بهترین انیمه‌های سینمایی در تمام دوران به انتخاب مجله وارونه

درود بر تمامی دوستان اوتاکو و غیر اوتاکو. با بخش سوم بهترین انیمه‌های سینمایی در خدمت شما هستیم و امیدواریم که از انیمه‌های بخش‌های قبل، نهایت لذت رو تا الآن برده باشید.

در شروع بهترین انیمه‌های سینمایی بخش سوم باید بگم که مثل دفعات قبل تعدادی از بهترین انیمه‌های سینمایی که البته نمیدونم چی شد، که این دفعه همه انیمه‌ها درام شد رو بهتون معرفی می‌کنیم.


به این مطالب هم نگاه کنید تا ضرر نکنید.


نکاتی که قبل مطالعه باید به یاد داشته باشید.

۱_ در این لیست، سایر لیست و کلا هرچیزی که فکر میکنید ترتیب اون باعث برتری یه چیز به چیز دیگه میشه، اصلأ هیچ ترتیبی نیست و شما با یه گوشت کوبیده شیک و مجلسی طرف هستید.

۲_ هایائو میازاکی رو هممون از یک دم می‌شناسیم که چطور ما رو با انیمه‌هاش ساعت‌ها به فکر می‌بره و اشکمون رو در میاره و آخرشم قسمت دومشون رو نمی‌سازه. با این حال برای اینکه تنوع در لیست رعایت شه، فقط دوتا از کارهای میازاکی رو آوردم و بقیه در آینده، به صورت قسطی.

۳_ در این لیست و سایر لیست‌ها با اینکه تعداد متناسب ۵ انیمه هستش، اما همیشه با دقت مطالعه فرمائید تا یه وقت انیمه‌ای جا نمونه.

۴_ اگه انیمه‌ای خیلی خوف در لیست نبود، حتما در بخش نظرات معرفیش کنید تا در بخش‌های بعدی معرفی بشه.

۵_ در هنگام نظر دادن در هر مطلبی، در مجله وارونه، خواهشمندم که از تبلیغ و نام بردن سایر سایت‌های فارسی و مخصوصاً عمل ناپسند اسپویل خودداری کنید. ما هم اگه چنین نظری رو ببینیم، یا خود نظر رو پاک میکنیم یا اصلاحش می‌کنیم تا سرمشق دیگران شود. پس ما رو شرمنده خودتون نکنید.

۶_ پس از مدت‌ها شما می‌توانید با فعال کردن نوتیفیکش مجله وارونه به اعلان‌های مطالب ما دسترسی داشته باشید. همزمان دیگه لازم نیست مثل قبل سایت رو چک کنید! چون اعلان‌ها کم‌کم و خود به خود برای شما ارسال می‌شود. پس بزنید رو فعال‌سازی تا ما رو هم شاد کنید.

۷_ در صورت علاقه، شما می‌تونید ازاینجا به کانال نماشای ما مراجعه و دنبالش کنید. تا علاوه بر دسترسی به ویدیوهای قرار گرفته در سایت، به سایر ویدیوهای جذاب ما و ویدیوهایی که خودتون درخواست می‌کنید، دسترسی سریع‌تری داشته باشید.

۸_ چشمتون رو از صفحه برندارید، مگر هر ۲۰ دقیقه و به مدت ۲۰ ثانیه تا نیاز به دکتر نداشته باشید.

با قبول داشتن نکات بالا شما رو به دیدن و مطالعه “بهترین انیمه‌های سینمایی بخش سوم” دعوت میکنم.


The Garden of Words

بهترین انیمه‌های سینمایی بخش سوم

[megadesc]عنوان ژاپنی: Koto no ha no Niwa
کارگردان: Makoto Shinkai
نویسنده: Makoto Shinkai
موسیقی: Daisuke Kashiwa
استودیو: CoMix Wave Films
ژانر: بخشی از زندگی، درام، عاشقانه، روانشناختی
گروه سنی: نوجوانان
تاریخ اکران: ۱۰ خرداد ۱۳۹۲[/megadesc]

اگر از طرفداران انیمه اسم تو Your Name هستید و اسم نویسنده و کارگردان اون، یعنی ماکوتو شینکای رو شنیدید. انیمه باغ کلمات که جزو کارهای پیشین شینکی کوچولو هستش رو نباید از دست ندید.

حالا چرا؟ خب یه انیمه درام، عاشقانه با پرداخت کافی به زندگی عادی و فرازهای اون در داستان دانش‌آموزی که در روزهای بارونی مدرسه رو میپیچونه، به باغی می‌ره و در اونجا با یه خانم محترم هم صحبت میشه رو چرا نباید دید؟

حتی اگه اوتاکو نباشید، اما بازم درام، عاشقانه و بخشی از زندگی رو دوست دارید. با سر برید سراغ انیمه باغ کلمات!


Spirited Away

بهترین انیمه‌های سینمایی بخش سوم

[megadesc]عنوان ژاپنی: Sen to Chihiro no Kamikakushi
کارگردان: Hayao Miyazaki
نویسنده: Hayao Miyazaki
موسیقی: Joe Hisaishi
استودیو: Studio Ghibli
ژانر: ماجراجویی، فراطبیعی، درام
گروه سنی: کودکان
تاریخ اکران: ۲۹ تیر ۱۳۸۰[/megadesc]

شهر اشباح به دیدگاه بسیاری، البته به جز من که طرفدار انیمه شاهزاده مونونوکه Princess Mononoke هستم و بس، بهترین انیمه‌ میازاکی هستش! حتی تنها انیمه برنده اسکار هم، همین شهر اشباح است و بس!

حالا انیمه شهر اشباح دقیقاً چه کرد، که این شد؟ خوب همش به خاطر خلاقیت میازاکی و تیم سازنده، متشکل از استودیو جیبیلی است و بس.

و هم دستشون درد نکنه که با زحماتشون تونستن ما رو به اعماق داستانی فراطبیعی اما زیبا، ماجراجویی اما آرام، درام با احساسات فراوان در کنار دختری که به دنبال برگردوندن پدر و مادرش به حالت انسانی در شهری پر از اشباح هستش، ببرن.

همزمان شاهد داستان و رابطه احساسی بین این دختر و پسری که کمکش میکنه تا از شهر ارواح فرار کنه هستید! داستان سورئال و به شدت زیبا!

پس این ماجراجویی رو نباید از دست داد، که  اگر از دست دهیم، بسی جای پشیمانی دارند.


I Want to Eat Your Pancreas

بهترین انیمه‌های سینمایی بخش سوم

[megadesc]عنوان ژاپنی: Kimi no Suizō o Tabetai
کارگردان: Shin’ichirō Ushijima
نویسنده: Shin’ichirō Ushijima
نویسنده رمان: Yoru Sumino
موسیقی: Hiroko Sebu
استودیو: Studio VOLN
ژانر: درام
گروه سنی: نوجوانان
تاریخ اکران: ۱۰ شهرویو ۱۳۹۷[/megadesc]

شاید بشه گفت: «انیمه من می‌خوام پانکراس تو رو بخورم، عجیب ترین عنوان انیمه رو تا بحال داره، در ذهن من یکی حداقل اینطوره».

اما همین یه جمله که شده اسم انیمه فوق، یکی از بهترین جمله‌های است که در انیمه باهاش روبه‌رو خواهید شد! تا با درامی جدا از هر چیز فانتزی دیگر به سمت واقعیت پرواز کنید.

پروازی که در زندگی عادی با حالی درام، در کنار دختری با مشکل پانکراس، اونم با پسری بی‌خیال که اطرفش و آن دختر با مشکل پانکراس برایش باد هوا است و بس، روایت می‌شود.

روایتی که در نهایت، یکی از بهترین انیمه‌های درام زندگی‌تان را می‌سازد.


Porco Rosso

بهترین انیمه‌های سینمایی بخش سوم

[megadesc]عنوان ژاپنی: Kurenai no Buta
کارگردان: Hayao Miyazaki
نویسنده: Hayao Miyazaki
نویسنده مانگا: Hayao Miyazaki
موسیقی: Joe Hisaishi
استودیو: Studio Ghibli
ژانر: اکشن، ماجراجویی، کمدی، درام، تاریخی، نظامی، عاشقانه
گروه سنی: همه سنین
تاریخ اکران: ۲۷ تیر ۱۳۷۱[/megadesc]

یکی دیگر از آثار متفاوت هایائو میازاکی که در فازی هوایی، در دنیایی به نام اوروپا، در حالتی کمدی، در زندگی یک خلبان بازشسته در حالتی که دیگر نمی‌شود گفت انسان است و بس، روایت می‌شود.

پس خلاصه می‌گویم، اگر دنبال یه انیمه کمدی با فازی هوایی، روایتی درام و زیبا، اونم به کارگردانی هایائو میازاکی و سازندگی استودیو جیبیلی هستید. انیمه پورکو روسو در صدر لیست شما قرار خواهد گرفت.


5 Centimeters Per Second

بهترین انیمه‌های سینمایی بخش سوم

[megadesc]عنوان ژاپنی: Byōsoku Go Senchimētoru
کارگردان: Makoto Shinkai
نویسنده: Makoto Shinkai
موسیقی: Tenmon
استودیو: CoMix Wave Inc.
ژانر: درام، عاشقانه، بخشی از زندگی
گروه سنی: نوجوانان
تاریخ اکران: ۱۲ اسفند ۱۳۸۵[/megadesc]

۵ سانتی‌متر بر ثانیه که با سرعت ۵ سانتی‌متر بر ثانیه به دستان کاردان، اما لرزان ماکوتو شینکای، سازنده انیمه اسم تو Your Name روایت می‌شود. از اون اثرهاس که تا آخرین لحظه به دنبال پایانی دلخواه در زندگی دو کبوتر عاشق، دور افتاده از هم اما به فکر هم، هستید.

اما در نهایت شینکای کوچولو، داستانش را با روایت خود در روبه‌روی ما قرار می‌دهد. تا ما در درام‌مان بخواهیم در فراز باشیم. پس بشین و تماشایش کن، که‌ کاری بس دل‌وجرات خواه است و بس.


امیدوارم که همتون از انیمه‌های معرفی شده در “بهترین انیمه‌های سینمایی بخش سوم” نهایت لذت رو ببرید و با نظراتتون ما رو در بهتر کردن بخش انیمه یاری کنید.

همچنین تمامی دوستانی که علاقه به همکاری در بخش انیمه و سایر بخش‌های مجله وارونه دارند، میتوانند از طریق بخش نظرات یا ایمیل info@varune.com حتما اعلام همکاری کنند.

منتظرتون هستیم، پس منتظرمون باشید