با بهترین سریال ها با از نظر کاربران IMDB همراه ما باشید. وبسایت IMDB از سایت های بسیار معتبر و محبوب در زمینه ی امتیازدهی به فیلم ها و سریال هاست. یکی از دلایل این محبوبیت اینه که به جای نمره منتقدان، IMDB امتیاز کاربران خودش رو ملاک قرار میده. به همین خاطر هم در لیست های این سایت به جای اینکه بیشتر فیلم های هنری که عموم مردم از اون ها خوششون نمیاد درون لیست باشن، فیلم های عامه پسند و پرطرفدار دیده میشن.



حالا ما در این مطلب قصد داریم به شما بیست سریال با بالاترین امتیاز در وبسایت IMDB رو معرفی کنیم که دیدنشون بسیار لذت بخش خواهد بود. قبل از اینکه بریم سراغ سریال ها یک نکته مهم هست که باید بگم:

در لیست برترین سریال های خود سایت IMDB، انیمه ها و مستند ها هم وجود دارن ولی ما به خاطر اینکه هدف اصلیمون معرفی سریال هاست، از انیمه ها و مستند ها اسمی نمیبریم.

20 . The Office (اداره)

بهترین سریال ها از نظر کاربران IMDB

امتیاز: 8.8

شبکه پخش کننده: NBC

تعداد فصل‎ها: نه فصل

سال‎های پخش: از 2005 تا 2013

بازیگران: Steve Carell, Jenna Fischer, John Krasinski

تهیه کنندگان: Greg Daniels, Ricky Gervais, Stephen Merchant

اولین سریال از لیست بهترین سریال ها از نظر کاربران IMDB سریاله د آفیسه. این سریال با اینکه بیشتر اتفاقاتش در یک لوکیشن خاص که همون اداره باشه اتفاق میوفته، ولی با استفاده از داستان و شوخی های متنوع و همینطور بازیگران بسیار کاربلد خودش تونسته به سریال های قوی در ژانر کمدی بپیونده. ماجراهای سریال در یک اداره کاملا عادی با آدمای عادی اتفاق میوفته که غیر عادی ترین اتفاقای ممکن براشون اتفاق میوفته.

 19 . Gravity Falls (آبشار جاذبه)

برترین سریال ها از نظر کاربران IMDB

امتیاز: 8.8

شبکه پخش کننده: Disney xd

تعداد فصل ها: دو فصل

سال های پخش: از 2012 تا 20016

تهیه کننده: Alex Hirsch

صداپیشگان: Alex Hirsch, Jason Ritter, Kristen Schaal

احتمالا از دیدن یه سریال انیمیشنی کودکانه توی لیست تعجب کردید ولی اگه از کسایی باشید که آبشار جاذبه رو دیدید نباید زیاد شوکه شده باشد چون میدونید که این سریال چه جواهریه. مخاطب اصلی این سریال کودکان هستن ولی آیا این دلیل میشه که بزرگسالان نتونن از اون لذت ببرن؟ نکته ی اصلی این سریال اینه که هم برای بزرگسالان جذابیت کافی رو داره و هم کودکان رو سرگرم میکنه. ماجراهای سریال از جایی شروع میشه که یک خواهر و برادر دوقلو به نام های دیپر و میبل، برای گذروندن تعطیلات به خونه عموی خودشون در شهر کوچکی به اسم آبشار جاذبه میرن. این شهر راز های زیادی در خودش داره که شما رو همراه با دیپر و میبل درون خودش غرق میکنه.



18 . Seinfeld (ساینفلد)

محبوب ترین سریال ها از نظر کاربران IMDB

امتیاز: 8.8

شبکه پخش کننده: NBC

تعداد فصل ها: نه فصل

سال های پخش: 1989 تا 1998

تهیه کننده: Jerry Seinfeld, Larry David

بازیگران: Jason Alexander, Jerry Seinfeld, Julia Louis-Dreyfus

بین این سریال و سریال فرندز رقابت سختی برای تصاحب عنوان بهترین سریال کمدی سیتکام تاریخ وجود داره. هر دو این سریال از بهترین سریال های کمدی هستند که تموم شدنشون میتونه مساوی باشه با حجوم موجی از افسردگی به سمت شما. شخصیت اصلی سریال کمدینی به اسم جری ساینفلده که از راه استند آپ کمدی پول درمیاره. داستان سریال هم حول محور ماجراهاییه که روزانه برای جری و دوستان نزدیکش پیش میاد.

17 . Pride and Prejudice (غرور و تعصب)

برترین سریال ها از نظر کاربران IMDB

امتیاز: 8.8

شبکه پخش کننده: BBC US

تعداد فصل ها: یک فصل

سال پخش: 1995

تهیه کننده: Andrew Davies

بازیگران: Colin Firth, Jennifer Ehle, Julia Sawalha

غرور و تعصب از سریال های کلاسیکیه که شاید در ایران افراد زیادی اون رو نشناسند ولی از سریال های واقعا پرطرفداره که نمره ی اون در سایت Imdb هم نشون دهنده ی همین حقیقته. غرور و تعصب، اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته ی جین آستن هستش. داستان سریال هم درباره دختر وسط یک خانوادست که طرز فکر اون به کلی با خانواده ی خودش متفاوته و زمانی که فرد ثروتمندی همسایه ی اون ها میشه و بر سر ازدواج با اون مرد اتفاقات زیادی میوفته.

16 . Black Mirror (آینه ی سیاه)

بهترین سریال ها از نظر کاربران IMDB

امتیاز: 8.8

شبکه پخش کننده: Netflix

تعداد فصل ها: پنج فصل

سال های پخش: از 2012 تا 2019

تهیه کننده: Charlie Brooker

بازیگران: Daniel Lapaine,Hannah John-Kamen,Michaela Coel

بلک میرور رو میشه جزو سریال های ترسناک هم طبقه بندی کرد. نه ترسناک مثل فیلم های جنگیر یا احضار که حول محور هیولاها و ارواح و اینجوار چیزان. ترسناک از این نظر که آینده انسان ها رو توی بدترین و همزمان بهترین حالت خودش از نظر پیشرفت تکنولوژی نشون میده. میتونید مطمئن باشید که بعد از دیدن این سریال کلی با خودتون درباره ی چیزی که دیدید فکر میکنید و آرزو میکنید که پیشرفت تکنولوژی دقیقا همین جایی که هست متوقف بشه. سریال آینه سیاه توی هر قسمت داستان مجزایی رو با هنرنمایی ویژه ی تکنولوژی به تصویر میکشه و شما رو پای سریال میخکوب میکنه.

15. Friends (دوستان)

برترین سریال ها از نظر کاربران IMDB

امتیاز: 8.8

شبکه پخش کننده: NBC

تعداد فصل ها: ده فصل

سال های پخش: از 1994 تا 2004

تهیه کنندگان: David Crane,Marta Kauffman

بازیگران:Jennifer Aniston, Courteney Cox, Lisa Kudrow, Matt LeBlanc ,Matthew Perry, David Schwimmer

 میشه به جرعت گفت که پرطرفدارترین سریال کمدی در حال حاضر سریال فرندزه و فکر نکنم کسی باشه که اسمش رو نشنیده باشه( مگه اینکه زیر سنگ زندگی کنه). از مهم ترین دلایلی که فرندز هنوز هم در سرتاسر دنیا معروفه اینه که شوخی های اون کمتر به فرهنگ خود آمریکا مربوط میشه و همه میتونن اکثر شوخی های سریال رو بفهمن. بازیگرای فوق العاده سریال هم دلیل بعدی کیفیت عالی سریال هستن. هر شش بازیگر اصلی سریال به بهترین شکل نقش های خودشون رو ایفا میکنن و باعث میشن تاثیر شوخی های سریال چند برابر بشه. داستان سریال هم درباره ی ماجراهاییه که هر روز برای شش دوست که توی یک آپارتمان زندگی میکنن پیش میاد.



14 . Fargo (فارگو)

محبوب ترین سریال ها از نظر کاربران IMDB

امتیاز: 8.9

شبکه پخش کننده: FX

تعداد فصل ها: سه فصل

سال های پخش: از 2014 تا 2017

تهیه کننده: Randall Einhorn

یازیگران: Billy Bob Thornton, Martin Freeman, Allison Tolman

سریال فارگو بر اساس فیلمی به همین نام به کارگردانی برادران کوئن ساخته شده و در هر فصل خودش ماجرایی واقعی و همزمان شکه کننده رو روایت میکنه. اولین فصل این سریال موفق به کسب جایزه ی امی بهترین مینی سریال، بهترین تیم بازیگری و بهترین کارگردانی شد. اگه دنبال یه سریال معمایی با چاشنی کمدی سیاه میگردید فارگو رو از دست ندید.

13 . True Detective (کاراگاه حقیقی)

بهترین سریال ها از نظر کاربران IMDB

امتیاز: 9.0

شبکه پخش کننده: HBO

تعداد فصل ها: سه فصل

سال های پخش: از 2014 تا 2019

تهیه کننده:Nic Pizzolatto

بازیگران: Colin Farrell, Matthew McConaughey, Woody Harrelson

کاراگاه حقیقی از سریال هاییه که با فصل اولش چیزی رو ارائه داد که هنوز هم اگه حرف از داستان پیچیده، شخصیت های چندلایه و کلا یه سریال عالی بشه حتما یه اسمی از کاراگاه حقیقی هم برده میشه. داستان سریال و شخصیت های اون در هر فصل متفاوته و روایتگر ماجراهایی حول محوره تلاش کاراگاهان برای پیدا کردن یک قاتله. 



12 . Batman: The Animated Series (بتمن: مجموعه ی انیمیشنی)

جالب ترین سریال ها از نظر کاربران IMDB

امتیاز: 9.0

شبکه پخش کننده: Fox

تعداد فصل ها: چهار فصل

سال های پخش: از 1992 تا 1995

تهیه کنندگان:  Bill Finger, Bob Kane, Eric Radomski

صداپیشگان: Kevin Conroy, Loren Lester, Efrem Zimbalist Jr

به عقیده ی تعداد زیادی از طرفداران، این سریال انیمیشنی بهترین و وفادارانه ترین اقتباسیه که از شخصیت محبوب بتمن صورت گرفته. بتمن: مجموعه ی انیمیشنی به خوبی حال و هوای تاریک داستان های بتمن رو به تصویر میکشه و شخصیت های منفی داستان هم بیشترین شباهت رو به منبع اقتباس خودشون دارن. صداپیشگانی هم که برای شخصیت های مهم انتخاب شدند جوری هنرنمایی میکنن که شنیدن صدای فرد دیگه ای رو به جای صدای اون ها به کاری غیرممکن تبدیل میکنه. همه ی این ها باعث شدن که دیدن بتمن: مجموعه ی انیمیشنی برای دوست داران این شخصیت محبوب یک امر واجب باشه.

11 . Firefly (کرم شب تاب)

بهترین سریال ها از نظر کاربران IMDB

امتیاز: 9.0

شبکه پخش کننده: FOX

تعداد فصل ها: یک فصل

سال های پخش: از 2002 تا 2003

تهیه کننده: Joss Whedon

بازیگران: Nathan Fillion,Gina Torres,Alan Tudyk

آخرین سریال لیست بهترین سریال ها از نظر کاربران IMDB سریالیه که متاسفانه بعد از فصل اولش کنسل شد ولی واقعا سریال خیلی خوبیه. طرفدارای این سریال هرشب سرشون رو با این امید روی بالشت میزارن که وقتی صبح از خواب بیدار شدن ببینن که سریال محبوبشون دوباره تمدید شده و قراره بیشتر از چهارده قسمت از اون رو ببینن(صدای گریه ی حضار بلند میشود). این سریال درباره ماجراهاییه که در آینده خیلی دور و سال 2517 برای یک گروه نه نفره درون فضا میوفته. سازنده ی اصلی این سریال هم جاس ویدنه که احتمالا اون رو به خاطر کارگردانی فیلم اونجرز میشناسید.

ادامه دارد…

ممنون از اینکه با لیست بهترین سریال ها از نظر کاربران IMDB همراه ما بودید. اگه نظر یا پیشنهادی دارید حتما از طریق بخش دیدگاه ها با ما در میون بزارید.

 

در ادامه بخوانید: