با معرفی بهترین سریال های 2020 میلادی همراه شما هستیم. ما در این مطلب سریال هایی را به شما معرفی می کنیم که فصل اولشان در سال 2020 منتشر شده باشد. پس با معرفی بهتین سریال های 2020 با ما همراه باشید.

بهترین سریال های 2020

1. I KNOW THIS MUCH IS TRUE / همینقدر میدانم که حقیقت دارد

“همینقدر میدانم که حقیقت دارد” یا ” میدانم حقیقت دارد” ، مینی سریال جذاب و البته به شدت غم انگیزی است که تجربه آن را به هیچ وجه نباید از دست بدهید. این مینی سریال به کارگردانی “درک سیانفرنس” و با اقتباس از رمان مشهور “والی لمب” به همین نام ساخته شده است.


همچنین بخوانید: 5 تا از جدید ترین سریال های نتفلیکس که حتما باید ببینید!


البته در هنگام تماشای این سریال، انتظار یک مینی سریال مفرح را نداشته باشید زیرا این مینی سریال آن قدر غمگین و سرد است که شاید در اواسط آن از دیدنش پشیمان شوید! داستان این مینی سریال درباره دو برادر دوقلو به نام های دومینیک و توماس با نقش آفرینی بی نظیر “مارک روفالو” که یکی از بهترین نقش آفرینی های دوران بازیگری اش است. این دو برادر روح و بدن شان در هم تنیده شده است و ارتباط عمیقی باهم دارند. دومینیک فردی از قشر طبقه کارگر است و توماس فردی دارای بیماری اسکیزوفرنی پارانوئید است که به خاطر بیماری اش بیشتر عمرش را در مراکز درمانی گذرانده است، و بروز اتفاقی در سکانس های آغازین سریال، باعث میشود او را به مرکز درمانی ای با بیشترین تدابیر امنیتی منتقل کنند، از این جا داستان سریال شروع میشود: تلاش دومینیک برای بیرون آوردن برادرش از آن مرکز.

در طول سریال به غیر از روایت اصلی داستان، شاهد فلاش بک هایی به گذشته هستیم، که ارتباط دومینیک با برادرش و زندگی شخصی اش را به تصویر میکشد.همچنین نقش آفرینی مارک روفالو در این مینی سریال بی نظیر است او نقش هر دو برادر را بازی میکند و از ستون های حفظ جذابیت سریال است. فراموش نکنید در بین بهترین سریال های 2020 این یکی از غمگین ترین آنهاست.

2. RAISED BY WOLVES / بزرگ شده توسط گرگ ها

“بزرگ شده توسط گرگ ها” سریال جدید شبکه HBO ، روی کاغذ سریال جذابی به نظر میرسد: کارگردانی دو قسمت و همچنین تهیه کنندگی سریال بر عهده ریدلی اسکات است، ریدلی اسکاتی که وی را به راحتی یکی از بهترین کارگردانان تاریخ و متخصص ژانر علمی/تخیلی میدانند، بازیگر نقش اصلی مرد سریال بر عهده تراویس فیمل است، همان بازیگری که با نقش آفرینی ماندگارش در سریال وایکینگها نام خود را بر سر زبان ها انداخت، و همچنین نویسنده آن همان فردی است که فیلمنامه فیلم “زندانیان” دنیس ویلنوو را نوشته است.


همچنین بخوانید: بهترین مینی سریال های دهه اخیر که حتما باید ببینید!


خب باید به هرکسی حق داد که از این ترکیب ذوق زده شود، اما آیا سریال به اندازه وزنه سنگین سازندگانش خوب است؟ پاسخ کوتاه به این سوال “خیر است، حداقل در فصل اول.”

سریال بزرگ شده توسط گرگ ها درباره جدال دینی بین دوگروه است، درباره دو ربات انسان نما یا اندروید است که وظیفه دارند کلونی ای از انسان ها را پرورش دهند. اما سریال نمیتواند آنطور که باید از این ایده کنجکاوی برانگیز، محصولی باکیفیت را ارائه دهد. البته منکر بازی خوب تراویس فیمل، کارگردانی (به خصوص دو قسمت کارگردانی شده توسط شخص ریدلی اسکات)، سرگرم کننده بودن و استاندارد بودن سریال نمیشویم، اما به هرحال سریال بزرگ شده توسط گرگها، جزو سریال های خوب امسال است و شما را قطعا سرگرم میکند. هر چه نباشد باید فقط به خاطر تراویس فیمل و ریدلی اسکات این سریال را در لیست بهترین سریال های 2020 قرار داد و آن را تماشا کرد. 

3. THE UNDOING (فروپاشی)

بهترین سریال های 2020

سریال ” فروپاشی”، اقتباسی از روی رمان “تو باید میدانستی”، اثر ژان هانف کورلیتز، با بازی درخشان نیکول کیدمن و هیو گرانت، یکی از بهترین سریال های چندسال اخیر است. نیکول کیدمن در نقش گریس فریزر و هیو گرنت در نقش جاناتان فریزر، پدر و مادری فوق العاده ثروتمند هستند که ابدا مشکلی در زندگی شخصی و کاری خود ندارند و به خوبی از عهده تربیت فرزندشان هم برمی آیند.

جاناتان، سرطان شناس و گریس زوج درمانگر است. مشکل از جایی شروع میشود که مادر یکی از دانش آموزان مدرسه خصوصی و فوق العاده گران قیمت فرزند فریزرها، پسرش را در آن مدرسه منتقل میکند. از آنجایی که مادر آن دانش آموز از طبقه اجتماعی فوق العاده بالایی مانند خانواده فریزرها نیست ( آن مدرسه که با نام REARDON در سریال معرفی میشود، از آن مدارس خصوصی قشر فوق ثروتمند همانند خانواده فریزرها است)، بنابراین دانش آموزان دیگر و والدین شان شروع به نوعی طرد کردن مادر و فرزند دانش آموزش میکنند.

“فروپاشی”، یکی از بهترین سریال های 2020 است. تم اصلی سریال بر روی سقوط اخلاقی و وجودی این خانواده و فروپاشی تدریجی آنهاست. این سریال حرف های زیادی برای گفتن دارد و در ارائه آنها به مخاطب هم عالی طاهر میشود، بعد از دیدن این سریال همانند مینی سریال “میدانم حقیقت دارد” شاید آن آدم قبلی نباشید!

4. DEVS / توسعه دهندگان

بهترین سریال های 2020

“توسعه دهندگان”، جدید ترین اثر الکس گارلند که این بار یک سریال است، باز با دست پر برگشته، آن هم با چه اثری! الکس گارلند، نویسنده فیلم آخرالزمانی “28 روز بعد”، کارگردان دو تا از بهترین علمی تخیلی های دهه اخیر: (“نابودی” و “اکس ماکینا”) و بهترین کارگردان علمی/تخیلی چند سال اخیر، به تنهایی این ژانر را دستخوش تغییر کرده است. وی هروقت بخواهد درباره تاثیرات تکنولوژی فیلمی بسازد نتیجه اش، اکس ماکینا، شاهکار علمی/تخیلی سال 2015 میلادی میشود.


همچنین بخوانید: چرا باید مینی سریال Devs را همین حالا تماشا کنید!


الکس گارلند میداند چطور فیلمنامه بنویسد، چطور فیلم را هدایت کند، چطور ابهامات را در سریال جذاب نگه دارد و در نهایت میداند که چطور بهترین سریال سال جاری را تحویلمان بدهد.

سریال درباره دستکاری ژنتیک انسان ها است، درباره نیمه تاریک تکنولوژی و عواقب آن است و در دنیایی تاریک جریان دارد. دنیایی که الکس گارلند ساخته، اتمسفر بی نطیری بر آن حاکم است. ترس زیرپوستی و شخصیت های پیچیده ای دارد، هر کاراکتر گذشته خودش را دارد و چیزی که در این سریال مدام شما را آزار میدهد، نحوه به تصویر کشیدن برخی از حقیقی ترین جنبه های تکنولوژی است. اگر سریال “آینه سیاه” را دیده باشید متوجه منظورم میشوید زیرا تمام محبوبیت آن سریال نشان دادن جنبه های نادیدنی، اما حقیقی تکنولوژی و پیشرفت آن بود. خب، “توسعه دهندگان”، آن را ده ها برابر بهتر از سریال مذکور انجام میدهد. برای تماشای این سریال باید مشتاق اینچنین مسائلی باشید تا عمق ظرافت به کار رفته در آن و پیام ترسناکش را درک کنید، زیرا همانطور که هر کسی سراغ تماشای سریال فوق العاده “وراثت” نمیرود، هر کسی هم از تماشای این سریال لذت نمیبرد. برای درک جهان تاریک و صدالبته حقیقی الکس گارلند (که دیر یا زود چنین جهانی وجود خواهد داشت)، باید تمام بدبینی هایتان را از تکنولوژی را دور بریزید زیرا این سریال درباره حقایقی است که مو به تن تان سیخ میکنند! درباره محتوای داستانی سریال جزییات بیشتری نمیدهم تا به شکل خاص خود الکس گارلند سریال را تماشا کنید. فقط همین را بدانید که با یکی از خوش ساخت ترین سریال های چند سال اخیر  و یکی از بهترین سریال های 2020 رو به رو هستید.

بررسی سریال devs را می توانید از اینجا بخوانید.

5. TIGER KING / پادشاه ببرها

سریال “پادشاه ببرها” به سادگی بهترین سریال/مستند جرایم واقعی چندسال اخیر است. ژانر”جرایم واقعی”، ژانر ترسناکی است، حتی بیشتر از خود ژانر ترسناک، چون در ژانر ترسناک ما اکثرا وقایع تخیلی و ساخته ذهن بشر را تماشا میکنیم، هیچ کدام واقعی نیستند و به جز برخی موارد، بقیه آثار این ژانر بعد از مدتی از یاد میروند. در ژانر ترسناک ما صرفا عروسک خیمه شب بازی سازندگان هستیم، مثل انسان هایی هستیم که گروهی از افراد با نیات شیطانی خود، ما را مجبور به فرار از هزارتویی کوتاه اما ترسناک کرده اند که هر قدم که جلوتر میرویم، بیشتر وحشت زده میشویم!


همچنین بخوانید: پنج دلیل برای اینکه باید مستند سریالی Tiger King را ببینید ؛ ببرها در خانه چه کار میکنند!


ژانر جرایم واقعی مانند همان هزارتو است، اما با این تفاوت که پشت سرمان لشکری از هر چیزی که تا به حال از آنها در زندگی ترسیده ایم در اشکالی کریه، با سرعتی سرسام آور ما را تعقیب میکنند و قصد دارند روحمان را تا جایی که امکان دارد شکنجه کنند. فرق این دو ژانر همین است، ژانر ترسناک با ترس های لحظه ای سر و کار دارد اما ژانر جرایم واقعی نه با جسم ما که با روحمان سر و کار دارد. دیدن آثار این ژانر همین حس را دارد.

فرقی نمیکند چقدر آدم ترسویی باشید و یا چقدر به انسانیت اهمیت می‌دهید، وقتی پای تماشای مستندی می نشینید که در آن جنابتکاران و قاتلان جنگی با افتخار از کشتار های خود تعریف میکنند و بابت آن حتی مدال افتخار می‌خواهند، روحتان شکنجه میشود. این ژانر خط قرمزی ندارد، به چیزی محدود نیست و از نشان دادن بی پروای تاریک ترین اعمالی که میتوانید به آن به فکر کنید در بی پرده ترین شکل ممکن ابایی ندارد.

سریال پادشاه ببرها چنین سریالی است، بنابراین اگر احساساتی هستید و یا به انسانیت اهمیت زیادی میدهید این سریال برای شما هست و نیست، چون طبیعت این ژانر همین است. در بیان ساده تر پادشاه ببرها یکی از بهترین سریالها در نفوذ به تاریک ترین اعمال بشر است. صحبت درباره داستان این مستند کاری بی فایده است، چون باید بدون پیش زمینه قبلی به سراغ آن رفت. در پایان فقط یک چیز میتوان گفت:خودتان را از تحربه سراسر شکنجه وار پادشاه ببرها محروم نکنید. راستی اگر از این سریال خوشتان آمد، «ساختن یک قاتل» را هم تماشا کنید.


همچنین بخوانید: بهترین سریال های مستند 2020 که نباید آن ها را از دست دهید!(قسمت اول)


6. GANGS OF LONDON / دار و دسته های لندن

بهترین سریال های 2020

“دار و دسته های لندن”، جدیدترین سریال بریتانیایی شبکه اسکای، یک سریال جنایی مدرن است که نباید تماشای آن را از دست بدهید. اگر از تماشای سریال های خشک و بی روح جنایی مختلف خسته شده اید، خب حق دارید چون عملا به جز چند سریال و فیلم، دیگر اثر خاصی نداشته ایم تا با آن سرگرم شویم.

سریال جدید شبکه اسکای با اینکه از بازیگران بریتانیایی استفاده میکند (که میتوانست نقطه ضعف باشد)، اما سریال بسیار با کیفیتی است، که نباید تجربه آن را از دست بدهید. داستان سریال درباره چند گروه خلافکار در لندن است که با یکدیگر نزاعی دائمی دارند، اما ترور یکی از رهبران (فین والاس) این گروه های خلافکار، اوضاع را به شدت به هم میریزد و صلح ناپایدار و نامطمئن آنها را در هم میشکند. پسر فین والاس، شان والاس میخواهد تا برای انتقام مرگ پدرش اقدام کند و اوضاع را به دست بگیرد. اقدامی که برای گروه خودش و تمام گروه های دیگر پایانی خوشی ندارد. سریال با سکانس هیجان انگیزی شروع میشود که سوخت کافی را برای انتهای سریال تامین میکند، سکانس های اکشن بسیار باکیفیت طراحی شده اند، نویسندگی سریال به دست گرت ایوانز است که با دو فیلم شاهکار رزمی “شورش 1 و 2” شناخته میشود، بنابراین از این لحاظ خیالتان راحت باشد. منتقدان وبسایت های تایم، گاردین و راجر ایبرت به سریال امتیاز 80 داده اند.


همچنین بخوانید: بهترین فیلم های شبیه پیکی بلایندرز ؛ خانواده ‌های گنگستر


7. TED LASSO / تدلاسو

“تد لاسو” سریال جدید شبکه تازه تاسیس اپل تی وی پلاس، کمدی بسیار خوب و لذت بخشی است که اگر اتفاقی به فوتبال هم علاقه دارید جذابیتش دو چندان میشود! در واقع این سریال یک نسخه دیگر از فیلم “لیگ اصلی”، محصول سال 1989 با تغییرات مد نظر سازندگان است (مثلا در سریال بر خلاف فیلم اصلی مالک باشگاه فوت نکرده است).

داستان سریال درباره فردی آمریکایی است که تا به حال پایش به توپ فوتبال نخورده است اما به انگلیس می آید تا مربی فوتبال یک تیم باشگاهی شود! ایده مرکزی سریال به تنهایی کافی است تا مخاطب را مشتاق به تماشا کند، حالا آن را با صحنه های کمدی با کیفیت همراه کنید تا برای چند ساعت سرگرم شوید.

8. SOLAR OPPOSITES / مخالفان خورشیدی

بهترین سریال های 2020

 

سریال کمدی جدید شبکه هولو، یا بگذارید بهتر بگویم، دستپخت جدید دوتا از خالقان اصلی و فرعی سریال شاهکار “ریک و مورتی”، به جمع بهترین سریال های چندسال اخیر میپیوندد، با اینکه چندان هم عجیب نیست!


همچنین بخوانید: سریال انیمیشنی Solar Opposites را ببینیم یا نه؟


اگر سریال “ریک و مورتی” را تماشا کرده باشید دلیلی برای تماشای جدیدترین اثر خالقان آن ندارید. “مخالفان خورشیدی” همچنان میراث ریک و مورتی را حفظ کرده است، چه در ارائه برخی از بهترین اپیزود های بیست دقیقه ای عمرتان و چه در پرداختن به مسائلی که کمتر سریالی به سراغ آنها میرود.

“مخالفان خورشیدی”، درباره خانواده ای فضایی است که باید خودشان را برای زندگی در زمین وفق بدهند. اگر با سازندگان اثر آشنایی نداشته باشید، شاید این خلاصه داستانی چندان جالب توجه و تحسین برانگیز نباشد اما نبوغ آنها در پرداختن به همین مسائل است. نبوغ آنها در این است که این چنین مسائل پیش پا افتاده ای را به چنان مسائل هستی شناسانه و فلسفی ای تبدیل میکنند که تا به خود می آیید می بینید درگیر یکی از پیچیده ترین چالش های فکری ای شده اید که تا مدت ها دست از سرتان برنمیدارد. با این تفاسیر اگر از طرفداران سریال ریک و مورتی هستید که تکلیفتان معلوم است، اما اگر نیستید خودتان را از تجربه دوتا از فلسفی ترین سریال های تاریخ محروم نکنید.

9. THE LAST DANCE / آخرین رقص

“آخرین رقص”، مینی سریال محصول شبکه ESBN، یکی از بهترین مستند های چندسال اخیر است. در کیفیت این سریال همین بس که این سریال موفق شد در بخش بهترین مستند جشنواره”امی”، جایزه را از چنگال مستند “پادشاه ببرها” برباید. این یعنی، با سریالی طرف هستیم که نه تنها در جنگ با یکی از بهترین مستند های جرایم واقعی چندسال اخیر سربلند بیرون می آید (فارغ شایستگی اش برای تصاحب جایزه)، بلکه خودش را تا جایگاه بهترین مستند های ورزشی چندسال اخیر بالا میکشد و این اصلا اتفاق عادی ای نیست.

داستان مستند که بر اساس دوران تاریخی تیم شیکاگو بولز با مایکل جردن تمرکز دارد، نشان میدهد که نقش وی تا چه حد در تاریخ سازی این تیم موثر بوده. ضمنا این مستند مایکل جوردن را به عنوان بهترین بازیکن تاریخ این رقابت ها معرفی میکند، اما این معرفی بر اساس احساسات و یا چند مصاحبه کلیشه ای با مربیان و هم دوره ای های او نیست، اگرچه این موارد را شامل میشود ولی این مستند می خواهد نشان دهد چرا مایکل جردن را به عنوان برترین بازیکن تاریخ معرفی میکند. توضیح چرایی یک حادثه یکی از مهم ترین دلایلی است که این سریال را تا این حد باکیفیت کرده است. اگر هیجان میخواهید به هیچ عنوان این مستند را از دست ندهید.


همچنین بخوانید: بهترین فیلم های کمدی 2020 که حتما باید ببینید!


10. THE NEW POPE / پاپ جدید

سریال “پاپ جوان”، یکی از بهترین سریال های سال 2016 بود که قطعا نیازی به دنباله سازی نداشت، اما پائولو سورنتینو خالق و کارگردان هر دو سریال “پاپ جوان” و “پاپ جدید” این کار را کرده است. اما سوالی که پیش می آید این است که آیا توانسته موفقیت چشمگیر سری قبلی را تکرار کند؟

داستان سری قبلی درباره جوان ترین پاپ تاریخ است که تصمیمات و شخصیت بینهایت مرموزی دارد. او درهای کلیسا را به روی مردم میبندد تا مردم با اعتقاد قلبی به کلیساها برگردند، زیرا وی اعتقاد دارد که مردم راهشان را گم کرده اند. وی در طول 8 اپیزود سری اول، کلیسای واتیکان را به عجیب ترین دوره اش برد و حتی با یک کاتگورو هم دوست شد! اما پس از اتفاقاتی در پایان فصل پاپ جدیدی سر کار می آید.

سری دوم ادامه اتفاقات فصل اول است و این بار داستان پاپ جدید را با نقش آفرینی “جان مالکوویچ” دنبال میکنیم. البته که سری دوم دنباله سری اول است اما فصل دوم آن نیست، زیرا بازیگر نقش اصلی تغییر میکند. فصل اول سریال مسائل دینی و فساد حاکم بر کلیسای واتیکان را به ریزترین شکل ممکن بررسی میکرد و در نقش اصلی خود هم “جود لا” را دراختیار داشت که سنگ تمام گذاشته بود. اینجا هم جان مالکوویچ نقش آفرینی عالی ای را ارائه میدهد تا خیالمان از بازیگری راحت باشد. همچنین فیلمبرداری و کارگردانی سریال به راحتی تنه به تنه بهترین آثار دهه اخیر میزند. در آخر شاید سری دوم به انداره فصل اول عالی نباشد اما همچنان از بهترین سریال های چندسال اخیر است که هم فصل اول و هم سری دومش را به هیچ وجه نباید از بدهید.


همچنین بخوانید: بهترین فیلم های عاشقانه 2020 که حتما باید ببینید!


11. QUEENS GAMBIT / گامبی وزیر

بهترین سریال های 2020

سریال “گامبی وزیر”، یکی از آن سریال هایی است که تا قبل از پخش رگباری آن از شبکه استریم نتفلیکس به جرات میتوان گفت کمتر کسی امیدی به این سریال داشت. البته منظور از این جمله این نیست که سریال، امید چندانی برای درخشش در میان بهترین ها نداشت، بلکه منظور این است که نه تبلیغات خاصی داشت و نه از کارگردان و یا نویسنده سرشناسی استفاده میکرد و نه در تیم بازیگرانش ستاره ای یافت میشد.

اما چرا این مینی سریال توانست به چنان موفقیتی عظیمی طی سال جاری میلادی دست پیدا کند و یکی از پرطرفدارترین و بهترین سریال های 2020 شود؟ درواقع برای اطلاع بیشتر از این موضوع باید بدانید که این مینی سریال بالاترین امتیاز را در بین تمام سریال های امسال به دست آورده است. داستان این مینی سریال درباره دختری یتیم است که پس از چند بازی شطرنج دوستانه با سرایدار یتیم خانه اش، وی به استعداد این دختر پی میبرد و به تدریج پس از پیروزی های پیاپی در مسابقات محلی و استانی، مسیر زندگی اش از یک یتیم در انتظار به سرپرستی قبول شدن به یک یتیم نابغه تغییر میکند.

بنابراین کاری که این سریال کرده است این است که ایده کسل کننده شطرنج بازی کردن چند نابغه را به شکلی در فیلم پیاده کرده که از لحاظ جذابیت فرقی با فینال بعضی از ورزش های مهم ندارد. روند سریال با فلش بک هایی به زندگی شخصیت اصلی متصل میشود و یکی از کارهای تحسین برانگیز تیم کارگردانی و نویسندگی سریال این این است که ما به صورت زنده تمام مسابقات را مشاهده نمیکنیم. درواقع در بعضی از مسایقات خیلی مهم کارگردان برای جلوگیری از تکراری شدن سکانس ها، روند پیروزی شخصیت اصلی را با گفت و گو هایی بین خودشان توضیح میدهد که از هر لحاظ تصمیم بسیار هوشمندانه ای است.

یکی دیگر از مسائلی که پرداخت خوبی در سریال داشته است نشان دادن رقبای قدرتمند روسی است. زیرا در تمام فیلم و سریال های هالیوودی ما دائما در حال تماشای نزاع این دو گروه هستیم اما چیزی که در این میان در این گونه آثار از لحاظ کیفی زیر خط فقر به سر میبرد، پرداخت به این گونه رقابت ها است. بنابراین “گامبی وزیر”، بر خلاف کلیشه های: “آدم یده اهل روسیه است”، یا “روس ها خیلی مغرورن”، رقبای قدرتمند روسی خود را ستایش هم میکند. زیرا در جایی از سریال ما در حالی نوابغ شطرنج کشور آمریکا را میبینیم که آنها نه در حال بدگویی از روس ها بلکه در حال ستایش روش تیمی شان برای مقابله بر رقبا هستند. این موضوع در پایان بندی سریال هم صدق میکند وقتی که در یک سکانس زیبا شخصیت اصلی توسط هواداران روسی در آغوش گرفته میشود.

به عنوان چند نکته کوتاه، اگر پس از تماشای سریال، مسابقات آن را آنقدر جذاب یافتید که به فکر افتادید که طراح آنها چه کسی است، در پاسخی کوتاه به نام “گری کاسپاروف” برترین شطرنج باز تاریخ، اهل کشور روسیه برمیخورید (حتی به وی پیشنهاد نقش غول مرحله آخر سریال را هم داده بودند ولی وی به دلیل عدم توانایی در بازیگری آن را رد کرد).

همچنین صحبت درباره قدرت بازیگری “آنیتا تیلور جوی” نیز کار چندان لازمی نیست چون حتی بیشتر از سریال، نقش آفرینی وی مورد تحسین قرار گرفته بود که البته اگر اثر سال 2016 “رابرت اگرز” کارگردان ولزی به نام “جادوگر” را تماشا کرده باشید به کیفیت بازی وی از مدت ها قبل پی میبردید. در پایان سریال”گامبی وزیر” با اینکه فصل جدیدی ندارد اما اگر سریالی با توانایی جذب تقریبا تمامی طیف سلیقه ها امسال منتشر شده باشد، “گامبی وزیر”، همان سریال موعود است.

در ادامه بخوانید:

بهترین سریال های 2020 بر اساس لیست IMDb که حتما باید ببینید!