با معرفی بهترین فیلم های آخرالزمانی همراه ما باشید! یکی از جذاب ترین موضوعات برای فیلم های علمی تخیلی، رفتن سراغ یک حادثه بزرگ و تبدیل کردنش به یک تهدید عظیم برای همه بشریته. این تهدید میتونه هر چیزی باشه؛ از رستاخیز زامبی ها گرفته تا یک سونامی عظیم یا قحطی و گرسنگی!



یکی از جذابیت های اصلی فیلم های آخرالزمانی اینه که توی یک فاجعه که جون همه انسان ها رو تهدید میکنه، دیگه قوانین دست و پای انسان ها رو نمیبنده و تنها چیزی که میمونه اخلاقه؛ یعنی توی این فیلم ها ما ذات واقعی شخصیت ها رو میبینیم. بدون دورویی، بدون مخفی کاری! افرادی که باطن پلیدی داشتن، توی یک آخرالزمان که دیگه کسی قانون براش مهم نیست، میتونن خود واقعیشون رو نشون بدن. برای همینه که یکی از ژانرهای مناسب برای کاوش در ذهن و شخصیت افراد، ژانر آخرالزمانیه.

در ادامه با ما همراه باشید تا بهتون یازده مورد از بهترین فیلم های آخرالزمانی رو معرفی کنیم:

Zombieland (سرزمین زامبی ها)

برترین فیلم های آخرالزمانی

سال انتشار: 2009

کارگردان: Ruben Fleischer

بازیگران: Jesse Eisenberg, Woody Harrelson, Emma Stone

مگه میشه از آخرالزمان حرف زد و از زامبی ها چیزی نگفت؟ ما هم لیستمون رو با یک فیلم کمدی آخرالزمانی شروع میکنیم که به عنوان یک تجربه فان میتونید سراغش برید. توی این فیلم میبینیم که برای زنده موندن توی یک دنیا که توسط رستاخیز زامبی ها داره رو به نابودی میره، باید سفت و سخت به قوانینی که برای زنده موندنت ساختی بچسبی، وگرنه ممکنه توی دردسر بیوفتی! قسمت اول این فیلم سال 2009 اکران شد و با استقبال خوبی هم روبرو شد و قسمت دوم هم با ده سال فاصله، توی سال 2019 اکران شد که بازهم ازش استقبال خوبی به عمل اومد؛ ولی نه به اندازه قسمت قبل. خدا رو چه دیدید، شاید قسمت سوم هم ده سال دیگه یعنی سال 2029 اکران شد!



I Am Legend (من افسانه ام)

برترین فیلم های آخرالزمانی

سال تولید: 2007

کارگردان: Francis Lawrence

بازیگران: Will Smith, Alice Braga, Charlie Tahan

لیست بهترین فیلم های آخرالزمانی رو با یک فیلم مخصوص طرفداران ویل اسمیت ادامه میدیم. اگه از طرفدارای ویل اسمیت هستید سراغ این فیلم برید و از دیدن ویل اسمیت و مبارزه اون با موجودات خوناشام مانند لذت ببرید. همونطور که اشاره شد، آخرالزمان این فیلم به خاطر ویروسیه که انسان ها رو به موجودات شبه خوناشام تبدیل کرده و دانشمندی که نقشش رو ویل اسمیت ایفا میکنه همراه با سگش در شهرشون تنها موندن و در روز به دنبال مواد مورد نیازشون میگردن تا شب که خطرات از سایه ها بیرون میان آمادگی داشته باشن.برای این فیلم دو پایان فیلمبرداری شده که پیشنهاد میکنم بعد از تموم شدن فیلم، پایان دوم رو هم گیر بیارید و ببینید.



Snowpiercer (برف شکن)

برترین فیلم های آخرالزمانی

سال تولید: 2013

کارگردان: Bong Joon-ho

بازیگران: Chris Evans, Kang-ho Song, Ed Harris

امسال فیلم انگل به کارگردانی بونگ جون هو افتخارات زیادی کسب کرد و موفق به کسب چهار جایزه اسکار، از جمله بهترین فیلم سال هم شد. اگه تا حالا بجز انگل فیلمی از بونگ جون هو ندیدید، به نظرم قبل از اینکه خودتون رو توی تاریکی بهترین فیلم های این کارگردان کره ای رها کنید، سری به برف شکن بزنید. موضوع اصلی برف شکن هم مثل انگل درباره شکاف طبقاتیه و تلاش طبقه پایین جامعه برای اینکه خودشون رو بالا بکشن. حالا به این موضوع یک دنیای منجمد و یخ زده رو هم اضافه کنید که توی اون، انسان های باقی مانده، توی یک قطار در حال حرکت زندگی میکنن. اما خب امان از انسان که هر جا باشه با خودش تبعیض رو به همراه میاره. یک نکته دیگه هم اینکه توی این فیلم میتونید قدرت بازیگری کریس ایوانز رو خارج از دنیای سینمایی مارول ببینید.

A Quiet Place (یک مکان ساکت)

بهترین فیلم های آخرالزمانی

سال تولید: 2018

کارگردان: John Krasinski

بازیگران: Emily Blunt, John Krasinski, Millicent Simmonds

یک مکان ساکت بیشتر از اینکه درباره زندگی توی دنیای آخرالزمانی باشه، به مسائل مهم تری میپردازه؛ مثل رابطه والدین و فرزندانشون، تاثیر از دست دادن یک عضو خانواده روی باقی اعضا و سختی هایی که والدین برای فرزندانشون به جون میخرن. نوع بحران فیلم هم جالبه؛ یک روز موجوداتی در زمین ظاهر میشن که حس شنوایی فوق العاده قوی و پوستی غیرقابل نفوذ دارن؛ تنها راه نجات از دست این موجودات هم اینه که کاملا ساکت بمونید. قسمت دوم این فیلم هم قراره که اکران بشه که میتونید تریلر اون و جزئیات بیشتر رو در این قسمت از اخبار هفتگی سینما و تلویزیون ببینید.

28 Days Later (بیست و نه روز بعد)

برترین فیلم های آخرالزمانی

سال تولید: 2002

کارگردان: Danny Boyle

بازیگران: Alex Palmer, Bindu De Stoppani, Jukka Hiltunen

«بیست و نه روز بعد»  از بهترین فیلم های زامبی محوره و خود به خود وارد بهترین فیلم های اخرالزمانی هم میشه. این فیلم داستان فرد بیماری رو روایت میکنه که چهار هفته بعد از شیوع ویروسی که مردم رو تبدیل به زامبی میکنه به هوش میاد و مجبوره که توی این دنیای بی رحم دنبال نجات زندگی خودش باشه. اگه روزی خواستید لیستی بنویسید از بهترین فیلم ها برای علاقمندان به ورزش دو، حتما این فیلم رو هم جزو لیستتون قرار بدید.

The Road (جاده)

بهترین فیلم های آخرالزمانی

سال تولید: 2009

کارگردان: John Hillcoat

بازیگران: Viggo Mortensen, Kodi Smit-McPhee, Robert Duvall

فیلمی پساآخرالزمانی و تاریک که توی اون نه از اتفاق غیر طبیعی خبری هست و نه از هیولا؛ البته هیولای واقعی این فیلم انسان ها هستن و همونطور که بالاتر اشاره کردم، وقتی قانون دست و پای انسان رو نبنده و فقط اخلاقیات باقی بمونه، آخرالزمان واقعی رخ میده. داستان این فیلم توی دنیایی جریان داره که به خاطر یک فاجعه زیست محیطی، مواد غذایی به شدت کم شده و چالش اصلی فیلم هم برای انسان ها همینه. این وسط پدر و پسری هم برای زنده موندن سفری رو شروع میکنن.

Children of Men (فرزندان بشر)

برترین فیلم های آخرالزمانی

سال تولید: 2006

کارگردان: Alfonso Cuarón

بازیگران: Clive Owen, Juan Gabriel Yacuzzi, Michael Caine

توی این فیلم هم با آخرالزمان متفاوتی روبرو هستیم؛ دنیایی که در اون مدت زیادی از به دنیا اومدن آخرین نوزاد گذشته و بشریت در معرض انقراض کامل قرار داره، ولی ناگهان با تولد یک کودک ورق برمیگرده؛ ولی ماجرا به همین سادگی ها هم تموم نمیشه. آلفونسو کوارون بعد از ساخت قسمت سوم هری پاتر، سراغ ساخت این فیلم رفت و روند فیلم های تیره و تاریک خودش رو ادامه داد. در این فیلم میبینیم که انسان ها بعد از یافتن آخرین امید، چطور رفتارشون تغییر میکنه.

World War Z (جنگ جهانی زد)

بهترین فیلم های آخرالزمانی

سال تولید: 2013

کارگردان: Marc Forster

بازیگران: Brad Pitt, Mireille Enos, Daniella Kertesz

جنگ جهانی زد همون چیزیه که یک فیلم آخرالزمانی زامبی محور باید باشه. فاجعه زامبی ها به قدری بزرگ و غیرقابل کنترل به تصویر کشیده شده که امکان نداره کمی خودتون رو توی اون فضا تصور کنید و نترسید! زامبی هایی که از سر و کول همدیگه بالا میرن تا بتونن به انسان ها برسن و اون ها رو هم مبتلا کنن و برد پیت که ایندفعه قراره ما رو با خودش توی آخرالزمان زامبی ها همراه کنه و همونطور که انتظارش میره موفقه.

The Matrix (ماتریکس)

بهترین فیلم های آخرالزمانی

سال تولید: 1999

کارگردانان: Andy Wachowski , Lana Wachowski

بازیگران: Keanu Reeves, Laurence Fishburne, Carrie-Anne Moss

ماتریکس از پرچمداران ژانر علمی تخیلیه ولی میشه اون رو توی فیلم های آخرالزمانی هم طبقه بندی کرد. توی این فیلم ها دنیای انسان ها چیزی جز یک جهان تقلبی نیست که توسط هوش مصنوعی ساخته شده تا انسان ها رو یکجا نگداری کنه. این وسط نئو (با بازی کیانو ریوز) از ماهیت دنیایی که در اون زندگی میکنه آگاه میشه و بهش گفته میشه که اون شخص برگزیده ایه که قراره انسان ها رو به آزادی برسونه.

Oblivion (فراموشی)

بهترین فیلم های آخرالزمانی

سال تولید: 2013

کارگردان: Joseph Kosinski

بازیگران: Tom Cruise, Morgan Freeman, Olga Kurylenko

«فراموشی» که تام کروز نقش اصلی رو در اون ایفا میکنه، زمین رو در زمانی به تصویر میکشه که به خاطر یک عامل نامعلوم نابود شده و تام کروز هم نقش ماموری رو ایفا میکنه که باید در زمین اطلاعات جمع کنه و به ایستگاه فضایی بفرسته. هرچقدر که توی داستان جلوتر میریم، ذره ذره حزئیات بیشتری از داستان افشا میشه و فیلم هر لحظه شما رو با غافلگیری جدیدی روبرو میکنه.

Mad Max: Fury Road (مکس دیوانه: جاده خشم)

بهترین فیلم های آخرالزمانی

سال تولید: 2015

کارگردان: George Miller

بازیگران: Tom Hardy, Charlize Theron, Nicholas Hoult

سری فیلم های مد مکس از فیلم های قدیمی آخرالزمانی هستن ولی توی سال 2015 و با اکران «جاده خشم» همه دنیا مجبور به تحسین این فیلم شدن. داستان این فیلم توی دنیای خشک و بی آب و علفی جریان داره که آب تبدیل به یکی از باارزش ترین مواد موجود در زمین شده. توی این دنیا تنها قانونی که حکم فرماست، بی قانونی مطلقه! اگه از تشنگی نمیرید هم احتمالا به دست هم نوعان خودتون کشته میشید. «جاده خشم» از نظر مبارزات و اکشن هم جزو سطح بالاترین فیلم هاییه که میتونید پیدا کنید و تام هاردی رو هم به فیلم اضافه کنید تا ببینید که دیدن این فیلم برای همه واجبه! 


ممنون از اینکه با معرفی بهترین فیلم های آخرالزمانی همراه ما بودید. اگه فکر میکنید فیلمی از قلم افتاده، حتما توی کامنت ها بگید تا بقیه با دیدن کامنت شما با اون فیلم آشنا بشن!