بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری

تقریبا 24 سال از عرضه اولین ارز دیجیتال به نام ای‎گلد در آمریکا می‌گذرد، شاید در آن زمان هیچ کس فکر نمی‌کرد که ارزهای دیجیتال به این سرعت در طی دو دهه، فراگیر شوند و بعنوان یکی از مورد اعتمادترین محل‌ها برای سرمایه گذاری شوند. حال ما قصد داریم در این مطلب به بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2020 اشاره کنیم. همراه ما باشید.


بیشتر بخوانید: بررسی ارز دیجیتال پای‌نتورک؛ پروژه ای بلند مدت و قابل اطمینان !


پول به طور مداوم از گذشته تا به امروز تغییر شکل یافته است و در هر دوره نمای خود را تغییر داده است. در عصر حاضر که به عصر تکنولوژی معروف است، به تدریج ارزهای دیجیتالی جایگزین اسکناس‌های کاغذی خواهند شد. هم اکنون یکی از بهترین برای سرمایه گذاری، سرمایه گذاری در ارز دیجیتال است. شاید بتوان گفت در حال حاضر بیش از 2000 ارز دیجیتالی وجود دارد، اما ما در این مطلب قصد داریم 5 ارز برتر را برای سرمایه گذاری نام ببریم. البته پیش از آنکه به معرفی این ارزها بپردازیم، بهتر است کمی بیشتر درباره ارزهای دیجیتال بدانیم.

Cryptocurrency

چرا باید در ارزهای دیجیتالی سرمایه گذاری کنیم؟

بسیاری از افراد استدلال می‌کنند که رمز ارزها یا ارزهای دیجیتال، پول‌های آینده هستند. مطمئنا با شرایط حال حاضر این ارزها، این ادعا آنقدرها هم بی‌ربط نیست. ارزهای دیجیتالی در مقایسه با پول سنتی یا اسکناس که به آن فیات نیز گفته می‌‎شود، مزایای متعددی دارند که از جمله این مزایا می‌توان به کارمزد کمتر، شفافیت و انتقال راحت‌تر و قانونمندی این ارزها اشاره کرد.

اگر به عنوان سرمایه گذار به ارزهای دیجیتال نگاه کنید، عمدتاً این 5 موضوع باید دلایل خوبی برای سرمایه گذاری در رمز ارزها محسوب شوند.

  • نقدینگی: مبادلات ارزهای دیجیتال به صورت 24/7 صورت می‎گیرد، به گونه‌ای که هر زمان که بخواهید دارایی خود را معامله می کنید، خریداری می‌کنید و به راحتی انتقال می‍‎دهید.
  • شفافیت: بلاکچین کلیه معاملات را که در دسترس همه افراد در سراسر جهان است، ثبت می کند. این، سطح نهایی شفافیت را برای سرمایه گذاران فراهم می کند.
  • تنوع: همانطور که اشاره شد حدود 2000 ارز دیجیتال وجود دارد و این بدین معناست که دست شما در انتخاب ارز برای سرمایه گذاری باز است.
  • کارمزد: انتقال ارزهای دیجیتال به نسبت پول‌های سنتی کارمزدی کمتری در بر دارد.

بیشتر بخوانید: پرطرفدارترین کشورها از لحاظ شغلی کدامند ؟


بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری

1.بیت‌کوین (BTC)

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری

لیست بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری نمی‌تواند با نامی به غیر از نام بیت کوین آغاز شود. بیت کوین باارزش‌ترین و پرطرفدار‌ترین رمز ارز جهان است که از دفترچه بلاک‌چِین بهره می‌گیرد. این ارز دیجیتالی در سال 2009 عرضه شد. در ابتدا قیمت این رمز ارز در طی چندین سال زیر 1 دلار بود اما با گذشت زمان این ارز دیجیتالی به قیمت‌های باورنکردنی رسید، به طوریکه در سال 2017 به بالاترین قیمت خودش یعنی 19000 دلار رسید. این رمز ارز بی‌شک آینده‌ای روشن دارد. اما نکته جالب این است که این ارز هیچ مدیر به خصوصی ندارد و مشخص نیست رئیس آن کیست. تنها چیزی که از رئیس بیت‌کوین می‌دانیم این است که فردی به نام ساتوشی ناکاموتو است البته این نام لزوما نام شخص نیست شاید گروهی پشت این رمز ارز باشند.

بسیاری از تحلیلگران قیمت بیت‌کوین تا سال 2024 را بیش از 100,000 دلار تخمین زده اند. این ارز دیجیتال هم‌اکنون 10000 دلار قیمت دارد.

2.اتریوم (ETH)

اتریوم نیازی به مقدمه ندارد. ممکن است بیت کوین محبوب‌ترین رمز ارز باشد، اما هیچکس نمی تواند انکار کند که اثرگذارترین اتریوم است. دلیلش ساده است، بلاکچین اتریوم هزاران پروژه را قادر می سازد تا در بالای آن توسعه یابند. اتریوم با قیمتی بیش از 300 دلار، سرمایه گذاری بسیار خوبی برای تازه‌کارهای این عرصه است. قدرت این ارز با قدرت شبکه آن ارتباط نزدیکی دارد. هرچه برنامه‌ها و اکوسیستم‌های غیرمتمرکز تکیه بیشتری به شبکه اتریوم داشته باشند، توکن‌های ETH قدرتمندتر خواهند شد. اگرچه بعید نیست رشد قیمتی اتریوم با قیمت بیت کوین مطابقت داشته باشد اما تحلیلگران هنوز هم در ماههای گذشته پتانسیل عظیمی را برای این رمزارز مشاهده می‌کنند. اگر دانشی در زمینه ارزهای دیجیتال ندارید، اتریوم پیشنهاد خوبی برای شماست.


بیشتر بخوانید: درآمد دلاری در ایران؛ بدون هیچ محدودیتی درآمد دلاری داشته باش!


3.ریپل (XRP)

ریپل سومین ارز دیجیتال در مارکت‌های بزرگ و همچنین لیست ما است. ریپل با استفاده از فناوری قوی و شبکه محکم، به سرعت فرصت‌های جدیدی را در زمینه تجارت بین‌المللی، شبکه‌های بانکی و پرداختی باز می‌کند. شرکت پرداخت MoneyGram بیش از 11 میلیون دلار از Ripple در سال 2019 دریافت کرده است تا از فناوری بلاکچین ریپل خود راه‌اندازی در پرداخت‌های شرکت خودش استفاده کند.

این شرکت در بیانیه مطبوعاتی نوشت: “MoneyGram به گسترش اولین مشارکت استراتژیک خود با ریپل به عنوان اولین شرکت انتقال پول که مقیاس استفاده از قابلیت‌های بلاکچین را دارد، شروع کرده است.” در ادامه MoneyGram گفت “شرکت به شدت به نقدینگی ریپل، محصولی که با XRP کار می‌کند، وابسته است.”

در فوریه سال 2020، سرویس انتقال پول اروپا از آزیمو اعلام کرد که همچنین برای افزایش سرعت نقل و انتقالات مشتری ، از نقدینگی ریپل استفاده خواهدکرد. لیست شرکت‌هایی که از خدمات ریپل استفاده می‌کنند، روز به روز درحال گسترش است. کارشناسان معتقدند در سال 2020 قیمت ریپل افزایش زیادی خواهد داشت.

4.لایت‌کوین (LTC)

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری


بیشتر بخوانید: روش های کسب درآمد از تیک تاک؛ با این ترفند ها پولدار شوید !


لایتکوین یکی دیگر از ارزهای دیجیتالی ارزنده‌ای است که نباید در سال 2020 از آن غافل شوید. LTC یکی از سریعترین و مقرون به صرفه‌ترین رمزارزها در هنگام پرداخت است. فناوری پیشرفته آن، این ارز را در لیست مارکت‌های معتبر جهان در رده 8 قرار داده است. هر واحد LTC درحال‌حاضر با کمتر از 100 دلار معامله می‌شود، که به تعداد گسترده‌تری از سرمایه گذاران این فرصت را می‌دهد تا از آن استفاده کنند. به روشی مشابه ریپل، قیمت لایت‌کوین نیز تا حد زیادی به بیت‌کوین بستگی دارد. لایت‌کوین اخیراً تأیید کرده است که از طریق همکاری با MeconCash با دستگاه‌های خودپرداز معمولی در کره جنوبی ادغام خواهد شد.

5.ترون (TRX)

اکوسیستم این ارز دیجیتال در سال 2017 توسط موسسه‌ای موسوم به ترون تأسیس شد و به سرعت به یکی از پروژه‌های اعتیادآور در جهان رمز ارزها تبدیل شد.

هدف ترون ایجاد یک سیستم سرگرمی دیجیتال جهانی است که به کاربران امکان می‌دهد محتوای دیجیتالی را به روشی آسان و مقرون به صرفه به اشتراک بگذارند. به نظرتان بیش از حد پیچیده است؟ برای لحظه‌ای به نتفلیکس فکر کنید. این شرکت محتوا را متمرکز کرده و آن را در صورت تقاضا به مخاطبان خود توزیع می کند. برای سازندگان محتوا، میزبانی محتوا در نتفلیکس با هزینه زیادی همراه است و مقرون به صرفه نیست.

ایده ترون این است که واسطه را برش داده و به همه و همه اجازه دهیم تا محتوای دیجیتالی را در اکوسیستم مبتنی بر بلاکچین خود قرار دهند.

برای سازندگان محتوا، این مدل به آنها فرصتی بی‌نظیر می دهد تا قیمت کانال‌های توزیع شرکت‌ها را پایین بیاورند. برای عموم، هزینه‌های پایین‌تر از طرف سازنده ممکن است به قیمت‌های پایین‌تر برای دسترسی فرد به محتوا منجر شود. TRX رمزنگاری این اکوسیستم است.


بیشتر بخوانید: راه‌کار های دورکاری ؛ چطور درخانه مفید و موثر کار کنیم؟


شاید درک برخی جملات این مطلب سخت باشد، اما با این وجود زمانیکه شما وارد بازار ارز دیجیتال شوید، در کمتر از یک ماه با تمامی مفاهیم این بازار آشنا خواهید شد و به راحتی می‌توانید حتی یک مقاله در رابطه با آن بنویسد 🙂

امیدوارم این مطلب برایتان سودمند بوده باشد! شاد و پیروز باشید!