امروز براتون لیستی از بهترین رمان های ادبی جهان برای خواندن در زمان قرنطینه رو آماده کردیم. این روزها می تونن علاوه بر استرس زا بودن، خیلی حوصله سر بر باشن، پس چه کاری بهتر از این که وقت مون رو با خوندن یکی از بهترین رمان های ادبی جهان پر کنیم؟ این لیست از بین پرفروش ترین رمان های ادبی جهان انتخاب شده، اما بازهم سلیقه ی بنده توش دخیله، امیدوارم لذت ببرید.



صد سال تنهایی

بهترین رمان های ادبی جهان

فکر نمی کنم کسی بگه این اولین باره که کسی بهش پیشنهاد خوندن این کتاب رو داده! من فکر می کنم این کتابیه که هر کسی که به کتاب خوندن علاقه داره باید بخونه. کتاب صد سال تنهایی نوشته ی گابریل گارسیا مارکز در سال ۱۹۶۷، شمارو وارد دنیای رئالیسم جادویی می کنه، عجب جادویی!

داستان زندگی 6 نسل از یک خانواده که البته مجبور میشید در حین خوندن چند بار برگردید و شجره نامه ی ابتدای کتاب رو نگاهی بندازید تا سر در بیارید کی به کیه. بهتره اصلا شانس ورود به دنیای این کتاب رو از دست ندید و بهتون پیشنهاد می کنم ترجمه ی آقای بهمن فرزانه رو بخونید.

گتسبی بزرگ

 رمان گتسبی بزرگ نوشته ی “اسکات فیتز جرالد” در سال ۱۹۲۵ چاپ شده و جالبه بدونید که این نویسنده تا زمان مرگش این رمان رو شکست خورده می دونسته، چون فروش خوبی نداشته. اما بعد از جنگ جهانی دوم که این کتاب کلا به فراموشی سپرده شده بود، تو سالهای ۱۹۴۵ و ۱۹۵۳ تجدید چاپ میشه و تازه اون موقع مورد استقبال جهانیان قرار می گیره.

توی این رمان ادبی بی نظیر شما وارد دنیای دو همسایه به نام های “نیک” و “جی گتسبی” می شید. جی گتسبی مرد ثروتمند و عجیبیه و داستان رو از زبون نیک می خونید. از این کتاب فیلم های زیادی ساخته شده که آخریش رو لئوناردو دی کاپریو بازی کرده.



آنا کارنینا

“لئون تولستوی” نویسنده ی این شاهکار ادبی در سال ۱۸۷۸ هستش و این هم یکی از رمان های ادبی هستش که اصلا نباید خوندنش رو از دست بدید. این رمان غنی از مفاهیم متعدد مثل فئودالیسم روسی هستش که داستان روابط خانوادگی یه خانواده اشرافی رو بیان می کنه. بهتون پیشنهاد می کنم ترجمه ی سروش حبیبی رو بخونید. از وقت گذاشتن برای این کتاب اصلا پشیمون نمی شید چون هر صفحه ش شما رو با یه چیزی درگیر می کنه و یهو به خودتون میاید و می بینید که خیلی وقته دارید می خونیدش.

دون کیشوت

این شاهکار ادبی اثر “میگل دی سروانتس” در سال 1615 داستان مردیه که خودشو یه شوالیه برای نجات دنیا فرض می کنه. جالبه بدونید بخش اول این کتاب در زندان نوشته شده. بهتون پیشنهاد می کنم حتما ترجمه ی “محمد قاضی” رو بخونید و لذت ببرید. وقتی کتابی با گذشت چند قرن هنوز انقدر پرطرفداره، مگه میشه نخوندش؟

جین ایر

بهترین رمان های ادبی جهان

این رمان ادبی اجتماعی نوشته ی “شارلوت برونته” واقعا ارزش خوندن رو داره و فیلم های زیادی از روش ساختن. با خوندن این رمان وارد دنیای زنی می شید که سرنوشت تلخ و عجیبی داشته، و مدام هم اتفاقات عجیب براش می افته. جالبه بدونید شارلوت خواهر امیلی برونته نویسنده ی رمان  بلندی‌های بادگیر هستش که اونم خیلی رمان خوبیه.

خانم دلوی

این رمان فوق العاده عجیب نوشته ی “ویرجینیا ولف”  شمارو وارد داستان یک روز از زندگی “کلاریسا دلوی” می کنه. شب که تو خونه ی این خانم مهمونی مجللی برگزار میشه، شما با شخصیت های زیادی با مشکلات روانی آشنا می شید.

کشتن مرغ مینا

مرغ مینا یا  مرغ مقلد نمادی از معصومیته. این رمان زیبا اثر “هارپر لی” در سال 1960 هستش و جالبه بدونین این تنها اثر این نویسنده است و با این حال هارپر لی بخاطر این کتاب یکی از تاثیرگذارترین نویسنده‌های تاریخ ادبیات دنیا شده. با خوندن این کتاب وارد دنیای دختری به اسم “اسکات” می شید. فیلم مرغ مقلد که بر اساس این رمان ساخته شده یکی از بزرگترین فیلم‌های آمریکایی هستش. 

در ادامه بخوانید: