در این مطلب بهترین فیلم های مت دیمون Matt Damon که باید اونها رو ببینید رو مرور کنیم. در بین فیلم هایی که مت دیمون بازی کرده میتونید هر مدل فیلمی رو ببینید. از علمی تخیلی گرفته تا اکشن و درام. دیمون با کارگردان های بزرگی مثل ریدلی اسکات، کریستوفر نولان و همچنین استیون اسپیلبرگ هم همکاری کرده که به راحتی میتونه اون رو در جایگاه خوبی قرار بده.



حالا با هم میریم سراغ معرفی دوازده مورد از بهترین فیلم های مت دیمون Matt Damon:

13 . The Great Wall (دیوار بزرگ)

بهترین فیلم های مت دیمون Matt Damon

سال تولید: 2016

کارگردان: Yimou Zhang

بازیگران: Matt Damon , Tian Jing , Willem Dafoe

دیوار بزرگ یکی از پرهزینه ترین فیلم های ساخت چینه که علاوه بر بازیگران چینی، بازیگران مطرح هالیوودی مثل مت دیمون و ویلیم دفو هم در اون نقش آفرینی کردن. داستان درباره حمله ی عده بیشماری هیولا به سمت دیوار بزرگ چین و دفاع مبارزین ارتش چین در برابر اونهاست. اگه با فیلم هایی که در اون ها داستان در درجه ی دوم اهمیت قرار داره مشکلی ندارید و از دیدن جلوه های ویژه پر زرق و برق و اکشن های هیجان انگیز لذت میبرید، توی دیدن دیوار بزرگ شک نکنید.


12 . Downsizing (کوچک سازی)

جالب ترین فیلم های مت دیمون Matt Damon

سال تولید: 2017

کارگردان: Alexander Payne

بازیگران: Matt Damon , Christoph Waltz , Hong Chau

فیلم کوچک سازی دقیقا نمونه ی فیلمیه که ایده های خیلی خوبی داره ولی به دلیل برخی مشکلات، از رسیدن به جایگاهی که پتانسیلش رو داره بازمیمونه. ولی این به معنی یک فیلم بد نیست و با فیلم جالبی طرفیم. داستان از جایی شروع میشه که دانشمندان به عنوان راه حلی برای افزایش جمعیت کره زمین، تصمیم به کوچک کردن انسان ها میگیرن. فردی به اسم پاول و همسرش هم برای پروژه کوچک سازی داوطلب میشن.


Contagion . 11 (شیوع)

بهترین فیلم های مت دیمون Matt Damon

سال تولید: 2011

کارگردان: Steven Soderbergh

بازیگران: Matt Damon, Kate Winslet, Jude Law

یکی از نگرانی های همیشگی بشر، شیوع یک بیماری خطرناک واگیر دار بوده و به عنوان یک ایده توی فیلم های زیادی از اون استفاده شده. فیلم شیوع هم یکی از همین فیلم هاست. درسته که موضوع اصلی فیلم همون شیوع یک بیماری واگیرداره و شاید آنچنان جذاب نباشه ولی چیزی که به اون جذابیت میده کارگردان اون یعنی استیون سودربرگ و تیم بازیگری پر ستاره ی اونه. از جمله بازیگران فیلم میشه به جو لاد، کیت وینسلت و همینطور مت دیمون اشاره کرد که همه اون ها هم بازی های خوبی رو از خودشون ارائه میدن.


10 . Elysium (بهشت)

بهترین فیلم های مت دیمون Matt Damon

سال تولید: 2013

کارگردان: Neill Blomkamp

بازیگران: Matt Damon , Jodie Foster , Sharlto Copley

فیلم الزیوم علاوه بر اینکه یک فیلم اکشن و هیجان انگیزه، فیلمیه که قصد داره حرف های بیشتری بزنه و موضوعات دیگه ای مثل فاصله طبقاتی رو در خودش جای داده. داستان سریال در آینده و سال 2154 روایت میشه. جایی که انسان دو محل برای زندگی داره. یک مکان در خارج از جو زمین و منطقه ای به نام الزیوم (بهشت) که مردم در اون زندگی راحتی دارن. محل زندگی دوم انسان ها در همون کره ی زمینه. جایی که انسان ها با کمترین حد رفاه در اون زندگی میکنن. شخصیت اصلی داستان هم که نقش اون رو مت دیمون ایفا میکنه، مردی به اسم مکس نام داره که در تلاشه برای درمان خودش به الزیوم بره ولی قوانین دست و پای اون رو بستن و کار رو براش سخت کردن.


We Bought a Zoo . 9 (ما یک باغ وحش خریدیم)

محبوب ترین فیلم های مت دیمون Matt Damon

سال تولید: 2011

کارگردان: Cameron Crowe

بازیگران: Matt Damon , Scarlett Johansson , Thomas Haden Church

بهترین فیلم های مت دیمون به فیلم های اکشن و علمی تخیلی خلاصه نمیشن و در اون ها فیلم های آروم و بدون زد و خورد هم دیده میشه. ما یک باغ وحش خریدیم داستان واقعی بنجامین می رو روایت میکنه. فردی که پس از مرگ همسرش به همراه دختر و پسر خودش زندگی میکنه و تصمیم میگیره که باغ وحشی رو خریداری کنه. تنها ستاره فیلم مت دیمون نیست و اسکارلت جوهانسون هم میتونه دلیل دیگه ای برای دیدن ما یک باغ وحش خریدیم باشه.


8. Ocean’s Eleven (یازده یار اوشن)

بهترین فیلم های مت دیمون Matt Damon

سال تولید: 2001

کارگردان: Steven Soderbergh

بازیگران: George Clooney , Brad Pitt , Matt Damon

یازده یار اوشن اولین قسمت از سه گانه ای هست که قسمت های دوم و سوم اون هم با اسم های دوازده و سیزده یار اوشن تولید شدن و ما به نمایندگی از این سه گانه، فیلم اول رو انتخاب کردیم تا توی لیست ما باشه. داستان هر سمت درباره ی نقشه ماهرانه ی دنی اوشن با بازی جورج کلونی برای یک سرقت ماهرانست. علاوه بر مت دیمون و جورج کلونی ستارگان دیگری هم توی فیلم حضور دارن که از بین مهم ترین اون ها میشه به برد پیت و جولیا رابرتز اشاره کرد. سه گانه ی اوشن برای علاقمندان به فیلم های سرقت محور، فیلم های فوق العاده ای محسوب میشن پس اگر به این نوع فیلم ها علاقه دارید، این سه گانه رو از دست ندید.


The Bourne Identity . 7 (هویت بورن)

بهترین فیلم های مت دیمون Matt Damon

سال تولید: 2002

کارگردان: Doug Liman

بازیگران: Franka Potente , Matt Damon , Chris Cooper

یکی از سری فیلم هایی که مت دیمون در اون درخشید و اون رو به عنوان یک ستاره معرفی کرد، سری فیلم های بورن بود. از سری بورن به عنوان فیلم هایی یاد میشه که استانداردهای صحنه های تعقیب و گریز و اکشن رو در فیلم ها بالاتر بردن. هویت بورن اولین فیلم این مجموعست و درباره ی ماموری به اسم جیسون بورن با بازی مت دیمون هستش که در آخرین ماموریتش بر اثر حادثه ای حافظه ی خودش رو از دست میده و در ادامه تلاش میکنه تا هویت خودش رو کشف کنه.


6. Oppenheimer (اوپنهایمر)

مت دیمن در فیلم اوپنهایمر

سال تولید: 2023

کارگردان: Christopher Nolan

بازیگران: Cillian Murphy، Emily Blunt، Florence Pugh

اوپنهایمر یکی از بهترین فیلم های مت دیمون است که توسط کریستوفر نولان کارگردانی شده است. در این فیلم با داستان زندگی جی رابرت اوپنهایمر (با ایفای نقش کیلین مورفی) که با لقب “پدر بمب اتم” هم شناخته می شود، همراه می شویم. در این فیلم روند ساخت بمب های اتمی که توسط اوپنهابمر ساخته شد را می بینیم و سپس با خرابی هایی که این بمب ها در هیروشیما و ناگاساکی به وجود می آورند، روبرو می شویم. این فیلم به خاطر داشتن داستانی گیرا و جذاب، جلوه های بصری فوق العاده و ایفای نقش ستارگان بزرگ مانند کیلین مورفی و فلورنس پیو، توانست نطر بینندگان زیادی را به خود جلب کند. این فیلم با بودجه اولیه 100 میلیون دلاری، توانست 717,8 میلیون دلار فروش داشته باشد. امیدوارم از تماشای Oppenheimer لذت ببرید.

مرتبط: بهترین فیلم های کیلین مورفی ؛ 16 فیلمی که ارزش تماشا دارند! 


Interstellar . 5 (میان ستاره ای)

 فیلم های مت دیمون Matt Damon

سال تولید: 2014

کارگردان: Christopher Nolan

بازیگران: Matthew McConaughey , Anne Hathaway , Jessica Chastain

شاید اسم مت دیمون در بین بازیگران اصلی فیلم دیده نشه ولی حضور نسبتا کوتاه مت دیمون در این فیلم به حدی خوب هست که بشه اون رو در بین بهترین فیلم های مت دیمون قرار داد. داستان فیلم در زمانی اتفاق میوفته که منابع غذایی در زمین شدیدا محدود شده و دانشمندان، فضانوردانی رو برای کشف حیات در سیارات دیگه به فضا میفرستن. اگر فکر میکنید که یک داستان ساده سر و کار دارید باید بهتون گوشزد کنم که کارگردان فیلم کریستوفر نولانه و نباید از نولان انتظار یک داستان ساده داشت.


The Martian . 4 (مریخی)

برترین فیلم های مت دیمون Matt Damon

سال تولید: 2015

کارگردان: Ridley Scott

بازیگران: Matt Damon , Jessica Chastain , Kristen Wiig

تقریبا میشه گفت که کل بار این فیلم به دوش مت دیمون بود و به خوبی هم تونست از پس نقشش بر بیاد. اگر که به فیلم های ریدلی اسکات هم علاقه دارید پس دلیل دیگه ای برای دیدن اون دارید چونکه کارگردان فیلم هم ریدلی اسکاته. داستان فیلم هم درباره ی فضانوردی به اسم مارک واتنیه که بر اثر حادثه ای بر روی مریخ تنها میمونه و باید با منابع اندکی که داره برای زنده موندن تلاش کنه. شاید براتون جالب باشه که بدونید کارکنان ناسا هم اتفاقات فیلم رو از نظر علمی تایید کردن.


The Departed . 3 (رفتگان)

محبوب ترین فیلم های مت دیمون Matt Damon

سال تولید: 2006

کارگردان: Martin Scorsese

بازیگران: Leonardo DiCaprio , Matt Damon , Jack Nicholson

در لیست ستارگان این فیلم میشه اسم ستاره هایی مثل لئوناردو دیکاپریو، مت دیمون و جک نیکلسون رو دید اما اصلی ترین ستاره فیلم کارگردان اون یعنی مارتین اسکورسیزیه که به راحتی میتونه شما رو مجبور به دیدن فیلم کنه. داستان فیلم درباره دو مهاجر ایرلندیه که یکی از اون ها یک گنگستره و برای پلیس جاسوسی میکنه و دیگری پلیسیه که برای گنگستر ها جاسوسی میکنه. از این ایده خفن تر چیزی به ذهنتون میرسه؟


Good Will Hunting . 2 (ویل هانتینگ نابغه)

برترین فیلم های مت دیمون Matt Damon

سال تولید: 1997

کارگردان: Gus Van Sant

بازیگران: Robin Williams , Matt Damon , Ben Affleck

ویل هانتینگ نابغه از فیلم هاییه که هر فردی حتما باید اون رو ببینه و از حال هوای اون لذت ببره. ویل هانتینگ فردیه که استعداد خیره کننده ای در ریاضیات داره اما به شدت از استفاده این استعدادش پرهیز میکنه. رابین ویلیامز هم در کنار کیسی و بن افلک از دیگر ستارگان موجود در فیلمه که برای بازی خودش در این نقش برنده ی جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد سال 1997 شد.


Saving Private Ryan . 1 (نجات سرباز رایان)

بهترین فیلم های مت دیمون Matt Damon

سال تولید: 1998

کارگردان: Steven Spielberg

بازیگران: Tom Hanks , Matt Damon , Tom Sizemore

یکی از بهترین فیلم های ساخته شده درباره جنگ جهانی دوم که به خوبی احساسات مخاطب رو با خودش درگیر میکنه. استیون اسپیلبرگ در نجات سرباز رایان کاری میکنه که بعد از اتمام فیلم، ماجراهایی که مخاطب دیده تا مدت ها از ذهن اون پاک نشن و همه جا اون رو همراهی کنن. بجز مت دیمون دیگر ستاره فیلم، بازیگر محبوب یعنی تام هنکسه که به همراه دیگر بازیگران فیلم میدرخشه. داستان فیلم “نجات سرباز رایان” در زمان جنگ جهانی دوم اتفاق میوفته. فیلم روایتگر ماجراهاییه که برای گروهی از سربازان آمریکایی که قصد دارن سربازی به نام رایان رو در پشت خطوط دشمن پیدا کرده و به خانه خودش برگردونن، اتفاق میوفته.

ممنون از اینکه با معرفی بهترین فیلم های مت دیمون Matt Damon همراه ما بودید. حتما نظرات و پیشنهاداتتون رو از طریق بخش نظرات با ما در میون بزارید.

در ادامه بخوانید: