم های قبلی گروه هستش و همون حال و هوای راک صنعتی، گرچه تو این آلبوم مولفه های موسیقی جاز بخصوص ساکسیفون هم به چشم میخوره ! شک نکنید حتما آلبوم رو گوش کنید.


 

نام هنرمند : Tess Roby
نام آلبوم : Beacon
سبک : Synth-pop, Neofolk
ناشر : Italians Do It Better

از اسپاتیفای گوش کن 

اولین آلبوم Tess Roby که به کمک برادرش تهیه و تولید شده ، یه آلبوم ناب با مود یا مد خوب هستش! خود تس رابی این آلبوم رو ادای احترامی میدونه به خانواده و کسانی که از دستشون داده! صدای خیلی خوب تس در کنار ساختار دریم پاپ به سبک موزیک های دهه هشتاد و استفاده به جا از سینتی سایزر برای تولید بیس و لیدهای بسیار جذاب از ویژگی های مهم آلبوم هستند! البته گیتار نقش خیلی مهمی رو تو این آلبوم ایفا کرده !

 این آلبوم جذاب رو از دست ندید


نام هنرمند : Let’s Eat Grandma
نام آلبوم : I’m All Ears
سبک : Avant-pop ، synth-pop ، psychedelic pop
ناشر : Transgressive Records

از اسپاتیفای گوش کن 

دومین آلبوم گروه دو نفره “بیا مادربزرگ رو بخوریم” (اسم بامزه ای داره گروهشون)، یک آلبوم اکسپریمنتال جذاب با مولفه های موسیقی پاپ و سینت پاپ هستش ! در کنار آهنگسازی فوق العاده که بر عهده سوفیه بوده ! صدای این دو خواننده جوان هم بسیار زیباست ! البته این آلبوم کمی من رو یاد کارهای بیورک میندازه مخصوصا آلبوم پارسالش Utopia که تو لیست بهترین آلبوم های سل 2017 وارونه هم حضور داشت. 

آلبوم رو حتما گوش کنید


نام هنرمند : Vince Staples
نام آلبوم : FM
سبک : Hip-Hop/Rap
ناشر : Def Jam Recordings

از اسپاتیفای گوش کن 

وینس استاپلز در چند سال اخیر خیلی فعال بوده و موفق شده تا موسیقی های خیلی خفنی رو هم تولید کنه ! آلبوم پارسال وینس هم در میان آلبوم های برتر سال 2017 وارونه و خیلی از وب سایت های معتبر بود ! آلبوم امسال هم همون ریتم موفق و جذاب رو دنبال کرده !

نکته مهم  راجع به استاپلز و سبک کاریش اینکه اون هیچوقت خودش رو محدود به استایل های معمول و بیت های هیپ هاپ نکرده بلکه تو موسیقیش المان های موسیقی کلاب و الکترونیک به شدت به چشم میخوره ! جدا از این موضوع استاپلز رپر خیلی خوبیه و موضوع های جالبی رو برای رپ کردن و نقد پیدا می کنه !


نام هنرمند :Jon Hopkins
نام آلبوم : Singularity
سبک : Dance/electronic
ناشر : Domino

از اسپاتیفای گوش کن

از جان هاپکینز و آلبوم جدیدش هر چی بگم کم گفتم ! من این آلبوم رو قبلا بررسی کردم برید بخونیدش ! اما اگه حالش رو ندارین باید بگم هاپکینز یکی از هنرمندای بسیار موفق سال های اخیر موسیقی الکترونیک هستش که نظر خیلی ها رو به خودش جلب کرده ! این آلبوم یک شاهکار تمام عیار هستش ! هاپکینز برای بار دوم امسال هم موفق شده در کنار سوفیه نامزد جایزه گرمی برای بهترین آلبوم الکترونیک / دنس سال بشه !


نام هنرمند : Mitski
نام آلبوم : Be the Cowboy
سبک : Alternative/Indie
ناشر : Dead Oceans

از اسپاتیفای گوش کن

پنجمین آلبوم هنرمند 28 ژاپنی شاید بهترین آلبومی باشه که توسط این هنرمند تولید شده ! صدای قوی، در کنار سازهایی نظیر گیتار ، پیانو ، سینتی سایزر و درام از مولفه های اصلی این آلبوم هستند . خیلی ها این آلبوم رو یکی از بهترین آلبوم های ایندی راک چند سال اخیر میدونن !


نام هنرمند : DJ Koze
نام آلبوم : Knock Knock
سبک : Dance/electronic
ناشر : Pampa Records

از اسپاتیفای گوش کن 

چیزی که راجع به DJ KOZE برام جالب اینکه این آدم قفل یک استایل خاص مثل خیلی از آهنگسازای الکترونیک نشده ، در واقع بخوام راحتتر بگم این هنرمند پیشرفت خطی نداره بلکه دائما در حال تغییر و تجربه استایل های مختلف هستش ! و به نظر من این آلبوم بهترین آلبوم این هنرمند آلمانی هستش! من خودم قبلا اصلا ازش خوشم نمیومد ولی این آلبوم یه چیز دیگه ست!


نام هنرمند : Kacey Musgraves
نام آلبوم : Golden Hour
سبک : Country pop
ناشر : Mercury Records

از اسپاتیفای گوش کن 

نامزد گرمی بهترین آلبوم سال و بهترین آلبوم کانتری فک کنم دیگه نیاز به تعریف نداشته باشه ! اگه کارهای Kacey Musgraves تا حال گوش نکردین، فک کنم الان وقتشه تا با بهترین آلبوم این هنرمند این کارو شروع کنید !


نام هنرمند : Tirzah
نام آلبوم : Devotion
سبک : Indie ، Electronic
ناشر : Domino

از اسپاتیفای گوش کن

خب چیزی که نیازه بهش اشاره کنم اینه که در سال های اخیر شاهد رشد و حضور آهنگسازای خانوم در صنعت موسیقی بودیم و این موضوع خیلی خوبه و امیدوارم تو کشور خودمون هم شاهد رشد آهنگسازای خانوم باشیم ! دخترایی که به جای ارائه جذابیت های ظاهری به دنبال ارائه هنر و زیبایی های ذهنشون هستن ! 

Tirzah هم یکی از همین دخترای هنرمند هستش ! اولین آلبوم این هنرمند در رکورد لیبل بسیار موفق فورتت یعنی دومینو ریلیز شده جایی که هنرمند هایی نظیر جان هاپکینز هم در این رکورد لیبل فعال هستند!

این آلبوم بسیار جذاب هستش ، فضا سازی خیلی جالبه، استفاده از ووکال و افکت های روی ووکال فوق العاده هستش !


نام هنرمند : The 1975
نام آلبوم :  A Brief Inquiry Into Online Relationships
سبک : Pop Rock ، Indie Rock
ناشر : Dirty Hit،Polydor

از اسپاتیفای گوش کن 

موزیک ایندی راک خوب ، باسینت های خوب و ریتم های ساده اما جذاب، مهمترین ویژگی های آلبوم جدید گروه پاپ راک انگلیسی The 1975 هستش ! خیلی ها این آلبوم رو با  OK Computer ردیوهد مقایسه می کنن ! گرچه به نظر من مقایسه درستی نیست اما المان هایی از موسیقی الکترونیک و نحوه آهنگسازی ردیوهد تو این آلبوم مشاهده میشه !


نام هنرمند : Rico Nasty
نام آلبوم :  Nasty
سبک : Hip-Hop/Rap
ناشر : Sugar Trap

آز اسپاتیفای گوش کن 

 خب فقط نیکی میناژ و کاردی بی نیستن که خوب رپ میکنن (گرچه همچیو براشون مینویسن ) اما ریکو نستی هم یه رپر تمام عیار هستش که برای موزیک هاش از بیت های خفن با بیس خیلی خفن تر استفاده می کنه و آلبوم نستی به نظر من یکی از بهترین آلبوم های رپ امسال هستش !


 

نام هنرمند : Snail Mail
نام آلبوم :  Lush
سبک :Indie rock
ناشر : Sister Polygon ،Matador

از اسپاتیفای گوش کن 

 اینم یکی دیگه از اون دخترای با استعدادیه که میگم، این هنرمند 19 ساله آمریکایی هم نوازنده هستش، هم آهنگساز و هم خواننده، موزیک هاش رو هم زنده اجرا میکنه ! … و این هم اولین آلبومش هست!!! دیگه نگم براتون !  ریف های خوب گیتار ، ملودی های جذاب با  شعر های ساده و صدای دل نشین از ویژگی های اصلی آلبوم Lush هستن!، ترک Pristine این آلبوم فوق العاده س


نام هنرمند : Beta Librae
نام آلبوم : Sanguine Bond
سبک : Dance/electronic
ناشر : Incienso

از اسپاتیفای گوش کن

خب مجددا یه دختر با استعداد دیگه … اونم تو موسیقی الکترونیک و دنس، Beta Librae یا ستاره شمالی اسم مستعار Bailey Hoffman آهنگساز آمریکایی هستش! اولین آلبوم این هنرمند موفق شده تا نظرات مثبت منتقدان رو به خودش جلب کنه و جزو بهترین آلبوم های الکترونیک امسال بشه ! این آلبوم فضای امبینت تکنو ، امبینت هاووس و داب تکنو داره ! بیلی هافمن رو میتونیم ستاره مدرن تکنو زیرزمینی آمریکا بدونیم !


نام هنرمند : Earl Sweatshirt
نام آلبوم :  Some Rap Songs
سبک : Hip-Hop/Rap
ناشر : Tan Cressida/Columbia

این آلبوم به نظر من یکی از بهترین آلبوم های رپ امسال و چند سال اخیر هستش ! آهنگسازی این آلبوم حرف نداره ، بیت های خش دار ، با ملودی های سمپل شده ناب و صدای earl که خیلی عالی هم رپ میکنه ! این آلبوم سومین آلبوم این هنرمند هستش ! نکته جالب اینکه تو ساخت این آلبوم از سمپل های صدای مادر و پدر و صدای سازهایی که عموش می زده استفاده شده.

نام هنرمند :A.A.L Against All Logic
نام آلبوم : 2012 – 2017
سبک : Dance/electronic ، Experimental ، House
ناشر : Other People

از اسپاتیفای گوش کن 

آلبوم بسیار خوش مود و جذاب از نیکولاس جار که البته خیلی ساختارش شبیه آلبوم سال 2016 جار هستش ! کلا جار یک امضا بخصوص تو کاراش هست ، ترکیب موسیقی الکترونیک . اکسپریمنتال با موسیقی جاز، بلوز و فولک آمریکایی جنوبی که باعث میشه این هنرمند با هر اسمی که کار کنه بشه موسیقش رو تشخیص داد.


نام هنرمند : Blood Orange
نام آلبوم : Negro Swan
سبک : Alternative pop ،R&B ،funk، psychedelic pop ،bedroom pop ،soul
ناشر : Domino

از اسپاتیفای گوش کن 

چهارمین آلبوم  Dev Hynes که با اسم Blood Orange فعالیت میکنه در یک کلمه فوق العاده س ! صدای فوق العاده هریس در کنار آهنگ سازی بسیار قوی(درام های الکترونیک ترکیب شده با درام آکوستیک، اینسرومنت های آکوستیک مثل پیانو ، ساکسیفون و سینتی سایزر) از ویژگی های اصلی این آلبوم هستن! این آلبوم هم از رکورد لیبل فورتت دومینو منتشر شده !


نام هنرمند : Vessel
نام آلبوم : Queen Of Golden Dogs
سبک : Electronic ، Experimental
ناشر : Tri Angle

از اسپاتیفای گوش کن 

Sebastian Gainsborough که با اسم هنری Vessel فعالیت میکنه، از اون دسته هنرمندایی که گذر زمان و شهرت براش مهم نیستن، بین آلبوم اول تا این آلبوم 6 سال فاصله هستش و در این مدت سباستین دائما در حال تغییر بوده ! این آلبوم هیچ شباهتی به کارای قبلی این آرتیست نداره !

تو آلبوم Queen Of Golden Dogs این هنرمند ارنج های کورال و اینسرومنت های کلاسیک رو  با المان های موسیقی الکترونیک و سمپل های صدا ترکیب کرده و موفق شده ساختار جذاب و هوشمندانه ای خلق کنه که برای خود من به عنوان یه آهنگساز بسیار جذاب و خلاقانه هستش ! این آلبوم رو حتما گوش کنید.


نام هنرمند : serpentwithfeet
نام آلبوم : soil
سبک : R&B/Soul
ناشر : Tri Angle

از اسپاتیفای گوش کن 

یه آلبوم جذاب برای طرفداری موسیقی سول، Josiah Wise که با نام هنری serpentwithfeet، فعالیت میکنه یه آرتیست اکسپریمنتال آمریکایی هستش! این اولین البوم بلند و استودیویی این هنرمند هستش ، که ساختار بسیار جالبی، صدای بسیار خوب این هنرمند با بیت های جاز و سول به همراه ارگان های الکترونیکی ، از جذابیت های این آلبوم هستن.


نام هنرمند : Amnesia Scanner
نام آلبوم : Another Life
سبک : Dance/electronic ، Experimental
ناشر : PAN

از اسپاتیفای گوش کن 

اولین آلبوم گروه دونفره آلمانی ( Ville Haimala و Martti Kalliala)  کلا فاز و ساختار عجیبی داره ، انگار ترکیب صدای ماشین با صدای ذهن انسان هستش ! این گروه البته علاقه زیادی به رباتیک و تاثیر ربات در زندگی انسان ها دارن ! و این تفکر توی موزیکشون کاملا مشخصه ، بیت های شکسته ، صدا و ووکال ها با افکت رباتیک، بیس های جذاب و سنگین و ساند افکت و ساند دیزاین هایی که تو تمامی طول آلبوم شاهدش هستیم ! این آلبوم به نظر من حرف نداره ! البته شاید هر کسی از این آلبوم خوشش نیاد !


نام هنرمند : Georgia Anne Muldrow
نام آلبوم : Overload
سبک : R&B ، Soul ، Funk ، Experimental Jazz
ناشر : Brainfeeder

وب سایت مطرح موسیقی  AllMusic  این هنرمند آمریکایی رو یکی از نوآور ترین و مهمترین هنرمند های معاصر می دونه که به اندازی کافی شناخته نشده ! اصلا بزا یه چیزی رو بگم، هر آلبومی از لیبل برین فیدر (رکورد لیبل Flying Lotus ) اومد بیرون حتما گوش کنید! دیگه چه برسه این موزیک ماله جورجیا آنه مولدرو باشه !
صدای فوق اعاده جورجیا، موسیقی جذاب ریتم های ساده در کنار ملودی های جذاب پیانو ، ساکسیفون ، و سینتی سایزر باعث شده این آلبوم بدون شک یکی از بهترین های امسال باشه !

نام هنرمند : Phew
نام آلبوم : Voice Hardcore
سبک : Electronic ، Experimental
ناشر : Self Relase

از اسپاتیفای گوش کن 

Phew یک هنرمند زن ژاپنی و از بنیانگذاران موسیقی تجربی (اکسپریمنتال) و آوانگارد  هستش ! اون با هنرمندان مطرحی زیادی همکاری داشته از جمله ریوئیچی ساکاموتو در سال 1980 و برای اولین آلبومش به اسم Finale!

جدیدترین آلبوم این هنرمند که تقریبا بعد از 20 سال منتشر شده ، تشکیل شده از صدای خودش ، افکت های الکترونیکی و گاها سینت ! این آلبوم به درد هر کسی نمیخوره اما اگه اهل موسیقی اکسپریمنتال هستید باید بگم این آلبوم جزو بهترین آلبوم های اکسپریمنتال امسال بوده ! به قول Phew قبل گوش کردن این آلبوم از خودتون باید بپرسین » موسیقی چی هست اصلا ؟


نام هنرمند : Lolina
نام آلبوم : The Smoke
سبک : Electronic
ناشر : Self Release

از بند کمپ گوش کن

خب نسبت دادن این آلبوم و ترک هاش به یک استایل خاص کار سختیه ! ولی الکترونیک بهترین دسته برای این آلبوم هستش !

این دختر انگلیسی از پیانو الکترونیک، ارگان، درام آکوستیک / الکترونیک (به استایل تریپ هاپ و دان تمپو)،  استایل خاص خوندنش( خیلی عجیب رو ترک هاشحرف میزنه و میخونه !)

فاز ملودی ها هم خیلی عجیبه !( ترک اول که کلا پیانو هستش ! یه ملودی تقریبا جاز ) بیس ها هم که شبیه سبک هایی مثل دارم اند بیس و استریت بیس هستن ! از آرپژ های سینتی سایزری هم خیلی خوب استفاده شده !× کلا آلبوم خیلی نابی هستش ! آهنگساز خوش سلیقه و خلاقی هستش !

 


نام هنرمند : Aisha Devi
نام آلبوم : DNA Feelings
سبک : experimental electronic ،  electronica
ناشر : Houndstooth

از اسپاتیفای گوش کن 

فک کنم امسال سال هنرمند های خانوم باشه ! اکثر آلبوم های خوب امسال توسط خانوم های تولید شده که سنی کمی دارن ولی کارشون خیلی خوبه ! َAisha Devi یک هنرمند سوئیس – نپالی هستش که قبلا با اسم  Kate Wax فعالیت می کرد و جدا از آلبوم هایی شخصی که داره، روی موسیقی فیلم هم فعال هستش !

نکته جالب راجع به آیشا دوی اینه که اون ملیت دوگانه ش رو به شکل جذابی تو موسیقیش ارائه داده ، استفاده از فضای عرفانی موسیقی تبت در کنار بیس های الکترونیک و سینت های جذاب و عجیب که فضای آلبوم رو فرا زمینی کرده ! جدا از همه این ویژگی ها قوی ترین وجه موسیقی آیشا صدای قدرتمند و استفاده به جا از افکت بر روی صداش هست !

این آلبوم به شدت جذابه و فاز خیلی عجیبی داره ، بازی با المان های مختلف فضای خیلی عجیبی رو بوجود آورده !


نام هنرمند : Neville Watson
نام آلبوم : The Midnight Orchard
سبک : Dance/electronic
ناشر : Don’t Be Afraid

از اسپاتیفای گوش کن 

 بعد از 5 سال یکی از پیشگامان موسیقی دنس بخصوص اسید هاووس برگشته ! اونم با آلبومی که به نظر من و خیلی ها بهترین آلبوم هاووس و تکنو 2018 هستش ! لید های آنالوگ جذاب، فضا سازی های خیلی خفن، صدا های شارپ، گروو های سمی و بیس های اسیدی از ویژگی های این آلبوم هستن !

نام هنرمند : Balún
نام آلبوم : Prisma Tropical
سبک : Folk ،electronic، Dream Pop
ناشر : Good Child

از اسپاتیفای گوش کن

آلبوم فولک با تم الکترونیک ناب!!! گروه 4 نفره اهل پورتوریکو به جذاب ترین حالت ممکن موفق شدن تا موسیقی فولک رو با ساختار الکترونیک ارائه بدن ! صدای فوق العاده خواننده گروه که کلی افکت های الکترونیک ناب نظیر Delay ، اکو و ریورب روش هست، درام الکترونیک که ترکیب شده با ریتم های محلی و بیس های ناب سینتی سایزر این آلبوم رو به یک آلبوم الکترونیک پاپ جذاب تبدیل کرده که خیلی هم مود خوبی داره ، خیلی خوب !!


نام هنرمند : Eris Drew / Octo Octa
نام آلبوم : Devotion EP
سبک : Dance/electronic
ناشر : naive

از اسپاتیفای گوش کن 

ریتم های شکسته تکنو با وکال خوب، ترکیب برک بیت های سبک سول، هیپ هاپ دنس و لیدهای سینتی سایزری باعث شده این آلبوم تبدیل به یک آلبوم جذاب بشه !

نکته جالب راجع به این آلبوم مسترینگ کم کیفیت هستش، اما همین موضوع باعث شده تا ترک های یک احساس آنالوگ و وینیل خوب رو به شما منتقل کنه ! من خودم احساس می کنم تو استودیو نشستم و این دوتا دارن با ترن تیبل دیجینگ می کنن!


نام هنرمند : Machine Woman
نام آلبوم : Residency Tape 2
سبک : Dance/electronic ، Experimental
ناشر : mmodemm

 از اسپاتیفای گوش کن 

ماشین وومن ( Anastasia Vtorova) هنرمند زن روسی که برای ساخت تکنو های گرووی معروف هست ! تو این آلبوم موفق شده تکنو ناب، صداهای اکسپریمنتال و گروو خفن رو ارائه بده!  نکته جالب راجع به موسیقی این هنرمند اینکه که خودش رو محدود به سبک نکرده و توی ساختار الکترونیک همچی رو داره تجربه می کنه.

برای مثال ترک اول این آلبوم یک ترک امبینت با فضا سازی عالی هستش و ملودی پیانویی که خودش می زنه بسیار این فضا رو جذاب کرده  !  شک نکنید و حتما این آلبوم و کارهای قبلی ماشین وومن رو گوش کنید.

امیدوارم از انتخاب های بالا خوشتون اومده باشه، و تونسته باشم آلبوم های خوبی را برای علاقه مندان به موسیقی معرفی کرده باشم !