با بهترین سریال ها با از نظر IMDB همراه ما باشید. میتونید قسمت اول این مطلب رو در اینجا بخونید. وبسایت IMDB از سایت های بسیار معتبر و محبوب در زمینه ی امتیازدهی به فیلم ها و سریال هاست. یکی از دلایل این محبوبیت اینه که به جای نمره منتقدان، IMDB امتیاز کاربران خودش رو ملاک قرار میده. به همین خاطر هم در لیست های این سایت به جای اینکه بیشتر فیلم های هنری که عموم مردم از اون ها خوششون نمیاد درون لیست باشن، فیلم های عامه پسند و پرطرفدار دیده میشن.



حالا ما در این مطلب قصد داریم به شما بیست سریال با بالاترین امتیاز در وبسایت IMDB رو معرفی کنیم که دیدنشون بسیار لذت بخش خواهد بود. قبل از اینکه بریم سراغ سریال ها یک نکته مهم هست که باید بگم:

در لیست برترین سریال های خود سایت IMDB، انیمه ها و مستند ها هم وجود دارن ولی ما به خاطر اینکه هدف اصلیمون معرفی سریال هاست، از انیمه ها و مستند ها اسمی نمی بریم.

 10 . The Twilight Zone (منطقه نیمه روشن)

برترین سریال ها از نظر کاربران IMDB

امتیاز: 9.0

شبکه پخش کننده: CBS

تعداد فصل ها: پنج فصل

سال های پخش: از 1959 تا 1964

تهیه کننده: Rod Serling

بازیگران:  Rod Serling, Robert McCord, Jay Overholts

اولین سریال از قسمت دوم لیست بهترین سریال ها از نظر IMDB قدیمی ترین سریالیه که معرفی میکنیم. اگه از بین سریال های قسمت قبل، سریال بلک میرور رو دوست داشتید، پیشنهاد میکنم ایندفعه سراغ سریال منطقه نیمه روشن برید. منطقه نیمه روشن هم مثل بلک میرور در هر قسمت خودش داستان جداگونه و بدون ربط به قسمت های قبلی خودش رو ارائه میکنه. بر خلاف بلک میرور که تاکیدش روی آینده و تکنولوژی بود، منطقه نیمه روشن بیشتر روی ارائه یک داستان با استفاده از عناصر تخیلی و فانتزی (نه از نوع هری پاتر و ارباب حلقه ها) تکیه میکنه.

9 .  Sherlock (شرلوک)

بهترین سریال ها از نظر کاربران IMDB

امتیاز: 9.1

شبکه پخش کننده: BBC One

تعداد فصل ها: چهار فصل

سال های پخش: از 2010 تا 2017

تهیه کننده: Mark Gatiss

بازیگران: Benedict Cumberbatch, Martin Freeman, Amanda Abbington

اگه دنبال یک سریال جنایی با شخصیت اصلی شدیدا باهوش و به یادموندنی هستید، سریال شرلوک برای شما ساخته شده. شرلوک هلمز از معروف ترین شخصیت های خیالیه ساخته شده به دست بشره و سریال شرلوک هم تقریبا محبوب ترین سریال ساخته شده از روی این شخصیته. داستان سریال درباره یک کاراگاه خصوصی به نام شرلوک هلمز و دستیار خودش جان واتسونه که روی حل کردن پرونده های معمولا غیر قابل حل کار میکنن. ویژه ترین نکته سریال نه داستان اون بلکه درخشش دو بازیگر اصلی سریال یعنی بندیکت کامبربچ و مارتین فریمنه که سریال رو چندین برابر تماشایی تر کرده.



8 . The Sopranos (سوپرانو ها)

جالب ترین سریال ها از نظر کاربران IMDB

امتیاز: 9.2

شبکه پخش کننده: HBO

تعداد فصل ها: شش فصل

سال های پخش: از 1999تا 2007

تهیه کننده: David Chase

بازیگران: Lorraine Bracco, Edie Falco, James Gandolfini

سوپرانو ها سریالیه که خیلیا معتقدن باعث شروع عصر طلایی تلوزیون که الان ما در اون قرار داریم شد. سوپرانو ها سریالیه درباره ی تونی سوپرانو، رئیس مافیاییه که سر کارش یک مرد کاملا خشن و بی رحم و توی خونه مرد آرومیه که آزارش به یک مورچه هم نمیرسه. سوپرانو ها رو هر فردی که به سریال های مافیایی یا حتی فیلم های پدرخوانده علاقه داره باید ببینه چون نسخه ای تکامل یافته تر از مافیا ها رو نشون میده.

7 . Avatar: The Last Airbender (آواتار: آخرین بادافزار)

محبوب ترین سریال ها از نظر کاربران IMDB

امتیاز: 9.2

شبکه پخش کننده: Nickelodeon

تعداد فصل ها: سه فصل

سال های پخش: از 2005 تا 2008

تهیه کنندگان: Michael Dante DiMartino, Bryan Konietzko

صداپیشگان:  Dee Bradley Baker, Zach Tyler, Jack De Sena

آواتار: آخرین بادافزار از اون سریال هاییه که بیشتر ایرانی ها باهاش خاطره دارن و اون رو دیدن. ماجراهای سریال توی یک دنیای فانتزی اتفاق میوفته که انسان ها در اون به چهار دسته تقسیم شدن و هر دسته قابلیت کنترل یکی از عناصر آب، خاک، باد و آتش رو دارن. آواتار هم تنها فردیه که توانایی کنترل هر چهار عنصر رو داره و وظیفه داره صلح رو میون چهار قوم حفظ کنه. داستان اصلی از قیام ملت آتش و شروع جنگ اون ها با دیگر قبایل شروع میشه و در همین زمان آواتار هم برای مدت طولانی ناپدید میشه.



 6 . Rick and Morty (ریک و مورتی)

بهترین سریال ها از نظر کاربران IMDB

امتیاز: 9.2

شبکه پخش کننده: Adult Swim

تعداد فصل ها: سه فصل (فصل چهارم در سال 2019 پخش میشه)

سال های پخش: سه فصل از 2013 تا 2017

تهیه کننده: Dan Harmon, Justin Roiland

صداپیشگان: Justin Roiland, Chris Parnell, Spencer Grammer

از محبوب ترین سریال های انیمیشنی که به تازگی اولین تریلر فصل جدید اون هم منتشر شده که میتونید اون رو در اینجا ببینید. اصلی ترین ویژگی مثبت ریک و مورتی، خلاقیت بی اندازه ی سازندگان اونه. در بدترین حالت هر قسمت سازندگان بالاخره در جایی از سریال شما رو شگفت زده میکنن و در بهترین حالت هر لحظه یک شگفتی جدید رو بهتون نشون میدن. داستان سریال درباره ی ماجراجویی های پسری به نام مورتی به همراه پدربزرگ دانشمند، نابغه و همزمان دیوانه ی اونه که با هم در بین جهان های موازی سفر میکنن.

5 . Game of Thrones (بازی تاج و تخت)

بهترین سریال ها از نظر کاربران IMDB

امتیاز: 9.3

شبکه پخش کننده: HBO

تعداد فصل ها: هشت فصل

سال های پخش: از 2011 تا 2019

تهیه کنندگان: David Benioff, D.B. Weiss

بازیگران: Emilia Clarke, Peter Dinklage, Kit Harington

دیگه حتی اگه از کسایی باشید که توی زندگیشون فقط دوتا سریال دیدن هم به احتمال زیاد یکی از اون ها بازی تاج و تخته. اگه به خاطر افت شدید سریال در دو فصل آخر خودش نبود، میتونستیم اون رو در جایگاه بالاتری ببینیم. سریال پرهزینه ی HBO در دنیایی فانتزی و قرون وسطی ای جریان داره و نبرد خاندان های پرقدرت بر سر پادشاهی سرزمینی به اسم وستروس رو نشون میده. نکته اصلی این سریال، غیر قابل پیشبینی بودن اونه که باعث میشه انتظار هر چیزی رو در هر لحظه ای داشته باشید.

4 . The Wire (شنود)

برترین سریال ها از نظر کاربران IMDB

امتیاز: 9.3

شبکه پخش کننده: HBO

تعداد فصل ها: پنج فصل

سال های پخش: از 2002 تا 2008

تهیه کننده: David Simon

بازیگران: Dominic West, Lance Reddick, Sonja Sohn

باز هم یک سریال جریان ساز دیگه از شبکه ی HBO. شنود یا همون وایر، از تاریک ترین سریال های توی این لیسته. وایر درباره ی اتفاقات غیرقانونی هستش که در شهر بالتیمور اتفاق میوفته و پلیس ها هم به عنوام مجریان قانون، در تلاش هستن تا بتونن اون ها رو متوقف کنن. قطعا نمیشه درباره ی وایر توی سه چهار خط نوشت ولی در همین حد بدونید که خیلی ها اون رو بهترین سریال تلوزیون میدونن.

3 . Breaking Bad (بریکینگ بد)

جالب ترین سریال ها برکینگ بد

امتیاز: 9.4

شبکه پخش کننده: AMC

تعداد فصل ها: پنج فصل

سال های پخش: از 2008 تا 2013

تهیه کننده: Vince Gilligan

بازیگران: Bryan Cranston, Aaron Paul, Anna Gunn

میشه گفت دو دسته بزرگ بین سریال بین ها وجود داره. دسته اول اعتقاد دارن گیم آف ترونز (شش فصل اولش) بهترین سریال تلوزیونیه و دسته ی دوم هم همین نظر رو درباره بریکینگ بد دارن. پیشنهاد من اینه که هر دو سریال رو ببینید و به دسته طرفدارای فرندز بپیوندید تا  ریختن خونتون برای طرفدارای این دو سریال حلال نشه (پرچم فرندز بالاست). بریکینگ بد درباره یک معلم شیمی کاملا درست کاره که وقتی میفهمه به سرطان مبتلا شده، تصمیم میگیره برای اینکه برای خانوادش بعد از مرگ خودش مقداری پول به جا بزاره، وارد کار تولید مواد مخدر بشه.

2 . Chernobyl (چرنوبیل)

بهترین سریال ها

امتیاز: 9.4

شبکه پخش کننده: HBO

تعداد فصل ها: یک فصل

سال پخش: 2019

تهیه کننده: Craig Mazin

بازیگران: Jessie Buckley, Jared Harris, Stellan Skarsgård

جدیدترین سریال لیست که باز هم متعلق به شبکه HBO هستش. چرنوبیل سریال پر سر و صدای HBO در سال 2019 که تقریبا تونست کینه ای رو که طرفداران به خاطر خراب شدن فصل آخر گیم آف ترونز توی دلشون داشتن، پاک کنه. چرنوبیل روایتگر داستان واقعی یکی از بزرگ ترین حادثه های تاریخ، یعنی انفجار نیروگاه هسته ای چرنوبیله. داستان فداکاری هایی که انجام شد تا افراد کمتری جان خودشون رو از دست بدن.

1 . Band of Brothers (جوخه ی برادران)

بهترین سریال ها در IMDB

امتیاز: 9.4

شبکه پخش کننده: HBO

تعداد فصل ها: یک فصل

سال پخش: 2001

تهیه کننده: Mikael Salomon

بازیگران:  Scott Grimes, Damian Lewis, Ron Livingston

آخرین سریال لیست بهترین سریال ها از نظر IMDB طبق معمول یک سریال از شبکه HBO هستش (دیگه عادی شده). این سریال در ده قسمت ساخته شده و توی همین ده قسمت نشون میده که چه جواهر ارزشمندیه. از نکات جالب سریال همکاری تام هنکس و استیون اسپیلبرگ در ساخت سریاله. این دو نفر در فیلم نجات سرباز رایان که فضایی تقریبا مشابه این سریال داشت هم با همدیگه همکاری کردن. داستان این سریال درباره حوادثیه که برای گروهی از سربازان در جنگ جهانی دوم اتفاق میوفته.

 

ممنون از اینکه با لیست بهترین سریال ها از نظر IMDB همراه ما بودید. نظرات و پیشنهاداتتون رو حتما از طریق بخش نظرات با در میون بزارید.

 

در ادامه بخوانید: