با معرفی بهترین سریال های شبکه HBO همراه ما باشید. شبکه HBO از مطرح ترین شبکه هاییه که هر چند وقت با پخش یک سریال جدید، اسمش بر سر زبون ها میوفته.HBO معمولا بودجه ی هنگفتی هم برای سریال های خودش کنار میزاره و اغلب، ستارگان هالییود هم در سریال های این شبکه به ایفای نقش میپردازن. اگرچه با ظهور شبکه های استریم مثل Netflix، رقابت ها بیشتر شده و HBO دیگه مثل قبل در بین شبکه ها یکه تازی نمیکنه ولی هنوز هم میشه نام سریال های این شبکه رو بین برترین سریال های حال و حاظر دید.



حالا با ما همراه باشید تا به شما ده مورد از بهترین سریال های شبکه HBO رو معرفی کنیم:

10 . Veep (معاون رئیس جمهور)

محبوب ترین سریال های شبکه HBO

تعداد فصل ها: شش فصل

سال های پخش: از 2012 تا 2017

تهیه کننده: Armando Iannucci

بازیگران: Julia Louis-Dreyfus , Anna Chlumsky , Tony Hale

برعکس چیزی که ممکنه خیلی ها فکر کنن، شبکه HBO در کنار سریال های جدی خودش، سریال های کمدی خوبی هم داره. معاون رئیس جمهور یکی از این سریال های کمدیه و درباره ی سلینا مایر، معاون رئیس جمهوره که قصد داره بدون اینکه در بازی های سیاسی از دور خارج بشه، تاثیرات موندگاری رو بر روی جامعه ی آمریکا بزاره. معاون رئیس جمهور به درد افرادی میخوره که به شوخی های سیاسی علاقه دارن و از دیدن سیاستمدارها در حال انجام دادن کارهای عجیب و غریب، خوششون میاد.

9 . true blood (خون حقیقی)

جالب ترین سریال های شبکه HBO

تعداد فصل ها: هفت فصل

سال های پخش: از 2008 تا 2014

تهیه کننده: Alan Ball

بازیگران: Anna Paquin , Stephen Moyer , Sam Trammell

درسته که تقریبا محبوب ترین سریال ساخته شده درباره خون آشام ها سریال خاطرات خوناشام هستش ولی همتای این سریال در شبکه HBO هم سریالی نیست که بشه به راحتی ازش گذشت. خون حقیقی رو میشه برادر بزرگتر خاطرات خوناشام دونست که دیگه در اون قسمت های به اصطلاح تین ایجری ( یا همون نوجوانانه پسند) خاطرات خوناشام که باعث آبکی شدن سریال شده بود، وجود نداره. داستان سریال درباره دختری به اسم سوکی استک‌هاوسه که توانایی خوندن ذهن افراد رو داره و در این بین با خوناشام جذابی آشنا میشه.

8 . The Leftovers (باقیماندگان)

جالب ترین ترین سریال های شبکه HBO

تعداد فصل ها: سه فصل

سال های پخش: از 2014 تا 2017

تهیه کنندگان: Damon Lindelof , Tom Perrotta

بازیگران: Justin Theroux , Amy Brenneman , Christopher Eccleston

یکی از سریال های کمتر دیده شده ولی شدیدا عالی شبکه HBO که کار خودش رو رسما با سه فصل عالی به اتمام رسونده. داستان سریال درباره ناپدید شدن ناگهانی دو درصد از جمعیت کره زمین هست که هیچکس هم دلیل اون رو نمیدونه. برخی برای توجیه دست به دامن دین و مذهب میشن و برخی دیگه هم با استفاده از علم سعی دارن بفهمن که اون دو درصد به کجا رفتن. اما مسئله ای که سریال بیشتر به اون میپردازه این نیست که چه اتفاقی برای مردم ناپدید شده افتاده. بیشتر تمرکز روی اینه که این حادثه چه تاثیری بر روی باقیماندگان داشته.

Big Little Lies . 7 (دروغ های کوچک بزرگ)

محبوب ترین سریال های شبکه HBO

تعداد فصل ها: دو فصل

سال های پخش: از 2017 تا 2019

تهیه کننده: David E. Kelley

بازیگران: Reese Witherspoon , Nicole Kidman , Shailene Woodley

سریال پرستاره ی دروغ های کوچک بزرگ بر اساس رمان معروفی به همین نام ساخته شده و در ابتدا قرار بود به صورت یک مینی سریال پخش بشه و بعد از یک فصل به پایان برسه. چیزی که مانع از به اتمام رسیدن سریال پس از اتمام فصل اول شد این بود که استقبال مخاطبان از دروغ های کوچک بزرگ به حدی زیاد بود که سران هر شبکه ای رو برای ساخت فصل بعدی وسوسه میکرد. در آخر همین طور هم شد و فصل دوم سریال هم ساخته شد. داستان سریال درباره زندگی سه مادره که با همدیگه هم دوستی نزدیکی دارن. اما موضوع اصلی سریال مشکلات خاصیه که این سه مادر در زندگی خودشون دارن.



6 . Chernobyl (چرنوبیل)

محبوب ترین سریال های شبکه HBO

تعداد فصل ها: یک فصل

سال پخش: 2019

تهیه کننده: Craig Mazin

بازیگران: Jessie Buckley, Jared Harris, Stellan Skarsgård

چرنوبیل در زمان پخش سر و صدای زیادی به راه انداخت و امتیازات بالایی رو هم کسب کرد تا جایی که مدتی در صدر لیست بهترین سریال های سایت imdb قرار گرفت. این سریال روایتگر ماجرای واقعی حادثه اتمی چرنوبیله که از اون به عنوان یکی هولناک ترین حوادث تاریخ یاد میشه. چرنوبیل سریالیه با کارگردانی و فیلمبرداری چشم نواز و همینطور دیالوگ هایی که شما رو به فکر کردن وادار میکنن.

5 . The Wire (شنود)

برترین سریال های شبکه HBO

تعداد فصل ها: پنج فصل

سال های پخش: از 2002 تا 2008

تهیه کننده: David Simon

بازیگران: Dominic West, Lance Reddick, Sonja Sohn

وایر از جمله سریال هایی بود که نام شبکه HBO رو به عنوان شبکه ای که سریال های جدی و بزرگسالانه ی خوبی میسازه، بر سر زبان ها انداخت. وایر تقریبا یک سریال پلیسی محسوب میشه و در هر فصل خودش به گوشه ای از مشکلات شهر بالتیمور و خلافکاران موجود در این شهر میپردازه. وایر رو نه به چشم یک سریال پلیسی و اکشن پر زد و خورد، بلکه به عنوان سریالی با مضامین اجتماعی و عمیق ببینید.

4 . Band of Brothers (جوخه ی برادران)

برترین سریال های شبکه HBO

تعداد فصل ها: یک فصل

سال پخش: 2001

تهیه کننده: Mikael Salomon

بازیگران:  Scott Grimes, Damian Lewis, Ron Livingston

سریال جوخه ی برادری در حال حاظر در صدر بهترین سریال های سایت imdb جای داره (بدون حساب کردن مستندات و انیمه ها) و این نشون دهنده ی جایگاه مهم و همچنین دستاورد بزرگ شبکه HBO طی این سال هاست. جوخه برادری داستان یک گروه از سربازان در جنگ جهانی دوم و اتفاقاتی که برای اون ها میوفته رو روایت میکنه. جالبه بدونید که در لیست عوامل سازنده این سریال، نام های مطرحی مثل استیون اسپیلبرگ و تام هنکس هم دیده میشه.

3 . Westworld (دنیای غرب)

بهترین سریال های شبکه HBO

تعداد فصل ها: دو فصل (فصل سوم در سال 2020 پخش میشود)

سال های پخش: از 2016 تا 2018

تهیه کننده: Jonathan Nolan , Lisa Joy Nolan

بازیگران: Anthony Hopkins , Evan Rachel Wood , Ed Harris

سریال وست ورلد از سریال های شدیدا پر هزینه شبکه HBO هستش که ستارگان بزرگی مثل آنتونی هاپکینز و اد هریس هم در اون به ایفای نقش پرداختن. سازنده اصلی این سریال جاناتان نولان، برادر کوچکتر کارگردان معروف یعنی کریستوفر نولانه. جاناتان نولان در بیشتر فیلم های برادرش، در کنار اون کار نویسندگی فیلم رو به عهده داشته و از این نظر فرد با تجربه ای محسوب میشه و با ساخت وست وورلد هم ثابت کرد که دست کمی از برادر خودش نداره. داستان این سریال در آینده ای دور روایت میشه که در اون انسان ها به پارک های تفریحی سفر میکنن که در اونجا، زمان های قدیم و تاریخی شبیه سازی شدن و ربات هایی در اونجا زندگی میکنن. داستان اصلی درباره تکامل قدم به قدم ربات ها و رسیدن اون ها به خودآگاهیه. اگه به دیدن سریال های پیچیده همراه با مضامین فلسفی علاقه دارید، دنیای غرب رو از دست ندید.

2 . Game of Thrones (بازی تاج و تخت)

بهترین سریال های شبکه HBO

تعداد فصل ها: هشت فصل

سال های پخش: از 2011 تا 2019

تهیه کنندگان: David Benioff, D.B. Weiss

بازیگران: Emilia Clarke, Peter Dinklage, Kit Harington

بازی تاج و تخت، مطرح ترین سریال شبکه HBO که با هشت فصل تونست کار خودش رو به اتمام برسونه. قطعا اگه کیفیت کم سریال در فصل های آخر مانع نمیشد، میتونستیم بازی تاج و تخت رو در رتبه اول ببینیم. بازی تاج و تخت ماجراهای نبرد خاندان های قدرتمند سرزمینی به اسم وستروس رو بر سر پادشاهی نشون میده. دنیای سریال دنیایی فانتزی و به لطف کتاب های اون، غنی هست که تاریخ زیبایی پشتش قرار داره که پیشنهاد میکنم با خوندن کتاب های نغمه آتش و یخ از اون ها مطلع بشید.

1 . True Detective (کاراگاه حقیقی)

بهترین سریال های شبکه HBO

تعداد فصل ها: سه فصل

سال های پخش: از 2014 تا 2019

تهیه کننده:Nic Pizzolatto

بازیگران: Colin Farrell, Matthew McConaughey, Woody Harrelson

شاید بگید که کاراگاه حقیقی هم به دلیل فصل دوم ضعیفش لیاقت رتبه اول لیست بهترین سریال های شبکه HBO رو نداره ولی تفاوت اساسی کاراگاه حقیقی با سریال هایی مثل بازی تاج و تخت اینه که کاراگاه حقیقی در هر فصل داستان جداگونه ای رو با شخصیته ها و بازیگران متفاوت تعریف میکنه و به همین دلیل هم با اتکا بر فصل اول کاراگاه حقیقی، میتونیم اون رو در رتبه اول بهترین سریال های شبکه HBO جا بدیم. کاراگاه حقیقی در هر فصل داستان تلاش کاراگاهان نیروی پلیس رو برای پیدا کردن یک مجرم خطرناک به تصویر میکشه. بازی زیبای بازیگران سریال در هر فصل، شما رو برای دیدن ادامه ی ماجراها مشتاق نگه میداره.

 

ممنون از اینکه با معرفی بهترین سریال های شبکه HBO همراه ما بودید. نظرات و پیشنهادات خودتون رو حتما از طریق بخش کامنت ها با ما در میون بزارید.

 

در ادامه بخوانید: