بهترین انیمه‌های سینمایی در تمام دوران به انتخاب مجله وارونه

درود بر تمامی دوستان اوتاکو و غیر اوتاکو. با بهترین انیمه‌های سینمایی بخش دوم در خدمت شما هستیم و امیدواریم که از انیمه‌های بخش قبل، نهایت لذت رو برده باشید. همزمان بهترین انیمه‌های سینمایی رو از اینجا بر بدن بزنید.

در شروع این بخش باید بگم که مثل دفعه قبل، در بهترین انیمه‌های سینمایی بخش دوم هم تعدادی از بهترین انیمه‌های سینمایی رو بهتون معرفی می‌کنیم. تا دلی از عزا در بیارین و همزمان چون تعداد زیاد نیست، رودل نمی‌کنید.


 اگه زحمتی نیست، از این مطالب هم دیدن کنید.


نکاتی که قبل مطالعه باید به یاد داشته باشید.

۱_ در این لیست، سایر لیست و کلا هرچیزی که فکر میکنید ترتیب اون باعث برتری یه چیز به چیز دیگه میشه، اصلأ هیچ ترتیبی نیست و شما با یه گوشت کوبیده شیک و مجلسی طرف هستید.

۲_ هایائو میازاکی رو هممون از یک دم می‌شناسیم که چطور ما رو با انیمه‌هاش ساعت‌ها به فکر می‌بره و اشکمون رو در میاره و آخرشم قسمت دومشون رو نمی‌سازه. با این حال برای اینکه تنوع در لیست رعایت شه، فقط دوتا از کارهای میازاکی رو آوردم و بقیه در آینده، به صورت قسطی.

۳_ در این لیست و سایر لیست‌ها با اینکه تعداد متناسب ۵ انیمه هستش، اما همیشه با دقت مطالعه فرمائید تا یه وقت انیمه‌ای جا نمونه.

۴_ اگه انیمه‌ای خیلی خوف در لیست نبود، حتما در بخش نظرات معرفیش کنید تا در بخش‌های بعدی معرفی بشه.

۵_ در هنگام نظر دادن در هر مطلبی، در مجله وارونه، خواهشمندم که از تبلیغ و نام بردن سایر سایت‌های فارسی و مخصوصاً عمل ناپسند اسپویل خودداری کنید. ما هم اگه چنین نظری رو ببینیم، یا خود نظر رو پاک میکنیم یا اصلاحش می‌کنیم تا سرمشق دیگران شود. پس ما رو شرمنده خودتون نکنید.

۶_ پس از مدت‌ها شما می‌توانید با فعال کردن نوتیفیکش مجله وارونه به اعلان‌های مطالب ما دسترسی داشته باشید. همزمان دیگه لازم نیست مثل قبل سایت رو چک کنید! چون اعلان‌ها کم‌کم و خود به خود برای شما ارسال می‌شود. پس بزنید رو فعال‌سازی تا ما رو هم شاد کنید.

۷_ در صورت علاقه، شما می‌تونید از اینجا به کانال نماشای ما مراجعه و دنبالش کنید. تا علاوه بر دسترسی به ویدیوهای قرار گرفته در سایت، به سایر ویدیوهای جذاب ما و ویدیوهایی که خودتون درخواست می‌کنید، دسترسی سریع‌تری داشته باشید.

۸_ چشمتون رو از صفحه برندارید، مگر هر ۲۰ دقیقه و به مدت ۲۰ ثانیه تا نیاز به دکتر نداشته باشید.

نکته‌ی واجب: در این مطلب و فقط در این مطلب، شما با کلیک بر روی نوشته‌ی عنوان هر انیمه به بخش تریلر اون انیمه در نماشا می‌روید و می‌تونید اون تریلر رو تماشا کنید.

با قبول داشتن نکات بالا شما رو به دیدن “بهترین انیمه‌های سینمایی بخش دوم” دعوت میکنم.


عنوان ژاپنی: Koe no Katachi

کارگردان: Naoko Yamada
نویسنده: Reiko Yoshida
نویسنده مانگا: Yoshitoki Ōima
موسیقی: Kensuke Ushio
استودیو: Kyoto Animation
ژانر: درام، شونن، مدرسه
گروه سنی: نوجوانان
تاریخ اکران: September 17, 2016

اولین انیمه این بخش، انیمه صدای سکوت که با عنوان شکل صدا هم شناخته میشه، هستش. که به خاطر کیوتو انیمشین، با یه شاهکار در حد وایولت اورگاردن طرف هستیم.

انیمه صدای سکوت رو میتونیم جزو بهترین انیمه‌های درام مدرسه‌ای و یا حتی بهترین انیمه درام مدرسه‌ای که تا الآن ساخته شده است، بدونیم که به طور کلی، یه موسیقی روان با ولوم پایین اما یک نواخته که دستتون رو میگیره و با خودش به دنیای دیگر، اما نزدیک می‌بره.

داستان

ایشیدا شویا که البته جزو دانش آموزان آتیش پاره تشریف داره، طی یه روز کامل عادی با یه همکلاسی جدید ناشنوا به نام نیشیما شوکو روبه‌رو میشه.

ایشیدا هم که از همون اول همش سربه‌سر نیشیما ‌میذاره و البته نیشیما هم فقط می‌خواد باهاش دوست بشه که ایشیدا دست رد به سینه‌اش میزنه.

همه چی همین طور میگذره تا اینکه یه روز با لو رفتن قضیه پیش مسئولان محترم، تمام بچه‌های کلاس علیه ایشیدا میشن و به فنا میدنش. حالا بعد از گذشت چند سال ایشیدا می‌خواد برای جبران یا شایدم دلداری دادن وجدانش با نیشیما آشتی و دوستی کنه


کارگردان: Satoshi Kon
نویسنده: Seishi Minakami ,Satoshi Kon
نویسنده مانگا: Yasutaka Tsutsui
موسیقی: Susumu Hirasawa
استودیو: Madhouse
ژانر: فانتزی، معمایی، روان‌شناختی، علمی_تخیلی، ترسناک، هیجان‌انگیز، زوال عقل
گروه سنی: بزرگسالان
تاریخ اکران: November 25, 2006

پاپریکا که همانند فیلم تلقین ساخته کیرستوفن نولان، روایت‌گر داستان ورود به دنیای رویاها هستش با این تفاوت که عظمت و عمق تاثیرگذاری رویاها در پاپریکا بیشتر است و بس، رو نباید دست کم گرفت.

یکی از دلایلش خود نولان است و بس، که گفته: انیمه پاپریکا تاثیر بسیاری در ساخت فیلم تلقین داشته. البته ایده فیلم تلقین از قبل به ذهنش رسیده بود.

اما داستان انیمه پاپریکا از چه قراره؟ راستش خودمم آخرش گیج شدم که چی به چیه، از بس انیمه‌ی سنگینی بود.

با این حال خلاصه‌اش یه جورایی اینطوریه که

طی آزمایشات فراوان برنامه‌ای برای رویت و ضبط رویاها و حتی دستکاری اونا ساخته شد. اما یه نفر میاد و این برنامه رو کش می‌ره. البته قصد و نیتش هنوز معلوم نیست، با این حال گروه تحقیقاتی این برنامه که البته یه شخصیت خاص با نام پاپریکا رو هم ساختن، سعی در پس گیری این برنامه دارن


عنوان ژاپنی: Kaze no Tani no Naushika
کارگردان: Hayao Miyazaki
نویسنده: Hayao Miyazaki
نویسنده مانگا: Hayao Miyazaki
موسیقی: Joe Hisaishi
استودیو: Studio Hibari, Topcraft
ژانر: ماجراجویی، فانتزی
گروه سنی: نوجوانان
تاریخ اکران: February 1982

انیمه ناویسکا از دره باد که به نوعی شروع اوج گرفتن میازاکی هستش رو میشه ریشه تمام شاهکارهای فعلی میازاکی دونست.

انیمه‌اب که مثل همیشه با به تصویر کشیدن عاقبت زندگی نادرست انسان‌ها و تاثیر اون بر خودشون، به همراه موسیقی جوی هیسایشی که فکر کنم رفیق‌ میازاکی هم از اول بوده و هست، ما رو خرکیف کرده و بس.

داستان

طی حمله ۱۰ موجود ناشناخته که زمین رو در هفت روز سوزان به فنا دادن، نسل انسان‌ها رو به انقراض رفت‌ البته جون سالم به در بردن. اما از طرفی زمین رو جنگلی عظیمی از قارچ‌های سمی فرا گرفت.

انسان‌های باقی مونده هم در کشورهایی دور از این جنگل‌ها و کنارشون زندگی میکنند. یکی از این کشورها، دره باد هستش که طی یه اتفاق، خودش رو در وسط درگیری برای نابودی جنگل قارچ‌ها میبینه و همزمان دختری از این کشور با نام‌های ناویسکا، سعی در ایجاد صلح داره


کارگردان: Mamoru Hosoda
نویسنده: Satoko Okudera
موسیقی: Akihiko Matsumoto
استودیو: Madhouse
ژانر: علمی_تخیلی، کمدی
گروه سنی: نوجوانان
تاریخ اکران: August 1, 2009

انیمه جنگ‌های تابستانه، که به دست کارگردان و استودیو سازنده انیمه بچه گرگ‌ها ساخته شده و به همین دلیل از نظر انیمیت کاملاً باهاش شباهت دارد، یه اثر کمدی ساده با چاشنی علمی_تخیلی و خانوادگی است. که توصیه دارم با خانواده بشینین و تماشاش کنید.

داستان

توی زمانی که یه فضای مجازی بزرگ که توسط یه برنامه با نام از Oz، در تمام مراحل زندگی کار رو راحت‌تر کرده. طی درخواست دختری به نام شینوهارا ناتسوکی، پسری به نام کویسو کنجی که در برنامه نوییس از Oz هم دست داره، برای شغلی استخدام میشه و به خونه پدری شینوهارا می‌ره.

همه چی به نظر خوب میاد، البته به جز شغل کنجی، تا اینکه یه نوع ویروس میاد و از Oz رو تحت کنترل میگیره و در این امر کنجی هم یه جورایی دست داشته و باید یه طوری جلوش رو بگیره


کارگردان: Hayao Miyazaki
نویسنده: Hayao Miyazaki
نویسنده رمان: Diana Wynne Jones
موسیقی: Joe Hisaishi
استودیو: Studio Ghibli
ژانر: ماجراجویی، درام، فانتزی، عاشقانه
گروه سنی: همه سنین
تاریخ اکران: November 20 ,2004

میازاکی این بار اومده و یه اقتباس از رمان فرانسوی نوشته دیانا واین جونس رو در قالب یه انیمه خوف و زیبا به تصویر کشیده است و ما میتونیم اون رو یه شاهکار دو ساعته با تمامی مخلفاتی که یه انیمه نیاز داره، بدونیم.

داستان

در زمانی که بین کشورها جنگ‌های فراوانی با به کار بردن انواع سلاح‌ها و جادوگرها وجود داره، دختری به نام سوفی که با جادوگری به نام هاول برخوردار داشته است. توسط جادوگر دیگری، جوانیش رو از دست میده و میشه یه مامان بزرگ.

حالا سوفی برای برگردوندن جونیش، به دنبال هاول می‌گرده که در نهایت وارد ماجراهایی  ساده و جالبی میشه.


امیدوارم که همتون از انیمه‌های معرفی شده در “بهترین انیمه‌های سینمایی بخش دوم” نهایت لذت رو ببرید و با نظراتتون ما رو در بهتر کردن بخش انیمه یاری کنید.

همچنین تمامی دوستانی که علاقه به همکاری در بخش انیمه و سایر بخش‌های مجله وارونه دارند، میتوانند از طریق بخش نظرات یا ایمیل info@varune.com حتما اعلام همکاری کنند.

منتظرتون هستیم، پس منتظرمون باشید