برترین انیمه‌های مافیایی Mafia در تمام دوران به انتخاب مجله وارونه

درود بر شما، دوستان انیمه‌باز و غیرانیمه‌باز. با معرفی دیگری از بهترین انیمه‌ها با عنوان بهترین انیمه‌های گانگستری Gangsta، در خدمت شما هستیم. اما قبلش بیاین یه تعریفی از انیمه های گانگستری Gangsta یا مافیایی Mafia داشته باشیم، تا آمادگی لازم برای لذت بردن از لیست بهترین انیمه‌های گانگستری Gangsta رو داشته باشیم.

در ادامه بخوانید» بهترین فیلم های شبیه پیکی بلایندرز ؛ خانواده ‌های گنگستر

در بهترین انیمه‌های گانگستری معمولا به طور کاملاً دقیق و واقع‌گرایانه به فضای مورد نظر مخاطب پرداخته نشده است. یعنی مثلاً چیزی کاملاً شبیه به فضای فیلم پدرخوانده Godfather کم‌تر دیده می‌شه. مخصوصاً وقتی عناصر خیالی و فراطبیعی در اثر وجود داشته باشه. با این وجود در ژانر مافیا و گنگستری، انیمه‌ها ویژگی‌های خاص خودشون رو جدای پدرخوانده بودن، دارند. به طوری که نه تنها نیازهای مخاطبان برآورده خواهد شد، بلکه مخاطب می‌تواند ویژگی‌های خوبی را ببیند، که تنها در انیمه‌ها مشاهده می‌شود.


بهترین انیمه‌های سبک گانگستری Gangsta و مافیا Mafia چگونه هستند؟

بهترین انیمه ‌های گانگستری Gangsta

خب، اول از همه گانگستر و مافیا از هم جدا هستند. گانگستر Gangster یا موبستر Mobster، همان گردن کلفتی است که عضو یک باند تبهکاری است. از طرفی مافیا Mafia حالتی شبیه به یک خانواده تبهکاری که جرایم خاص یا منطقه خاصی رو اداره می‌کنند. این دو مفهوم به هم وابسته هستند و با وجود یکی از اون‌ها، تقریباً دیگری چه به صورت موضوع اصلی و چه به صورت فرعی وجود خواهد داشت.

در انیمه‌ها ولی شما بیشتر با گانگستر یا عضو یک سازمان و باند خلافکار طرف هستید. به همین علت شما در تعدادی انیمه خاص، وارد فاز یک خانواده مافیایی اونم به سبک زمان پدرخوانده می‌شوید. یک مشکل یا شایدم نقطه قوت دیگری که در انیمه‌های گانگستری و مافیایی وجود دارد، پرداخت به عناصر فراطبیعی است. که سبب دور شدن مخاطب از چیزی که به عنوان مافیا و گنگ می‌شناختند، می‌شود.

اما همین مسئله باعث متفاوت شدن انیمه‌های گانگستری از فیلم‌های گانگستری می‌شود. به همین دلیل در معرفی بهترین انیمه‌های گانگستری مافیایی مجله وارونه، تمام تلاشمون رو کردیم که انیمه های مختلفی رو معرفی کنیم. چه با عناصر فراطبیعی چه بدون عناصر فراطبیعی! چه کمدی چه جدی! چه داستان یک قاتل عضو مافیا Mafia! چه عضو یک گروه قاچاقچی و چه جوانان خامی که بدنبال بازی‌های گانگستری و مافیایی در واقعیت هستند.


در رابطه با بهترین انیمه ‌های گانگستری Gangsta


نکاتی مورد توجه در هنگام مطالعه بهترین انیمه های مافیایی Mafia

اگه انیمه‌ای در لیست بهترین انیمه‌های گانگستری مافیایی ما نبود که باید حتما معرفی بشه، لطف کنید و توی بخش کامنت ها این انیمه رو به ما معرفی کنید. این را به خاطر داشته باشید. که تلاش شده که این لیست و سایر لیست‌های سایت، بر اساس قوانین و مقررات کشور تهیه شود. بنابراین ممکنه اسم برخی از موارد واجد شرکت در لیست‌های مربوطه، در لیست ما موجود نباشه!

هر انیمه برای مخاطبان خاصی تولید شده است، پس پیش از تماشای هر انیمه خواهشمندم که به گروه سنی و ژانرهای اثر کاملا دقت کنید. چون به قول معروف همه انیمه‌ها برای کودکان نیستند.

 ترتیب موجود در لیست انیمه های گانگستری Gangsta و مافیایی Mafia، دلیل برتری یکی بر دیگری نیست. اصلأ هیچ ترتیب خاصی وجود نداره. 

در صورت تمایل شما می‌توانید، به کانال نماشا، یوتوب و اینستاگرام انیمه مجله وارونه مراجعه و دنبالش کنید. یا اگر دلتون خواست برای اطلاع رسانی بهتر، نوتیفیکیشن سایت رو فعال کنید.

بهترین انیمه‌های گانگستری مافیایی


Golden Kamuy

  • ژانر: ماجراجویی، تاریخی، معمایی
  • امتیاز مای انیمه لیست: 8.4
  • تعداد قسمت ها: 36 قسمت

سوگیموتو سایچی، یکی از سربازان نجات یافته از جنگ روسیه و ژاپن است که بعد از جنگ، دنبال راه هایی برای پول در آوردن و پیدا کردن طلا برای کمک به بیوه همرزم سابقش می گردد.

او به دستاوردهای آنچنان بزرگی نمی رسد، تا اینکه شایعاتی درباره گنج بزرگی به نام گلدن کاموی به گوشش می رسد و در نتیجه، او تمام اراده‌اش را برای پیدا کردن این گنج عظیم جمع کرده و سفر پر ماجرایش را شروع می کند. با این وجود، چندین و چند نفر دیگر مانند سوگیموتو، دیوانه وار به دنبال گلدن کاموی هستند؛ در نتیجه سوگیموتو باید از هر چه در توان دارد، در مسیر پر پیچ و خم پیش رو، استفاده کند.

تریلر فصل اول انیمه golden kamuy


Kemonozume

  • ژانر: درام، اکشن
  • امتیاز مای انیمه لیست: 7.4
  • تعداد قسمت ها: 13

انیمه Kemonozume یکی دیگر از آثار ماساکی یواساست. اگر این کارگردان و انیماتور ژاپنی را بشناسید، حتما می دانید که چقدر سبک منحصر به فرد و جذابی دارد. از جمله کارهای یواسا، می توان به تاتامی گلکسی، Ride your wave، دویل من کرای بیبی، Keep your hands off Eizouken، Ping pong the animation و ژاپن غرق شده اشاره کرد. انیمه Kemonozume یکی دیگر از آثار خاص اوست که در لیست ما حضور دارد.

انیمه Kemonozume درباره دنیایی است که در آن، از گذشته های دور، هیولاهایی گوشتخوار به نام شوجینکی در کنار انسان ها زندگی می کنند. شوجینکی ها، می توانند شکل انسان به خودشان بگیرند و بین آنها حضور داشته باشند، یا اینکه در سایه ها زندگی کنند و مخفیانه به شکار آدم ها ادامه دهند. برای مقابله با شوجینکی ها، مدرسه خاصی به نام کیفوکن تاسیس شده که در آن، هنرهای رزمی برای مبارزه با هیولاها تدریس می شود. داستان Kemonozume از جایی شروع می شود که با وجود دشمنی آشکاری که بین انسان ها و شوجینکی ها وجود دارد، توشیهیکو، وارث مدرسه کیفوکن و یوکا، یک شوجینکی، عاشق هم می شوند و می خواهند رابطه‌شان را حفظ کنند. این رابطه عجیب، باعث ایجاد کشمکش ها و درگیری های زیادی می شود.


Great Teacher Onizuka

  • ژانر: کمدی، درام
  • امتیاز مای انیمه لیست: 8.7
  • تعداد قسمت ها: 43 قسمت

انیمه Great Teacher Onizuka که همیشه به عنوان یکی از برترین انیمه های کلاسیک شناخته می شود، درباره مردی 22 ساله به نام اونیزوکاست که قبلا رهبر یک گنگ موتور سواری بوده، ولی حالا اینکار را ترک کرده و می خواهد در دبیرستان تدریس کند و به عنوان بهترین معلم شناخته شود. رو آوردن ناگهانی او به این شغل، به این خاطر نیست که او ناگهان متحول شده و می خواهد زندگی شرافتمندانه ای داشته باشد، بلکه او در واقع دنبال پیدا کردن نیمه گمشده اش از بین دختران دبیرستانی است (بله، دقیقا).

مهم ترین دلیل جذابیت انیمه Great Teacher Onizuka پروتاگونیست خاصش است. اونیزوکا با اینکه ذهن کثیفی دارد و آنچنان شریف نیست، ولی موفق می شود به راحتی جایش را در قلب مخاطب باز کند. انیمه GTO دارای چاشنی کمدی، اکشن و رومنس است و با داستان قوی و باورپذیرش، به یکی از بهترین گزینه ها برای تماشا تبدیل می شود.

تریلر انیمه Great Teacher Onizuka


Kaiji

  • ژانر: اکشن، هیجان انگیز
  • امتیاز مای انیمه لیست: 8.3
  • تعداد قسمت ها: 52 قسمت

سری کایجی، که در لیست انیمه های شبیه اسکویید گیم نیز معرفی شده بود، داستان مردی به نام کایجی ایتو را روایت می کند که بعد از پایان تحصیلش و چند سال زندگی در توکیو برای پیدا کردن کار، متوجه می شود که زندگی اش تحت تاثیر رکود ژاپن بعد از جنگ جهانی دوم قرار گرفته و پیدا کردن یک شغل ثابت برایش غیر ممکن است. او بعد از مدتی دست و پا زدن، حس می کند که هیچ چیز قرار نیست بهتر شود و در نتیجه، به عنوان فردی افسرده و شکست خورده به زندگی اش ادامه می دهد. قمار می کند، به سیگار و لیکور پناه می برد و با ناامیدی صبحش را شب می کند و شبش را صبح.

بیشتر انیمه های گانگستری و مافیایی، روی خانواده های با نفوذ و یا اعضای گردن کلفت گروه های کوچک و بزرگ تمرکز می کنند؛ اما انیمه Kaiji از زاویه دید متفاوتی برای روایت داستانش استفاده کرده است: این انیمه، به جای پرداختن به مافیا و اعضای گنگ های مختلف، تاثیر اعمال آنها را بر روی زندگی مردم عادی نشان می دهد. این نکته، باعث شده انیمه کایجی تاحدودی با سایر انیمه های این لیست متفاوت باشد.

تریلر انیمه Kaiji


Texhnolyze

  • ژانر: درام، معمایی، روانشناختی، علمی – تخیلی، سایبرپانک
  • امتیاز مای انیمه لیست: 7.8
  • تعداد قسمت ها: 22 قسمت

انیمه Texhnolyze درباره شهری زیرزمینی در آینده است که هرج و مرج بی نهایت در آن خودنمایی می کند. دنیای این انیمه، با هیچ کس، حتی بچه های کوچک، شوخی ندارد و آنها را نیز وارد درگیری های بی رحمانه و خشونت بار می کند.

انیمه Texhnolyze اثری سایبرپانک و به شدت تاریک است. این انیمه، دارای خشونت بسیار فراوان است، به همین دلیل بهتر است قبل از تماشای Texhnolyze، به رده سنی آن توجه کنید. انیمه Texhnolyze به علت فضا، شیوه روایت و گرافیک، به همه افراد توصیه نمی شود و ممکن است بسیاری از تماشاگران بعد از تماشای اندکی از این انیمه، از آن دلزده شوند. ولی اگر از آثار خاص لذت می برید و آنقدری حوصله دارید که به یک سریال در ابتدای آن، فرصت دهید تا کم کم بخش های خوبش را رونمایی کند، انیمه Texhnolyze برای شماست.


Banana Fish

  • ژانر: درام، جنایی، هیجان انگیز
  • امتیاز مای انیمه لیست: 8.5
  • تعداد قسمت ها: 24 قسمت

انیمه بنانا فیش، درباره یک ژورنالیست جوان ژاپنی به نام ایجی است که به عنوان دستیار، به همراه یک ژورنالیست دیگر، به آمریکا سفر می کند تا درباره تفاوت سبک زندگی مردم و شرایط آنها، به ویژه کودکان، در جوامع مختلف بنویسد. سوژه اصلی ایجی و ارشدش، پسری 17 ساله به نام اش لینکس است که رئیس یک گروه گانگستری است و زیردستانش، کسانی هستند که چندین سال از خودش بزرگترند. اش، با وجود اینکه هنوز حتی به پایان دوره نوجوانی نرسیده، اسلحه دست می گیرد، خوب بلد است مبارزه کند و حوادث وحشتناکی را پشت سر گذاشته است.

در حالی که اش سعی دارد خود را از پدرخوانده ظالمش جدا کند و این قضیه باعث ایجاد درگیری هایی در گروهش می شود، زندگی اش به زندگی ایجی پیوند می خورد و دوستی خاصی بینشان به وجود می آید.

تریلر انیمه Banana Fish


Tokyo revengers

  • ژانر: درام، معمایی، هیجان انگیز، کمدی، فانتزی
  • امتیاز مای انیمه لیست: 8.1
  • تعداد قسمت ها: 24 قسمت

انیمه توکیو ریونجرز، درباره مردی شکست خورده به نام تاکمیچی است که هیچ نکته قابل توجهی در زندگی اش وجود ندارد. او مدام در زندگی اش در حال فرار کردن و توسری خوردن است و شهامت و اعتماد به نفس ندارد. تاکمیچی، در تک تک لحظات و هنگام رویارویی با تمام مشکلات زندگی اش، به این فکر می کند که اگر یک فرصت دوباره داشت، چطور از آن استفاده می کرد.

تا اینکه یک روز، موقع تماشا کردن اخبار، متوجه می شود که دوست دختر دوران راهنمایی اش، هیناتا، هنگام درگیری یکی از گروه های بزرگ خلافکار به نام تومان (مخفف توکیو مانجی گنگ) کشته شده است. بعد از آن، به جان تاکمیچی نیز به شکل مشکوکی سوء قصد می شود و در حالی که او تصور می کند زندگی اش به همین بیهودگی قرار است به پایان برسد، او به دوران راهنمایی اش برمی گردد؛ زمانی که هیناتا هنوز زنده بود و رئیس تومان، سانو مانجیرو، هنوز به آن چهره ترسناکی که در ذهن مردم نقش بسته بود، تبدیل نشده بود. آیا تاکمیچی اینبار از فرصتش برای زندگی استفاده می کند؟

 


Katekyo Hitman Reborn

  • ژانر: ماجراجویی، کمدی، ماوراء الطبیعی
  • امتیاز مای انیمه لیست: 8.1
  • تعداد قسمت ها: 203 قسمت

انیمه Katekyo Hitman Reborn درباره یک خانواده مافیایی به نام ونگلاست که از ژاپن به ایتالیا مهاجرت کرده اند. پروتاگونیست این انیمه، سونایوشی، پسر جوانی است که به عنوان دهمین رئیس این خانواده انتخاب شده و باید زیر نظر یک هیتمن به نام ریبورن مورد تعلیم و آموزش قرار بگیرد تا بتواند از پس مسئولیت هایش بر بیاید.

انیمه Katekyo Hitman Reborn یکی از آن انیمه های طولانی است که باید ابتدا مدت زمانی را با آنها سپری کنید تا بتوانید از آنها لذت ببرید. شاید در اوایل این انیمه، چاشنی کمدی آن چندان به دلتان ننشیند، یا داستان برایتان خسته کننده باشد، ولی اگر بتوانید از این مرحله عبور کنید، ممکن است به یکی از طرفداران Katekyo Hitman Reborn تبدیل شوید.


91 Days
برترین انیمه‌های مافیایی Mafia
کارگردان: Hiro Kaburagi
نویسنده: Taku Kishimoto
برگرفته از: مستقل
موسیقی: Shōgo Kaida
استودیو: Shuka
ژانرها: اکشن، درام، تاریخی
گروه سنی: جوانان
تاریخ شروع پخش: July 9, 2016

عنوان اولین مورد بحث ما و شاید بشه گفت بهترین عنوان انیمه‌ای مافیایی ساخته شده تا به امروز، نود و یک روز 91 Days می‌باشد. این اثر علاوه بر اینکه، فضا یی کاملاً مشابه روزهای اوج خانواده‌های مافیایی Mafia در غرب را به تصویر می‌کشد. هیچگونه عامل علمی-تخیلی یا فانتزی و دور از واقعیت را در خود ندارد. به عبارتی تمام تلاشش بر روی به تصویر کشیدن فضایی درام، کلاسیک و واقعی‌گرا از آن روزهای گانگستری است.

داستان انیمه نود و یک روز 91 Days

آنجلو Angelo فرزند یک عضو رده بالای خانواده گانگستری به نام وانتی ها Vanetti  (وانت، نیسان، پراید حالا هرچی که هست.) روزهای خوشی رو کنار خانواده‌اش، غافل از دنیای گانگسترها تجربه می‌کند. تا این که در خانواده وانتی‌ها Vanetti Family یک جابجایی قدرت رخ می‌دهد. در نتیجه این جابجایی، رییس جدید خانواده تصمیم به کشتن آنجلو Angelo و خانواده‌اش میگیرد.

البته آنجلو Angelo جان سالم به در می‌برد. اما بقیه جلوی چشمانش کشته می‌شوند. چند سال می‌گذرد و آنجلو در حال فرار و پنهان شدن به زندگی ادامه می‌دهد. اما یک روز، آنجلو Angelo نامه‌ای مرموز دریافت می‌کند. این نامه که محتوای آن نامشخص است، پس از سال‌ها آنجلو Angelo را به بازگشتی برای انتقام سوق می‌دهد. انتقام خون باری که برای رسیدن به آن، چه کارها که انجام نمی‌دهد و چه کارها که مجبور می‌شود، انجام دهد.

تریلر انیمه نود و یک روز 91 Days


Phantom: Requiem for the Phantom
Phantom 〜Requiem for the Phantom〜
بهترین انیمه‌های گانگستری Gangsta که حتماً باید آن‌ها را تماشا کنید!
عنوان دیگر: Phantom of Inferno
کارگردان: Kōichi Mashimo
نویسندگان: Gen Urobuchi ,Yōsuke Kuroda ,Hideki Shirane ,Noboru Kimura ,Tatsuya Takahashi ,Yukihito Nonaka
برگرفته از: رمان تصویری
نویسنده رمان تصویری: Gen Urobuchi
موسیقی: Hikaru Nanase
استودیو: Bee Train
ژانرها: اکشن، درام، سینن، هیجان‌انگیز
گروه سنی: جوانان
تاریخ شروع پخش: Apr 3, 2009

انیمه فانتوم: مرثیه‌ای برای فانتوم Phantom: Requiem for the Phantom با وجود ساخت نسبتاً قدیمی در میان انیمه‌های گانگستری، از خیلی جهات یک اثر فوق‌العاده می‌باشد. اول آنکه می‌توان گفت در کنار Elfen Lied یکی از دردناک‌ترین آثار دنیای انیمه بوده، هست و خواهد بود. دوم آنکه نویسنده اصلی انیمه و نویسنده رمان تصویری Phantom of Inferno یا منبع اصلی انیمه، جناب Gen Urobuchi نویسنده رمان معروف Fate/Zero می‌باشد. که Gen Urobuchi به عنوان اولین اثر خود بر روی رمان تصویری Phantom of Inferno کار کرده است.

خود داستان کلی انیمه Phantom: Requiem for the Phantom هم مناسب اون دسته از مخاطبانی است. که به دنبال یه داستان احساسی، از قاتلینی بدون گذشته هتسند. البته بهتره بگیم، افرادی که گذشته آن‌ها گرفته شده و بدون اینکه بخوان وارد دنیای تاریک مافیایی شدن. همزمان به دنبال راهی برای فرار، برای قطع این کشتار بی‌انتها و برای از بین بردن حس دردی که به مرور حس می‌کنند، هستند. در آخر این مورد را متذکر می‌شوم که با اینکه فضای انیمه فانتوم: مرثیه‌ای برای فانتوم Phantom: Requiem for the Phantom دردناک و غم‌انگیز می‌باشد. اما یکی از بهترین‌ها از نظر بنده بوده و هست. ولی بازهم توسیه دارم مراقب قلب‌تون باشید.

تریلر انیمه فانتوم: مرثیه‌ای برای فانتوم Phantom: Requiem for the Phantom


Darker than Black
کارگردان: Tensai Okamura
نویسنده: Tensai Okamura ,Shotaro Suga
برگرفته از: مستقل
موسیقی: Yoko Kanno
استودیو: Bones
ژانرها: اکشن، علمی-تخیلی، معمایی، قدرت فرابشری
گروه سنی: جوانان
تاریخ شروع پخش: Apr 6, 2007

می‌توان انیمه تاریک‌تر از سیاهی Darker than Black را نزدیک‌ترین اثر به مرثیه‌ای برای فانتوم Requiem for the Phantom دانست. اما با چند تفاوت کلی، یک آنکه فضا، کمی حالت علمی-تخیلی دارد. دوم آنکه با وجود قدیمی‌تر بودن، ساخت بهتری به علت استودیو قوی‌تر یعنی Bones، دارد. سوم آنکه فضای خیلی دردناکی ندارد، اما به قدر کافی احساس دارد. چهارم آنکه داستان آن، در دوازده قسمت اول پراکنده مقدمه بوده. سپس بعد از آن بیشتر به یک داستان کامل‌تر، معمایی و عمقی‌تر نزدیک می‌شود. در حالی که در مرثیه‌ای برای فانتوم Requiem for the Phantom ما از همان ابتدا بیشتر شاهد داستان شخصیت‌ها هستیم.

داستان انیمه انیمه تاریک‌تر از سیاهی Darker than Black

اما داستان کلی Darker than Black چیست؟ برای توضیح، شما جهانی را تصور کنید. که بعد از یک حادثه جهانی، دو دروازه عجیب، معروف به دروازه بهشت و جهنم در جهان بوجود آمد. آسمان شب با لایه‌ای به نام آسمان دروغین با ستارگانی دروغین پوشانده شد. درحالی که هرکدام از این ستاره‌ها نشانه‌ای برای افرادی است که به طریقی توسط دروازه‌ها، صاحب قدرت‌های فرابشری شدند. البته در ازای قدرتشان باید یک عمل خاص را انجام دهند. همین مورد داستان را جذاب‌تر می‌کند.

این افراد که در دو گروه قوی‌تر و ضعیف، بدون احساس و عاری از احساس یا پیمانکار و عروسک تقسیم می‌شود. در طول داستان توسط سازمان‌ها، گروه‌ها، کشورها و افراد مختلف به کار گرفته می‌شوند. داستان ما هم در مورد یک تیم، متشکل از همین افراد است. که برای سازمانی با حالت مافیایی، کارهای تمیز و کثیف انجام می‌دهند. در این بین، با داستان‌ها، گذشته‌ها و‌ خاطرات زیادی رو‌به‌رو می‌شوند. که در کنار فضای تاریک خود، بی‌شباهت به Tokyo Ghoul √A نیست.

تریلر انیمه تاریک‌تر از سیاهی Darker than Black


Black Lagoon
برترین انیمه‌های مافیایی Mafia
کارگردان: Sunao Katabuchi ,Kenichi Kawamura
نویسنده: Sunao Katabuchi
برگرفته از: مانگا
نویسنده مانگا: Rei Hiroe
موسیقی: Edison
استودیو: Madhouse
ژانرها: اکشن، سینن
گروه سنی: جوانان
تاریخ شروع پخش: April 8, 2006

به نسبت دو اثر پیشین، انیمه Black Lagoon بیشتر حالت هیجانی داشته و روی به تصویر کشیدن بعد بزرگسالانه شخصیت‌ها بیشتر کار کرده است. علاوه بر این، اثری است که به خوبی، مافیای امروزی یا به عبارتی مافیای نوین را به تصویر کشیده است. گرچه شاید نوع شروع دنیای گانگسترها در Black Lagoon یک موضوع کلیشه‌ای به حساب آید. اما نوع پرداخت به شدت جذاب و متفاوت است. همچنین به جای یک بعدی بودن داستان، سعی شده تا چند بعدی و هیجانی‌تر به نظر برسد.

فضای گانگستری یا به عبارتی داستانی انیمه مرداب سیاه Black Lagoon نیز بیشتر بر روی یک شهر زیبا، پر از خلافکار، قاچاقچی، دزد و گروه‌های مافیایی تمرکز دارد. که روزی، جوانی که قرار بود در هنگام انجام ماموریت توسط دزدان دریایی به خاطرات پیوسته باشد. به عنوان عضو یک گروه قاچاقچی به این شهر زیبا، در حالی که جونش رو کف دستش گرفته، نقل مکان می‌کند. این شخصیت که با نام راک شناخته می‌شود، محور اصلی حرکت داستانی Black Lagoon به عمق است.

تریلر انیمه مرداب سیاه Black Lagoon


Baccano!
برترین انیمه‌های مافیایی Mafia
کارگردان: Takahiro Omori
نویسنده: Noboru Takagi
برگرفته از: رمان کوتاه
نویسنده رمان کوتاه: Ryōgo Narita
موسیقی: Makoto Yoshimori
استودیو: Brain’s Base
ژانرها: اکشن، کمدی، تاریخی، معمایی، فراطبیعی
گروه سنی: جوانان
تاریخ شروع پخش: July 26, 2007

مثل انیمه نود و یک روز 91 Days شما در انیمه Baccano! شاهد یک پردازش بسیار عالی به روزهای اوج خانواده‌های مافیایی Mafia هستید. در عین حال با وجود موارد کمدی، شخصیت‌های خاص و یک داستان نزدیک به فراطبیعی، انیمه‌ای متفاوت با 91 Days رو خواهید دید. همچنین اگر در لیست بهترین انیمه‌های مافیایی Mafia، به فضایی مشابه دنیای معمایی Darker than Black علاقه‌مند هستید. انیمه Baccano! برگرفته از رمانی اثر Ryōgo Narita کاملاً مناسب شماست. اما در به تصویر کشیدن فضای داستان، تفاوت‌هایی با Darker than Black دارد.

به عنوان مثال انیمه Baccano! روایت‌هایی متفاوت و ظاهراً بی‌ربط به هم، از زمان‌های مختلف را به تصویر می‌کشد. در این روایت‌ها یک داستان به کشف راز جاودانگی، یکی به داستان یک راوی، یکی به داستان یک دزد و یکی به داستان یک قاتل می‌پردازد. اما با جلو رفتن داستان، بی‌ربط بودن و گنگ بودن بخش‌های داستان برای مخاطب واضح‌تر می‌شود. به طوری که بی‌ربط‌ترین داستان‌ها نیز به هم مرتبط می‌شوند. در مقابل Darker than Black داستانی است، که در یک خط صاف حرکت می‌کند. در حالی که زمان گذشته، حال و آینده، همگی پر از معما هستند.

تریلر انیمه باکانو! Baccano!


K (TV series)
K-Project
بهترین انیمه های مافیایی Mafia
کارگردان: Shingo Suzuki ,Hiromichi Kanazawa ,Susumu Kudō
نویسنده: Tatsuki Miyazawa
برگرفته از: مستقل
موسیقی: Mikio Endō
استودیو: GoHands
ژانرها: اکشن، قدرت فرابشری، فراطبیعی
گروه سنی: نوجوانان
تاریخ شروع پخش: Oct 5, 2012

انیمه K (TV series) با وجود داشتن ویژگی‌های یک انیمه گانگسری مافیایی در کنار نمایش قدرت‌های فرابشری خود، اثری است. که به دیدگاه بنده، هرچه در داستان جلوتر می‌روید، جذابیت ممکن است برایتان افت داشته باشد. حتی شاید بتواند از کلیشه‌های شونن هم کلیشه‌ای‌تر باشد. اما اگر به دنبال اثری هستید که فضایی متفاوت، با درگیری‌های گروهی جدید رو تجربه کنید. بهتون پیشنهاد می‌کنم یک نیم‌نگاهی به انیمه K-Project داشته باشید.

داستان انیمه K (TV series)

پس از جنگ‌های جهانی، با استفاده از یک شی باستانی، در هر دوره به هفت فرد، معروف به هفت پادشاه رنگی، قدرت‌های فرابشری داده می‌شود. این افراد که توانایی دادن قدرت به افراد نزدیکشون رو دارند.‌ هفت گروه مختلف رو زیر دست خودشون ایجاد می‌کنند. هر کدوم از این گروه‌ها در بخش‌های مختلف کشور نقش دارند. حالا یکی ممکنه پلیس باشه، یکی مافیا یا یکی یک سرمایه گذار بزرگ!

داستان از جایی شروع می‌شه که هفتمین پادشاه معروف به پادشاه بی‌رنگ که البته ضعیف‌ترین شاه هم هست. با کشتن یکی از اعضای زیر دست شاه قرمز، باعث درگیری بین گروه‌های مختلف می‌شه. اما مظنون اصلی که یه پسر بچه دبیرستانی با چهره‌ای شبیه هفتمین پادشاه هست. بدون اینکه چیزی بدونه مورد ظن و حمله سایر گروه‌ها قرار می‌گیرند. اما اینکه چی شده و چه خبر شده؟ سوالی هست که در ادامه به اون پاسخ داده می‌شود.

تریلر انیمه پروژه کا K-Project


Durarara!!
بهترین انیمه‌های گانگستری Gangsta که حتماً باید آن‌ها را تماشا کنید!
کارگردان: Takahiro Omori
نویسنده: Noboru Takagi
برگرفته از: رمان کوتاه
نویسنده رمان کوتاه: Ryohgo Narita
موسیقی: Makoto Yoshimori
استودیو: Brain’s Base
ژانرها: اکشن، معمایی، فراطبیعی
گروه سنی: جوانان
تاریخ شروع پخش: Jan 8, 2010

جالب‌ترین نکته در مورد انیمه Durarara!! منبع اصلی یا به عبارتی نویسنده سری رمان‌های کوتاه دورارارا!! Durarara!! است. این نویسنده که Ryohgo Narita نام دارد. علاوه بر نویسندگی سری رمان‌های Durarara!! اثر Baccano! رو در کارنامه خود دارد. دستش درد نکنه، تا الآن هم هر دو اثر رو با قدرت ادامه داده. حال به علت یکی بودن نویسنده شما شاهد شباهت‌هایی در سبک روایت داستانی هستید.

مثلاً شما شاهد روایت چند داستان متفاوت، در زمان‌های متفاوت، اما نزدیک‌تر به هم هستید. از طرفی فضا، فضای امروزی‌تر و نسبتاً واضح‌تر در مقایسه با Baccano! و Darker than Black هستش. اما همچنان کمدی خاص و جذابیت داستان حس می‌شود. گرچه شاید پیچیده باشد، ولی به موقع نظم پیدا می‌کند. داستان کلی و اصلی این اثر نیز در رابطه با سه دوستی است. که ساکن شهری پر از عجایبی عجیب از جمله مافیایی اینترنتی، سوار بی سر، گروه‌های رنگی و قاتلین هستند. نکته جالب اینجاست که هرکدام از شخصیت‌ها به نحوی با تعدادی از این گروه‌ها و عجایب ارتباط دارد.

تریلر انیمه دورارارا!! Durarara!!


Gangsta.
بهترین انیمه‌های گانگستری Gangsta که حتماً باید آن‌ها را تماشا کنید! بخش اول
کارگردان: Shūkō Murase ,Kōichi Hatsumi
نویسنده: Shinichi Inotsume
برگرفته از: مانگا
نویسنده مانگا: Kōsuke
موسیقی: Tsutchie
استودیو: Manglobe
ژانرها: اکشن، درام، سینن
گروه سنی: جوانان
تاریخ شروع پخش: Jul 2, 2015

می‌رسیم به انیمه گانگستا Gangsta آخرین اثری که استودیو Manglobe خالق انیمه‌هایی همچون Ergo Proxy و Samurai Champloo پیش از ورشکستگی کامل، تحویل جامعه داد. این اثر ویژگی اصلی که دارد، ساخت و کیفیت خوب است. که متأسفانه به علت وضعیت استودیو Manglobe در اواخر کار، کیفیت تا حدی افت می‌کند. علاوه بر این داستان جایی تمام می‌شود که مخاطب وسط یک درگیری مهم رها می‌شود. پیش از آن نیز اکشن قابل قبول، مبارزات فردی و گروهی در حد خوب به بالا به تصویر کشیده می‌شود.

با این وجود به نظر شخص بنده جذابیت کم‌تری به نسبت سایر انیمه‌های مافیایی Mafia به جز پروژه کا K داشته است. اما اگر علاقه دارید تا داستانی رو تجربه کنید. که در رابطه با سربازانی است، که زمانی در جنگ‌ها با دوپینگ‌های خاص، تاخت و تاز می‌کردند. اما حالا و در دوران پس از جنگ، در دنیا و مخصوصاً یک شهر خاص پراکنده و در زیر نظر چهار گروه مختلف معروف، به چهار پدرخوانده قرار دارند. انیمه گانگستا Gangsta رو بهتون توصیه می‌کنم. این رو هم اضافه می‌کنم که داستان حول محور یک سرباز دوپینگی و رفیقش در این شهر است.

تریلر انیمه گانگستا Gangsta


Bungo Stray Dogs
Bungou Stray Dogs
بهترین انیمه ‌های گانگستری Gangsta
کارگردان: Takuya Igarashi
نویسنده: Yōji Enokido
برگرفته از: مانگا
نویسنده مانگا: Kafka Asagiri
موسیقی: Taku Iwasaki
استودیو: Bones
ژانرها: اکشن، کمدی، معمایی، سینن، قدرت فرابشری، فراطبیعی
گروه سنی: جوانان
تاریخ شروع پخش: Apr 7, 2016

می‌رسیم به شناخته شده‌ترین اثر در میان انیمه‌های گانگستری مافیایی بخش اول، یعنی سگ‌های ولگرد بانگو Bungo Stray Dogs! این اثر هم حالتی معمایی کارآگاهی و هم جنگ‌های خیابانی دارد. هم کمی طمع کمدی در کنار صحنه‌های اکشن خوف و گاها تکراری رو به خورد مخاطب می‌دهد. منظور از تکراری هم اینه که شخصیت پردازی اصلی، در بعضی جاها یه مسئله حل شده رو دوباره تکرار می‌کنه. ولی در مجموع جذابیت‌ها و کیفیت خوبی داره. مثلاً شما شاهد پلیس‌های ‌نسبتا آدم حسابی ‌و‌ کار درست، مافیایی معروف به مافیای بندر که چهارتا گردن کلفت هم داره. با یه گروه کارآگاهی این وسط هستید!

خلاصه داستان بانگو حالا چیه؟ خوب شما یه دنیا به سبک امروزی رو تصور کن. با این تفاوت که یه سری انسان هستند که قدرت‌های فرابشری دارند. البته فعلاً قرار نیست که با قدرت‌هایی مثل سایتاما که همه دنیا رو تحت تأثیر قرار می‌دن، روبه‌رو شیم. حالا توی این دنیا شخصیت اصلی یه پسر یتیم، دورانداخته شده توسط یتیم خونه هستش. که خودش هم نمی‌دونه چرا از یتیم خونه بیرون انداخته شده. یا اینکه چرا ازش می‌ترسیدند. حالا ایشون که از یتیم خونه افتاد بیرون، دنبال جا و غدا، می‌خوره به یه سری افراد با شخصیت عجیب غریب! از اینجا به بعد مقدمه‌ای بر شروع ورود شخصیت اصلی به دنیای زیرین زمینی و رو زمینی شهر هستش.

تریلر انیمه سگ‌های ولگرد بانگو Bungo Stray Dogs


Nisekoi: False Love
Nisekoi
بهترین انیمه ‌های گانگستری Gangsta
کارگردان: Akiyuki Shinbo ,Naoyuki Tatsuwa
نویسنده: Akiyuki Shinbo ,Shaft
برگرفته از: مانگا
نویسنده مانگا: Naoshi Komi
موسیقی: Kakeru Ishihama ,Naoki Chiba ,Tomoki Kikuya
استودیو: Shaft
ژانرها: حرم‌سرا، کمدی، عاشقانه، مدرسه‌ای، شونن
گروه سنی: نوجوانان
تاریخ شروع پخش: Jan 11, 2014

تقریباً تمام آثار بالا، فضایی جدی و نسبتاً جدی رو به مخاطب القاء می‌کند. اما انیمه عشق بدلی Nisekoi: False Love آخرین انیمه در بهترین انیمه‌های گانگستری Gangsta یه اثر به طول کامل متفاوت خواهد بود. انیمه عشق تقلبی به جای یک فضای خشن، دردناک، انتقام‌جویانه یا معمایی و هیجانی! بیشتر یک اثر کمدی عاشقانه جذاب با طعم حرم‌سرا Harem هستش. که با المان‌های مدرسه‌ای و شونن به دست استودیو Shaft سازنده سری Monogatari ساخته شده است. نکته جالب اینجاست که اگر سری Monogatari رو‌ دیده باشید. متوجه اندک شباهتی در طراحی و سبک Nisekoi با دنیای Monogatari خواهید شد.

داستان انیمه عشق بدلی Nisekoi: False Love

خوب داستان با توجه به ژانرهای نام برده از یک دبیرستان و پسری شروع می‌شه که خیلی وقت پیش به یه دختر قول خاصی رو داده. گرچه دیگه خبری ازش نیست و این بشر عاشق یه دختر محترم دیگه هستش. تا اینجای کار یه اثر عاشقانه عادی رو شاهد هستیم. تا اینکه یه دانش آموز انتقالی به این مدرسه منتقل میشه و از قرار معلوم با شخصیت اصلی مثل کارد و پنیر هستش. بدبختی‌ این‌جاست که خانواده‌های شخصیت‌های کارد و پنیر، دوتا از بزرگ‌ترین مافیاهای موجود هستند.

این دو خانواده مافیایی از همون اول رویارویی با همدیگه، به قصد کشت دنبال همدیگه بودند. بالارده‌های این دو خانواده که از قرار معلوم پدرهای شخصیت‌های کارد و پنیر هستند. برای جلوگیری از ادامه درگیری‌ها از فرزندان‌شون می‌خوان که وانمود کنند توی یه رابطه عاشقانه هستند. تا افرادشون به خاطر این دو کفتر عاشق، بی‌خیال کشتن همدیگه شن. از اینجا به بعد داستان کمدی عاشقانه ما با طعم حرم‌سرا Harem شروع می‌شه.

تریلر انیمه عشق بدلی Nisekoi: False Love


 


امیدوارم که از انیمه‌های معرفی شده در “بهترین انیمه‌های گانگستری Gangsta” نهایت لذت رو ببرید.