بهترین انیمه های جنایی

ژانر جنایی، این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است. و سالانه، آثار زیادی در قالب فیلم، سریال، پادکست، و… در این ژانر تولید می شوند. اما چرا آثار جنایی اینقدر محبوب هستند؟ پاسخ تاحدودی ساده است: چون این آثار می توانند از زوایای مختلفی یک داستان و معما را نشان دهند. انیمه ها نیز سهم قابل توجهی در تولید آثار جنایی دارند. و قطعا، پتانسیل های خیلی زیادی دارند. چون انیمه ها می توانند دنیا را به متفاوت ترین شکل ممکن به تصویر بکشند. در این مطلب، قصد داریم تعدادی از بهترین انیمه های جنایی را به شما معرفی کنیم. با مجله وارونه همراه باشید.

برای خرید محصولات انیمه ای کلیک کنید


با معرفی بهترین انیمه های True Crime همراه ما باشید


Death note

دفترچه مرگ

اجازه دهید تا در همین ابتدا، پرونده دفترچه مرگ  را ببندیم. انیمه ای که در حال حاضر، احتمالا اکثر ما تماشا کرده ایم. اما با این حال، به خاطر احترامی که برایش قائل هستیم، در لیست بهترین انیمه های جنایی حضور دارد.

من می توانم هر چقدر که دلتان بخواهد درباره اینکه انیمه دفترچه مرگ یا دث نوت کشش و توانایی حمل اسم “اثر روانشناختی” را ندارد با شما بحث کنم. اما به هیچ وجه منکر این نمی شوم که انیمه Death note تقریبا در تمام اوقات می تواند به عنوان یک داستان کارآگاهی، جذاب و هیجان انگیز ظاهر شود.


مطلب پیشنهادی: انیمه دث نوت اثر بهتری میشد اگر..

10 تا از غم انگیزترین مرگ های Death note که قلبمان را شکستند!


داستان، همانطور که تک تک شما اطلاع دارید، درباره لایت یاگامی است. آرمان گرایی عدالت طلب، که پس از پیدا کردن دفترچه ای با قابلیت کشتن افراد، تصمیم می گیرد با از بین بردن انسان های فاسد، دنیا را به یک آرمان شهر رویایی تبدیل کند. داستان از جایی به اوج جذابیت می رسد که کارآگاهی عجیب و غریب با نام مستعار L وارد شده و تبدیل به بزرگترین تهدید لایت می شود…

در صورتی که طرفدار انیمه دفترچه مرگ هستید. می توانید در مجبه وارونه “بهترین والپیپرهای انیمه دفترچه مرگ را دانلود کنید” و یا “موسیقی متن انیمه دفترچه مرگ“، را گوش کنید.


Erased

پاک شده – فراموش شده

انیمه Erased

انیمه Erased با عنوان اصلی Boku dake ga inai machi یا شهری که من تنها در آن گمشده ام، انیمه ای سرشار از احساسات است که وقایع آن، در دنیایی کاملا واقعی به تصویر کشیده می شوند.

انیمه Erased داستان ساتورو فوجینوما را روایت می کند. مانگاکایی نسبتا افسرده و بسیار قابل درک. ساتورو، در زندگی اش، پدیده ای غیرطبیعی را تجربه می کند؛ زمانی که یک اتفاق بد می افتد، ساتورو به چند دقیقه قبل از آن اتفاق برمی گردد تا جلوی آن را بگیرد.

در یک روز به ظاهر عادی، مادر ساتورو به قتل می رسد و ساتورو هم به عنوان مقصر شناخته می شود. و اینجاست که ساتورو ناگهان به تقریبا دو دهه قبل برمی گردد؛ زمانی که می تواند فاجعه را ریشه کن کند…

همچنین به شما پیشنهاد می شود برای آشنایی بیشتر با این انیمه، مطلب “معرفی انیمه Erased ؛ از سفر به درونم می ترسم” را در مجله وارونه بخوانید.


Baccano!

باکانو!

انیمه Baccano

انیمه های جنایی که از فضای تاریخی استفاده می کنند، طرفداران خاص خودشان را دارند. این آثار، پتانسیل استفاده از پرونده های واقعی حل نشده، و حال و هوایی نوستالژیک را دارند. و اگر بتوانند به خوبی از پتانسیل خودشان استفاده کنند، تبدیل به معجونی فوق العاده می شوند.

انیمه باکانو! یکی از همین آثار است. در ابتدا در این انیمه، شاهد بخش هایی به نظر نامرتبط با یکدیگر هستیم. یک گروه دوستانه کوچک خلافکار، جنگ های دیوانه وار خانواده های مافیایی، چند آدم عجیب و غریب جاودانه، و در نهایت، زوجی احمق و دوست داشتنی به نام آیزاک و میریا که از همه جا بی خبر، به داستان گره خورده اند. بعد، تمام این تکه های به ظاهر بی ربط، در انتها چنان حیرت انگیز به هم پیوند می خورند که فقط می توانید از جای خود بلند شوید و به افتخار نویسنده دست بزنید.

اگر دنبال یک اثر جنایی پیچیده می گردید، یا از ترکیب ژانر جنایی با کمدی لذت می برید، انیمه باکانو یکی از بهترین گزینه ها برای شماست. همچنین شما می توانید برای آشنایی بیشتر با این انیمه، “ده دلیل برای تماشای انیمه باکانو ؛ داستان مافیا، جاودانگی و شکلات!” را در مجله وارونه بخوانید.


The great pretender

کلاهبردار بزرگ

با وجود اینکه تعدادی از بهترین سری های جنایی، حالت کارآگاهی دارند، و معمولا از قتل به عنوان هسته داستان استفاده می کنند. گاهی اوقات هم سر و کله آثاری مثل کلاهبردار بزرگ پیدا می شود که داستان را از زاویه دید خلافکارها نشان می دهند. و خب… دیدن داستان از زاویه دید این افراد، خودش یک تفریح حسابی است.

داستان انیمه کلاهبردار بزرگ، حول مردی ژاپنی به نام ماکوتو ادامورا می چرخد که پس از حوادثی، شروع به کار کردن با یک کلاهبردار فرانسوی به نام لورنت می کند. در این انیمه، داستان های متنوعی وجود دارند: از قاچاق مواد مخدر گرفته تا تحقیقات کارآگاهان FBI ، قتل، مسابقات بوکس، و دسته های رنگارنگ.

همچنین لازم است بدانید که این انیمه، اثری از استودیو Wit محسوب می شود. استودیویی که سابقه ساخت انیمه هایی مثل اسرافیل پایانی و فصل اول تا سوم انیمه اتک آن تایتان را در کارنامه دارد.


Moriarty the patriot

موریارتی وطن پرست

بعضی از شخصیت ها، هیچ وقت تکراری نمی شوند. مثلا شرلوک هلمز. حتی با وجود اینکه در سال های اخیر، طرفداران این شخصیت، چندین و چندین و چند اثر با محوریت او دیده اند. و راستش را بخواهید، با توجه به کیفیت پایین برخی ریبوت ها، خیلی ها با وجود علاقه به خود شرلوک، دیگر حالشان از دیدن ریبوت های تکراری به هم می خورد. باید گفت که انیمه موریارتی وطن پرست از آن آثاری است که طرفداران شرلوک باید به آن یک شانس بدهند.


مطلب مرتبط: بهترین انیمه های کارآگاهی که حتما باید تماشا کنید!

بهترین انیمه های سریالی کمتر شناخته شده


انیمه موریارتی وطن پرست با محوریت رقیب جذاب شرلوک هلمز، ریاضی دان نابغه، موریارتی، یک اثر کلاسیک جنایی و رمزآلود است. که اگر دنبال کننده سری شرلوک هلمز باشید، با این فضا آشنا هستید. (البته برخلاف برخی آثار کلاسیک، انیمه موریارتی وطن پرست خالی از پیچش های داستانی نیست.) شخصیت پردازی موریارتی واقعا خوب است و ماجراها، در اواخر قرن نوزدهم، در انگلستان اتفاق می افتند. و این حرف من را به یاد داشته باشید: فضای این انیمه فراتر از جذاب است!


Death parade

رژه مرگ

بهترین انیمه های جنایی

انیمه ای درباره زندگی پس از مرگ، احتمالا واقع گرایانه ترین اثر این لیست نیست. اما با این حال، انیمه رژه مرگ، دقیقا از همان عناصری استفاده کرده است که ژانر جنایی را اینقدر جذاب می کنند. انیمه Death parade بدترین جنبه های انسانیت را به تصویر کشیده است.

این انیمه رمزآلود، درباره دنیایی است که انسان ها پس از مرگ به آن منتقل می شوند. که توسط مرموزترین افراد ممکن اداره می شود. در آنجا، از انسان ها خواسته می شود تا با یکدیگر، در یک بازی رقابت کنند. و همین بازی است که سرنوشت آنها را در ادامه مشخص می کند…


Psycho-Pass

سایکو-پاس (روان گذر)

ترکیب داستان های جنایی با فضای یک ویران شهر در آینده، از آن ایده های جذابی است که طرفداران خاص خودش را دارد. یکی از مثال های خوبش، آثار فیلیپ دیک هستند. فیلیپ کی. دیک نویسنده آمریکایی، برای نوشتن آثار کارآگاهی – سایبرپانک و رمز و رازهای جالبش شهرت دارد. انیمه سایکو پاس، با الهام از آثار این نویسنده، و همینطور ویلیام گیبسون ساخته شده است.

انیمه سایکو پاس درباره دنیایی در آینده است. زمانی که مرزهای بین خوب و بد به کلی جا به جا شده اند . سیستم سیبل یا شیبیل برای مردم و زندگی شان تصمیم گیری می کند. این سیستم، می گوید که چه کسی حق زندگی کردن دارد و چه کسی نه.

با وجود اینکه به نظر می رسد سیستم سیبل از جنایت ها جلوگیری می کند، همچنان جنایت های وحشتناکی رخ می دهند…

در صورتی که از ترکیب ژانر علمی – تخیلی با جنایی خوشتان می آید، انیمه سایکو پاس خوراک شماست.


همچنین بخوانید: چرا شوگو ماکیشیما در انیمه سایکو پاس اینقدر برای ما جذاب است؟


Terror in resonance

ترور در توکیو (ترور طنین انداز)

بهترین انیمه های جنایی

اگر طرفدار سریال مستر ربات باشید، عاشق انیمه ترور در توکیو خواهید شد. این انیمه، با استفاده از رمز و راز، احساسات، و همینطور افشا کردن حقایقی دردناک، می تواند قلب تعداد گسترده ای از مخاطبان را به دست بیاورد. انیمه ترور طنین انداز یکی از آثار شینیچیرو واتانابه، سازنده آثاری مثل سامورایی چامپلو است. همچنین، یکو کانو به عنوان آهنگساز در این انیمه حضور دارد.

از همان لحظه اول، شما به عنوان بیننده انیمه ترور طنین انداز، در جایگاه عجیبی قرار می گیرید: شما مجبور می شوید تا داستان را از دید تروریست ها ببینید.

البته تروریست های این انیمه، تروریست هایی روانی یا عادی نیستند. آنها “بچه ها” هستند. که به دست جامعه قربانی شده اند.

به عنوان یکی از بهترین انیمه های جنایی انیمه ترور طنین انداز از ترور به عنوان عنصر اصلی استفاده می کند. و دقیقا همان کاری را انجام می دهد که باید انجام دهد: این انیمه، با استفاده از ترور، کاری می کند تا بیننده به فکر فرو برود و به تفاوتی که خوب و بد در دنیا دارد بیندیشد. دنیایی که در آن، مرزها خیلی باریک هستند.

همچنین شما می توانید برای آشنایی بیشتر با این انیمه، مطلب و “نقد و بررسی انیمه ترور طنین انداز” را در مجله وارونه مطالعه کنید.


Rainbow

رنگین کمان

بهترین انیمه های جنایی

بعضی اوقات حرف هایی که همه باید بشنوند، فقط پشت دیوارهای زندان به گوش می رسند. در چند سال اخیر، اعتماد مردم آمریکا به سیستم امنیتی کشورشان به حد قابل توجهی کاهش پیدا کرده است. همچنین، تعدادی از ماموران پلیس در سایر کشورها، همانطور که خودتان بهتر می دانید، دست به خشونت علیه مردم زده اند.

این مقدمه را در ذهن داشته باشید تا به سراغ معرفی انیمه رنگین کمان، یکی از بهترین انیمه های جنایی برویم. داستان این انیمه، در سال 1995 در ژاپن رخ می دهد. و درباره چند خردسال است که به جرم انجام دادن یک جنایت وحشتناک، در زندان نگهداری و بزرگ می شوند. این پسرها، در زندان نوجوانان، مورد شکنجه جسمی و روانی قرار می گیرند. اما با این حال، سعی می کنند امیدشان نسبت به آینده ای روشن تر را از دست ندهند.


Paranoia agent

مامور پارانویا

مامور پارانویا، محصول استودیو مدهاوس، و تنها انیمه سریالی ساخته شده توسط ساتوشی کن، کارگردان مشهور و محترم سینماست. از آثار معروف دیگر ساتوشی کن، انیمه های سینمایی پرفکت بلو، پدرخوانده های توکیو، و پاپریکا هستند. با همین دو اسم، یعنی مدهاوس و ساتوشی کن، می شود کل هفت، هشت میلیارد نفر جمعیت کره زمین را قانع کرد تا به سراغ این انیمه بروند. اما با این حال، اگر حس می کنید توضیحات کافی نبوده، پاراگراف بعدی را بخوانید:

ماجرا از این قرار است که بعد از مورد خشونت قرار گرفتن یک طراح توسط یک فرد مجهول، کل یک شهر زیر و رو می شود. قربانی، در ابتدا اعلام می کند که یک بچه اسکیت سوار با استفاده از یک چوب بیسبال او را زده است. اما مردم حرفش را رد می کنند و او را متهم به دروغ گویی برای جلب توجه می کنند. خیلی طول نمی کشد تا اینکه سر و کله قربانی های دیگری هم پیدا می شود. و ضارب مجهول، به “شونن بت” معروف می شود.

شونن بت، تمام شهر را دگرگون می کند. همه به هم بی اعتماد می شوند و انگشت های اتهام را به سمت یکدیگر می گیرند. اگر نظر من را بخواهید، شونن بت، فراتر از یک ضارب است…

انیمه روانشناختی مامور پارانویا، با فضای دارکی که دارد، یک جامعه را از جهت های مختلف، نمایش می دهد. راستش را بخواهید، این انیمه، یکی از ترسناک ترین آثاری بود که تا به حال دیده ام. نه به خاطر جامپ اسکرهای تکراری؛ نه، نه، اصلا. اگر بخواهید اثری دیوانه وار ببینید که در تمام لحظات باعث دلهره شما می شود و دیدگاهتان را نسبت به خیلی چیزها تغییر دهد، انیمه مامور پارانویا را از دست ندهید.

(اما بهتر است از همین حالا نکته ای را در نظر داشته باشید: انیمه مامور پارانویا فراتر از یک اثر جنایی است.)


Monster

هیولا

بهترین انیمه های جنایی

نائوکی اوراساوا، کاملا بلد است که چطور باید یک اثر تریلر بنویسد. او قبلا با “پسران قرن بیستم” و “پلوتو” موفق شد حتی توجه کسانی که انیمه و مانگا را نادیده می گیرند را نیز به دست بیاورد. (شما می توانید برای آشنایی بیشتر با برخی از آثار نائوکی اوراساوا مطلب “بهترین مانگاهای کمتر شناخته شده” را در وارونه بخوانید.)

بعد از اینکه پزشکی به نام کنزو تنما، در شرایطی قرار می گیرد که باید از بین نجات دادن یک بچه و نجات دادن فرماندار یکی را انتخاب کند. او ترجیح می دهد تا بچه را نجات دهد. اینکار، تمام موقعیت حرفه ای او را تخت تاثیر قرار می دهد. و اوضاع زمانی افتضاح تر می شود که بچه ای که تنما نجاتش داده بود، بعد از چند سال، به یک قاتل خونسرد تبدیل می شود…

مثل “سکوت بره ها” انیمه مانستر یا هیولا یک جامعه را زیر ذره بین قرار می دهد و اعضای آن را بررسی می کند. و همینطور مثل بهترین آثار درباره روانی ها، مانستر تبدیل شدن یک آدم به یک هیولا و رفتارهای غیر انسانی او به مرور زمان را نمایش می دهد.

امیدواریم که از معرفی بهترین انیمه های جنایی لذت برده باشید. لطفا نظرات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

در ادامه بخوانید:

بهترین انیمه های گانگستری

بهترین فیلم های جنایی

بهترین سریال های جنایی که از واقعیت برگرفته شده اند!