به مناسبت تولد پنجاه و یک سالگی will smith، سری میزنیم به بهترین فیلم های این بازیگر محبوب که باید ببینید. ویل اسمیت شاید از اون بازیگر هایی که هر سال جایزه های زیادی میبرن نباشه اما بین مردم جزو محبوب ترین بازیگران حال حاضره و برای خیلی از افراد هم حتی حضور اون توی فیلم میتونه دلیلی باشه برای تماشای فیلم.

با ما همراه باشید تا ده مورد از بهترین فیلم های ویل اسمیت رو مرور کنیم.



11 . independence  day (روز استقلال)

بهترین فیلم های ویل اسمیت

سال تولید: 1966

کارگردان: Roland Emmerich

بازیگران: Bill Pullman, Jeff Goldblum, Will Smith

اولین فیلم از لیست بهترین فیلم های ویل اسمیت رو با یک فیلم علمی تخیلی شروع میکنیم. این فیلم داستان تقریبا ساده ای داره. موجودات فضایی به زمین حمله کردن و انسان ها در تلاش هستن تا از خودشون دفاع کنن. این فیلم که در زمان خودش با بودجه ی هفتاد و پنج میلیون دلاری ساخته شده بود، تقریبا هشتصد میلیون دلار در سرتاسر جهان فروش کرد و به یکی از پرفروش ترین فیلم های کارنامه ی کاری ویل اسمیت تبدیل شد.

10 . Hancock (هنکاک)

برترین فیلم های ویل اسمیت

سال تولید: 2008

کارگردان: Peter Berg

بازیگران: Charlize Theron, Jason Bateman, Will Smith

فیلم هنکاک داستان ابرقهرمانی رو روایت میکنه که اگرچه هر روز جون عده ی زیادی رو از مرگ نجات میده ولی خرابی های زیادی رو هم در سطح شهر به وجود میاره. ویل اسمیت توی این فیلم نقش قهرمانی رو بازی میکنه دوست داره کمتر مردم از اون آسیب ببینن. اگرچه این فیلم نتونست نظر منتقدان رو آنچنان به خودش جذب کنه ولی سه برابر بودجه ی خودش فروش کرد که نشون میده ویل اسمیت به تنهایی میتونه دلیلی برای مردم باشه که به سینما برن.

9 . Aladdin (علاءالدین)

زیباترین فیلم های ویل سمیت

سال تولید: 2019

کارگردان: Guy Ritchie

بازیگران: Mena Massoud, Naomi Scott, Will Smith

بازسازی انیمیشن کلاسیک علاءالدین که به فروش خوبی هم دست پیدا کرد و در حال حاضر رسما به عنوان پرفروش ترین فیلم در کارنامه ی کاری ویل اسمیت میدرخشه. ویل اسمیت توی این فیلم نقشی رو بازی کرد که مرحوم رابین ویلیامز سال ها پیش اون رو صداپیشگی کرده بود. ویل اسمیت در این فیلم نقش جینی، غول چراغ جادو بازی کرد. اگه از طرفدارای انیمیشن کلاسیک علاءالدین یا اینکه دنبال دیدن یک فیلم شاد و سرحال هستید، توی دیدن این فیلم شک نکنید. میتونید بررسی فیلم Aladdin رو هم در اینجا بخونید.

8 . I, Robot (من ربات هستم)

بهترین فیلم های ویل اسمیت

سال تولید: 2004

کارگردان: Alex Proyas

بازیگران: will Smith, Bridget Moynahan, Bruce Greenwood

فیلمی علمی تخیلی که در آینده ای دور روایت میشه. جایی که ربات ها به قسمتی جدانشدنی از زندگی مردم تبدیل شدن و همه جا حضور دارن. این وسط پلیسی هست که برعکس باقی مزدم، به ربات ها اعتماد نداره و نمیتونه با اون ها کنار بیاد. این وسط قتلی هم پیش میاد که مضنون اصلی اون یک رباته. جلوه های ویژه فیلم برای فیلمی که در سال 2004 ساخته شده واقعا عالیه و will Smith هم به خوبی از پس ایفای نقش خودش برمیاد.

7 . Enemy of the State (دشمن دولت)

مهم ترین فیلم های ویل اسمیت

سال تولید: 1998

کارگردان: Tony Scott

بازیگران: Will Smith, Gene Hackman, Jon Voight

تقریبا میشه گفت که ویل اسمیت با این فیلم پای خودش رو به نقش های نسبتا جدی تر و درام باز کرد. داستان فیلم درباره ی فردیه که به دروغ متهم به قتل یکی از افراد مهم دولتی شده و حالا داره تلاش میکنه که هم گیر پلیس نیوفته و هم بتونه خودش رو از پاپوشی که برای اون دوخته شده نجات بده.

6 . Focus (تمرکز)

بهترین فیلم های ویل اسمیت

سال تولید: 2015

کارگردان: Glenn Ficarra

بازیگران: Adrian Martinez, Margot Robbie, Will Smith

این فیلم درباره یک کلاه بردار حرفه ای به اسم نیکیه که قصد داره ترفند ها و شگرد های خودش رو به زن جوانی به اسم جسی یاد بده و این وسط رابطه عاطفی هم بین این دو نفر شکل میگیره. تنها ستاره ی موجود در این فیلم که بتونه شما رو جذب کنه ویل اسمیت نیست. مارگو رابی، بازیگر محبوب این روز ها هم توی این فیلم نقش مقابل ویل اسمیت رو بازی میکنه و هر دو نفر هم به خوبی از پس ایفای نقش خودشون براومدن.

5 . Bad Boys (پسران بد)

برترین فیلم های ویل اسمیت

سال تولید: 2003

کارگردان: Michael Bay

بازیگران: Lisa Boyle, Martin Lawrence, Will Smith

این فیلم اگرچه توسط منتقدان ازش استقبالی نشد ولی به یکی از محبوب ترین فیلم های کارگردان خودش یعنی مایکل بی تبدیل شد و قسمت سوم اون هم در حال ساخته. داستان فیلم درباره ی دو پلیسه که قصد دارن محموله ای صد میلیون دلاری از مواد مخدر رو پیدا کنند و این وسط حقایق دیگه ای رو هم کشف میکنن.

4 . I Am Legend (من افسانه ام)

مهم ترین فیلم های ویل اسمیت

سال تولید: 2007

کارگردن: Francis Lawrence

بازیگران: Alice Braga, Charlie Tahan, Will Smith

یکی از فیلم های دست کم گرفته شده ی ویل اسمیت که واقعا به اون جایگاهی که لیاقتش رو داشت نرسید. داستان فیلم از جایی شروع میشه که ویروسی در جهان پخش شده و کل مردم رو به موجوداتی شبیه خوناشام تبدیل کرده. توی این دنیا رابرت نویل تنها انسان بازمانده در نیویورکه و برای بقا تلاش میکنه. ویل اسمیت توی این فیلم یکی از بهترین نقش آفرینی های خودش رو ارائه میکنه.

3 . Men in Black (مردان سیاهپوش)

زیباترین فیلم های ویل اسمیت

سال تولید: 1997

کارگردان: Barry Sonnenfeld

بازیگران: Linda Fiorentino, Tommy Lee Jones, Will Smith

تقریبا میشه گفت که این فیلم محبوب ترین فیلم کارنامه ی کاری ویل اسمیته. مجموعه فیلم های مردان سیاه پوش درباره سازمانی بر روی کره زمینه که وظیفه محافظت از زمین در برابر موجودات فضایی رو به عهده داره. یکی از مهم ترین دلایل موفقیت این فیلم ها دنیای زیبا و خلاقانه ای بود که درون فیلم ها وجود داشت. ویل اسمیت در سه فیلم اصلی مجموعه نقش اصلی رو ایفا کرد و مورد توجه طرفداران هم قرار گرفت.

2 . Ali (علی)

مهم ترین فیلم های ویل اسمیت

سال تولید: 2001

کارگردان: Michael Mann

بازیگران: Jamie Foxx, Jon Voight, Will Smith

فیلمی درباره ی اسطوره ی دنیای ورزش و یکی از بهترین بوکسور های جهان یعنی محمد علی کلی. ویل اسمیت برای بازی در این فیلم و نقش محمد علی کلی نامزد دریافت جایزه ی اسکار بهترین بازیگر نقش اول شد. اگه دنبال دیدن یکی از ماندگارترین نقش آفرینی های ویل اسمیت هستید، فیلم Ali رو از دست ندید.

1 . The Pursuit of Happyness (در جستجوی خوشبختی)

بهترین فیلم های ویل اسمیت

سال تولید: 2006

کارگردان: Gabriele Muccino

بازیگران: Jaden Smith, Thandie Newton, Will Smith

یکی از محبوب ترین فیلم های انگیزشی که will Smith به همراه پسر خودش در اون نقش یک پدر و پسر رو ایفا میکنند. ویل اسمیت به خاطر بازی در این فیلم نامزد دریافت دومین جایزه اسکار خودش هم شد. داستان این فیلم درباره مردی به اسم کریس گاردنره که خونه خودش رو از دست داده و همسرش هم اون رو ترک کرده. جالا کریس در تلاشه تا هم کاری پیدا کنه و هم نگذاره که پسرش که همراه اونه زیاد سختی بکشه.

ممنون از اینکه با معرفی بهترین فیلم های ویل اسمیت همره ما بودید. حتما نظراتتون رو از طریق بخش کامنت ها با ما در میون بزارید.

در ادامه بخوانید: