بهترین حرکات یوگا برای لاغری شکم ! آیا می دانستید که حرکات یوگا علاوه بر آرامش ذهن و روح می تواند باعث لاغری گردد ؟ انجام منظم حرکات یوگا باعث تحریک بسیاری از گروه های عضلانی و چربی ها می شود.انجام حرکات یوگا آن قدر که فکر می کنید سخت نیست.با این حال ، باید این حرکات را با دقت و آهسته شروع کنید. حرکت اشتباه می تواند منجر به آسیب شود.اما بهترین حرکات یوگا برای لاغری شکم و پهلو کدامند ؟

بوژانگ آسانا (حرکت کبری)

حرکت کبری

حرکت کبری یکی از بهترین حرکات برای لاغری شکم و پهلو است.بنابراین ، اگر می خواهید شکم صاف و عضلانی داشته باشید ، به یاد داشته باشید که روزانه چند دقیقه این کار را انجام دهید.اما چگونه انجام می شود ؟

بر روی شکم بخوابید .دستان خود را زیر شانه هایتان روی  زمین بگذارید.و به آرامی سرتان را بالا بیاورید. دقت کنید که حتما شکم تان را منقبض کنید.سعی کنید با فشار آوردن به کف دستانتان قفسه سینه و لگن خود را از زمین بلند کنید.دقت کنید که لگن تان را منقبض کنید.آرنج خود را صاف کرده و بدن تان را بیش تر بکشید.در ادامه آرنج خود را خم کرده و به ترتیب لگن، قفسه سینه و باسن تان را در حالت اولیه قرار دهید.5 ثانیه در این حرکت بمانید.این حرکت را به مدت 8-10 بار تکرار کنید.

حرکت کومبهاکاسانا (وضعیت خط کش)

وضعیت خط کش

این حرکت مانند حرکت پلانک در بدنسازی است .این یکی از بهترین حرکات یوگا است زیرا تمام عضلات بدن را درگیر می کند.اما چگونه انجام می شود ؟

ابتدا بر روی شکم تان دراز بکشید.سپس بدن خود را با کشش بازوها بلند کنید تا روی انگشتان پا بایستید.تمام بدن شما باید صاف باشد.در مرحله بعد عضلات شکم و باسن تان را به مدت 15 ثانیه منقبض کنید.سپس بدنتان را 10 ثانیه شل کنید و دوباره حرکت را تکرار کنید.این حرکت را حداقل 5 بار تکرارکنید.


همچنین بخوانید:


پاریپورنا ناواسانا ( حرکت قایق )

حرکت قایق

این حرکت علاوه بر لاغری شکم و پهلو به تعادل بدن تان نیز کمک خواهد کرد.اگر چه این حرکت در ابتدا دشوار به نظر می رسد اما با تمرکز و تمرین به راحتی می توانید این حرکت را انجام دهید.چگونه انجام می شود؟

برای شروع حرکت روی زمین بنشینید و پاهایتان را دراز کنید.دقت کنید که کمرتان را صاف نگه دارید.سپس کمر خود را به آرامی به عقب بکشید و پاهایتان را صاف بالا بیاورید.سپس بازوهای خود را به موازات زمین نگه دارید تا بتوانید خود را ثابت نگه دارید.در این حالت یک دقیقه بمانید و سپس رها شوید.این حرکت را 3 بار تکرار کنید.اگر یک دقیقه برایتان دشوار است ابتدا به مدت 30 ثانیه انجام دهید و به مرور زمان آن را بالا ببرید.

آسترا آسانا ( حالت شتری )

بهترین حرکات یوگا برای لاغری شکم

این حرکت یکی از بهترین حرکات برای عضلات شکم است.همچنین ، با تمرین این حرکت ، لاغر می شوید ، تعادل به دست می آورید و مهمتر از همه عضلات خود را شکل می دهید.اما چگونه انجام می شود؟

زانوهایتان را به آرمی بر روی زمین بگذارید و بعد کمر تان را به عقب خم کنید و با یک دست پاشنه پا موفق را بگیرید 10 ثانیه در این حالت بمانید.این حرکت را برای طرف دیگر بدن نیز تکرار کنید.شما می توانید این حرکت را بین 3-6 بار انجام دهید.

دهانوراسانا ( حرکت کمان )

بهترین حرکات یوگا برای لاغری شکم

به لطف این حالت ، هم عضلات شکمی و هم کمر شما  درگیر خواهند شد.برای کاهش درد کمر می توانید این حالت را امتحان کنید.اما چگونه ؟

ابتدا ، روی تشک یوگا به شکم دراز بکشید.سپس پاهایتان را از زمین بلند کنید و دستانتان را به عقب ببرید تا مچ پاهایتان را بگیرید.عضلات شکم تان را منقبض کرده و پاهایتان را به سمت جلو بکشید.برای 5 یا 10 ثانیه در این حالت بمانید و سپس رها کنید.این حرکت را به تعداد8-10 بار تکرار کنید.